De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:13

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:08

Allen: Zo te lezen heeft niemand zich verveeld, anders kun je altijd nog aan de hoeven sleutelen

Jellie: Leuke foto in het water. Lijkt wel of het water heel koud was

Pellie: Grappig dat je het topic hebt geopend over NB.

Kinke: Verhuizing is achter de rug, geef je paardje en jezelf de tijd om te wennen.

Jackie: Wil je niet ongerust maken, maar ben je niet bang dat de bloedvoorziening van de voet verstoord wordt door de band van de hoefschoen die om de koot gaat.

SM: Ik ben zeer benieuwd hoe het met je paard is, die met de ondergeschoven verzenen, Missy of Sugar

Geen hoevenfoto's, maar wat foto's van vandaag, dochter liep nl. mee. Van de 62 foto's was het merendeel zeer wazig . Het "arme" stalpaard stond vandaag toevallig wel weer in de wei.

http://www.mijnalbum.nl/Album=TKARIUDM

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:21

Opala, mijn teckel sprong ook zo te water dus dan kan t haast niet koud zijn, haha.
Ik vind dat je een vreselijk knap paardje hebt Er zitten ook een paar mooie 'droomfoto's' tussen.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:25

@Oop: de "gaiter" zit niet strak. het is geen elastiek. dus je hoeft je om de bloedtoevoer geen zorgen te maken.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:28

Jellie schreef:
Jackie, bedankt voor de John Lysons link! Oei, daar moet je niet aan denken dat ze dan nog gaan liggen, hihi Ik was nu al nat genoeg...

Kinke, dat is in Oosterhout in het bos. Heet geloof ik Surrae. Haha, wie weet zijn t wel zussen

geen dank. de man is geweldig. vorig jaar was hij in Belgie. hij spreekt mij veel meer aan dan Parelli zijn touwgeslinger. zijn zoon is inmiddels ook in zijn voetstappen getreden. www.joshlyons.com.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:36

Jellie: Nee met de temperatuur van vandaag kan het water niet koud zijn. En dank voor compliment, de lichtval doet soms grappige dingen.

Jackie: Was eigenlijk ook overbodige opmerking van mij .. jou een beetje kennende

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:38

@Opala: Missy heeft ondergeschoven verzenen en die wordt nu langzaam aan rechter op gezet. Dat heeft tijd nodig.
Komende week komt de smid er een randje Vettec onderspuiten. In principe eerst bij Sugar en als er genoeg over ook bij Missy.
Hij kan het niet garanderen, maar ik wil het gewoon een keer proberen.

@Jackie: Ik heb bij Missy ook wel eens de schoenen uit moeten doen omdat ze kreupelde vanwege een steen, maar dat is in de 5 jaar dat ik nu al schoenen gebruik misschien 3x voorgekomen. En de OM's gaan dan idd wel makkelijk uit en aan

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:40

opala schreef:

Jackie: Was eigenlijk ook overbodige opmerking van mij .. jou een beetje kennende

...aangezien er misschien ook mensen zijn die mij minder goed kennen is de opmerking waarschijnlijk niet overbodig

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 22:56

Wat een mooie fotoos he bik voorbij zien komen! Van Jellie met dat watergespetter!

En Opala hele mooie plaatjes! Waar heb jij dat hoofdstel vandaan? ik heb dezelfde gehad, in het bruin, die had Daan Simoons (Werkte toen voor Voest) gemaakt. Jij hebt hem ergens anders vandaan,toch?

En Moon op zijn moonboots

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 22:57

Sugarmiss schreef:
@Opala: Missy heeft ondergeschoven verzenen en die wordt nu langzaam aan rechter op gezet. Dat heeft tijd nodig.
Komende week komt de smid er een randje Vettec onderspuiten. In principe eerst bij Sugar en als er genoeg over ook bij Missy.
Hij kan het niet garanderen, maar ik wil het gewoon een keer proberen.

)

Dat klinkt wel goed hoor SM.
De Vettec is dan tijdelijk permanent ,zeg maar?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:05

okay jackie, jouw ringen in de hoef zijn veel indrukwekkender als die van Ponto
Ik had het inderdaad over die ouwe pony waar jij een tand van verwijderd had, en ja ik denk dat zij ook de ziekte van cushing heeft. Maar ze hebben al gezegt dat als de pony wat krijgt dat ze er niets meer aan laten doen.
Ik heb trouwens voor Ponto ook dezelfde Moonboots.

Hier is de link naar het Duitse forum. Er staat veel info over hoefbevangenheid, het metabolisch syndroom en ziekte van cushing en boreliose. http://www.kater-karlo.com/cgi-bin/fore ... y=&others=

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:06

Sugarmiss schreef:

@Jackie: Ik heb bij Missy ook wel eens de schoenen uit moeten doen omdat ze kreupelde vanwege een steen, maar dat is in de 5 jaar dat ik nu al schoenen gebruik misschien 3x voorgekomen. En de OM's gaan dan idd wel makkelijk uit en aan

dat is zonder meer waar. maar de epics hebben nog een voordeel. ze zijn veel lichter dan de OM's. je begrijpt het, ik ben gewoon helemaal in mijn nopjes met die dingen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 23:08

Jackie: als je die krammen dan dubbel "knipt" , heb je dan nog voldoende stevigheid, zitten ze strak genoeg om de hoef?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:09

@opala: als alles goed gaat kan de Vettec 4 a 6 weken blijven zitten, net als een hoefijzer. Maar als ik pech heb laat het eerder los. Hij geeft er geen garantie op, omdat hij het zelf nooit op die manier heeft gebruikt.

Ik ben iig benieuwd hoe ze er op gaat lopen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:11

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 23:20

opala schreef:
SM: Idd het kost tijd, ik ben een ongeduldig type

AM: bij http://www.ruitersportshop.com/ omdat het veel goedkoper was dan bij www.junik.nl

Deze site ben ik vaker tegengekomen , is geloof ik van een Bokker he? Is gewoon gecopieerd.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:42

Ja vlgs mij van een Bokker, maar vraag mij niet de naam. Zelf heb ik de link gespot via Marktplaats of Speurders. Nou zou ik het liefst eentje willen in Biothane vanwege de slijtage, maar degene welke ik van dit materiaal gezien heb, heeft mij te veel riempjes om het hoofd.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 23:44

Heeft Smurf niet zo´n biothane die ze wil verkopen?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:51

Idd Smurf heeft er 1-tje, een andere als die ze wilde verkopen of verkocht heeft.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:14

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:47

Gisteren heeft mijn vriend Witte na het rijden weer eens mee naar buiten genomen. De laatste keren weigerde hij verder te gaan als de tuin.... Nu ging het wel goed. Witte was blijkbaar vergeten dat ie dat eng vond... Het is toch al zeker 2,5 maanden geleden (door vakantie, hoefzweer en niet verder willen gaan als de tuin). Nu ging het goed. Hopelijk kunnen we dit uitbouwen....

Hij is trouwens wel makkelijk buiten te rijden met andere paarden, of als er iemand op de fiets mee gaat....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:38

Angela: Hoe is het met de hoefzweer?

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:46

Lief dat je het vraagt,

Zover ik kan beoordelen is ie nu echt weg. Hij loopt al weer een paar weken rad. Ik rij hem nog wel met hoefschoenen, maar dit is meer om te voorkomen dat de wand kan afbreken, en dat er teveel druk komt te staan op het kleine beetje zool dat zich daar weer gevormd heeft. Vooral voor mijn eigen gemoedsrust dus... In de wei staat ie lekker op blote voeten, en dat gaat prima, hij heeft nergens meer last van..

Door al het stilstaan is ie echter wel een beetje sloom geworden, en zijn conditie is nog belabberder als dat het al was. Daaraan werken we nu. Hij mag van mij wel weer wat frisser worden met het rijden, vind ik leuk....gaat ie zo lekker van schouwen en showen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:06

Angela: Blij te horen dat het goed gaat

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:33

Het gaat bij iedereen hier eigenlijk wel goed/de goede kant op he???