[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:07

*haha* leuk verhaal Anouar.... ik zie het voor me...... dat met die paraplu is wel een idee, ik ga er straks es eentje opzoeken, kijken hoe Morrie daarover denkt

Ik had gisterenhoge kaplaarzen aan en de knieen van mijn spijkerbroek zaten alsnog onder de blubber.... zal nu nog wel erger zijn

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:13

Ik kan d'r ook wel om lachen hoor. Ik vind het alleen maar leuk dat Anouar zo vrolijk is. Dat is wel eens anders geweest.

Anouar vind de paraplu niet eng, ik kan hem zelf boven z'n hoofd houden. Maar de haflinger rende er voor weg en dan rende Anouar mee.

Ik moet ook eens een paar laarzen kopen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:16

ik wilde net naar stal gaan, maar nu stort het weer van de regen, dus ik wacht nog wel ff.......

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:11

Nou Shy voelde zich gisteren al weer wat meer zichzelf en was lekker aan het bokken en rennen in de bak.
Het rollen ging nog wel heel voorzichtig en maar aan 1 kant.
Maar ze is in iedergeval weer wat meer SHYSHY

Oh ja een nat paard zadel ik ook niet maar dat is meer omdat ik dan zelf lekker op de bank thuis zit

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:01

Ik heb gereden, in de plensregen. Maar als je eenmaal rijdt valt het zat mee.
Het bos was wel heel erg nat, gelukkig houden wij wel van een beetje in de modder stampen

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:10

Nou het hoost hier, met rukwinden en onweer, dus ga zeker niet op mijn paard zitten. Wat een rotweer.

Grappig verhaal anouar. Lastige beesten

Pony, fijn dat het weer beter gaat met Shy. Komt echt wel weer goed, maar het heeft tijd nodig. Gelukkig hebben we steeds meer de beschikking over fysio's osteopaten, masseurs enz. Als we het alleen met de veeartsen zouden moeten doen gingen er veel meer de frikandellen in.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:32

Ik moet echt regenlaarzen hebben.
Heb nu 3 paar schoenen vol met water. Heb nog 1 paar over

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:42

Gister avond toch nog even wezen kijken bij de paarden. Was al 4 keer natgeregend dus lekker met de auto. Gelukkig komen de paarden altijd gelijk als ze ons zien, en de enkele keer dat ze blijven staan kunnen we er gewoon op aflopen en ze pakken.

Ik heb nu 3 weken niet gereden. Deze week wat losgooi werk gedaan en eergister zou ik er even op. Had er al wel even met touwhalster zonder zadel opgezeten. Maar eergister dan toch even zadel en hoofdstel op in onze 'bak'. Ze was ontzettend lief en rustig ondanks de wind dus ik denk jippie, dat gaat goed komen. Ook al waren de andere paarden aan het kloten en gillen in de wei, ze bleef gezellig bij me en trok zich nergens wat van aan. En dat voor een aanstellerige tril schijt gil troela.

Maar te vroeg gejuigd want zodra ik mijn voet in de beugel stak en mezelf ophees...lag ik er alweer naast..
Ze schrok van een boom die waaide. Nog een keer geprobeert maar ze bleef maar onrustig en wegrennen. Geen zin om mijn leven te wagen dus ben er nadat ik haar redelijk rustig had in stap weer afgegaan. Nog een rondje gedaan langs alle enge dingen en eigenlijk was er niks aan de hand. Dus ik zeg tegen mijn vriend; het gaat wel weer.

Voor dat ik het wist had ik een knal voor mijn cap te pakken en stond ze ineens omgekeerd achter me..vloog er een zwaan achter haar weg. 'zucht'.

We hadden de schapen in een klein stukje wei opgesloten en die ging ik met Arabel in de hand weer in het grote landje jagen. Dat vond ze niet eng hoor, onder een enge balk door die mijn vriend omhoog hield, nee das normaal. Paar van de freaky schapen opjagen..jee das leuk. Langs een zeil waar ik express nog op heb lopen springen..gaap wat doe je nu?? En toen die wind weer in die boom...zoefff

Gisteravond was wel schattig. Ze wilde zo graag bij me komen en alle 8 stonden ze met de kont in de wind. Zo liep ze half scheef en heel gefrustreerd naar me toe. Trillen in de kou, dus even de stal opengegooid dat ze even konden schuilen met wat hooi.

Het is nu droog, ga er nu naar toe om even te rijden. Doe volgend weekend mee aan de meerdaagse dus moet wel eventjes gereden hebben. Aan haar conditie zal het niet liggen..maar de mijne..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:21

Het gekke vond ik dat Anouar krukdroog was toen ik bij hem kwam, terwijl had niet lang daarvoor nog flink geregent had

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:23

Anouar stond ook te trillen toen ik hem naar stal had gehaald. Hij moest toen tegen de wind in lopen en was dus helemaal nat, ook z'n hoofd en hals, daarom had hij het denk ik koud

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:26

Evita succes.
Het waait wel gigantisch hard. En het plenst hier aan één stuk door :/

Ik Heb vandaag nog een keer wat met Wiz gedaan. Dat met de lijnen kent hij had (Parelli paard), maar dit is de tweede keer met een bitje. Daar zit hij niet mee. Ik wil bit en bitloos zoveel mogelijk afwisselen, zodat hij allebei volkomen normaal vindt.

viewtopic.php?f=130&t=592800&start=0&st=0&sk=t&sd=a

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:49

Anya schreef:
Evita succes.
Het waait wel gigantisch hard. En het plenst hier aan één stuk door :/

Ik Heb vandaag nog een keer wat met Wiz gedaan. Dat met de lijnen kent hij had (Parelli paard), maar dit is de tweede keer met een bitje. Daar zit hij niet mee. Ik wil bit en bitloos zoveel mogelijk afwisselen, zodat hij allebei volkomen normaal vindt.

viewtopic.php?f=130&t=592800&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Wat ziet hij er rustig uit, echt super!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:49

bij mij draait de wasmachine alweer, ik was aan het parellien in een weiland en toen barstte het los.... ben richting boerderij gerend maar morrie wilde met z'n kont in de wind staan, dus dat schoot niet erg op......
in zo'n weiland doen wij spelletjs tegenwoordig, stukken droger dan in de bak of op de plaat! (dit was vóór de bui)
Ik ben touwhalsters aan het pimpen, Morrie is gevoelig op de neus en neusbontjes zijn te zwaar en gaan draaien, nu heb ik een doosje Chanille gekocht en dat komt er dan zo uit te zien.
het echte Parelli halster doe ik maar niet, want op cursus zal die beslist niet toegestaan zijn.....

M'n laatste aanwinst van Ebay kwam ook binnen gisteren: een rope bag die geel-groene tape-jes op de handvaten heb ik erop geplakt, zo zijn al mijn Parelli spullen gemerkt.

Ging nog ff fietsen met Morrie maar ik kwam op een weggetje dat bezaaid ligt met rottige kleine steentjes... kon ik later nog een keer met de auto terug naar de wei om hoeven uit te peuteren..... Morrie had me niet verwacht/gezien, zag me ineens en komt in galop op me af, het hele weiland deinde, het is dan net of je dronken bent, heel maf....

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:52

Ondanks de regen heb heel gezellig gereden! Ik ben bijna 3 uur weggeweest. Het bos was wel super nat. Uiteindelijk ging de regen zelfs door mijn regenjas heen!

Giel stond ook al te trillen toen hij eenmaal binnen stond. Ik heb hem ook voor het eerst in 2 jaar met een regendeken op buiten gezet. Als het vannacht droog blijft ga ik hem wel weer afdoen, maar met die hoosbuien achter elkaar vind ik het maar nix. Hoewel het nu hier al weer een poosje droog is.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:53

Zo'n weiland wil Anouar ook wel

Leuk gedaan dat touwhalster. Zo zie je maar weer, oranje is gewoon een mooie kleur

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:55

en blauwe en paars en ik ga nog een groene maken denk ik..... vloekt lekker bij m'n zadel....

Mijn kleuren-manie is over, maar dit is kinderspeelgoed (geen idee wat ze ermee moeten hoor) en dat is dus in vrolijke kleurtjes.....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:00

het is een rooie geworden:

bosje touwhalsters en er zit nog een gele in de wasmachine:

Afbeelding

waarom zoveel touwhalsters???? Omdat ik een Noriker heb die zijn nogal sleets........ er gaat wel eens iets kapot.....
Het is al stukken minder dan voor m'n Parelli tijd, maar soms sneuvelt er wel eens iets.....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:05

Prachtig, al die kleurtjes

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:07

Krijgt morrie een touwhalster kapot??
wel geinig al die kleurtjes!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:09

Anouar is zo netjes, die sloopt niks

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:29

Anouar15 schreef:
Prachtig, al die kleurtjes

heel doosje vol, te koop bij de etos

Morrie, als rechtgeaarde Noriker, krijgt ALLES kapot...... Lovelance reapareert eens in de zoveel tijd al m'n halsters weer

Z'n laatste prestatie: een megagrote voeremmer gesloopt......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:43

Anouar is echt zo'n watje. Hij bijt nergens in hij schopt nergens tegen aan.
Hij kan af en toe wel een ongelovelijk ei zijn. Soms doet hij dingen die gewoon alleen hem overkomen.
Vandaag ook weer. Ik galopeerde in het bos en er lag een redelijk grote tak (niet dik, maar lang) op het pad. Dus ik dacht dat hij er wel overheen zou springen. Springt ie er recht boven op. Gevolg dat de tak aan de andere kant omhoog springt. Hij draait ineens om, ik lig er bijna af en gaat dan om zich heen lopen kijken.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:46

*haha* wat een actie dat zou Morrie dus ook doen, of er ligt een leeg (bier)blikje in de berm, dan denk je: hij loopt er wel omheen, nee hoor, het liefst met 4 voeten raak......

Hij heeftn u ook weer een mega kneuzing aan een voorhoef, waarschijnlijk tegen het hek geschopt, moet weer helemaal uitgroeien, ben je weer een jaar verder.... gewoon lomp....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:50

Anouar had ook een scheur in z'n hoef, die is er echt heel snel uitgegroeid.
En het gekke was dat ik ook een scheurtje in m'n teennagel had. Op dezelfde dag gekomen (teen gestoten) en op dezelfde dag kon ik kon ik hem bij Anouar eruit veilen en bij mij knippen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:54

grappig hè.....

Morrie heeft sinds hij door de osteopaat behandeld is moeite met rechtsom lopen, van de week is hij over me heen gerold en ik kon dus 3 dagen lang echt m'n kop niet draaien van de pijn, vooral rechtsom. Nu is bij mij de ergste pijn over en wat denk je: Morrie kon vanmiddag voor het eerst in 5 weken weer een rondje rechtsom circlen........zit allemaal tussen onze oren hoor, is gewoon onzin zeggen de normals