Morrie schreef:het is heel eenvooudig: als er een trekker aankomt, speelt de film wat er zou kunnen gebeuren al in mijn hoofd, dat geberut zelfs al als ik in de auto zit en een trekker tegenkom of als ik iemand anders op een paard zie zitten en er komt een trekker aan.... diezelfde film speelt dus bij Morrie in z'n hoofd....
Op die manier (visualiseren) heb ik hem ook "geleerd" naar het hek te komen als ik eraan kom, de eerste 2 jaar liep ik, net als iedereen, door het land te speren om hem te vangen..... de laatste 2 jaar nooit meer, ik hoef geen stap in de wei te zetten als ik dat niet wil. (doe het wel hoor, om zooi op te rapen en de pomp te checken)
Spiegelen, visualiseren en focus, daar draait alles om
Er was een vrouwtje bij in de wei die ik niet kende, ze had Morrie en mij nog nooit gezien en ze vond de band die Morrie en ik hebben verbluffend, zoiets had ze nog nooit gezien. De boer zegt dat ook altijd, maar dan innegatieve zin: je moet je niet hechten en binden aan beesten, vindt hij, daar waarschuwt hij me steeds weer voor..... straks gaat Morrie dood en dan zit ik in de vernieling
Paarden zijn telepatisch, in een of andere vorm. Je brengt het vaak zelf over. Ik heb dat met Ponto zo vaak.