De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:31

Mooi dat je zo veel hebt aan dat duitse forum Cookies! Goed idee ook om zo'n site te maken.. Zullen best wel wat mensen iets aan hebben

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:37

Cookies schreef:
Is nou niemand onder de indruk van Ponto zijn ring

Nee ik heb veel erger gezien en nogmaals hij wijkt bij de verzenen niet af naar beneden. Voorzover ik weet en gelezen heb doet een bevangenheidsring dat wel. Ik heb zo snel geen foto's behalve wat op mijn eigen site www.home.versatel.nl/remcodo/isahoef.html

Zo aan de hoogte te zien is het ca. 3-4 maanden geleden dat er wat is gebeurd ... andere voeding, anders bekappen, kreupel/gevoelig geweest?

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:41

als je de hoeven NB bekapt en regelmatig, dan wijken de ringen nauwelijks af naar beneden aan de achterkant.

@Cookies: ik heb deze ringen in Briolette's hoeven ook al zo vaak gezien dat ik niet echt onder de indruk ben.....niet dat ze bij Ponto niet indrukwekkend zijn, natuurlijk

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:32

Jellie: Leuke foto's van het mennen, vooral die laatste . Bij de hoevenfoto's zie je duidelijk verbetering, maar er moet nog heel wat uitgroeien wanneer je de verbrede witte lijn en de dikte van de hoefwand rondom volgt. Maar geen nood, het begin is er .

Cookies: Fijn dat je je kennis wilt doorgeven, een paard weet soms (indirect) het beste uit de mens boven te halen

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 21:37

Cookies schreef:
[ Ik houd voor Ponto een dagboek bij en zit er zelfs aan te denken om straks een site te maken in het nederlands om andere mensen met hun cushing paarden te helpen. Ik mag alles van het Duitse forum halen van de site-eigenaar dus ik hoef het alleen maar te vertalen.
[/quote]

Toppie joh!

Daar hebben mensen tenminste wat aan!

hou je ons op de hoogte?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 21:41

Jellie ,bedankt voor je fotoos.

hartstikke fijn dat het blootvoets lopen en mennen zo goed gaat! Zo te horen heb je een probleemloze overgang gehad!

De li voorhoef herinner ik me nu ,met die spleet erin.
Het lijkt op de nieuwe foto nog steeds of de witte lijn niet mooi doorloopt.
Maar de hoeven zijn redelijk vies, dus ik kan het niet heel goed zien.

Fijn dat de spleet eruit is gegroeid, lijkt me een hele opluchting!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:56

Opala, bedankt Ik ben ook zeer blij dat de hoeven toch al redelijk snel (hij is nu 3x geweest) verbeteren. Ze zijn er nog niet maar ik had toen we er mee begonnen echt niet zo snel resultaat verwacht.

Antheman, we hebben idd geen last gehad dat ze gevoeliger is gaan lopen ofzo. En ik vind t super dat wel zo ook lekker kunnen mennen. Had ik je een half jaar geleden om uitgelachen (naja bijwijze van spreken) Gisteren zijn we toch een dikke 1,5 uur op pad geweest.
De witte lijn is idd nog niet heel netjes maar ik neem aan dat dat nog wel de tijd nodig heeft. Ik had de foto's direct gemaakt toen we haar uitgespannen hadden...

Morgen gaan we lekker in het bos rijden. Weer met onze trailer op pad. Hopelijk wil ze een beetje mee werken. Is al weer een tijd terug...
Hondje gaat ook lekker mee, lekker dollen

Hebben jullie nog leuke plannen?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 22:04

Ik ga morgen mennen op blote voeten!
Ik heb voor een aantal mensen wat boeken gekocht en die moeten worden overhandigd.
Ze komen dus naar de wei en we gaan mennen met de Haf.

Wel over hard zand, maar niet over asfalt.

En vandaag een rit van ruim 2 uur gemaakt, Andor gedroeg zich voorbeeldig! ikke blij!
We gingen samen met Merrit en zijn Penny meisje.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:16

Morgen ga ik uren maken in het bos, Oop heeft de laatste dagen stalbenen , ze komt te weinig uit haar box.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:42

Bruut is vandaag verhuisd naar zijn nieuwe onderkomen! Hij loopt dus vanaf nu 7x 24 buiten met schuilmogelijkheid!! Héél bijzonder voor ons deel van Nederland en het maakt me onuitsprekelijk blij!!!
Zijn voeten zijn al redelijk probleemloos en ik hoop dat we dat op deze manier tot in lengte van dagen zo kunnen houden!!!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:07

Antheman, leuk om morgen te mennen! Bos lijkt me nog leuker om door te karren dan de polder Moet toch nog harder zeuren om een karrentrailer bij manlief
Fijn dat het rijden vandaag zo goed ging

Opala, ook lekker naar het bos! Echt lekker genieten.

Nienke, lekker dat Bruut 24/7 buiten kan staan. Helaas is dat bij ons in de buurt niet mogelijk....

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:11

@Jellie.. bij ons in de buurt eigenlijk ook niet... Deze boer had een stalletje met uitloop, waar we zelf een uitloop met schuilmogelijkheid van hebben mogen maken!!! (klinkt als bijna het zelfde, maar is het toch niet )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:14

Nienke: waarom zitten jullie zo ver bij Schiedam vandaan? In de winter ook buiten... das wat ik ook wil voor Banjer... maar voor de rest staan we op de ideale stal hoor...

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:24

Ik zou zeggen: Hard op zoek naar een boer die bereid is om van stal met uiloop, paddock met schuil te maken!!!!! Nogmaals... volgens mij zijn wij hier in de buurt ook een aardige uitzondering... samen met Kate van Jossie !!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:24

Nienke: Veel plezier op je nieuwe stek .

Iedereen: Vergeet je klok niet 1 uurtje terug te zetten

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:45

Cookies schreef:
Isapaardje schreef:
die ring op de foto ziet er niet "schrikbarend" uit. Volgens mij gewoon een groeiring ... bevangenheidsringen lopen bij de verzenen niet meer evenwijdig aan de kroonrand (maar buigen naar beneden af). Meestal is het ook meer een groef ipv een bobbel.

Is nou niemand onder de indruk van Ponto zijn ring Het is wel een groef IP. En ik vond het nog wel zo vreselijk. Ik moet wel zeggen dat nu het spul naar beneden groeit het veel minder zichtbaar is.
Ik zit nu op een Duits forum speciaal over hoefbevangenheid en die hebben een apart stuk voor paarden met de ziekte van cushing. Met heel veel moeite heb ik gisteren een berichtje geplaatst (ik heb nooit Duits gehad op school) en binnen notime kreeg ik allerlei vragen en werd ik uitgenodigt op de chatbox (ook Duits). We hebben veel ervaringen uitgewisseld en ik heb veel foto's gezien van cushing paarden onder behandeling. Werkelijk geweldig. Ik houd voor Ponto een dagboek bij en zit er zelfs aan te denken om straks een site te maken in het nederlands om andere mensen met hun cushing paarden te helpen. Ik mag alles van het Duitse forum halen van de site-eigenaar dus ik hoef het alleen maar te vertalen.

DOEN!!!

erg goed idee!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:48

Ik zie dat Bokt de tijd nog niet heeft aangepast......

Er moet blijkbaar nog iemand wakker worden..

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 10:59

Ach Jellie , zo heeft iedereen wat te wensen.

Als ik ergens naar toe wil, zal ik onder de man moeten rijden ,want een trailer is er niet ,laat staan een auto die het spul kan trekken.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:20

Nienke, dat is dan echt super mazzel hebben! Perfect

Opala, lekker het dat extra uurtje

Dat is ook zo AM! Ik ben dan al weer verwend met trailertje. T is wel een oudje maar toch errug prettig. Manlief rijdt niet graag over de weg hier in de polder, dus anders zou hij nooit buiten rijden met Flan. Mij maakt dat weer niet uit. Maar wat dromen hebben is altijd leuk....

Nog even een kwartiertje uitpuffen en dan gaan we lekker naar het bos. Prachtig weer

Fijne dag allemaal!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 11:24

Rij ze Jellie!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:34

hey dames, lees goede dingen, alleen oopje die jammerlijk op stal staat? jellie, leuk die verbeteringen hè, ziet er goed uit!!

ik heb ook wat foto's gemaakt, helaas niet van gam, wel van de andere twee klik

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:56

Isapaardje schreef:
Cookies schreef:
Is nou niemand onder de indruk van Ponto zijn ring

Nee ik heb veel erger gezien en nogmaals hij wijkt bij de verzenen niet af naar beneden. Voorzover ik weet en gelezen heb doet een bevangenheidsring dat wel. Ik heb zo snel geen foto's behalve wat op mijn eigen site www.home.versatel.nl/remcodo/isahoef.html

Zo aan de hoogte te zien is het ca. 3-4 maanden geleden dat er wat is gebeurd ... andere voeding, anders bekappen, kreupel/gevoelig geweest?

Hetgene wat je van de ring kunt zien zit inderdaad aan de zijkant en veel lager dan aan de voorkant. Dus hij wijkt wel degelijk af naar beneden bij de hielen. Aan de voor kant zit de (bijna niet zichtbare) ring veel hoger. Hij is een maand geleden hoefbevangen geweest. Uiteraard ben ik veel bezig geweest met bekappen en mischien is het daarom wel zo netjes geworden. Ik heb geen idee. Het was bij hem ook niet acuut maar het is sluipend gegaan.

@nienke, te gek dat Bruut in zijn nieuwe penthouse met uitloop staat. Heeft hij het naar zijn zin met die merrie?

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:02

Ik heb gisteren Jane geassisteerd bij het bekappen van haar oude paard (31) Tjemig wat had die een overgroeide steunsels. De hele zool was ermee bedekt. Gelukkig zat het niet muurvast en heb ik het meeste weggehaald. Eronder vandaan kwam een hele mooie zool. Het is lastig om het paardje te bekappen omdat de spieren bijna weg zijn. Als ze op drie benen moet gaan staan dan begint het been wat je vast heb helemaal te trillen. Ze begint echt oud te worden.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:38

Foto's Cookies? Ben wel benieuwd hoe paard en voeten er uitzien.
Pffff....het zwarte monster is gisteren verhuisd naar dr pensionstalling. De rest van de kudde stond nog op stal en Kinke stond lekker gras te vreten....toen de 2 ruinen erbij, een hoop gegil van madam en d'r lekkere salamibillen werden direct in de richting van het gevaar gedraaid. Tjongejonge, ik wist dat ze kan meppen en uithalen met dr voorbenen maar dit sloeg alles. De heren dropen snel af. Nadat het hele spul tot rust was gekomen hebben we de 2 merries erbij gedaan...weer hetzelfde ritueel, gillen, slaan en alles tegelijk Ze kent ook een nieuw truucje, met je voorbenen slaan en dan heel snel...links rechts links
De alfamerrie deed nog een aantal pogingen en Kinke heeft nog een flinke dreun opgelopen, verder gelukkig geen schade. Toch maar besloten haar een nachtje op stal te houden ivm de grote hoeveelheid gras die ze had gegeten. Links van haar stonden 2 shetjes, 1 is een ruin die ze nog niet kende....dat werd feest, ze heeft alles bij elkaar gegild en tegen de wanden geslagen en nog met dr hoofd onder tegen het voerluik geknald....wat een hysterisch wijf zeg.
Vandaag krijgt ze toch maar een dagje rust, morgen proberen we het weer (misschien eerst alleen met de ruinen) en als het echt niet gaat lukken met haar en de andere merries dan wordt de kudde gesplitst.
hier een kleine impressie van d'r nieuwe stek:
http://www.mijnalbum.nl/Album=UQKCZYCO

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 18:29

Fijn dat iedereen op een goede plek staat!
En met Kinke komt het vast goed! De eerste dagen zijn gewoon nooit zo leuk. Moet je even doorheen.

Ik ben benieuwd hoe dat in februari is!

Ik heb gemend vanmiddag en moest heel lang wachten voordat mijn visite er was.
Ik heb de tijd nuttig besteed en heb de steubsels uitgesneden. Pokkewerk vind ik dat altijd.

Het vele zand hier is kennelijk zó scherp, datik eigenlijk nauwelijks hoef te vijlen!
Andor heb ik 3 weken geleden "grote" beurt gegeven en die staat echt nog keurig op zijn hoeven.

Merrit heeft nog steeds last van flares, dus die moet ik er morgen nog even uitvijlen. Maar qua lengte is het ideaal! Ik hoef gewoon niet in te korten! En ook al niet af te ronden, dat ziet er gewoon netjes uit.

Ben wel benieuwd hoe dat is als het écht nat wordt!