[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:47

Wendy: als het probleem met Walter alleen op de rechterhand is, is het heel goed mogelijk dat er iets niet goed zit in z'n lijf. Een osteopaat is daarom een goed idee!
(Over anderhalve week komt een osteopaat bij Jovi, ben benieuwd!).

TL: Goed zeg, dat Jinty al zo zelfstandig is!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:50

Morrie schreef:
Er gaat me wel een enorm licht op, ik weet ineens wat de problemen zijn met rijden......

Hallo allemaal!

En nu willen wij het weten !

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:55

Heb de halve dag poep staan scheppen van de afgelopen week... morgenochtend weer verder...
Ben nu een frietje aan het eten en dalijk ga ik mijn ubergore huisje opruimen.

Kreeg gister een mailtje van een oude vriendin, lachen:

////////////////////

Jij gaat niet meer uit he? ander had ik gevraagd of je zin had om mee naar utopia te gaan vanavond..............het is weer uit tussen Truusje en Klaas Haha! Dus mocht je wel zin hebben dan hoor ik het wel!!!!

Groetjes!

Rianne

////////////////////

De namen Truusje en Klaas heb ik zelf verzonnen vanwege privacy enzo. Maar iets van 4 jaar geleden zat ik dus achter Truusje aan Haha!
Alleen vind ik dr nu allang niet meer leuk

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:56

het is heel eenvooudig: als er een trekker aankomt, speelt de film wat er zou kunnen gebeuren al in mijn hoofd, dat geberut zelfs al als ik in de auto zit en een trekker tegenkom of als ik iemand anders op een paard zie zitten en er komt een trekker aan.... diezelfde film speelt dus bij Morrie in z'n hoofd....

Op die manier (visualiseren) heb ik hem ook "geleerd" naar het hek te komen als ik eraan kom, de eerste 2 jaar liep ik, net als iedereen, door het land te speren om hem te vangen..... de laatste 2 jaar nooit meer, ik hoef geen stap in de wei te zetten als ik dat niet wil. (doe het wel hoor, om zooi op te rapen en de pomp te checken)

Spiegelen, visualiseren en focus, daar draait alles om

Er was een vrouwtje bij in de wei die ik niet kende, ze had Morrie en mij nog nooit gezien en ze vond de band die Morrie en ik hebben verbluffend, zoiets had ze nog nooit gezien. De boer zegt dat ook altijd, maar dan innegatieve zin: je moet je niet hechten en binden aan beesten, vindt hij, daar waarschuwt hij me steeds weer voor..... straks gaat Morrie dood en dan zit ik in de vernieling

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:01

Logisch dat ie dat zegt. Een boer kan zich volgens mij nooit aan z'n dieren hechten zoals wij dat doen, dan zouden ze binnen een week failliet zijn. Of het nou om melkkoeien of slachtkoeien gaat denk ik.
Niet dat een boer niet om dieren geeft, maar wel op een andere manier. Is ook begrijpelijk vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:02

Fijn dat je dit nu ziet, morrie. Want zo werkt het inderdaad: paarden vangen onze beelden op.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:06

Verdorie, ik geloof niet in Jomanda of zo. Maar het is wel echt waar dat paarden precies doen wat je je soms inbeeld. Ik ben er de laatste tijd mee aan het klooien gegaan en soms werkt het gewoon, al zijn het maar kleine dingetjes.
Stom he, dat je ook nog moet werken en zo. Dit is toch iets wat je tot op de bodem uit wil zoeken... ze zouden er subsidie voor moeten geven!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:08

opala schreef:
e_horse schreef:
Zal hem t hemd van z'n lijf vragen Clown en na afloop foto's maken, goed?

Ik zou je bijna een smakkerd geven Knipoog

Zo, hier dan het hemd van Marco Clown

De hoeven van Harlie waren achter te hoog; als ik het goed begrepen heb waren de steunsels te lang.
Zijn hoeven waren allemaal te kort, maar dat moet met veel op het harde stappen en draven (wel opbouwen) en het bekappen beter worden.
Ik zal zo een poging doen foto's te plaatsen, kun je het zelf beoordelen.
Hij deed altijd Strasser, maar het uithollen van de zool is hij van terug gekomen (ik zal het vast niet helemaal goed vertellen, maar ik doe mijn best).
Tja, verder kan ik er niet zoveel over zeggen, als leek, maar ik heb er een goed gevoel over. Hij zag ook dat Harlie scheve bespiering heeft en waarschijnlijk moeite heeft met de linkerbochten (klopt!).
Bij een ander paard dat hij ook kwam doen zag hij dat die licht hoefbevangen is geweest (combinatie van droogte en daarna veel regen>> gras!).

Foto:

Afbeelding

Afbeelding
Op de ene foto kun je ook een blauwe plek zien, waarschijnlijk door een te nauwe straal (verbeter me maar als je er meer van weet dan ik Clown )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:09

tja, het kwartje moet eens vallen......

bij ons hebben alle koeien wel namen, namen van pensionklanten en hun kinderen enzo, dat is wel weer heel grappig, dat doen de meeste boeren niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:11

Citaat:
stom he, dat je ook nog moet werken en zo. Dit is toch iets wat je tot op de bodem uit wil zoeken... ze zouden er subsidie voor moeten geven!

heel toevallig zat ik net precies hetzelfde te denken.... Haha! Cool

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:15

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:15

Vandaag bereden politie gezien. Paarden rondom op ijzers, voor zelfs helemaal dicht, geen takken dus. Paarden zagen er op zich wel goed verzorgd uit, de ene beter gevoed dan de andere. En ze hadden een wintervachtje (het is hier net lente) dus ze hebben geen dekens op.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:18

ja, maaker es werk van Arno, ik begin wel vast te visualiseren..... als het bij mensen nu ook es werkte, kan je de boel een beetje manipuleren Clown

Wat ik wel merk is dat ik tegenwoordig dingen beter in kan schatten dan vroeger en dingen van tevoren aan zie komen, iets waar b.v. mijn collega's absoluut niet mee kunnen leven, dus ik houd me maar gedeisd op m'n werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:20

arno8 schreef:
Stom he, dat je ook nog moet werken en zo. Dit is toch iets wat je tot op de bodem uit wil zoeken... ze zouden er subsidie voor moeten geven!

Wat bedoel je hiermee?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:22

*dienstmededeling*
Koefnoen voor de liefhebbers, over 5 minuten op NL 1, de Lama's heb ik gemist, doen ze het ineens op een andere dag *damn*.....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:26

Ik bedoel dat het stom is dat ik nu bijvoorbeeld 8 uur per dag achter een schermpje zit en wat mensen bel en dan iets probeer te schrijven. Dat is ongeveer mijn stage, daar geeft de staat dus subsidie voor. Dat is aan studiefinanciering sowieso al 220 euro, maar de school krijgt ook subsidie, en dat zal ook niet niks zijn.

Dus als ze hier subsidie voor geven, dan vind ik het natuurlijk stom dat je geen subsidie krijgt voor het bestuderen van je paard, of voor het contact leggen met je paard. Als dat lukt, zal dat mij een stuk gelukkiger maken dan al die andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:32

Oh dat bedoel je.
Nou dan kan ik er nog een schepje bovenop doen.
D66 wil kinderopvang gratis maken..... Boos!
Waarom worden mensen die hun kinderwens verwezenlijken en daarmee hun hobby uitoefenen, financieel beloond? En krijgen zij overheidsgeld voor een kind? En zwangerschaps- en zorgverlof e.d.?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:38

De smoes is dat kinderen nodig zijn om de vergrijzing tegen te gaan... maar als ze nou eens goed nadenken...

Nu proberen ze met geldbonusjes mensen over te halen om toch maar kinderen te nemen. Maar waarom nemen mensen geen kinderen meer? Je hoort best vaak: "Ik vind de wereld te hard om er een kind neer te zetten" of: "Ik heb er geen tijd voor". Dus dan helpt een bonusje ook niet. Wat wel helpt, is de wereld leuker maken. En waarmee doe je dat? Door meer vrije tijd te geven (2 vliegen in 1 klapt) en door mensen de tijd te geven om een goede relatie met hun paard op te bouwen Haha!

Als de politiek niet zo verrot was zouden we een partij moeten beginnen Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:38

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:40

Geweldig: nederland 1: Stevie's little brother! Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:44

kunst&kitsch on ice *whahaha*

Bruce Irwin was ook geweldig.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:46

bij mij op het werk zijn kinderen echt heilig, kucht er een kind, dan is mamma meteen weg en wordt alles omgezet en moet je invallen en vervangen enz. Heeft mijn paard iets, dan moet ik hem maar wegdoen, volwassen mensen hebben geen huisdieren, dat is iets voor kinderen..... Boos!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:46

willibrord on ice Haha!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:49

operatie on ice Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:50

Morrie schreef:
tja, het kwartje moet eens vallen......

bij ons hebben alle koeien wel namen, namen van pensionklanten en hun kinderen enzo, dat is wel weer heel grappig, dat doen de meeste boeren niet.

De boer waar Keet staat, daarvan hebben zijn 40 vleeskoeien, die hij nu aan het verkopen is, hij stopt met koeien wegens ouderdom; die hadden allemaal een naam en hij kende ze goed. Er was een tweeling naar mij en een stalgenootje vernoemd, een ander naar z'n vrouw en nog één naar een andere verzorgster Haha!

Maargoed, die is ook niet altijd even gezellig met z'n beesten..