De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:19

Cookies schreef:
Dit is ook een cushing paard. Deze foto is genomen vorig jaar juni. Voordat ze met pergolide is begonnen.

Afbeelding

Dit is hetzelfde paard een jaar later en behandeld met pergolide.

Afbeelding

Wat een enorm verschil he? Het paard was eigenlijk al opgegeven.

tjeetje, die hebben het wel erg ver laten komen met hun paard. misschien wel uit onwetendheid of een niet snuggere DA....iig is het paard weer goed opgeknapt.

hier is een site van klanten van mij die ook veel ervaring hebben met het behandelen van cushing gevallen (natuurgeneeskunde)

www.borreliose-beim-pferd.de

hier staat wel hoofdzakelijk een heel verhaal over de ziekte van Lyme. misschien ook wel interessant, want hier in Nederland zijn de Da's nog in de ontkenningsfase wat deze ziekte bij paarden betreft.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:31

Wat ee hoop info weer zeg.

Super dat het rijden goed ging Antheman! Zo kun je maandag tenminste met iets minder kriebels aan je les beginnen (of niet?)

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:51

Nee Jackie het lag niet aan de eigenaar. De DA heeft het laten zitten. Pas toen ze via via een andere DA kreeg ging het balletje rollen. Scholen die lui eigenlijk wel bij?? Ik hou nu voor Ponto een dagboek bij hoe het gaat met de pergolide. Mischien kan het voor iemand anders ook net het verschil betekenen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 19:45

angela88 schreef:
Wat ee hoop info weer zeg.

Super dat het rijden goed ging Antheman! Zo kun je maandag tenminste met iets minder kriebels aan je les beginnen (of niet?)

dank!

Vandaag ging moeder al wandelend mee en scheurde ik heen en weer in galop Meneerr smeerde hem 2 keer, maar ik kon hem goed corrigeren.

Vertrouwen komt weer een beetje terug!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 19:46

Cookies schreef:
Nee Jackie het lag niet aan de eigenaar. De DA heeft het laten zitten. Pas toen ze via via een andere DA kreeg ging het balletje rollen. Scholen die lui eigenlijk wel bij?? Ik hou nu voor Ponto een dagboek bij hoe het gaat met de pergolide. Mischien kan het voor iemand anders ook net het verschil betekenen.

Zeker ook jouw "oude" dierenarts!

Wisten jullie dat Merrit een pony is en en Andor een paard volgens de DA?
En de Ijscoos zijn ook ponies

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:32

Ja mijn oude DA was ook niet op de hoogte, maar de nieuwe DA had ook nog nooit van pergolide gehoord. Lang leven het internet want ze kreeg gelijk een vracht leesvoer over zich heen en nu heeft Ponto ook pergolide gekregen.

IJsocoos zijn toch ook ponies??? En natuurlijk is Andor een paard dat zie je toch zo!!!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:35

Cookies schreef:

vermoedde ik al:
Citaat:
onwetendheid of een niet snuggere DA...

ze horen wel bij te scholen idd. maar volgens mij laat de een en ander wel wat steken vallen in dat opzicht.

ik heb een klant met een paard op leeftijd (28). eeuwig chronisch bevangen. typischen vacht. ik heb haar op cushing gewezen. toen heeft ze haar DA een test laten doen. positief natuurlijk. hij verrotte het om pergolide voor te schrijven. dat was volgens hem verboden en het paard kon er leverproblemen van krijgen....blablabla. paard is afgemaakt uiteindelijk.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:54

Wat een eikel van een DA. Nou al had ik nog 4 DA's moeten bellen of een apotheek moeten overvallen. Gelukkig heb ik nu een DA die zeer geintresseerd is. Zij krijgt ook zeker het dagboek.

Maar goed om weer on topic te zijn dan heb ik hier een hoeffoto waar de ring in te zien is.

Afbeelding

Het viel niet mee om die ring op de foto te krijgen. Bij de rest van de foto's is niets te zien.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:04

heeft hij die ring alleen aan de voorhoeven of ook achter?

gaat vast helemaal goed komen met mijn favorite patient...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 22:26

Heb je Bob het huis uit geschopd ofzo? Dat je de digi steeds mee neemt?

Is toch een mooie ring ? daar schrik ik niet van hoor!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:31

Bedoel je met ring, de lijn die ook evt. de onderkant van de kroonrand zou kunnen zijn

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 23:10

jaja jackie je favoriete patient wat een monster

@opala nee het is niet de onderkant van de kroonrand. maar ik moet wel zeggen dat het net lijkt of de ringen minder diep worden nu ze naar beneden groeien, dat kan toch helemaal niet?

@AM, ja het is even vechten maar soms mag ik de digi ook even vasthouden

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 23:21

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 23:35

@ jackie, die ringen zitten ook aan de achterkant ja. maar daar zie je nu al bijna helemaal niets meer van.

@AM, nee ik heb geen verstand van stickers. vind die voorstellingen van thellwell altijd wel erg leuk. hebben ze daar ook stickers van?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 23:41

Ik heb een sticker van Thellwell op mijn rijdende kliko ja.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 23:45

AM, je gaat vast wel schrijven hoe het was!?

morgen komt herman om de paardjes te bekappen. lutske is vandaag ook gearriveerd en die wordt morgen voor het eerst n.b. ewald heeft herman de vorige keer een paar meter verder geschopt dus ik hoop dat hij zich morgen gedraagd!
zal eens zien of ik morgen foto's kan maken

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 23:50

Pellie schreef:
AM, je gaat vast wel schrijven hoe het was!?

morgen komt herman om de paardjes te bekappen. lutske is vandaag ook gearriveerd en die wordt morgen voor het eerst n.b. ewald heeft herman de vorige keer een paar meter verder geschopt dus ik hoop dat hij zich morgen gedraagd!
zal eens zien of ik morgen foto's kan maken

Herman? Ik dacht dat Fred bij jou kwam? Of heb ik nú al te veel wijn op?
Afbeelding

Picaatje is altijd leuk!!

En wat moet ik schrijven??? De les? Of course!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 01:06

ja ja over de les natuurlijk! ik ben altijd erg benieuwd naar dat soort dingen!

fred is alleen de 1e keer geweest. die moest wel erg ver reizen, wat mij ook erg veel geld kostte. gelukkig vond ik al snel herman koobs uit bant, die traditioneel en n.b. bekapt. hij komt nu voor de 3e keer, dus ben benieuwd welke truukjes ik dit keer kan afkijken en welke verbeterpunten er zijn.
grootste verbeterpunt is mijn manlief die nóg geen bokje voor me heeft gemaakt!!!

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 08:02

Cookies, hou je ons op de hoogte mbt de Pergolide, ben heel erg benieuwd wat het effect zal zijn. Ponto mag blij zijn met zo'n baasje
Pellie......fotooooos!!
Ant, een uitgebreid verslag hè??
(tot zover mijn eisen op de vroege morgen, hahaha )

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 08:53

@Pellie: is Ewald een NRPSer met als vader Eduard?

@Cookies: dat het monster ons nog lang moge pesten..
die mensen van die link die ik neer heb gezet over Lyme hebben onder andere een pony die is ergens tussen de 30 en 40, was graatmager toen hij bij hun kwam. Cushing, hoefbevangen en geen fatsoenlijke tand in zijn gebit. die hebben ze weer helemaal bovenop gekregen.

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:43

die ring op de foto ziet er niet "schrikbarend" uit. Volgens mij gewoon een groeiring ... bevangenheidsringen lopen bij de verzenen niet meer evenwijdig aan de kroonrand (maar buigen naar beneden af). Meestal is het ook meer een groef ipv een bobbel.

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:48

O ja en gisteren ontdekt dat het begrip "goed paardenhooi" door een ieder anders wordt geinterpreteerd.

Kennis van me roemde al tijden dat hij (of beter zijn zoon) zulk enorm mooi paardenhooi had. Met het warme weer in mei gewonnen. Aangezien ik weer eens niet helemaal 100% tevreden ben met wat ik nu heb (ben niet snel te vreden hoor haha) wilde ik toen ik gister daar was zijn goede hooi dan wel eens zien. 100% zeker JKK vrij wat door iemand die daar in pension staat werd bevestigd want ze had meermalen het hooiveld doorzocht op JKK.
Nou ik wilde dat hooi dus wel eens zien. Lekker harde spriet, goed paardenhooi, werd nog eens gezegd en hoeveel ik wilde hebben.

Eh eerst ziehien!!!! Nou hehe uiteindelijk mocht ik gaan kijken. Hmmmm dat viel me vies tegen. Het was slap en geel hooi. toen die man er een pluk uittrok en er zelf aan rook zo van hmmm heerlijk, wilde ik ook even. He bah, dat is niet wat ik heerlijk noemde. Afijn hoeveel ik wilde hebben ... nou ik wil het graag eerst even de pony laten proeven (muts die ik ben, want ik durf dan niet gelijk te zeggen dat het me niet aanstaat).
Afijn ik krijg een plak mee in een plastic zak geduwd. Eenmaal thuis haal ik het eruit en krijg een blauwe walm mee uit die zak. Het is gewoon dus echt beschimmeld, iets wat ik al vermoedde toen ik het daar rook (wat overigens een ander pak was). Bleehhh zeg, dat noemt men goed paardenhooi. En ze verkopen het ook als goed paardenhooi .....

Nou ik ben ineens 150% tevreden over mijn eigen hooi en ga zo meteen maar weer een partijtje halen ....

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:08

Goedemorgen!!!

Met hoefbevangenheid heb ik gelukkig nog nooit te maken gehad. Weet er dus ook niet veel over…

Cookies, echt apart die vacht zo.. .is wel heel duidelijk te herkennen. Wat een verschil zeg met dat ene paard Super!d Ook die hoeffoto met de ring is duidelijk!

Antheman, leuk dat het goed ging met Andor. Beter dat je les krijgt van die dame!

Pellie, lekker dat je de hoefjes nu zelf weer kan bij houden

Gisteren heb ik nog wat foto’s gemaakt van FLanna voor de kar. Dus voor de geinteresseerden: Flanna, karren maar!!!
Ik zal ook nog wat hoeven foto’s van gisteren plaatsen

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:42

Ik heb nog even de hoeffoto's van gisteren na het mennen upgeloaded. Afgelopen maandag is de NB geweest....

Rechtsvoor:
Afbeelding
Rechtsachter: Waren en paar stukjes van de zool los gekomen...
Afbeelding
Linksvoor: Dit was haar probleemhoefje....
Afbeelding
Linksachter:Ook een stukje oude zool eruit gekomen.
Afbeelding

Dit was haar linkervoorvoetje een aantal maanden terug:
vorige x nbt
Afbeelding
De laatste x tbt, net voor nb kwam
Afbeelding
een paar maanden eerder
Afbeelding

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:54

Isapaardje schreef:
die ring op de foto ziet er niet "schrikbarend" uit. Volgens mij gewoon een groeiring ... bevangenheidsringen lopen bij de verzenen niet meer evenwijdig aan de kroonrand (maar buigen naar beneden af). Meestal is het ook meer een groef ipv een bobbel.

Is nou niemand onder de indruk van Ponto zijn ring Het is wel een groef IP. En ik vond het nog wel zo vreselijk. Ik moet wel zeggen dat nu het spul naar beneden groeit het veel minder zichtbaar is.
Ik zit nu op een Duits forum speciaal over hoefbevangenheid en die hebben een apart stuk voor paarden met de ziekte van cushing. Met heel veel moeite heb ik gisteren een berichtje geplaatst (ik heb nooit Duits gehad op school) en binnen notime kreeg ik allerlei vragen en werd ik uitgenodigt op de chatbox (ook Duits). We hebben veel ervaringen uitgewisseld en ik heb veel foto's gezien van cushing paarden onder behandeling. Werkelijk geweldig. Ik houd voor Ponto een dagboek bij en zit er zelfs aan te denken om straks een site te maken in het nederlands om andere mensen met hun cushing paarden te helpen. Ik mag alles van het Duitse forum halen van de site-eigenaar dus ik hoef het alleen maar te vertalen.