De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:29

Als ik 's avonds op stal kom dan zijn de aanwezigen ook op 1 hand te tellen. En ja, de rest van de paarden wordt flink mee gereden. Meeste paarden op stal zijn van huisvrouwen en/of mensen die onregelmatig werken (vrij veel in de zorg en met nachtdiensten). Die slagen er dus in hun paard allemaal overdag te doen.

Dat je er dus niemand ziet rijden op de tijdstippen dat jij langs komt hoeft dus niet te zeggen dat die beesten ook niet bereden worden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:33

Citaat:
Dat je er dus niemand ziet rijden op de tijdstippen dat jij langs komt hoeft dus niet te zeggen dat die beesten ook niet bereden worden.

bij ons wel hoor, ik word iedere dag keurig door boer Gijsop de hoogte gehouden wie er geweest zijn en als er iemand daadwerkelijk gereden heeft, wordt dat ook vermeld, dat is namelijk meer uitzondering dan regel...... Haha!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:47

Antheman schreef:
Hoe is het nu met Wendy? Sterkte ermee hoor Ach gut

Geen idee; zal niet beter zijn als gisteren. Ze staat overigens in het natte zand als verkoeling, omdat steeds afspuiten ook niet altijd mogelijk is daar. Ze kan niet gaan liggen en staat met dubbel dek op als het zoals gisteren gaat regenen. Die longontsteking heeft ze niet van het zand opgelopen, vermoedelijk van het vervoer naar die hoefschoenen man. Er stond een raampje open in de veewagen (nou ja op een kiertje).

Groeten
Ingrid

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:50

Bedacht me net ook toen ik zo over Wendy aan het typen was ... de eigenaar heet Frans en ik werk iedere maandag en donderdag met die man samen met zijn pony's voor het huifbed. Maandag de ritten voor de kinderen, donderdagavond beleren we een nieuwe pony (als vervanging voor Wendy eigenlijk). Omdat Frans gisteren wel iets anders aan zijn hoofd had, kreeg ik nu hulp van een kennis van hem ... raadt eens hoe die man heet : Nick.

..... Frans en Nick.....

Dat verzin je toch niet he Haha! Haha! Haha!

Groeten
Ingrid

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:52

En ik post nog maar even door; het gaat hier toch niet echt over hoefjes krijg ik het idee Haha! ... ik kreeg net de bevestiging dat de cursus Centered Riding volgend weekend doorgaat van Vanda Oosterhuis.
Jippie heb ik zin in. We gaan op ijslanders rijden dan.

Groetjes,
Ingrid

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 15:08

Isapaardje schreef:
Bedacht me net ook toen ik zo over Wendy aan het typen was ... de eigenaar heet Frans en ik werk iedere maandag en donderdag met die man samen met zijn pony's voor het huifbed. Maandag de ritten voor de kinderen, donderdagavond beleren we een nieuwe pony (als vervanging voor Wendy eigenlijk). Omdat Frans gisteren wel iets anders aan zijn hoofd had, kreeg ik nu hulp van een kennis van hem ... raadt eens hoe die man heet : Nick.

..... Frans en Nick.....

Dat verzin je toch niet he Haha! Haha! Haha!

Groeten
Ingrid

Whoehaaa! Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 15:09

Isapaardje schreef:
En ik post nog maar even door; het gaat hier toch niet echt over hoefjes krijg ik het idee Haha! ... ik kreeg net de bevestiging dat de cursus Centered Riding volgend weekend doorgaat van Vanda Oosterhuis.

Groetjes,
Ingrid

Gaaf!! Heb al vele goede dingen over haar gehoord!

Als ik een baan heb, wil ik ook weer les, van Linda ter Horst, ook Centered Riding instructrise

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:42

Kaylee loopt nog steeds niet lekker Huilen Als ik op haar rijd dan heb ik een blok in mijn handen van voren en op het harde loopt ze wat voorzichtiger en srtuikeld vaker. Haar voorhoeven zijn warm, achter koud hoop niet dat het in haar hoeven zit ofzo.
Morgen komt de fysio om te helpen bij het rijden en kan ze kijken of ze nu echt kreupel loopt of dat ik het bij het verkeerde eind heb. vertrouw het niet helemaal maar heb zelf niet echt goed de kijk op onzuiver lopen e.d. Bloos Echt hinken kan ik wel zien maar dit is meer heel sloom zijn, kort aanvoelen van voren en veel struikelen Misschien rijd ik wel weer verkeerd. Heb er immers al weer 2 x alleen opgezeten Clown

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:17

Margreet schreef:
In Emmeloord hebben ze een aantal paddocks voor de paarden en de laatste keer dat ik er was stonden er ook patiënten buiten, terwijl het toch ook weer niet zulk mooi weer was.

Ik ben er met Nescio ook geweest toen hij een bandje verrekt had en die mocht ook gewoon naar buiten, op voorwaarde dat hij z'n gemak een beetje hield, dus even niet met andere paarden.

Ik heb in Emmeloord ook paarden buiten zien staan hoor, zeg ook niet dat dat daar niet gebeurd. Ik durfde op het moment dat kinke ziek was niet het NB te volgen, vooral ook omdat ik er nauwelijks iets van wist. Dus...toch geluisterd naar dokter Van Muiswinkel (en met goed resultaat)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:19

ik ben vorig jaar in Emmeloord geweest met een ander paard dan Morrie gelukkig, ik hoop er met Morrie nooit te komen......

De enige kliniek in Nederland waar ze een beetje ervaring met Norikers hebben, zit in Roosendaal, lekker naast de deur Frusty

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:39

Antheman schreef:
Isapaardje schreef:

Groetjes,
Ingrid

Gaaf!! Heb al vele goede dingen over haar gehoord!

Als ik een baan heb, wil ik ook weer les, van Linda ter Horst, ook Centered Riding instructrise

Heb ik een paar weken geleden een hele dag les van gehad. Eerst theorie en 's middags praktijk. Erg leuk/leerzaam en ik wil zeker meer!!
Vooral voor mijn nerveuze paardje erg goed!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 17:50

SLFJ, van linda of Vanda?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:28

Van Linda. Was erg leuk, ze kan het mooi vertellen!
In het endurance topic staan er geloof ik nog wel foto's van.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:33

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:38

Ik heb vrijdags vrij en dan kom ik langs die stal, 4x en dan zie ik ook niemand rijden en ook in het weekend gaat het zo Clown

Auw ik heb kramp in mijn vlerken. Weer twee paardjes bekapt (Fjord en pony), jullie weten wel die ene pony die heel erg bevangen is geweest. De verzorgster heb ik een vijl verkocht en laten zien hoe je moet vijlen, kan ze tussentijds haar Fjord zelf doen. Pling

Jullie gereedschap heb ik ook gehaald!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:48

ik hoef weer niet te vijlen dit weekend.... op precies hetelfde punt waar ie vorige week flipte kwam er een enorme trekker met injector ons tegemoet, gelukkig met een kennis vanme achter het stuur..... Morrie sprong met z'n voorbenen over een stuk vangrail, en moest dus zijwaarts eruit, ik verrek het om af te stappen in zo'n situatie, maar ik kan weer helemaal opnieuw beginnen met trekkermak maken, voor het 3e jaar Huilen

Hij heeft de trekker afgezet en geduldig gewacht tot ik er eindelijk in volle galop over het asfalt langs waas en de hoek om was alvorens weer te starten...... deze loonwerker lachte me vorig jaar een keer uit, toen heb ik hem Morrie in handen gegeven voor een wandelingetje en sinds die dag, stopt ie altijd voor me Clown

Maar goed, ik heb het weer gehad met rijden voorlopig......

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:53

Trekkers blijven eng. Dinsdag reed ik met Arabesk langs de weg, normaal kan ie trekkers op die plek wel hebben (fietspad, berm en dán pas de trekkers). Komt er zo'n kl*re ding met aanhanger, Arabesk SPUIT vooruit...... Terwijl ie de laatste tijd niet meer schrok, ik bleef ook gewoon zitten als er eentje aankwam terwijl ik daarvoor aldoor afsteeg (als je gaat flippen doen je dat maar zonder mij Clown ).

Wel klöte dat ie in de vangrail kwam zeg.... Nagelbijten / Gniffelen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:59

Citaat:
Wel klöte dat ie in de vangrail kwam zeg....

dat is niet de eerste keer, hij springt met z'n voobenen over de vangrail en achter redt ie dat niet, dan moet ie er eerst zijwaarts uit terwijl ie dan al héél erg over de zeik is...... errug fijn iedere keer weer Boos!

Ik was al blij dat ik die trekker niet 10 meter eerder tegen was gekomen, want dan waren we weer achteruit de sloot in gegaan...... ook niet voor het eerst

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:08

Goed dat topic in [MD] loopt weer volledig uit de hand.... *zoef weg is Ara*

Iemand probeert een slotje te forceren, letterlijk en figuurlijk Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:12

ik snap niet dat de mensen die "zogenaamd" zo erg geinteresseerd zijn niet gewoon hier of daar een cursus gaan volgen, dan kunnen ze al hun vragen stellen en zijn ze helemaal up to date.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:14

smurf schreef:
ik snap niet dat de mensen die "zogenaamd" zo erg geinteresseerd zijn niet gewoon hier of daar een cursus gaan volgen, dan kunnen ze al hun vragen stellen en zijn ze helemaal up to date.....

Ja ook dat, als ze nou een beginnen met het LEZEN van een aantal site's.... zou al schelen en als Nick dan ook nog stopt met mensen aanvallen op hun woordgebruik en niet zo op de persoon speelt... Hamer

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:39

Ik heb ondanks de crises op mijn werk èn ons uitje naar A'dam kans gezien om boodschappen te doen! We gaan maandag niet verhongeren! Knipoog

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:17

Crisis op je werk????? O jee...... Ach gut

En Smurf weer een crisis Ach gut

Paarden met voeten in een crisis.... Ach gut

Het gaat weer lekker hier Verdrietig

Bram is (al een week) kreupel-achtig. Als hij stapt moet je goed kijken om het te zien, maar in draf is het huilen Huilen Ik denk dat het komt omdat hij zo ruig met die Shet speelt...gisteren had ik moeite om te zien welk been van wie was Tong uitsteken En als Bram te ruig doet, slaat die kleine vinnig achteruit (met de voorzijde hangt hij in Bram zn kaak of schouderpartij) Dat doet Bram's oude "oorlogswond" geen goed.....Bovendien heeft hjij weer een Jackie nodig. Hij krijgt flare Haha!
Nou zou ik hem weg kunnen halen daar...maar.....mijn motto....liever kort en lollig dan lang en ellendig. Hij knalt er uit eigen beweging steeds weer in en loopt zelfs met plezier (alleen wat hobbelig) Wie ben ik dan om te zeggen dat hij dan weg moet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:21

Balen BZ, ik weet er alles van.

Missy loopt ook al niet lekker. Het is nu al een paar dagen. Vorige week verstapte ze zich en nu loopt ze linksom wat kreupelig. Rechtsom gaat goed. Dus vandaag maar even wandelpaard gespeeld over het harde. Ik hoop dat het snel weer goed is iig.

Ze heeft wel meteen de shethengst 'om de hoek' even het hoofd op hol gebracht Clown

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:26

Wat een ellende allemaal...Brruvrouw van Bruut is ook kreupel...eerst voor, nu achter...toch maar even en DA bijgeweest....advies: onbelast bewegen....morgen maar in colonne wandelen!

Crises op mijn werd vielen op zich wel mee hoor...4 opnames....vergt wat bel- en regelwerk, en daar ben ik op mijn vrije-bereikbaar-voor crises-dagen natuurlijk niet heel erg blij mee!