Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fabster schreef:Voor hem is het vanaf oktober al koud. Zijn spieren verkrampen, denk ik.
En flink onder 0 en sneeuw vind ik echt wel winter hoor.
Sjaak gaat in de staak bij koud weer. Al alsje er alleen een zadel op legt. Ik kan er wel op gaan zitten en doordrijven, maar ik hoef mijn nek niet te breken. Hij wordt dan heel explosief. Voorheen ook in het andere werk, maar dat gaat u dus goed.
Fabster schreef:Hij houdt gewoon niet van de winter. Ik denk dat er inderdaad een lichamelijke reden is. En die komt altijd rond dezelfde tijd vh jaar. Met dekens gaat t al een stuk beter. En ja, ik vind het ook jammer dat ik er niet meer op kan als het kouder wordt.
pol1 schreef:Wel moet ik extreem de tijd nemen voor mijn sessies ( eerst grondwerken, dan aan de longe om de spieren op lengte te krijgen..En dan erop! Dat gaat voor komende tijd de strategie worden iig!
Fair schreef:Als stille meelezer laat ik ook even wat van me horen en ik ben van plan om meer mee te praten.Maar het lijkt wel alsof jullie het over mijn paard hebben!
Ik rijdt in de winter ook niet omdat het niet te doen omdat hij zo hoog in zijn energie staat en er dan niets mee te bevaren valt. Zijn emmertje loopt bij veel prikkels zo maar over en elke dag is een nieuwe dag. Voordat ik iets wil en kan doen moet ik inderdaad eerst vanaf de grond, longeren en dan soms rijden.
Hij is enorm gevoelig. Maar wat leuk om meer mensen met zo'n soort paard te zien!
pol1 schreef:@fabster: pijn lijkt mij ook de reden en niet zozeer rbe.
Is je paard al eens op de foto geweest?
pol1 schreef:Ben zo opgelucht!! Heerlijk ontspannen ( voor rbe begrippen ) buiten kunnen rijden!! Eerst ff grondwerk/ leiderschap oefeningen gedaan..Haar een paar tandjes harder laten galopperen dan dat ze eigenlijk zelf wilde.. Toen aan de longe om de spieren op lengte te krijgen..En toen erop richting bos.. Ze was zelfs bij tijd en wijle niet vooruit te branden!! Kon zelfs been geven! Halthouden..t lukte allemaal.. Wat een verademing! Wel dik 2uur verder maarja dat moet dan maar even..
Heel blij mee dat dit werkt zo lijkt t..
Flinty schreef:pol1 schreef:Ben zo opgelucht!! Heerlijk ontspannen ( voor rbe begrippen ) buiten kunnen rijden!! Eerst ff grondwerk/ leiderschap oefeningen gedaan..Haar een paar tandjes harder laten galopperen dan dat ze eigenlijk zelf wilde.. Toen aan de longe om de spieren op lengte te krijgen..En toen erop richting bos.. Ze was zelfs bij tijd en wijle niet vooruit te branden!! Kon zelfs been geven! Halthouden..t lukte allemaal.. Wat een verademing! Wel dik 2uur verder maarja dat moet dan maar even..
Heel blij mee dat dit werkt zo lijkt t..
Wat heerlijk om te lezen pol1! Lekker in het zonnetje genoten van de rbe-"rust"?
Zo te lezen was het die dik 2uur wel waard? Wellicht duurt het de volgende keer maar een kleine 2 uur... daarna 1uur 3 kwartier.. 1,5 uur? Who knows!
Goed om te lezen dat er ook positieve stukken in je dal zitten