[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:05

Pavo is er wel maar de bestelling is al 3 keer niet binnen gekomen Boos!
Nu ben ik dus voor dat aan het kijken omdat Shy zo duf eruit ziet.
Het is wel een hele grote zak voor 11,50 (bij ons dan) je doet er best lang mee, het weegt namelijk haast niets en krijg je dus meer Pling

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:07

tja, maar ik stap niet klakkeloos over op ander voer, ik meet eerst proefzakjes door.
ben bovendien uiterst tevreden met Pavo......

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:13

Morrie schreef:
tja, maar ik stap niet klakkeloos over op ander voer, ik meet eerst proefzakjes door.
ben bovendien uiterst tevreden met Pavo......

ik ook niet hoor ik probeer altijd eerst alles uit, eet ze het niet, dan is het niet goed voor der, dit heeft ze op stal ook al gehad.
Ze hielt toen ook meteen op met hoesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:02

Ben ik weer.

Wat een gras joh TL, dat hebben wij achter op het koeienland Haha!
Keet zet ik daar niet neer, die wordt er moddervet, daarbij loopt er een ezelhengst die de gewoonte heeft alles van het vrouwelijk geslacht op een minder gezellige manier aan te vliegen en nee, land is drie keer niks. Keet staat momenteel toch nog op het land, gelukkig mocht het, op het land waar ze altijd staat. Héél kort gras. Zie Katie voornamelijk het riet wegeten langs de sloot Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:11

Ik heb het zo gehad met mijn paard op het moment... als benno me niet tegen zou houden zou hij nu te koop hebben gestaan Boos!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:19

hoezo dat wendy? het ging toch juist zo goed?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:20

Wendy schreef:
Ik heb het zo gehad met mijn paard op het moment... als benno me niet tegen zou houden zou hij nu te koop hebben gestaan Boos!

Oei vliegles gehad?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:23

Walter probeert soms naar me te trappen als ik hem een andere kant op stuur op de cirkel. Dat is nu de tweede keer deze week.
Ik wil eens een osteopaat langs laten komen om zijn rug na te laten kijken of het geen lichamelijk probleem is.
Andere games e.d. gaan allemaal prima namelijk.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:25

doe jij parelli wendy? hoe gaat het bij de squeeze?
Wat balen zeg Boos! ik kan me voorstellen dat je je dan rot voelt Boos!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:26

Ja, parelli maar ook wat andere dingetjes... ik kan hem prima over een balkje squeezen... het is alleen als ik hem rechtsom wil sturen, dat doet ie niet....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:30

maar als je bijvoorbeeld tussen iets wat eng is en jou wil sqeezen? dan moet hij een half rondje en weer terug... hmmm na laten kijken kan ook geen kwaad... misschien is je life up recht meer dan links dat hij het te hard vind?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:33

Hmm, lijkt me sterk, ik ben linkshandig. Ik heb sowieso donderdag al les van iemand die isph doet, ik hoop dat zij me wat kan helpen hiermee.
Het is weer erger geworden sinds de les van vorige week maandag... die lesgever laat ik niet meer komen denk ik.

In het verleden heeft hij bij zo'n geintje dus al eens een tand uit mijn mond geslagen. Harde les, maar ik laat hem dus niet meer zo dichtbij komen...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:38

kan ik me voorstellen Scheve mond balen hoor! ik zou het ook niet weten! hopen dat het met lessen beter wordt!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:42

Jeetje,dat is niet niks zeg..
Ik zou bang zijn..
(ik ben een schijtebroek)

Vandaag wilde ik mijn dames vast voorwassen,soort van in de week zetten..
De keuring is 23 september,en dan moeten ze blinken!
Nu zijn ze vooral..vies.. Cool
Ik heb Femke het halster omgedaan,en Jinty geroepen,maar Jinty kwam niet.
Ze stond aan de andere kant van de wei te spelen met een jaarling.
Ik heb Femke de wei uitgehaald,en heb haar meegenomen naar de spuitplaats,haar voeten en achterbenen gewassen,en weer tegug gebracht.Jinty keek niet eens toen ik weer de hoek omkwam met mamma lief..
Femke maakte zich ook niet druk over dat haar veulen was achter gebleven...
Ik ga dit vaker doen!!
Mooie stap in de richting van het alleen zijn!
(kan ik misschien binnenkort weer lekker rijden in het bos en op de hei...)

Mijn 9 jarige dochter hield Femke trouwens vast met wassen.
Dat is toch zo'n schatje...
(paard en kind) Knipoog

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:49

klinkt goed TL Lachen fijn dat het zo goed gaat met die twee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:55

Hehe. Bokt leeft eindelijk weer.

@Wendy; Jeetje; dat is balen zeg! Hopen dat het met lessen beter wordt en dat je weer vooruitgang kan boeken, lijkt me een behoorlijk lastig én gevaarlijk probleem ook.

@Tl; Fijn dat het allemaal zo goed gaat met Fem & Jinty Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:01

Trouwens, even jullie advies gevraagd.

Ik zit heel erg sterk te denken mijn nét nieuwe dure hoofdstel met dubbelgebroken bit toch te verkopen en van dat geld het bitloze hoofdstel van de Ruitersportshop te kopen. Alleen, ik ben zoals ik helemaal in het begin vertelde erg lelijk gevallen en behoorlijk bang nu en bouw het rijden stukje bij beetje op, zit momenteel echt nog in de fase van rondje stappen met iemand ernaast a la beginner, gaat steeds beter verder, dat wel.
Maar goed, Katie is dan wel beleerd, maar echt 'serieus rijden' is ook alweer een tijdje geleden en dat moeten we samen nog leren eigenlijk, maar is het dan wel goed om opeens bitloos te gaan? (Ze is mét bit beleerd).
Of moet ik dat dan toch afwachten totdat we weer in de fase zijn dat ik gewoon weer zelfstandig ga rijden met der?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:03

dat verschilt per paard.... ik vind het zelf belangrijk om grondwerk te doen voor dat ik over zou stappen naar bitloos. zodat je paard het princiepe wijken voor druk kent.
mijn fjord en haflinger remmen trouwens beter op touwhalster dan op bit Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:04

Ik zou juist nu beginnen met bitloos.
Nu jij helemaal opnieuw gaat beginnen ala beginner,kun je mooi rustig aan doen zonder bit.
(met iemand ernaast)
Dan bouwen jullie het samen op,en is het voor haar ook gewoon om zonder bit bereden te worden.
Als je nu alles opbouwd met en daarna bitloos gaat moet ze weer opnieuw ergens aan wennen...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:11

Morrie was net in de hemel: er was iemand die heeft hem helemaal snappy gemaakt, bokken en galopperen.... wij stonden 4 ha verderop ons kapot te lachen, en toen zag ik in de verte een hek open staan naar een land met anderhalve meter gras en met dat ik het zag, ging er telepatisch een teken naar Morrie, die in 1 rengalop naar dat land rent en zich helemaal uitleeft..... al vretend naar achteren bokt..... wij erachteraan.... Morrie weer weg..... alle andere ruinen stonden jaloers toe te kijken, dat wilden ze allemaal wel... Er heeft iemand foto's van die zal ze wel mailen maandag,

Ik kon Morrie zo een halster aandoen en meenemen, hij kwam naar me toe met zo'n blik van: mamma kijk es wat lekker allemaal!!!

Ben wel een poosje zoet geweest om hem weer leftbraind te krijgen, maar goed, het was wel errrrug leuk allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:18

Tinkerloos schreef:
Ik zou juist nu beginnen met bitloos.
Nu jij helemaal opnieuw gaat beginnen ala beginner,kun je mooi rustig aan doen zonder bit.
(met iemand ernaast)
Dan bouwen jullie het samen op,en is het voor haar ook gewoon om zonder bit bereden te worden.
Als je nu alles opbouwd met en daarna bitloos gaat moet ze weer opnieuw ergens aan wennen...

Zoiets had ik dus zelf ook al in gedachten. En als ze dat bit in krijgt probeert (lijkt iig zo) der tong derover heen te gooien en echt fantastisch vond ik haar toen ook niet reageren.
En dat terugrijden? Tja, als ze eenmaal met mij aan de kletter gaat maakt dat niet meer veel uit denk Nagelbijten / Gniffelen ?

@ Koe; Ja, dat doet ze wel aardig. Ligt aan der bui. Soms heeft ze nergens zin in of is ze als merrie zijnde weer eens zwaar beledigd. Vork Onder het zadel loopt ze wel heel geconcentreerd, ze lijkt echt der best te doen OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:20

Ben even naar mijn grote vriend Shrek op SBS kijken Lovers Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:26

Bij ons waren ze ook al zo vrolijk. Zou het aan het weer liggen? Vesje hinnikt weer als ik kom en Rexje komt gelijk aanlopen Lovers Ponto ook, maar die doet dat altijd.
We lieten ze even in de bak hollen, en daar kwamen ook een paar behoorlijke bokken. Je zal d'r maar op zitten. Rolleyes

@wendy vervelend voor je dat Walter zo doet. Soms kun je ze wel achter het behang plakken Frusty

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:38

bij morrie was het puur spiegelen van de gemoedsgesteldheid van de übervrolijke meneer die met hem aan het dollen was, ik had vanmorgen ook al gemerkt dat hij erg speigelt, toen ik viel, scheelde het erg weinig, als ik langer was blijven liggen (in het natte gras yuk) was hij ook gaan liggen.

Er gaat me wel een enorm licht op, ik weet ineens wat de problemen zijn met rijden......

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:42

Vertel!!!