[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:48

die bij mij in de buurt ziet er precies zo uit *haha*

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:50

Dat is dan toch geen rampzalige langere termijn voorspelling. Oke heb liever zon en 22 graden. Maar het is Nederland... Dat soort wensen gaan meestal niet op.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:53

daarom maak ik maar helemaal geen plannen, ik haat regen en het risico dat het regent is mij te groot hier

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:16

Ik ga donderdag lekker naar Dauwpop... moet alleen nog wel ff kaarten halen

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:17

aangezien ik al naar pinkpop ga, laat ik dauwpop maar schieten.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:20

Pinkpop ben ik nog nooit geweest. Dit jaar hebben ze wel een leuk programma!

Dit jaar staan verder nog waldrock en pukkelpop op het programma

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:21

Ook leuk...
Ik ben een keer op Torhout geweest. Eigenlijk te groot, te massaal. Maar jah.. ik wilde naar de Peppers

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:22

Goede reden om te gaan toch

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:46

Dat dacht ik
Lijkt me echt heel geweldig. En de rest van het programma is ook best lollig.

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:07

Gisteren avond is Nico dus voor Shy geweest.
Ik moet zeggen dat het echt een heel aardige rustige man is, echt super lief met mijn Shyshy

Het was een beetje rommelig in het begin omdat de stalhouder opeens terug kwam met paard en wagen en we dus meerdere keren van plek zijn veranderd.
Shy was ook al niet echt rustig omdat ze natuurlijk van alles zag.

Nico ging haar eerst algemeen bevoelen en daarna ging hij wat specifiker voelen.
Hij vondt niet echt heel erg veel
Hij zei dat het tongbeen iets naar rechts zat en dat gaf aan dat ze dus links makkelijker/losser was en dat klopte
Verder zat er een wervel bij haar bekken/kruis niet goed, die heeft hij recht geduwd.

Toen heeft hij nog wat gebogen met haar nek en de eerste nekwervel recht gezet.
Verder heeft hij nog naar haar benen gekeken en als laatste nog eens naar haar bekken.
Hij was daar nog even wat aan het duwen toen begon ze uitgebreid te gapen en te likken en ze stond op rust

Lekker ontspannen weer terug in haar schone stal en nog even nagepraat.

Eerst mag ik dus 6 dagen niet rijden, dat vindt ik dus weinig ik had het veel langer verwacht.
Daarna mag ik opbouwen dag 1 stap dag 2 draf enz, ook dat vindt ik wel snel
Dan moet ik haar voorbenen strekken en caveletti lopen ook schouderbinnenwaarts en travers zijn goede oefeningen.

Gelukkig was ik dus al met de goede dingen bezig
Haar zadel was OK en ook haar voeten.
Nu dus afwachten op het resultaat want het kan wel 4 tot 6 weken duren voordat het uiteindelijke resultaat zichtbaar is.

Nu nog even wachten op de foto´s

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:21

Zaterdag 27 mei: Iers festival in Enkhuizen, op het landje naast de Drommedaris. Gratis toegang en vijf minuten lopen van het treinstation
Zondag 28 mei: http://www.schotlandfestival.nl/ in dordrecht

*yeah*
*cool*
bij nader inzien laat ik Bessie toch maar thuis, ik ga niet slepen voor een paar dagen Baarle Nassau, eerst zou ik t/m zondag gaan, maar ik wil toch wat eerder terug. Moet thuis nog het eea doen en wil zaterdag graag naar Enkhuizen.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:27

brr zeker geen lekker weer bah maar ja we doen het er maar mee.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:30

Ach, het is in ieder geval goed voor het gras....

Bah ik word een boer

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:31

Voor het gras is het zeker heel goed ja
Maar het moet 's nachts regenen, niet overdag !

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:31

Ja dat wel zonnetje erop en groeien maar. Is het gras op jou weiland al een beetje gegroeid?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:35

Het stuk waar ze tot zaterdag op stonden is nog behoorlijk kaal. Het stuk waar ze nu staan niet, ik geef ze elke dag een paar meter erbij

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:55

Anouar15 schreef:
Endurancewinkel in Wierden

donderdag ben ik er in de buurt!!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:30

Ara ben je er donderdag nog?

Morrie is bekapt, het gaat eindelijk de goede kant op met de hoeven, het is echt de weg van de lange adem hoor,maar het ziet er hoopvol uit en als mijn bekapper dat zegt...... hij is nooit zo optimistisch

Ik was tot op het bot toe nat, vliegende storm en slagregens *bah*

De ruinen zagen me aankomen en dachten dat ik ze binnen ging halen, ze stonden in volgorde van binnenhalen bij het hek, stelletje watjes, ze kunnen niet naar binnen, alle boxen zijn schoongespoten en leeg!

Ook de merries gingen al blij rennen en bij het hek staan toen ze me langs zagen rijden met de auto. Het hedendaagse paard isnietmeer gebouwd op het klimaat in NL (ik ook niet)

@pony ik hoop dat je pony opknpat van de behandeling, Morries tongbeen zat ook erg nar rechts en nog eens diep verstopt, maar hij is nu 6 weken geleden behandeld en alleen maar slechter geworden, circling rechtsom kan ie niet en one rein stop ook niet meer. Hij is er beslist niet van opgeknapt........

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:02

Morrie schreef:
@pony ik hoop dat je pony opknpat van de behandeling, Morries tongbeen zat ook erg nar rechts en nog eens diep verstopt, maar hij is nu 6 weken geleden behandeld en alleen maar slechter geworden, circling rechtsom kan ie niet en one rein stop ook niet meer. Hij is er beslist niet van opgeknapt........

Ik hoop dat het nog goed komt met Morrie, zou zonde zijn dat hij er alleen maar slechter op geworden is

Nico heeft het me ook laten voelen
Als ik het langzaam zou bewegen dan wordt ze rustig en snel druk.
Nu had ik gezegt dat ze ook vaak last had van opgezette schildklieren.
Volgens hem komt dat dan door haar drukte, ze krijgt dan teveel van die stof doordat ze overmatig haar tong beweegt.
Dat doet ze dus met bit in, zondre bit is ze veel rustiger (af en toe niet) dus ik hoop binnenkort vaker bitloos te kunnen rijden.

Weet trouwens iemand iets wat ik kan geven voor een ijser tekort?
Mevrouw valt alles lastig wat van metaal is gisteren mijn horloge en daarvoor het hek

En tijden de behandeling vondt ze het trouwens ook nog erg leuk om op mijn tenen te gaan staan Ach ja daarna ging ze ook op der eigen voet staan dus wraak is genomen

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:07

paardendrogist heeft goede aanvullingen vind ik. Mijn paard likt ook al het ijzer wat los en vast zit.

Wij gaan trouwens meedoen aan de twentsche meerdaagse als alles lukt.

Lenneke_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:05

Nou nou, wat een gedoe met die paarden
Ik wilde ze vanacht binnen hebben omdat het zulk raar weer is. Dus ik loop helemaal naar achteren, die het hek open zodat ze vast naar voren konden rennen. Dat deden ze dus ook, tot ik halverwege was, toen rende ze samen weer heel hard naar achteren.
Ik ook weer naar achteren. Maar ik was Anouar z'n halster vergeten, dus ik kon hem niet meenemen. De haflinger had wel een halster om, toen heb ik die maar meegenomen in de hoop dat Anouar er wel achter aan zou komen.
Mooi niet. Hij bleef maar rondrennen en springen en gek doen, hij was helemaal uitgelaten.
Goed, haflinger naar stal. Wil dat beeste z'n stal niet in. Na wat lief kijken, lief vragen, boos worden en weet ik het wat allemaal nam hij een enorme sprong z'n stal in, snel deur dicht, dat was één.
Anouar was inmiddels weer een beetje tot bedaren gekomen en ging netjes mee naar stal gelukkig.

Maar de volgende keer blijven ze buiten, ze hadden blijkbaar geen enkele moeite met het weer.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:09

de boer had een geintje, ik was in het 2e weiland op weg naar stal, zet ie snel koeien in het 3e weiland, waar ik dus nog doorheen moest *duh*..... maar geen probleem voor Parelli-Morrie hoor.... moet helaas voortaan wel over de weg met de fiets.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:32

Toen ik zo straks bij de paarden kwam hadden ze de boel gesloopt en stonden ze prinsheerlijk in de volle wei te grazen. Gelukkig regende het ook nog eens een keer, dus tegen de tijd dat ik het gerepareerd had en de paarden weer op het goede stuk was ik natuurlijk helemaal nat
Ik heb de eigenaar van de ponies maar even gebeld of zij mest wou ruimen, en dat wilde ze gelukkig wel.

@anouar: duidelijk ja, dat ze niet naar binnen willen Verwende knollen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:41

bij ons willen ze graag naar binnen, vanmiddag weer, zodra zemijn auto zien, gaan ze in slagorde bij het hek staan, stelletje watjes

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:20

Raken jullie nou ook zo vrezelijk geiriteerd door de wind of ben ik de enige?
Ik word er helemaal kriegel en chagrijnig van