Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jossie schreef:Er zal misschien geen wetenschappelijk bewijs voor zijn, maar feit is dat Son bij alle drie haar bevangenheden razendsnel op onze moddertoko is gezet en dat ze daar zienderogen opknapte. Ze liep weer en nadat alles genezen was, bleek ook het hoefbeen nog te zitten waar het hoorde.
Overigens is het toepassen van modder bij bevangenheden al zo oud als de weg naar Rome. Mijn opa zetten bevangen geraakte koeien ook subiet in de modder.
Jossie schreef:Er zal misschien geen wetenschappelijk bewijs voor zijn, maar feit is dat Son bij alle drie haar bevangenheden razendsnel op onze moddertoko is gezet en dat ze daar zienderogen opknapte. Ze liep weer en nadat alles genezen was, bleek ook het hoefbeen nog te zitten waar het hoorde.
angela88 schreef:Antheman schreef:Ik troost me met de gedachte dat buiten in dit pest weer lekkerder is dan de hele dag op stal.
Ik ga morgen op Andor zitten! Mijn moeder gaat mee, ik weet nog niet hóe, maar ze gaat of fietsen , wandelen of handpaarden.
En??? hoe ging het??
angela88 schreef:Ik dacht altijd dat je ze het beste in de modder/nat zand kon zetten, omdat dit juist het zachtste voor de hoeven is en ze daardoor minder pijn hebben??
Antheman schreef:En verder wordt altijd geadviseerd om het paard te laten lópen! Hoe moeilijk dat ook is!!!
Dan heb je kans dat de ontsteking eruit gaat.
opala schreef:IP: Fijn dat het een stuk beter gaat.
Cookies: Duidelijke foto's van de vacht ja. Stomme vraag, maar zou zijn afwatering dan ook verstoord zijn. Nou ja hij heeft gelukkig een lekkere schuilstal.
Cookies schreef:Maar ik hou het goed in de gaten en de vacht eronder is gewoon droog.
Antheman schreef:Gezien de zwaartekracht móet Pontootje wel ee nmoeilijkere afwatering hebben.
Bij niet cushingpaarden loopt t water zó van de huid af. Bij ponto moet dat nog naar beneden zakken (zeg maar in de kromming vd krul)
Ach ,zolang hij droog onder die gekrulde haren is, geen zorgen maken hoor.
Merk je al wat vd medicijnen?
Antheman schreef:Brr, krijg er koude rillingen van.
Gelukkig flink opgeknapt!
En Andor hoeft echt nog niet naar Stegeman hoor!