De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:26

Antheman schreef:
Jossie schreef:
Succes morgen!

Ik moet morgen naar m'n opfris cursus persoonlijke veiligheidstechnieken. Dan krijg ik even een opfissende uitleg hoe ik ook alweer uit diverse klemmende grepen van eventueel opstandige cliënten/patiënten kan komen. Dat worden waarschijnlijk weer een paar blauwe polsjes !

CFB??

Wil ik ook nog eens doen!

Yep! Als ik deze opfris gehad heb moet ik mijn team-technieken nog opfrissen en dan kan ik de hele wereld weer aan . Team-technieken zijn dus technieken die je gebruik om iemand veilig (voor het team, de patiënt en jezelf) te separeren. Ook handig in de kroeg bij dreigende vechtpartijen !

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 09:36

Jossie(en Nienke) heb je toevallig netwerk gezien gisteren?

Ik schrok best van de enorme omvang van drugsgebruik in de instellingen....

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:49

jackie schreef:
zo kun je het ook noemen. tijdje erg druk geweest, paar dagen zonder internet gezeten, enzovoorts. ben even aan het bijlezen.....

Welcome back

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 09:57

angela88 schreef:
Fijn dat de wandeling, side ways en de YOYO game goed ging. Ik hoop dat je er niet langs hoeft te springen...

Is het niks om Andor aan de longe te zetten terwijl je ermee rijdt? Of is dat vragen om problemen??? Sommige paarden worden er juist rustig van. Of longeer hem eerst een tijdje zodat ie z'n gekkigheid kwijt is, en ga er dan op. Zo worden jonge paarden ook vaak ingereden als ze er echt niet op kunnen zitten, eerst moe laten worden aan de longe en er daarna op.

Heel veel succes in ieder geval.

Al handpaardend gaat vaak heel erg goed hoor.

Dus samen rijden ,maar ik heb een lang touw aan t hoofdstel. Doet hij echt heel vervelend, dan gooi ik het touw naar de andere ruiter en die helpt me dan om verder te rijden.

En longeren zie ik niet zo veel in. Het gaat hem er gewoon om dat hij naar huis wil. Dan kan ik longeren wat ik wil, maar de confrontatie vermijdt je hiermee.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:17

Am: heb het niet gezien...helaas! wij 'grappen' momenteel ook over het feit dat we een dependance van de Brijderstichting zijn... (oftewel, onze gesloten afdeling zit vol met cliënten met verslavingsgerelateerde problematiek...) ...groot probleem inderdaad. Vooral voor het afdelingsmilieu....
En nu weer even on-topic! Vandaag wordt de laatste hand gelegd aan de omheining rondom Bruuts nieuwe uitloop! Gaat hij dus als het aan mij ligt noooooooit meer op stal!! Goehoed voor zijn voeten!!!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:35

@ Nienke: lekker! fijn dat Bruut nu zelf kan kiezen waar hij wilt staan.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:56

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 11:41

Timmer ze Nienke!

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:40

Antheman schreef:
Jossie(en Nienke) heb je toevallig netwerk gezien gisteren?

Ik schrok best van de enorme omvang van drugsgebruik in de instellingen....

Mijn vorige afdeling was er eentje met zogenaamde "double trouble"of "triple criple" mensen... Dat houdt in dat er naast de psychiatrische aandoening (bv schizofrenie) nog een verslaving zit en bij de triple-figuren ook nog eens een persoonlijkheidsstoornis. Ik weet dat er dus heel veel drugs in instellingen omgaan en vooral het dealerschap is enorm.

Ik heb zelfs een suïcide meegemaakt door een overdosis methadon op een gesloten afdeling, je wordt er niet vrolijk van...

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:03

Ik heb de aflevering net bekeken en ja, het is zoals de meneer aan het einde vertelt. Agressie, geweld en drugs nemen snel toe, maar we (verpleegkundigen) staan met onze rug tegen de muur... helaas!

*kon het niet bij vorig bericht neerzetten, de edit deed het niet*

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:11

Dank voor de link... ik ga later nog eens kijken...
Uitloop is prachtig geworden! Hier even een plaatje ter impressie (ik sta hier halverwege de uiloop... er is dus nog een stuk achter mij!)

Afbeelding

..Zo was het!..
Afbeelding

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:38

De bomen liggen nu in mini-stukjes op de grond ? Zonder gekheid, het ziet er goed uit!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:38

Ziet er goed uit Nienke07!

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:05

Zo Nienke dat is een mooi stuk. Daar zal Bruut vast erg blij mee zijn. Klep, klep, naar binnen en naar buiten.

Kinke

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:17

Banjer schreef:
ik blijf wel lezen, maar heb niet veel bijzonders te melden eigenlijk... hihi..

Hiero hetzelfde, 'k ben een lurker
Kinke loopt nog als een trein (en gaat zaterdag verhuizen naar dr pensionstal) Nu maar hopen dat het zwarte gevaar de rest van de kudde niet buiten het draad mept }>

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:19

Chestnut schreef:
Omdat Santos steeds weer last heeft van haar benen en hoeven wil ik eens Natuurlijk Bekappen proberen. Nu zag ik iemand op de lijst van natuurlijke bekappers die best wel dicht bij woont. Het is Yolanda Kuitert uit Leek. Er staan nog geen sterretjes bij haar naam. Weet iemand of ze goed is? En hebben alle mensen in die lijst een diploma of wat?

'k ken dr niet. In Assen zit Fred Kammer (ook niet al te ver weg toch)
Ikzelf en 3 anderen die ik ken zijn zeer tevreden over hem.

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:45

nou het is gebeurd hoor de ijzers van mijn haffie zijn er onder uit!! op de stenen loopt ze moeilijk maar in de bak ging het aardig ze heeft zelfs nog even gedraafd met haar kwpn vriendje Stepfort ben benieuwd hoe het afloopt!

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:51

dekoezegtboe schreef:
ben benieuwd hoe het afloopt!

Gun het tijd

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 07:49

Opala je wilde foto's van Ponto zijn hoeven maar die zijn mislukt (te dichtbij en dus wazig) dus ik ga het van de week nog een keer proberen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:27

Antheman schreef:
Ik troost me met de gedachte dat buiten in dit pest weer lekkerder is dan de hele dag op stal.

Ik ga morgen op Andor zitten! Mijn moeder gaat mee, ik weet nog niet hóe, maar ze gaat of fietsen , wandelen of handpaarden.

En??? hoe ging het??

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:41

Cookies schreef:
Opala je wilde foto's van Ponto zijn hoeven maar die zijn mislukt (te dichtbij en dus wazig) dus ik ga het van de week nog een keer proberen.

Ik wacht rustig af, weet zelf hoe moeilijk het is om scherpe foto's te maken en nogmaals niets moet

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:20

nienke07 schreef:
Uitloop is prachtig geworden! Hier even een plaatje ter impressie

Ja ziet er mooi uit

Wat heb je voor spul op de bodem liggen?
Lijkt me houtsnippers (waar ik al zo lang naar op zoek ben en dus als dat zo is heel graag wil weten waar je die vandaan hebt !!!! )

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:33

@ IP: Klopt... t zijn houtsnippers... geen idee waar ze vandaan komen... de boer had ze laten komen. Als ik er aan denk zal ik het binnenkort wel even aan hem vragen!

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:05

nienke07 schreef:
@ IP: Klopt... t zijn houtsnippers... geen idee waar ze vandaan komen... de boer had ze laten komen. Als ik er aan denk zal ik het binnenkort wel even aan hem vragen!

Heel graag.
Alvast bedankt.

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:08

Even wat anders ...

Ga het hier ook maar even vragen, want heb het idee dat ik "gek" aan het worden ben.

Sinds ik ooit te weten ben gekomen dat Isa bevangen is geweest, heb ik veel gelezen over deze "ziekte". Ook dacht ik veelvuldig gezien te hebben dat bevangen paarden het best op nat/vochtig zand konden worden ondergebracht. Ter koeling, maar ook om stevigheid aan de zool te geven en zo proberen te voorkomen dat het hoefbeen kantelt.

Het gaat om dat laatste ... onzin of niet?