De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:48

Hier kunnen de paarden altijd in de loopstal, en ze kunnen onder de bomen staan, maar gisteren stonden ze ook lekker in de stromende regen te grazen toen ik ze ging zoeken (Witte heeft een beetje mok, dat wilde ik behandelen). Ze hebben wel een regendeken op, zonder die deken gaan ze wel binnen staan is me opgevallen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 11:26

Angela, waarom hebben ze dan een regendeken? Ze kunnen naar binnen zeg je?

Ik ben trouwens aan het PB en met een lesgeefster.

Ik hoop dat dat wat wordt, kan ik weer eens rijden met Andor. Ik durf er niet meer op.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:37

Antheman schreef:
Angela, waarom hebben ze dan een regendeken? Ze kunnen naar binnen zeg je?

Ik ben trouwens aan het PB en met een lesgeefster.

Ik hoop dat dat wat wordt, kan ik weer eens rijden met Andor. Ik durf er niet meer op.

Is er iets gebeurd waarom je het niet meer durft?
Wat vervelend zeg, ik hoop dat je een lesgever vindt die bij je past!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 11:43

Andor smeert hem gewoon iedere keer als ik erop zit.
Hij is nu al een paar keer stevig aan de kletter gegaan.

Vorig jaar rende hij loeihard tegen bomen aan.
Kan je verzekeren dat dat nog enger is dan in volle galop naar huis.

Zelfs in de bak is het gewoon een ongeleid projectiel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:47

Ik kan me voorstellen dat je daar bang van wordt zeg! Gatverdamme, heb je enig idee waardoor dat komt? Doet hij het ook als er anderen bij zijn?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 11:48

wendytjeG schreef:
Ik kan me voorstellen dat je daar bang van wordt zeg! Gatverdamme, heb je enig idee waardoor dat komt? Doet hij het ook als er anderen bij zijn?

Niet met anderen.
Het is een dominantie probleem , hij is zo sterk!

En in deze nieuwe kudde is hij gek op zijn dames en wil heel graag bij ze zijn. Hij is de baas, samen met een andere ruin.
Dus ook een hormonen kwestie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:51

Tsja, als een paard zijn kracht in de strijd gooit ben je nergens meer. Dat ken ik ergens van
Ik hoop dat je iemand vindt die je hierin kan helpen!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:00

@ antheman: hopelijk is de nieuwe lesgeefster een oplossing voor je. Echt balen als je niet meer met je eigen paard durft te rijden....

De regendeken gebruik ik omdat de paarden zonder de deken de hele dag in de stal gaat staan (vooral Orlanda, maar Witte gaat waar Orlanda gaat..). Met deken gaat ze wel lekker naar buiten, en zo bewegen ze dus veel meer. Ik heb het in het begin dat ik haar had zonder regendeken geprobeerd, maar ze wordt er niet gelukkiger van. Dan staat ze als een oude zuurpruim te kijken in de stal. Witte heeft de regendeken op omdat ik hem korter in de vacht wil houden ivm het rijden. (tja, dat doe ik dus wel echt voor mezelf)

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:05

De regendeken gaat trouwens alleen op als het kouder is, van de zomer hebben ze hem niet op. Nu twijfel ik. Omdat het de hele dag door regent, doe ik hem toch maar op.

Als het echt kouder wordt gaan er dekens onder de regendeken, vororal bij Orlanda, haar wintervacht is nu al helemaal "up en running". Eerst een zomerdeken eronder, en dan langzaam naar de winterdeken toe. Die bewaar ik voor de -5 en minder. Ze blijft dan alsnog een echte teddybeer. Het is meer voor mijn eigen gemoedsrust, waarschijnlijk heeft ze aan alleen de regendeken genoeg om zich lekker te voelen, maar ja, ik wil niet dat ze het koud hebben.....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:36

Jellie schreef:
Haha, wat maf dat een paard geen auto mag rijden Cookies Ik hoop dat de medicijnen goed werken!

Flan is daarnet weer bekapt. Volgens Hans zagen haar hoeven er super uit! Dat idee hadden we al maar toch wel fijn dat hij dat ook zei
Over 5 weekjes komt hij weer. We kunnen dus gewoon ijzer en hoefschoenloos blijven mennen voorlopig!
Hij had nog schoentjes voor een shetje bij zich, echt cute

Ja Ponto was zeer teleurgesteld dat hij geen auto meer mocht rijden. Hij was net van plan om in zijn Porsche naar zijn vrienden te rijden om zijn nieuwe sportschoenen te showen.

Fijn dat de hoeven van Flan er zo goed uitzien. Die schoentjes voor die Shet moeten er wel lief uit hebben gezien.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:39

Antheman schreef:
wendytjeG schreef:

Niet met anderen.
Het is een dominantie probleem , hij is zo sterk!

En in deze nieuwe kudde is hij gek op zijn dames en wil heel graag bij ze zijn. Hij is de baas, samen met een andere ruin.
Dus ook een hormonen kwestie.

Gatsie AM, da's wel vervelend. Hormonen het is wat. Er is trouwens een middeltje op de markt om de hormonen wat te kalmeren. Mischien is dat een idee. En anders kom ik hem toch gewoon slaperig masseren

_Tiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:50

Omdat Santos steeds weer last heeft van haar benen en hoeven wil ik eens Natuurlijk Bekappen proberen. Nu zag ik iemand op de lijst van natuurlijke bekappers die best wel dicht bij woont. Het is Yolanda Kuitert uit Leek. Er staan nog geen sterretjes bij haar naam. Weet iemand of ze goed is? En hebben alle mensen in die lijst een diploma of wat?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 13:56

Iedereen mag zich natuurlijk bekapper noemen Chestnut!

_Tiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:58

Hmmm, dus het kan net zo goed zijn dat ze 1 keer een cursus heeft gevolgd en dat het toen opzich wel goed ging bij haar eigen paard en dat ze nu zichzelf batuurlijk bekapper noemt?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 13:59

Chestnut schreef:
Hmmm, dus het kan net zo goed zijn dat ze 1 keer een cursus heeft gevolgd en dat het toen opzich wel goed ging bij haar eigen paard en dat ze nu zichzelf batuurlijk bekapper noemt?

Yep!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:00

Ik zou gewoon eens rondvragen voor ervaringen met die persoon.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar dat zegt niks. Veel natuurlijk bekappers zijn trouwens best bereid om een eind te rijden, zeker als ze het kunnen plannen met meerdere klanten in de buurt.

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:56

opala schreef:
Ik vind het trouwens echt ontzettend jammer dat veel mensen in dit topic geen "blijvertjes" zijn, op een paar na .

Hoho, ik lees continue mee, maar heb nog weinig bekap-zinnigs te melden .

Overigens heb ik ook last van een schuldgevoel ten opzichte van Kate gezien het weer... Ze staat natuurlijk buiten (en daar blijft ze ook) en heeft (nog) geen deken op omdat de temperatuur nog wat aan de hoge kant is. Maar gister met die regen... aangezien we hier aan de kust wonen en het dus stevig waait en ze zonder beschutting staat met die windrichting... Tja, twijfels dus.

Ik troost me maar met de gedachte dat ze als in december 2001 geboren veulen en opgegroeid in een natuurgebiedje (Eilandspolder N-H) ook nooit beschut stond.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 22:01

Ik troost me met de gedachte dat buiten in dit pest weer lekkerder is dan de hele dag op stal.

Ik ga morgen op Andor zitten! Mijn moeder gaat mee, ik weet nog niet hóe, maar ze gaat of fietsen , wandelen of handpaarden.

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:04

Succes morgen!

Ik moet morgen naar m'n opfris cursus persoonlijke veiligheidstechnieken. Dan krijg ik even een opfissende uitleg hoe ik ook alweer uit diverse klemmende grepen van eventueel opstandige cliënten/patiënten kan komen. Dat worden waarschijnlijk weer een paar blauwe polsjes !

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 22:11

Jossie schreef:
Succes morgen!

Ik moet morgen naar m'n opfris cursus persoonlijke veiligheidstechnieken. Dan krijg ik even een opfissende uitleg hoe ik ook alweer uit diverse klemmende grepen van eventueel opstandige cliënten/patiënten kan komen. Dat worden waarschijnlijk weer een paar blauwe polsjes !

CFB??

Wil ik ook nog eens doen!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:51

@ antheman:

Heel veel succes morgen! hopelijk is Andor lief voor je..

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 23:22

angela88 schreef:
@ antheman:

Heel veel succes morgen! hopelijk is Andor lief voor je..

dank je hoor!
Vandaag liep hij keurig met me mee! Normaal gaat een wandeling met 2 paarden niet supersoepel. Vandaag wel. En in de bak nog snel even de side ways en de YOYO game gedaan en echt foutloos!
Zondag rende hij helaas dwars door me heen.

En als t te bont wordt, spring ik er zo af hoor.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:32

Antheman schreef:
Zelfs in de bak is het gewoon een ongeleid projectiel.

Ik denk dat je er verstandiger aan doet om eerst in de bak de puntjes op de i te zetten

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 06:54

Fijn dat de wandeling, side ways en de YOYO game goed ging. Ik hoop dat je er niet langs hoeft te springen...

Is het niks om Andor aan de longe te zetten terwijl je ermee rijdt? Of is dat vragen om problemen??? Sommige paarden worden er juist rustig van. Of longeer hem eerst een tijdje zodat ie z'n gekkigheid kwijt is, en ga er dan op. Zo worden jonge paarden ook vaak ingereden als ze er echt niet op kunnen zitten, eerst moe laten worden aan de longe en er daarna op.

Heel veel succes in ieder geval.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 07:04

opala schreef:
Alytuiere schreef:
zijn hier eigenlijk nog meer mensen die hen hebben?

Ik iig niet.

Ik mis trouwens Jackie of zit ze met haar hand vast in een paardenmond

zo kun je het ook noemen. tijdje erg druk geweest, paar dagen zonder internet gezeten, enzovoorts. ben even aan het bijlezen.....