De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:18

Jossie schreef:
Ik moet nodig een keertje bij je op de koffie Nienke ! Kerstvakantie en dan Brutus kijken? Maar serieus, als de smid geweest is en het boek is binnen wil ik toch alvast zelf iets gaan doen. Als ik het niet aandurf, dan meld ik me bij Nienke en Antheman. Mogen jullie zien wie er komt .

Koffie enzo ia altijd leuk!! Gaan we doen!!!.. maar voor hoefjes moet je echt bij Ant zijn!! Die helpt mij ook wel eens met Bruut! (combidate!? )

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:27

Banjer schreef:
ik zou alleen niet veel vertrouwen in de betreffende persoon hebben... maar das weer tot daar aan toe...

Hij weet het allemaal mooi te vertellen, maar het uitvoeren...

En zo zie je maar weer Banjer... waar de één mee wegloopt, kan voor de ander ´eens maar nooit weer´ zijn ...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:18

Antheman schreef:
Das dus precies hetzelfde als wat ik zeg
tot aan de Hoef en zool toe

En hij leest niet mee hier in de huiskamer ...

Ik heb inmiddels de hoef goed gewassen vanmiddag met betadine. Die vieze plek schoongeschrobt en zitten pulken ook.
Wat blijkt ... het "gat" is dicht, heeft een bodem zeg maar. Het is maar 3 mm dik en dan zit er de "gewone" witte lijn. Ik vermoed nu dus toch dat er een steen(tje) in de eerder getoonde gleuf is gaan zitten en deze heeft de witte lijn zo verfrommeld.

Niettemin is het toch denk ik wel goed deze hoeven met wat schimmel en bacteriedodend spul te behandelen. Via privemail werd ik ook op Borax gewezen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:19

Banjer schreef:
ik zou alleen niet veel vertrouwen in de betreffende persoon hebben... maar das weer tot daar aan toe...

Hij weet het allemaal mooi te vertellen, maar het uitvoeren...

Ik heb met hem voorheen nooit problemen gehad. Die kreeg ik pas toen ik een andere bekapper liet komen ...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 23:01

hehe, ik heb hem zelf nooit bij Banjer gehad, maar hij heeft bij ons op stal een stuk of 5 paarden gedaan... allemaal kreupel, vernageld en veel te kort bekapt... een stalgenootje heeft daardoor zelfs het NK Western gemist... en dat terwijl ze dus gewoon NK had kunnen worden...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 23:45

Hmmm, dan moet je toch eigenlijk wel een verdomd slechte smid zijn om 5 paarden achter elkaar kreupel te kappen

Maar goed, nogmaals, hij heeft bij mij destijds mijn pony keurig op de voeten gezet. Ze liep na zijn bekapping veel beter dan ervoor.
Kon ik de laatste keer bij KF niet zeggen ...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:17

bekappen en beslaan... hij doet ook ijzers...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:15

Banjer schreef:
bekappen en beslaan... hij doet ook ijzers...

Weet ik ... zelfs de easy walks (kunststof) tegenwoordig.
Overigens is hij inmiddels geen natuurlijk bekapper meer
Wat niet wil zeggen dat hij niet meer op die manier bekapt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:02

vanaf morgen gaan we het hele weekend het bos in! heb er zoveel zin in. Wit gaat helaas niet mee (orlanda ook niet, maar dat was ook niet de planning) vanwege zijn hoeven en zijn conditie. Lekker op een vreemd paard dus.

Op zondag ochtend staan de hoeven op het programma. Jawel, ik rijd bij een manege waar interesse voor het NB-en is. Mijn instructrice NB't een aantal paarden, al kan ze dat niet wekelijks doen, ze staan er netjes bij!

Ik ben benieuwd wat er zondag precies wordt gedaan...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:16

Angela: Veel plezier alvast gewenst.

Ik leef nu ook van weekend naar weekend, kan ik weer én bij daglicht én in het duin rijden .

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 09:19

nienke07 schreef:
Jossie schreef:
Ik moet nodig een keertje bij je op de koffie Nienke ! Kerstvakantie en dan Brutus kijken? Maar serieus, als de smid geweest is en het boek is binnen wil ik toch alvast zelf iets gaan doen. Als ik het niet aandurf, dan meld ik me bij Nienke en Antheman. Mogen jullie zien wie er komt .

Koffie enzo ia altijd leuk!! Gaan we doen!!!.. maar voor hoefjes moet je echt bij Ant zijn!! Die helpt mij ook wel eens met Bruut! (combidate!? )

Ja hoor, wij doen een combidate!
eerst andere auto!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 09:20

Angela: veel plezier!

Heb je voor thuis goede opvang geregeld?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:24

de ouders van mijn vriend wonen bij ons thuis (in een soort appartementje). Z'n moeder is erg gek met de paarden en verzorgt ze 's avonds. We blijven thuis slapen ivm snurkende mensen (dan kunnen we allebei dus echt niet slapen). in de ochtend kunnen we ze dus zelf verzorgen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:26

Vanavond ga ik voor het eerst met de trailer weg!

Samen met Wit ga ik op les. De vader van mijn vriend rijdt. Ik ben benieuwd hoe het gaat...

De trailer zal het probleem niet zijn, Wit loopt er zo op. Maar het rijden.... ik heb al zo lang geen les met hem gehad. En z'n conditie is echt miserabel....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 00:22

Geen nieuws = goed nieuws

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 07:55

Het is idd erg rustig he???

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 08:15

Tsja, ik heb ook weinig te melden. Walter gaat steeds makkelijker voetjes geven, dus binnen afzienbare tijd moet de vijl maar eens uit de kast...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 09:30

wendytjeG schreef:
Tsja, ik heb ook weinig te melden. Walter gaat steeds makkelijker voetjes geven, dus binnen afzienbare tijd moet de vijl maar eens uit de kast...

Goed zooo!!!!!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:44

en ik ben zit stil afte wachten tot woensdag want dan gaan de ijzers van mijn haf er onder uit!! ik vind het zelf best spannend eigenlijk

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:33

Morgen komt Hans Arendse weer om Flanna te bekappen. Nu voor de 3e x en tot nog toen zijn we er erg te spreken over. Ondanks dat ze voor de wagen staat blijven haar hoeven mooi

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:40

Jellie schreef:
Morgen komt Hans Arendse weer om Flanna te bekappen. Nu voor de 3e x en tot nog toen zijn we er erg te spreken over. Ondanks dat ze voor de wagen staat blijven haar hoeven mooi

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:31

mooi om te horen Jellie...

Dinka: maak je nu maar geen zorgen... het komt in orde... Hans weet heel goed waar hij mee bezig is... (en dinsdag is ie jarig!!!)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:59

De trail was super! de omgeving was geweldig, de pony heerlijk om te rijden. In het begin had ik zoiets van "help, ik moet met Ringo.." Het is nogal een apart geval laat ik maar zeggen....

op de site van onze manege zeggen ze er het volgende over:

Ringo ( E pony)

Dit is dus een verhaal apart, een spetter van een paard. Hele knappe cowboy, maar ook met een heel apart karakter. Ringo komt van ‘Mookerheide’ onze eerste eigen stal. Hij is dus al 8 jaar bij ons. In de beginjaren wisten we niet goed wat we met hem aan moesten. Ringo ‘wilde’ niet lopen. Men had al van alles geprobeerd voor onze komst, zwepen, sporen niets hielp. Wij zijn ervan uit gegaan dat Ringo wel wilde maar niet kon. Ringo is het paard geweest waar we het meeste van geleerd hebben. Als Ringo ‘er’ niets mee kon, klopte het niet. Ringo is in staat de ruiter op de kleinste bewegingsfout te ‘straffen’. Loepzuiver geeft hij aan of een ruiter mee of tegenzit. Lopen kan hij inmiddels en nog veel meer. Het eerste ‘contact’ met Ringo werd gelegd toen we begonnen met spelletjes uit de circusdressuur. Steigeren op commando en dan applaus krijgen is nu het mooiste wat er is. Volledig betrouwbaar, wil je niet afwerpen maar kijk uit voor zijn ’humor’. Ringo kan werken met beginners in de privéles en helpt een gevorderde ruiter even eenvoudig uit als in de ‘droom’. Verzint steeds iets nieuws om je bij de les te houden. We beseffen dat een ruiter… of niets moet vragen… of er ‘klaar’ voor moet zijn. Lessen met Ringo is niet altijd even makkelijk maar altijd leerzaam, confronterend en waardevol. Hij is nu thuis in een deel van de klassieken maar maakt ook van de western geen potje.

In de bak is hij moeilijk te rijden, maar buiten wordt ie erg voorwaarts en is soms moeilijk in te houden. Het ging echter super!!

We hebben de hoeven aan het einde van de rit goed bekeken, en ze zagen er super uit. Zelfs de hoeven van een paardje waar de ijzers er pas een week vanaf zijn, zijn helemaal goed gebleven, iedereen vroeg zich ook af waarom dat paard in hemelsnaam op ijzers stond. Het NB-en is helaas niet uitgebreid aan de orde geweest, er was gewoonweg niet de tijd voor. De andere 3 mensen die er waren, waren echter wel geinterreseerd en gaan in ieder geval het boek van paardnatuurlijk bestellen.

het was in ieder geval een heerlijk weekend, waar het weer op een paar kleine buitjes na ook heerlijk was.

Oja, foto van ringo:

Afbeelding

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:14

Leuk dat je zo genoten hebt en het relatief nog droog hebt kunnen houden.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:17

Geweldig paard lijkt me dat, die Ringo! Ik hou wel van paarden met "persoonlijkheid". Da's vaak wel vragen om problemen, maar ja ...

De ijzers van mijn oppaspaarden zijn erinmiddels ook af. Een traditionele smid doet ze nu, maar hun baasjes willen eigenlijk toe naar natuurlijk bekappen. Nu heb ik gehoord dat er een "nieuwe" is van de AANHCP die in Vaassen woont. Da's mooi, want die KAN het gewoon niet te ver rijden vinden