[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:53

Kan ik mij voorstellen is veel sappiger. Kay staat nog steeds niet op het land dus moet het met die 4 plakjes doen.

Angela

Re:

veluwe lijkt me geweldig, zeker nu je van de paden af mag... heerlijk rondstruinen...

Achterom

Re:

Anouar15 schreef:
Ik ben een keer in de achterhoek op vakantie geweest met Anouar (Ruurlo) en vond het toen niet zo leuk rijden daar, beetje saai

Het ligt er heel erg aan waar je zit in ruurlo, je hebt daar inderdaad heel kale uitgestrekte stukken.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:55

Ik ben natuurlijk alleen daar geweest.

Hoge Veluwe is ook leuk, daar mag je dwars door de natuur.
Laag Soeren was ook prachtig

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:58

De veluwe lijkt me ook heel mooi

Ik wil trouwens ooit ook nog een keer met een paard naar het strand!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:59

Ik ga zowiezo in Oktober naar het strand, endurance Katwijk.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:20

Wendy schreef:
@pony: normaals, ik zou er ook een keer een goede gediplomeerde natuurlijk bekapper naar laten kijken.

Als Nico dat ook vindt zou ik het zeker doen.
Toch is er al eens iemand bij geweest die N-bekappen deed en die vondt het prima (ben zijn naam kwijt maar heb wel ergens in de puinzooi een kaartje liggen).

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:34

*crisis*
Zo ik heb net eens even uitgerekend wat het me aan benzine kost om per week gemiddeld vijf en een halve keer naar Arabesk te gaan: 28 euro per week, dat is meer dan 100 euro per maand!! Dat is eigenlijk wel te gek he... Betaal dan wel 80 euro bij Kees dat is niet veel, maar ben net zo veel kwijt als op een dure pensionstal...

ik ga geloof ik maar eens vragen of ie nog bij de hengsten opfok van Savino kan... dan maar zadel en alles achter in de auto net als in Wageningen. Dan kan ik vanuit mijn werk op weg naar huis erheen.... het ligt op de route, dus de baas betaalt

Alleen in het weekend is het dan ietsje verder weg, 26 km ipv 24 km

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:03

Holterberg in Augustus een idee? Ik kan heel veel regelen vwb stalling/weiland, huis, tent, trailers...

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:36

Veluwe is heel erg mooi, maar daar ben ik al 2 keer op vakantie geweest. 1 keer bij Laag soeren en ik keer in Uddel. Vind het overigens niet erg om daar nog een keer heen te gaan.
Veluwe is natuurlijk wel ideaal om rond te trekken, lekker uitgestrekt.
Het liefst vertrek ik van huis uit (utrechtste heuvelrug). Opzich kan je in 2 uurtjes door het binnenveld naar bennekom en dus de veluwe (ik weet de weg )
Of Drenthe leuk is weet ik over 3 weken

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:37

Oja en ik ga over een week of 3 de startekk Vzh testen, zo gaaf!!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:59

Naar aanleiding van het gereken van Ara:

Dit ben ik per week aan de les kwijt: 100 km met de trailer. De auto rijdt met trailer ongeveer 1 op 7 denk ik. Benzine kost ongeveer 1,40 de liter. Dit is dus 20 euro. Daar komt nog iets van ruim een tientje lesgeld bij... das iedere week 30 euro, alleen voor eens in de week lessen.. maar ik wil echt niet dichterbij gaan rijden, ik haal veel meer uit de les bij Anne Muller, dan ik haal bij de manege hier in de buurt. Op de maneges waar ik ben geweest komen ze niet verder als: rechtopzitten, benen lang, teugels korter.. maar over het hoe en wat kunnen ze je niets vertellen...

ach, paarden zijn een dure hobby, zeker als je kieskeurig bent

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:26

Ben nog nooit ergens met een eigen paard geweest buiten verhuizingen en kliniekbezoeken. Ken nu een vriendin met trailer die ik waarschijnlijk wel zo gek kan krijgen mij ergens een weekendje heen te brengen. Moet ik alleen zorgen dat mijn paard in conditie ben want zo vaak rijd ik niet en zo lang ben ik nog geen eens bezig. Heb wel een redelijk braaf paard dus zou het wel een keer gaaf vinden op pad te gaan met haar. Denk dat ik binnenkort eerst een dichtbij ergens het bos oid induik even testen.

wbt kosten van paard houden. Ik schrik mij ook vaak een hoedje van wat ik betaal. Huidige stal kost mij 230.00/240.00 incl stro, mest zelf uit nog niet echt luxe verder. Een stal hier in de buurt waar er wel gemest word (wel corvee) kost 275.00 per maand, nog steeds gewoon een buitenbak maar worden wel buitengezet in de winter op paddock paar uurtjes. Voor les was ik 25.00 per 3 kwartier kwijt. Naar mijn huidige stal zit ik 20 minuten in de auto, wel een zuinige auto (honda civic 1.4) maar wat ik daar nog aan kwijt ben wil ik niet weten eigenlijk. Nu ik al een tijdje werkeloos ben weet ik eigenlijk niet hoe ik eea moet gaan redden maar ja we zien wel. Heb wel van de week geinformeerd bij een paardenrusthuis dat kost 125.00 per maand excl. biks, geen bak uiteraard of luxe maar wel veel buiten staan Wie weet ga ik daar eens kijken staan ook jonge paarden 'op rust' waar gewoon nog buitenritten op gemaakt worden.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:42

marina schreef:
Veluwe is heel erg mooi, maar daar ben ik al 2 keer op vakantie geweest. 1 keer bij Laag soeren en ik keer in Uddel. Vind het overigens niet erg om daar nog een keer heen te gaan.
Veluwe is natuurlijk wel ideaal om rond te trekken, lekker uitgestrekt.
Het liefst vertrek ik van huis uit (utrechtste heuvelrug). Opzich kan je in 2 uurtjes door het binnenveld naar bennekom en dus de veluwe (ik weet de weg )
Of Drenthe leuk is weet ik over 3 weken

We kunnen natuurlijk ook bij jou vandaan vertrekken. Zouden de trailers dan bij jou kunnen staan? Als dat zo is is dat natuurlijk ideaal

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:49

Heb pas over een uur weer les

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:40

ik werk op een school..
Ben trouwens ook bijna 23..zo oud zijn we volgens mij nog niet hier..

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:43

trouwens holterberg is bij Holten, daar rijden ze in september altijd een endurance rit. Hemelvaarts weekend is er de hippische paarden vierdaagse waar we aan proberen mee te doen. Nog meer mensen die daar endurance gaan rijden?

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:44

he en wat dachten jullie van een friese elfstedentocht? Je kunt hier best mooi rijden!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:59

*verveel*

wel ja nu schijnt het dat ik mijn kamer moet gaan delen met iemand, niet meer safe bokken dus... of ik moet naar een kamer waar iedereen zo op je scherm kijkt...

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:13

ik moet ook steeds wegklikken...

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:16

k.ut is dat, ik ben verwend met een kantoor voor mezelf

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:20

ik zit met 2 mensen en vier leerlingen die ik in de gaten moet houden. Nu komen er 2 mensen bij die ik in moet werken voor als ik straks wegga. Tot nu toe heeft pas 1 iemand in de gaten gehad dat ik bok...

Ik heb wel steeds paardenmeisjes als leerling. Meestal hele harde normals of penny's dus ik zeg meestal niet dat ik paarden heb en hoe ik daar mee omga. Als ik dat wel doe dan kunnen we het toch niet vinden in elkaar en moet altijd 1 iemand zich inhouden in de discussie.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:25

Arabesk schreef:
k.ut is dat, ik ben verwend met een kantoor voor mezelf

Ik ook...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:27

Onze caravan staat op de parkeerplaats, daar koken we omdat we de keuken aan het verbouwen zijn.
Hebben ze vanacht ingebroken in de caravan Hele deur kapot. Ze hebben niks meegenomen, er ligt ook niet meer in dan een paar pannen enzo. Wie doet zoiets nou Denken ze dat er waardevolle dingen in de caravan liggen

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:31

Angela, les van Anne Muller, gaaf joh!!! Daar zou ik zeker wat euries voor overhebben. Ze zit toch ergens in de buurt van Arnhem? Ik heb een paar lessen gehad van Elma Middel, geeft op dezelfde manier les, is echt helemaal geweldig