Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:Hebben jullie de ingezonden brieven in BIT al gelezen n.a.v. het natuurlijk bekappen artikel van de vorige keer?
Kinke schreef:tja, 'k had eigenlijk ook niet anders verwacht. Vond het sowieso al heel bijzonder dat zo'n artikel geplaatst werd. Wel jammer, is dan gelijk weer slechte reclame. Of wij moeten allemaal positieve verhalen gaan sturen
Antheman schreef:(steunsel is veel harder, maar dat wist je al!)
angela88 schreef:Nee, klaas heeft het blijkbaar ook niet gezien....
opala schreef:IP: Tussen de bezoeken van de bekapper, zul je ze zelf bij moeten houden, anders is het dweilen met de kraan open vwb de steunsels. Ik snij ze nooit weg, wel vijl ik ze vlak. En ze zijn verdraaid hardnekkig.
Steunsel is "bijna" van hetzelfde materiaal als hoefwand. Wanneer het korrelig is, is het vast geen steunsel maar losse kalkachtige zool.
Isapaardje schreef:angela88 schreef:Nee, klaas heeft het blijkbaar ook niet gezien....
Persoonlijk denk ik toch dat Klaas te voorzichtig is. Onze huifbedpony's hadden ook altijd enorme steunsels tegen de tijd dat hij weer kwam bekappen. Nu heeft de eigenaar gevraagd om meer steunsel weg te snijden en nu blijven ze wat minder fors terugkomen.
Antheman schreef:En daarom moet een dubbele zool weg.