[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:09

Als je van je vissen af wil, moet je trouwens een ijslander kopen Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:10

hi hi burp Ziek

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:10

arno8 schreef:
Als je van je vissen af wil, moet je trouwens een ijslander kopen Lachen

Ook zo vaag ja die houden van een broodje haring Misselijk

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:11

Ik ga 2 weken op vakantie,maar dat vrouwtje waar ik ze van gekocht heb(zij fokt ermee) die heeft ze helemaal volgestopt met maden en stukjes hart,dus ze hoeven nu 2 weken niet te eten.

Hou kan een ijslander nou je vissen wegmaken?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:11

TL, wil je het telefoonnummer van mij ex ook???
weet nog wel een lichaamsdeel die geschikt is om in een aquarium te hangen Vork Schijnheilig

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:13

Mijn man ziet al die kerels al met dat lichaamsdeel in het aquarium hangen... Clown

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:13

er zijn paarden die nog wel eens een visje verschalken (shetjes in het wild ook volgens mij)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:14

tja, hij wou dat lichaamsdeel graag in andere wateren laten varen, waarom dan niet in een aquarium Knipoog

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:16

Tinkerloos schreef:
Het worden alleen landdieren als ze schildklier te eten krijgen.
Maar dat geef ik ze niet,dus het blijven eeuwig zwembeesten.

Maanvissen zijn ook geweldig!!
Ik heb een paartje,dat ook steeds eieren legt,en ze worden ook bevrucht,alleen eet mijn aal ze steeds op voordat ze uitkomen..

Ze kunnen al een kunstje:
als je ze 2 weken niet voert,en je stopt je vinger in de bak,dan hangen ze eraan! Vork

Klinkt heel eng... Haha!
Maar nu weet ik waar die grijze me aan doet denken..Stich!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:18

Jaaaaaaahhhh...ik moest nog namen,maar nu weet ik het!!
Die bruine heet Stich,en die witte Lilo!!
Bedankt!!!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:18

Bloos Clown

het is toch milo en stich...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:21

meer paarden lusten vis hoor, vriendin van leent vaak de auto van de visboer en dievoert de paarden lekkerbekjes enzo die over zijn van de markt.......
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik weet wel zeker dat Morrie dat ook eet. Hij weigert maar 1 ding: croissants en kaasstengels van de bakker die in roomboter zijn gebakken

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:23

Kinke schreef:
Tuurlijk zijn er nog andere leuke vrouwen Arno, in dit topic zijn er toch ook alleen maar leuke vrouwen??? Schijnheilig

Eh...

Kinke schreef:
TL, wil je het telefoonnummer van mij ex ook???
weet nog wel een lichaamsdeel die geschikt is om in een aquarium te hangen Vork Schijnheilig

Ik weet het nog niet helemaal...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:23

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:24

O Arno..dat slaat toch niet op jou...
Jou zullen we nooit in mijn aquarium hangen...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:25

o ja, oeps..dan heb ik ooit een kat de verkeerde naam gegeven...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:26

Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:27

Ik ga morgen op vakantie,en ik heb nog NIKS ingepakt.
Ik ben lui...en het is te warm om te haasten,dus alles op het gemakkie hoor... Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:29

Tinkerloos schreef:
O Arno..dat slaat toch niet op jou...
Jou zullen we nooit in mijn aquarium hangen...

Dankjewel Haha! Das weer aardig van jullie
Gezellig hier, als ik een biertje in huis had, zou ik er nu eentje pakken Lachen

Waar ga je naartoe? Of heb ik daar overheen gelezen?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:30

Carola heeft een klein verslage gemaakt van onze trektocht Lachen
carola schreef:
Vorige week zijn Marina (marina op bokt) en ik vertrokken op trektocht, met onze paarden Regilio en Adventure.
Afbeelding
Marina wijst de weg!
Afbeelding
Onderweg hebben we pannenkoeken gegeten bij de Helena Hoeve.
Afbeelding
De eerste dag zijn we naar Austerlitz gereden, en hebben daar overnacht bij een manege. We werden enorm vriendelijk ontvangen en deze locatie is zeker een aanrader! Echt perfect!

De tweede dag zijn we vanaf Austerlitz naar de Hollandsche Rading gereden, net onder Hilversum. Weer een mooie rit, maar wel met meer verkeer.
Afbeelding
Ons tentje stond in een hoekje van ons weilandje! Erg leuk dus!
Afbeelding

De derde dag hebben we een dagtocht gemaakt door de lage en hoge vuursche, de camera was een beetje z'n eigen leven aan het leiden dus die hadden we maar thuis gelaten. Echt een mooie rit met een leuke stopplaats. Erg jammer dat we geen camera bij ons hadden, want we stonden midden tussen de schotse hooglanders op een gegeven moment!

De vierde dag hadden we een rustdag voor de paarden, en zijn wij gaan zwemmen. Erg lekker met dat warme weer! Alhoewel het in het bos enorm meeviel en we amper last van de hitte hebben gehad.

De vijfde dag zijn we terug gereden vanaf de hollandsche rading naar Austerlitz. We kwamen langs een prachtige zandverstuiving, waar het opeens wel heel wat warmer was dan in het koele bos.
Afbeelding
Ook kwamen we een MacDonalds tegen.... Vork
Afbeelding

De laatste dag zijn we vanaf austerlitz weer naar Veenendaal gegaan, en zat onze vakantie er helaas al weer op! De paarden waren allebei nog topfit gelukkig, wij zelf wat minder Haha!
Van de warmte hebben we echt amper last gehad. In het bos was het lekker koel en we hebben het heel erg kalm aan gedaan. Veel gestopt bij restaurantjes ed. om de paarden te laten drinken. Zelf hadden we ook genoeg bidons bij ons. We hebben deze week ong. 175 km gereden, in 6 dagen waarvan één rustdag. Elke dag hebben we zelf ook zeker een kilometer of 10 gelopen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:32

Wow! Das pas een lekkere vakantie!
*jaloers*

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:34

ohh..leuk verslag Marina! ik was met mn paard door de Mcdrive gegaan Knipoog
TL, heb je nog wel tijd om te pakken dan?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:36

Volgens mij mag je niet met je paard door de drive, dat hebben andere wel vaker geprobeerd.
We kregen daar zelfs een emmer water voor de paarden, maar ze hadden geen dorst Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:37

Ziet er goed uit Marina! En ook nog heerlijk gegeten zo te zien Vingers aflikken

Wat denken jullie van dit voer: Nieuw: Seniores Priores

Subli® bv heeft een speciaal voer ontwikkeld voor paarden en pony´s met gebitsproblemen. Het is een compleet voer, dus vervanger van ruwvoer en krachtvoer. Door speciale ingrediëntenkeuze en de structuur in tact te laten en te voeren als slobber kunt u uw paard uitsluitend met dit voeder voeren. Daarnaast is het ook zeer geschikt voor paarden met spierproblemen en bevangenheidgevoelige paarden. Zowel de gezondheid als het welzijn van uw paard zijn verzekerd. Een totaalvoer voor paard of pony die van de oude dag geniet!

Subli® Seniores Priores is vanaf week 28 - 2006 te koop bij alle Boerenbond- en Welkoopwinkels in heel Nederland.

Voor meer informatie kunt u bellen met de Subli klantenservice, tel.: 0900-2025321 of kijken op de site onder assortiment: speciale producten.

Extra informatie:

Subli® Seniores Priores is een totaal voer

Wat houdt dat in?
Dat het gevoerd kan worden in plaats van hooi en krachtvoer. De nutriëntwaardes liggen tussen ruwvoer en krachtvoer in. 1 kg per 100 kg lichaamsgewicht per dag is voldoende voor een niet presterend paard of pony.

Gebruiksaanwijzing
Een pony van 400 kg moet 4 kg per dag opnemen, een paard van 600 kg dus 6 kg per dag. De dagelijkse hoeveelheid in 4 porties verstrekken.

Het product moet met voldoende water (2,5 à 3 liter per kg) geweekt worden, alle pallets moeten opgelost zijn.

Dus ´s avonds het voer voor de volgende dag klaarmaken. Het handigst is om dit in 4 emmers te doen of alles in 1 grote kuip en daar 4x uit te voeren.

Ook al kan uw paard geen ruwvoer eten, stel wel een beetje ter beschikking (gras / hooi / kuil), de kauwbeweging is namelijk ook belangrijk.

Als uw paard of pony ondanks zijn beperking toch nog prestaties levert, bijvoorbeeld recreatief bereden, dan moet hiervoor wel wat extra voer tegenoverstaan. Dat kan met wat extra Seniores Priores, maar dat mag ook met wat extra Sportbrok. Deze ook weken en samen met de Seniores Priores voeren.

Wat zit er in de Seniores Priores?
Indien u de samenstelling van het voer wilt weten, dan kunt u bellen met de Subli klantenservice, tel.: 0900-2025321.

Hoe kan dat ruwvoer vervangen?
Ruwvoer (bijvoorbeeld hooi) bevat veel ruwe celstof >30% in lang formaat. Een paard verkleint dit lange formaat naar een kleiner formaat middels kauwen. Als een paard niet kan kauwen, moet je dus de ruwe celstof aanbieden zoals het gekauwde hooi zal zijn.
Hierin is Subli® geslaagd middels Seniores Priores en dat is een groot deel van het succes. Uiteraard is er meer zoals de opbouw van de overige nutriënten, laag zetmeel en suikergehalte, aangevuld met goed opneembare mineralen, vitamines en sporenelementen. Op deze manier zorgt u dus voor een gezonde en paardvriendelijke oude dag van uw paard of pony.

Een Subli® specialiteit, dat klinkt duur!
Zoals u van Subli® gewend bent, is ook dit product scherp geprijsd € 7,50 per 25 kg.
Dat is € 0,30 per kg Seniores Priores. Een paard van 600 kg kost € 1,80 per dag en een pony van 300 kg € 0,90 per dag.
Ter vergelijking (paard 600 kg) heeft nodig 6 kg hooi à € 0,18 = € 1,08 + 2 kg brok € 0,70, totaal € 1,78.

Zoals u ziet is dit voer vrijwel niets duurder dan het rantsoen voor uw andere paarden.

Vragen, opmerkingen, resultaten, tips of anderszins, geef ze door aan de Subli® klantenservice, tel.: 0900-2025321.

Zal toch wel gewoon zemelen en pulp zijn gezien de weektijd? Ik ondervind dat op iedere pensionstal waar ik sta standaard te weinig hooi gevoerd word. Kaylee vreet in de winter altijd haar hele stal leeg. Misschien is dit dan wat om bij te voeren zonder al te veel gehannes? Lucerne is voor mij erg lastig verkrijgbaar en op te slaan namelijk.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:38

Stoere foto's Marina!!
Maak je ook een heel topic aan?

Ik ga op vakantie naar de camping in Bennekom.
Ik heb de hele zondag ochtend om te pakken,en wat ik vergeet kan ik ophalen..
(het is een klein uurtje rijden)

Jezus Morrie,dat lees ik morgen wel...
Wat een lap tekst.. Cool