Vandaag zijn we weer aan de slag geweest in het zadel, gisteren al de basis ervoor gecheckt (zadelen met savvy, pre flight checks, opstappen en afstappen). Vandaag dus verder gegaan waar we gisteren gebleven zijn en oh boy wat voelde hij goed! Zo licht in de hand en reageerde ook goed op mijn energie. Helemaal blij! Volgende keer meer aandacht besteden aan Go en Whoa, dat was nu het laatste onderdeel waar we aan werkten. Hij had nu meer Go dan Whoa maar geen bend to a stop nodig gehad, wel geoefend met disengage erbij en dan weer met direct rein eruit. Ik had er wel op verder willen gaan maar na de galop was hij helemaal ontspannen en hij had het zo goed gedaan, ik dacht voor ik wat verpest hij voelt nu zo goed. Dus gestopt. Daarna heeft hij nog even gerold en toen samen terug naar de wei and still connected ook al liep hij los. Echt gaaf.
Anoniem
Geplaatst: 03-05-16 14:13
Sonja.. heb nu pas bijgelezen dus beetje late reactie.. Momenteel gaat hij goed, is nu een week koortsvrij, wel nog op antibiotica, moet nog wel een paar weken. Zit nog kans op bijwerkingen op maar hopen van niet en dan zou het binnenkort achter de rug moeten zijn Hij laat het in ieder geval niet aan zijn hart komen dus dat is goed Heb zondag een topic gemaakt met beelden van de afgelopen week, zondag was zijn verjaardag Voor wie wil, staat in onderschrift
Handpaarden lijkt mij heerlijk, wil ik echt nog gaan doen/uitbreiden maar zou eerst even weer veilig in de piste moeten oefenen en laat mij leidpaard momenteel niet zo erg betrouwbaar zijn op dat terrein Zie het dus even niet zo zitten..
ik heb ondertussen ook nog wat les gehad maar vandaag voor het eerst in maanden terug in vrijheid gewerkt, mijn lesgeefster heeft een klein filmpje gemaakt van een achtje ik ben super trots maar zoals ik het hier lees gaat het bij jullie ook goed
@[***] ik heb je topic gezien, wel heel fijn hoe hij omgaat met het blind zijn... en natuurlijk ook chapeau voor jou
Een tijdje stil geweest vanaf mijn kant. De bak was zo nat dat ik nauwelijks wat had gedaan maar heb natuurlijk wel alles meegelezen. Wat een mooie vooruitgang bij iedereen!
Nu net weer een week of 2 met allebei de paardjes lekker aan de slag
Met Tomboy ben ik vooral aan het rijden, zowel finesse als freestyle, dat wisselen we wat af. Hij vindt rijden toch duidelijk leuker dan grondwerk, al is dat voor 1 keer per week ook zeker leuk.
Bij Daisy ligt de focus helemaal op vrijheid, dat vind ze leuk, touwtjes/teugels/halsters/zadels zijn allemaal niet haar ding. Met haar stap ik nu tuigloos rond, dat breiden we rustig uit en zijn we @liberty heerlijk aan het spelen. We zijn nu bezig met in de F8 een heel rondje draaien om een pion/ton, vandaag voor het eerst gelukt.
Gisteren met twee paarden tegelijk online gespeeld. Dat vind ik echt zo leuk om te doen! Dit keer een andere combinatie als de handpaardcombi, dit zijn Pup en Annabel.
Hihi, zit met regelmaat in de knoop maar los het onderweg wel weer op. Daarnaast zitten er lichte lijntjes aan (featherlines) want die vind ik het fijnst.
Ze werken zo mooi samen op het moment en ik kan de ene aanspreken terwijl de andere z'n taak blijft doen. Als de galop wat beter is samen zouden ze ook wissels kunnen springen (doen ze beide wel al). Wordt vervolgd!
Wij zijn bezig met de buitenritten weer oppakken. Doen nu steeds 3,5 km vandaag de 4e buitenrit gehad. Eerst maar even zorgen dat hij lekker relaxed is en we af en toe een drafje kunnen doen voordat we de afstand kaan ophogen. Dat gaat al heel goed, vandaag had hij af en toe wat spanning: behoorlijke wind in het bos. Maar hij deed het zo goed, ben echt onwijs trots op hem. We hebben afgelopen week ook al een paar drafjes gedaan, vandaag niet ben benieuwd hoe het weer morgen is want was best goed te doen vandaag.
Rofah
Geplaatst: 18-05-16 12:09
Ik kom mij ook maar eens melden in dit topic Vorig jaar toen ik mijn pony kocht liet hij zich niet wegsturen, voornamelijk met longeren maar ook uit mijn ruimte. Daarom wat grondwerklessen gevolgd en al snel was het probleem opgelost Nu ben ik daar zelf verder mee gegaan, spelen, mijn ruimte respecteren etc etc maar nu wil ik toch graag verder. Ik loop tegen wat ''problemen'' aan, zo laat hij los zich zeer goed sturen maar zo gauw hij aan een leadrope zit laat hij zich enkel rechtsom circelen en linksom een hoop protest wat al snel eindigt in losrukken en weg rennen. Paar meter verder gaat hij dat stil staan waar hij zich gewoon weer netjes naar mij toedraait en zich laat pakken
Al met al nu dus mij aan het verdiepen in de horsenality's (LBI met uitschieters naar LBE). Helaas is mijn lesgeefmens gestopt en zoek ik een nieuwe. Tot die tijd wil ik een paar stappen terug zetten en kijken of ik toch dvds ga aanschaffen of een lidmaatschap van de savvyclub aanschaf. Dvds vind ik 2e hands nog behoorlijk prijzig (oude pakket 360,- nieuwe 500,- gebruikt) of ze zijn gekopieerd wat tegen mijn principes ingaat waar je alsnog grofgeld voor betaald. Contact gezocht met parelli en ik kan iig de eerste maanden prima vooruit met de online info, en is mij verteld dat ik evt mijn lidmaatschap mag delen met 1 of 2 personen mits dit van te voren wordt aangegeven, factuur wordt dan ook netjes verdeeld. Mocht iemand hier interesse in hebben om zo de kosten te drukken?
Ook bijna het hele topic nu uitgepluist en daar het eea van opgestoken Voordat ik mijn aap kreeg vond ik parelli en andere NH''systemen'' maar onzin maar nu weet ik wel beter
misschien kun je het eens filmen Rofah (de kant waar het mis gaat en de goede kant). Ik weet dat mijn bijrijder/verzorger dit probleem ook heeft/had met mijn paard, ik ben toen een keer mee geweest omdat ik het niet herkende en heb haar toen een aantal tips gegeven waardoor het nu wel lukt. Misschien dat anderen in dit topic wel een tip hebben.
Als mn vriend weer een keer meegaat kan ik dat wel vragen Typische is dat ik het gewoon niet kan plaatsen, ben alles bij mijzelf nagegaan maar ik maak geen verschil tussen wat ik zelf doe links of rechts.
Overigens zoek ik instructie die in de regio van Ede komt, mocht iemand wat weten?
Sabrina, die gaf mij les toen ik in Rhenen stond met mijn pony Overigens geen erkende Parelli instructrice, mixt meerdere stijlen door elkaar maar erg kundig
Ik ben nogal in dubio over haar, ben sowieso 5,- kwijt voor nog geen km reizen, 35,- voor de les zelf en via de mail is ze nogal kortaf Verder kan ik dr niet echt inschatten, ze heeft ook een handelsstal en ponylease, in mijn hoofd strookt dat niet helemaal zeg maar?
35 euro voor de les is op zich niet duur als je kijkt naar andere opties, maar ik snap je vraagtekens wel. Mijn mail had ze naar eigen zeggen niet ontvangen, maar aan de telefoon kon ze wel meteen zeggen wanneer ze kon. Wij willen in ieder geval een lesje proberen, maar ik lees ook nog wel mee voor andere tips
Als je een les hebt geprobeerd hoor ik graag een verslag van jouw ervaring
xxdomiixx
Geplaatst: 18-05-16 14:51
ik vind mijn instructrice heel fijn, maar weet niet of ze nog tijd heeft voor nieuwe "leerlingen" (proberen kan altijd dus als je website wil hebben stuur dan even een pb).