[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:13

zlef geen ervaring met trec, maar het lijkt me echt de max om eens deel te nemen aan een trec wedstrijd Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:32

geen trec ervaring!

@siggy: zeker niet ELK paard is ervoor geschikt en ook niet elke ruiter en zeker niet elke combinatie! Als jullie lekkerder rijden met een bitje moet je dat vooral doen hoor. Maar het ging mij (en de anderen ook denk ik?) vooral om dat al die "tutmiepen" gelijk roepen dat het bij hun paard niet kan! En dat is dus onzin, om dat gelijk te gaan roepen. Vaak krijg je nog de reden dat het paard " te hoog in het bloed staat" en daardoor het niet kan.... smoesjes, smoesjes smoesjes!

@willeke: tnx voor de verheldering leadrope/longeerlijn! Ik heb er zelf nog helemaal geen ervaring mee, ga binnenkort beginnen met oefenen op twan, die is toch bomproof en valt weinig aan te verpesten. Dan ontdek ik dat soort dingen vanzelf maar het is fijn van tevoren te weten! Dan word het toch leadrope aanschaffen!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:39

Hoihoi

Jap staat ook buiten hoor, alleen als alles naar binnen gaat s'nachts, wat tuurlijk met dit weer niet gebeurt, gaat hij ook naar "binnen"
Binnen is pal naast de deur die altijd wijd open staat, je zou het een buitenstal kunnen noemen.
In een box van 3x4 waar vlas ligt, hij krijgt kuil te eten dan.
Verder ondersteun ik hem met HMP hoestpoeder en foeneknof, dit krijg hij trouwens alleen s'winters.

Lastig??en paard met COPD? Niet "lastiger" dan een gewoon paard hoor
Hij heeft er nauwelijks last van, wat hij nu heeft heeft er niets mee te maken, zei de veearts ook al.
Een haffie op stal heeft het ook en die heeft heus geen copd.

Jap is mijn kanjer en zijn 'gebrek' ach daar kijk je zo doorheen. Anders had ik hem nooit gekocht, heb hem pas 1 jaar namelijk en wist het van te voren, bewuste keuze dus!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:43

eh je reageert een beetje geprikkeld? Dat "lastig" was echt niet beledigend bedoeld hoor... een paard met copd (met name als hij er wel last van heeft) is gewoon meer opletten en rekening houden met dan bij een gezond paard. Dat bedoelde ik, was zeker niet negatief bedoeld hoor!
Twan heeft dus zwakke pezen. Noem ik ook lastig maar het is mijn maatje en hij word er echt niet minder leuk van! Maar moet er wel rekening mee houden en soms is dat lastig. Dus niet te negatief opvatten aub Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:53

Inderdaad zwertje als je een klik hebt met een paard dan ga je ervoor ondanks eventuele gebreken, maar lastig is het dan toch wel bij tijd en wijlen.
Mijn Jimmy heeft hele gevoelige darmen, verdraagt geen appels en wortels bijvoorbeeld en heel veel soorten voer. Lastig is dat vooral als je wei langs een wandelpad ligt, maar hij is er niet minder leuk door.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:27

Zwerte schreef:
eh je reageert een beetje geprikkeld? Dat "lastig" was echt niet beledigend bedoeld hoor... een paard met copd (met name als hij er wel last van heeft) is gewoon meer opletten en rekening houden met dan bij een gezond paard. Dat bedoelde ik, was zeker niet negatief bedoeld hoor!
Twan heeft dus zwakke pezen. Noem ik ook lastig maar het is mijn maatje en hij word er echt niet minder leuk van! Maar moet er wel rekening mee houden en soms is dat lastig. Dus niet te negatief opvatten aub Haha!

Sorry, maar soms krijg je van die rare reactie's als je zegt dat je bewust voor een copd paard hebt gekozen of als je verteld wat je doet om het hem zo aangenaam mogelijk te maken, dan ben je bezig voor je eigen gemoedsrust. Nou eg nie!
Als ik eens niet kan rijden (door de copd), wat eigenlijk nooit meer voorkomt, nou dan rij ik toch niet, lekker belangrijk zeg, Jap gaat voor alles
Idd de klik die ik met hem heb ik ongelofelijk!

Ik ging naar hem kijken, poetsen, beetje lopen, zadel erop, ik ging zitten en BOEM, helemaal verkocht, had nog geen stap met hem gelopen, hihi
Geweldig was het die ervaring, JAAAAAAAAAAA dit is hem ging er door mij heen!
En dat is nu 1 jaar later nog steeds zo, mijn 'kleine' ventje is het!!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:31

begrijpelijk, mensen snappen mij dus ook niet aangezien ik nog steeds twan wil kopen... mogelijk moet Rocky dan weg (een gezonde 2 jarige) maar die 14 jarige oude brompot met aan 3 benen zwakke pezen kan ik niet laten gaan! Dus ik begrijp je maar wat goed hoor, het was dus ook absoluut niet zo bedoeld!
Veel copd paardjes zijn prima onder controle te houden en kunnen nog een heerlijk leven hebben! Mensen oordelen altijd te snel...
Super hoor, hoe snel je die klik kan hebben! Sta er zelf ook nog van versteld...

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:02

Zwerte schreef:
begrijpelijk, mensen snappen mij dus ook niet aangezien ik nog steeds twan wil kopen... mogelijk moet Rocky dan weg (een gezonde 2 jarige) maar die 14 jarige oude brompot met aan 3 benen zwakke pezen kan ik niet laten gaan! Dus ik begrijp je maar wat goed hoor, het was dus ook absoluut niet zo bedoeld!
Veel copd paardjes zijn prima onder controle te houden en kunnen nog een heerlijk leven hebben! Mensen oordelen altijd te snel...
Super hoor, hoe snel je die klik kan hebben! Sta er zelf ook nog van versteld...

Lekker doen wat jij wilt en waar jij je goed bij voelt
banketstaaf doen ze toch......

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:09

inderdaad! Ik ben helemaal gelukkig als mn tank (bijnaam van twan) straks lekker met pensioen kan en de rest van zn leven niet meer zichzelf kapot hoeft te lopen. Dat ik dan alleen af en toe een klein ritje kan maken zal me worst wezen! Hij gelukkig, ik gelukkig!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:17

Bij Est werd COPD geconstateerd toen ze 8 was.....het was zo erg dat de DA eigenlijka adviseerde haar af te laten maken. Ze kon geen stap zetten zonder te hoesten en scheten te laten daarbij en ademhalen met een dubbelslag.
Ze is nu 22 jaar en heeft zo nu en dan nog wel eens flinke snottebellen aan haar neus hangen, maar ze heeft al jaaaaaaaaaren geen last meer van....ben blij dat ik toen niet naar de DA geluisterd heb Tong uitsteken

Timber ging vandaag werelds.....ik ben en blijf eigenlijk een dressuurmuts alleen dan op een andere manier zeg maar. En Timber pakt dit zooooooooo fijn op en is na het rijden ook zo happy de peppy, vrolijk en gewoon fijn.....en ze laat me zo goed dingen voelen. Wat een paard wat een paard....op een gegeven moment zat ik gewoon niet meer op d'r rug maar waren we even samen een. Fijn fijn fijn fijn fijn Vork

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:51

de paardentandarts is geweest.
hij heeft alleen in Chito`s mond gekeken zonder dingen, dat ging al niet zo goed.
hij wilden bijna omhoog komen. gelukig was de de p.tandarts heel rustig.
ik wist wel dat chito zo kon reageren, vooral als er te veel druk is. dan gaat die er tegen in.
of wil er van weg.

maarja dan heb ik weer wat te doen met grondwerk. mond mak maken Haha!

@Lady1969
je hebt een klik met een paard of niet. daar gaat het om
je woont in valk bij mij in de buurt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:51

hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Van zo ernstig naar zo goed?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:05

Zwerte schreef:
hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Van zo ernstig naar zo goed?

Neem aan dat deze voor mij was Knipoog

Diverse dingen...veel naar buiten uiteraard, toen ze nog veel op stal stond een stal met buitenluik, geen stro maar zaagsel en hooi nat maken of kuil voeren. Toen ze drachtig was heeft haar lichaam zich mooi hersteld. Toen het veulen (Bo) was geboren en afgespeend ging het weer minder toen naar de alternatieve hoek gegaan. Acupunctuur en homeopathie en nu krijgt ze al jaren geen ondersteuning meer homeopatisch of wat dan ook. Het gaat gewoon goed en als ze weer iets kucherig is doe ik een paar dagen foenegriek door haar voer maar dat is eigenlijk nooit meer nodig Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:14

Timbers schreef:
Timber ging vandaag werelds.....ik ben en blijf eigenlijk een dressuurmuts alleen dan op een andere manier zeg maar. En Timber pakt dit zooooooooo fijn op en is na het rijden ook zo happy de peppy, vrolijk en gewoon fijn.....en ze laat me zo goed dingen voelen. Wat een paard wat een paard....op een gegeven moment zat ik gewoon niet meer op d'r rug maar waren we even samen een. Fijn fijn fijn fijn fijn Vork

Leuk om te lezen dit!
Ik heb je filmpjes ook even bekeken. Ook erg leuk! Haha!

Hoe kom je trouwens aan zo'n blok?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:17

Dat blok is een hele grote boomstam.....bij gebrek aan beter Bloos

Niet ideaal want hij kan makkelijk omkiepen.....bovendien zou ik er graag een willen waar ze met 4 voeten op kunnen, daar is deze te wankel voor Knipoog. Dus ik moet mijn zwager nog maar eens een keer lief aankijken of hij zo'n ding voor me wil bouwen Clown

Blokken is trouwens erg leuk om te doen. Mijn beide paarden waren eerst erg sceptisch maar later echt verslaafd aan dat ding, zien ze een blok moeten ze er op en zijn ze er niet meer af te krijgen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:31

Ipv een blok heb ik een heuveltje gemaakt voor de paarden. Vinden ze ook erg leuk om daar bovenop te gaan staan. Lachen

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:45

willeke_nijs schreef:
zlef geen ervaring met trec, maar het lijkt me echt de max om eens deel te nemen aan een trec wedstrijd Lachen

Komend weekend is er een TREC evenement in Beek, Montferland. Er zijn een aantal afmeldingen dus als je mee wilt doen?
Voor meer info zie www.trec-achterhoek.tk

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:01

@Zwerte: ik ga via Education First een cursus Engels volgen, aan het begin toetsen ze je niveau (mijn Engels is best wel goed, dus ik kom denk ik vrij hoog terecht Bloos ) en dan krijg je een cursus die er op gericht is je niveau te verbeteren. Ik wil als ik terug ben ik NL een Cambridge Certificate gaan halen, heb ik toch nog iets van een diploma dit jaar. Ik zit er over te denken om Engels te gaan studeren in Nijmegen, en zo kom ik er mooi achter of het iets voor mij is Lachen

Ik ben nu trouwens heen en weer aan het pb-en met iemand die interesse heeft in het bijrijden van mijn krakkemikkige poown Bloos mijn vorige tipic leverde niets op maar op mijn nieuwste krijg ik behoorlijk wat reacties ^^

Kom net terug van paardbeest, ze stonden tijdelijk met zn 3en in een kleinere weide zonder schuilstal omdat het gras op was in de weide waar ze normaal staan. Omdat het toch niet ging regenen konden ze daar vannacht ook wel blijven, maar morgenavond verhuizen ze weer terug. Nadeel is dat die kleine weide naast de bak is en ik kon Roxy dan ook absoluut niet motiveren om iets te gaan doen Scheve mond wou ik eindelijk vol inspiratie beginnen aan figure 8's en kunstjes, wou mevrouw niet. Ze wou zelfs niet aan de hand mee balkjes draven of hindernisjes springen. Na een uur had ik helemaal geen inspiratie meer en ben ik maar zonder zadel en met touwhalster rondjes gaan stappen en gaan genieten van de ondergaande zon Tong uitsteken morgen is er weer een dag, eens kijken of ze dan wel wat wil en anders knup ik haar zonder genade aan de longe en mag ze wat gaan doen met haar rug. Dan maar geen leuke dingen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb ook eindelijk wormkuren gevonden op internet en heb maar meteen voor een heel jaar besteld. Morgen nog even mijn geweldige DA opbellen of hij toch even langs wil komen. Mijn DA (Arthur Asveld) moet helemaal vanuit Den Ham komen (= 3 kwartier rijden) maar misschien dat ik hem kan verleiden om het langs te laten komen voor zowel een rugbehandeling als een tandartsbehandeling. Geweldige DA is hij, hij is behalve DA ook tandarts en chiropractor en hij doet acupunctuur, hij heeft een mobiele kliniek en hij doet ook dingen als stamceltherapie. De vorige keer had hij Roxy echt suuuuuuper geholpen, paardje had geen rugpijn meer en ik kon weer heerlijk fijn rijden <3

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:36

Morgen vroeg weer even bijlezen en posten Lachen
hmm zie het niet zo zitten om naar nederland te rijden om naar een trec te gaan kijken. Maar wil komend seizoen wel eens gaan kijken naar eentje in belgië Lachen

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:44

cesara schreef:
de paardentandarts is geweest.
hij heeft alleen in Chito`s mond gekeken zonder dingen, dat ging al niet zo goed.
hij wilden bijna omhoog komen. gelukig was de de p.tandarts heel rustig.
ik wist wel dat chito zo kon reageren, vooral als er te veel druk is. dan gaat die er tegen in.
of wil er van weg.

maarja dan heb ik weer wat te doen met grondwerk. mond mak maken Haha!

@Lady1969
je hebt een klik met een paard of niet. daar gaat het om
je woont in valk bij mij in de buurt.

Ja idd ja Velp is om het hoekie, nou ja bijna ,hihi
Grondwerken doe ik nu ook wat meer, dat gaat nu prima, heeft Jap ook geen last van!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:45

Zwerte schreef:
inderdaad! Ik ben helemaal gelukkig als mn tank (bijnaam van twan) straks lekker met pensioen kan en de rest van zn leven niet meer zichzelf kapot hoeft te lopen. Dat ik dan alleen af en toe een klein ritje kan maken zal me worst wezen! Hij gelukkig, ik gelukkig!

Ben wel benieuwd naar je "Tank" hebbie geen foto???

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:02

goedemorgen! Kom even snel langswaaien, hoef gelukkig niet veel bij te lezen zie ik. Zal vanavond of morgen wel anders zijn, ga vandaag lekker naar de paardjes toe! Hoefsmid komt langs en ik wil met hem over rock zn hoeven overleggen, die heeft nogal platvoetjes die snel scheuren. Ik wil dus even weten wat ik zelf aan vijlwerk tussendoor kan doen om het te verbeteren! Maar het is minimaal anderhalf uur in de auto daarheen en ben nu pas een beetje daaraan toe, 3 weken na de operatie dus ik vind het vrij vlot! We zullen wel zien hoe het gaat, zal vanavond wel bekaf zijn. Jammergenoeg kan ik ook rock niet even lekker knuffelen, te riskant! 1 verkeerde beweging (en tja een 2 jarige is niet altijd even betrouwbaar) en ik lig op mn bek... Twan kan nog wel, die stuur ik desnoods met een blik weg Haha!
Fototjes van mn tankje:

Samen met Rocky: Afbeelding
hier had ik hem net weer opgehaald dus hij ziet dr even niet uit... en is veel te dik...

nog zonder peesblessure dus met dekentje tegen de vacht:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VMYJGTI6.jpg

en volledig in zn element, voor de koets bij de bruiloft van christa:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4N7QCTH8.jpg

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:00

Fjordjes zijn cool Cool Pling !

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:03

Ben er ook weer, terug van een weekje vakantie en zie dat er echt niet bij te lezen veel bladzijdes bij zijn gekomen...zoooo!! Ben onder de indruk van al jullie geklep!!

Zal eerst maar eens proberen bij te houden met lezen,misschien dat bijlezener dan ook ooit nog eens inzit. Haha!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:32

@zwerte
Kan me voorstellen dat je gek op Tankie bent, die oogjes he.......
Vindt Fjords ook super, heb er destijds nog over getwijfeld, maar toen zag ik Jappie....

[img]http://digitalisgeluid.nl/Hardias/Hardias/Foto's/Jasper/JapMP.jpg[/img]
Deze en deze
[img]http://digitalisgeluid.nl/Hardias/Hardias/Foto's/Jasper/JapMP%20(1).jpg[/img]
Stonden op Marktplaats, die blik, ik wad verkocht!

Nouww weet nbiet wat ik verkeerd oe maar de foto's doen ut nie......