[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:10

Ik ben in oktober begonnen met die pillen. De winters daarvoor kreeg hij vacht die letterlijk nog 3 keer zo lang was. Dat haar was 10 tot 12 cm in lengte. Dit jaar heeft hij een korte wintervacht gekregen. En nou hoop ik dat hij door de pillen helemaal in zomervacht komt. Hij vehaart verschrikkelijk. Maar ik vind het heerlijk.
Laatst bijgewerkt door Cookies op 13-05-06 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:13

Nou dat is heel super voor een paard met cushing!

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:14

Ik vind het ook heel bijzonder Cookies, dat hij nu een echte zomervacht krijgt. Geweldig dat dat pilletje dat voor hem doet !

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:19

Ik ga zelf toch maar weer eens kijken of ik zo'n helmcover kan maken want ik kan hem weer eens niet bestellen heb geen creditcard

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:30

Zo een met een rose strikje pony??? Vreselijk. Die fleece die helemaal rond je hoofd en nek zit lijkt me wel lekker in de winter.

Ponto is zo leip dat hij aan zijn derde jeugd begonnen is. Ik durf hem door niemand anders uit de wei te halen want hij is zo gek als wat. Mijn 4 jarigen zijn stukken rustiger Het enige waar hij nog last van heeft is dat hij nog mager is, verder zijn alle sympthomen verdwenen.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:33

Cookies schreef:
Zo een met een rose strikje pony??? Vreselijk. Die fleece die helemaal rond je hoofd en nek zit lijkt me wel lekker in de winter.

Ponto is zo leip dat hij aan zijn derde jeugd begonnen is. Ik durf hem door niemand anders uit de wei te halen want hij is zo gek als wat. Mijn 4 jarigen zijn stukken rustiger Het enige waar hij nog last van heeft is dat hij nog mager is, verder zijn alle sympthomen verdwenen.

Nee Royal Bleu met strikje

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:36

Er zaten echt vreselijke exemplaren tussen zeg. Monsterlijk

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:40

Cookies schreef:
Er zaten echt vreselijke exemplaren tussen zeg. Monsterlijk

Ik vondt die Bleu lightning wel erg gaaf
Maar die royal bleu past bij mijn hoofdstel

Kan ik niet iemand met creditcard overhalen die voor mij te bestellen *kijkt megalief naar Morrie*

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:49

nee hoor ik betaal alleen nog met PayPal verder niet meer....

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:56

Morrie schreef:
nee hoor ik betaal alleen nog met PayPal verder niet meer....

jammer

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:59

misschien wil Ara er eentje, kan je met haar meebestellen... maar zij zal pas maandag weer online komen, denk ik

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:08

ga ik dat wel vragen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:18

Ik heb al een oranje cap, dus hoef geen helmcover

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 06:23

Goeiemorgen allemaal

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:01

Goedemorgen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:04

op naar m'n moeder, geen idee waar ze woont, ik ben er 1 keer geweest, ze woont er nog niet zo lang, maar ik zie haar maar 2 x per jaar: op haar verjaardag en op moederdag en gezellig dat het gaat worden *not*......

ik ben (ook al in mijn familie) het zwarte schaap en dat zal ik weer ingepeperd krijgen ook zometeen.... errug evorderlijk voor m'n humeur...

Tomtom mag mee...... hopelijk kent ie de verkeerssituatie in Hilversum...... allemaal 1-richtingverkeer en overal vergunningparkeren

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:15

Goedemorgen!

Ik ben er ook weer. Heb veel gemist volgens mij. Iedereen met overledenen; gecondoleerd
Iedereen met veulens; gefeliciteerd

Gisteravond om half 2 thuis. Hebben nog even stilgestaan op de snelweg (nou ja ernaast dan) omdat mijn vriend moe werd. Even paar rondjes om de auto rennen en weer verder

Wat een reis!

Ik probeer alle indrukken de komende dagen te verwerken maar moet maandag gelijk al aan het werk dus een echt verslag zal ik later maken.

Het was in ieder geval een fantastische ervaring. Eergisteren om deze tijd zaten we op 2 meter afstand te kijken naar 9 leeuwen die een buffel carcas aan het opvreten waren...ongeloofelijk!

Vandaag lekker ontbijten bij mn ouders en dan met mn zusje de hele dag naar de paarden. Ik heb ze veel minder gemist dan ik dacht. Ik denk dat dat komt omdat ze heel goed staan op het plekje waar ze staan. Ik hoef niet meer steeds te denken of alles wel goed met ze is want ze staan dag en nacht buiten in de kudde en ze zijn gelukkiger dan ooit. Mijn zusje heeft voor ze gezorgd, echt geweldig hoor want het zijn echt veel paarden en je hebt met allemaal wel 'iets'.

Iedereen veel plezier vandaag!

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:00

Oh...vreselijk zeg, die helmcovers....brrrr....
Gisteravond een bezoekje gebracht aan Jovarna en veulen, wat een schatje en...wat een dapper paardje zeg. Ze rent zonder problemen bij mamma weg (wat mamma erg vervelend vindt). Mamma is (nog) overdreven beschermend eigenlijk. Maar wel logisch bij een eerste veulentje. Verder opvallend...wat een megalange benen
't is echt een schatje die kleine grote Banouck

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:08

@evitatinkle: ben heel benieuwd naar je verslag!

Die helmcovers heb ik ook niet nodig, ik heb al een blauwe troxel cap...

Die veulentjes zijn in het begin een en al been he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:11

Banouck is een erg dapper en ondernemend veulen en ze glipt er graag stiekempjes tussenuit.
Jovarna reageert dan als volgt:

Afbeelding
hier blijven!!
Afbeelding
dit is wat ze het liefste wil:
Afbeelding
haar kind dicht bij haar
Afbeelding
Hoewel ik denk dat Jovarna er wel steeds meer plezier in begint te krijgen hoor, ze wordt er zelf weer jeugdig van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:21

evitatinkle: Welkom terug! Ik ben benieuwd naar je reisverslag!

Wendy: Het lijken wel elastieken, die beentjes! Vooral de achterbeentjes zijn zo wiebelig. Maar rènnen dat ze kan!

Ik stap nu in de auto en ga naar ze toe. Zojuist de weersvoorspelling bekeken (2 verschillende sites) en het blijft vannacht droog. Dus kunnen ze wel weer buiten blijven met z'n tweetjes. Maar ik ga er vanavond sowieso nog een keer naar toe (twee keer per dag tegenwoordig, ik kan er geen genoeg van krijgen).

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:22

Walter schijnt vroeger ook een heel ondernemend veulen te zijn geweest... daar heeft hij helaas een draadwond aan zijn been aan over gehouden. Zie je trouwens bijna niet, tenzij je het weet

Banouck is echt een plaatje zeg! Jovarna is vast ook wel blij om van die buik verlost te zijn. Staan ze nog apart of weer bij de rest?

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:24

Tjonge wat een trotse moeder, het straalt er gewoon van af

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:44

Haha ja kind mooi slapen en zelf aansterken met gras.

Lan had van Seven al gauw een oppasmoeder gemaakt. Hoefde ze zelf niet zo vaak achter haar veulens aan.

Wiz kroop altijd onder het draad door. Dat vond Lan minder, dus uiteindelijk liep het hele zwikkie op de weg een paar jaar terug. Volgens de boer die ze ving liepen ze breed naast elkaar en als er een auto aankwam gingen ze achter elkaar lopen.... Lan voorop volgens hem. Hij heeft ze in een voetbalveldje gedreven en toen ons gebeld. Gelukkig allemaal heel.

dus ondernemende veulens... harstikke leuk, maar ook doodeng.

Eline gaat wedstrijdje doen op Lan (leadline). Dit is de tiende keer op een paard. Lief joh hoe Lan doet met een klein meissie op haar rug.. heel voorzichtig.

viewtopic.php?f=53&t=589294&hilit=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:33

Jee, wat een verhaal Anya! Zat er wel stroom op het draad?

De eerste dag hebben we Jovarna samen met haar veulen in de wei gedaan (met z'n tweetjes dus). Vanaf de tweede dag loopt haar weidemaatje er weer bij. Omdat Jovarna haar niet binnen 5 meter afstand tolereert, loopt ze er nu wat verloren bij.