[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:15

waarom werk ik met dit mooie weer?
morgen wordt het weer takkeweer.... WANT dan zijn we vrij...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:20

Idd mooi weer. Ik zit hier in een stikhete school waar ik niks te doen heb

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:12

Gisteren met Witte echt heerlijk gelest. Het ging erg goed, veel bijgeleert!!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:36

Ik overweeg een bijrijdstertje voor Bessie. Ook met het oog op de winter, omdat ze nog op de middelbare school zit en dus voor het donker zou kunnen rijden.

Heb al wat op het oog, purple van bokt. Heb haar profiel bekeken en er staan nette rijfoto's in, ze loopt ook niet in overdreven dure ankykleertjes. Ik realiseer me wel dat dat arme kind natuurlijk nog nooit gehoord heeft van NH en NB....

Ik ga haar een tijdje volgen op bokt om te zien of er geen onzin breezah taal uitkomt . En even overleggen op stal wat ze er van vinden. Ik spreek haar maar nog niet aan, voor je het weet ziet Kees het niet zitten nog meer rotmeiden op het erf en ik wil haar niet blij maken met een dooie mus.

Zit wel een beetje met rijden in het weekend enzo.

Heeft 1 van jullie een bijrijder/verzorgster? En hoe organiseer je dat?

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:44

En nou maar hopen dat ze hier niet leest

Nee, ik heb geen bijrijders of verzorgers, wil niemand anders aan mijn paarden. Maar ik heb de luxe dat Stuart en ik de paarden samen doen, er kan er altijd wel één van ons.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:50

Ik wil ook geen andere aan mijn pony of het is om ff los te gooien maar verder echt niet
Shy is nogal snel van slag af als je iets raars doet wat er normaal nietgebeurt.

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:02

Ik zit weer een dagje te werken bij m'n oude stageplek. Heerlijk.. weer een dagje werk doen dat leuk is in plaats van zo'n suffe school waar je echt totaal niks leert. Ik heb deze week trouwens ontdekt dat ik van het parelli pakket al meer nuttige dingen heb geleerd in 1 week dan van school in 1 jaar (stage niet meegerekend dan).
En het parelli pakket is een kwart van de prijs van 1 jaar school... dus... het is 52 keer zo goed omdat ik in 1 week hetzelfde doe als op school in 52 weken. En het is 4 keer zo goed omdat het 4 keer zo goedkoop is...
4x52=108 keer zo goed!

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:12

Ha, eindelijk eens iemand die níet roept "Parelli is zo duur!".

(je sommetje klopt niet )

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:17

nee, een schooljaar heeft maar 40 weken, voor de leerling dan...... voor de leraar 48

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:47

Nee hoor, door school zou je je bijna 52 weken per jaar rot voelen, dus vandaar

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:52

Maar 4 * 52 = 208, dus nog stukken beter

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:03

ohhwwwwww dat had ik even gemist.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:27

Ik ben zelf weleens bijrijdster...
Een vriendin van me gaat binnenkort op vakantie, en dan mag ik spelen met, en rondrijden op haar paard 2 weken geleden heb ik er voor het eerst op gezeten, in de bak. Erg leuk paard, arabische merrie en ook nog eens parelli paard Ze staat vlakbij Walter, dus voor mij is het qua tijd wel te doen. Ik hoop er ook weer een hoop van op te steken.
Omdat mijn vriendin blij is dat ik het doe, krijg ik een centered riding les van haar instructrice, dat kon ik natuurlijk niet afslaan

Walter voelt zich helemaal het mannetje. Bij de smid was ie oervervelend, maar gelukkig heeft mijn smid engelengeduld en zet ze hem gewoon op zijn plek op de NH manier.
De bonte pony is volgens mij hengstig, dus walter loopt de hele tijd met zijn leuter buitenboord

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:29

oh daarom loopt bessie zo te wapperen met zijn leuter, onze merrie is hengstig

ladies
ik ga het is weekend

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:18

Ik heb geen bijrijdster. Ik red het prima in m'n eentje. Soms ga ik een dagje niet, maar ik weet dat hij elke dag buiten komt en dat hij op stal goed verzorgd wordt. In principe hoef ik ook alleen te poetsen en te rijden

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:31

Gefeliciteerd met je prachtveulen Jovarna

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:01

Ik zou ook wel eens een bijrijdster willen, maar ik kan er geen vinden. Ik denk dat het ook goed is voor mijn paard dat er niet altijd dezelfde ruiter op zit, zodat hij niet te eenzijdig belast wordt (ik maak immers altijd dezelfde fout). Ik zoek wel iemand die al langer rijdt, maar die zijn moeilijk te vinden.... en dan woon ik ook nog eens in duitsland, wat het niet makkelijker maakt. De meeste duitsers rijden echt heel anders (ruwer), en daar zit ik niet op te wachten ..

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:43

ik verzorgde siets eerst samen met een ander.. dus toen ik siets overnam kreeg ik haar er bij.. dit boste als snel omdat zij nog al dressuur gericht was.... dus na een half jaar weggestuurd....
ik heb nog een verzorgster gehad maar dat was ook niet echt een succes toen ik terug kwam van vakantie had ik een heel stijf paard terwijl ik juist bezig wat met ontspanning.... voorlopig geen bijrijdster voor mij

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:31

Ik zou wel een bijrijdster willen die veel ervaring heeft met b.v. centered riding, maar.....waar vind je zo iemand

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:05

Is niks voor mij, een bijrijdster. Ik zou het heel moeilijk vinden om Jovarna 'uit handen te geven', qua rijden en qua omgang enzo.
Maar wie weet, zal ik ook ooit op zoek gaan. Het lijkt me namelijk wel errug leuk dat "straks" - over een aantal jaren - ik zowel met Banouck als met Jovarna op pad kan, met een bijrijder op Jovi bijvoorbeeld. En dan lange ritten maken, met mijn beide paarden. Dat lijkt me wel erg geweldig!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:34

Goedenavond. Al een beetje gewend aan de uitbreiding Jovarna. Of zit je lekker uren bij de wei tot het te donker wordt om te kijken.

Vandaag het nieuwe Level 2 pakket via E-bay te pakken gekregen tegen lollige prijs. Het wordt opgestuurd.

Wij hebben een bijrijdster. Een hele fijne en hele goede, aan wie ik ten alle tijde mijn paarden over kan laten. Maar we hebben het dan ook erg getroffen. Het is ook handig want 4 paarden met twee personen is toch een beetje veel soms. Vier paarden met drie personen is goed te doen En we vullen elkaar goed aan in kennis en kunde.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:36

Gefeliciteerd met het pakket . Gaan jullie (en vooral Barbie ) een hoop plezier van krijgen.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:42

Ik hoop dat het brengt wat we hopen voor Barbie. En voor Wiz is het ook wel lollig denk ik.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:47

Voor Wiz wordt het ook lollig. Ik heb gisteren voor Beyond zijn eigenste Parellihalster op E-bay gekocht, want zodra hij thuis is gaan we met hem ook direct beginnen .

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:06

Goeiemorgen

Ik wil denk ik lid worden van de NVVR, maar kan iemand mij vertellen wat je daar allemaal mee kan? Ik heb al iets gelezen over ritten en weekenden enzo. Maar wat hebben ze nog meer? Ook vakanties (een week)?
Ben ook op zoek naar iets leuks voor de vakantie, het liefst iets van een trektocht ofzo