De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opalaJarig

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:09

opala schreef:
heb het boek Anatomie van het paard alvast besteld via Paardentips.com

Heb het binnen, prachtig mooi boek, maar voor een simpele ziel als ik veeeeeeel te moeilijk .

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:23

Ja he, wat zitten die knollen toch lastig in elkaar!! Ik heb ook zo'n soort boek. En wat heb ik zitten zweten op die spieren die ik moest leren voor de sportmassage.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:34

@Antheman, Opala: bedankt voor de aanbeveling. ik ben heel erg blij hoefzweerexpert te zijn (NOT!!)

@ Tittel: op stal zetten is geen goed idee. 2 keer per dag soppen met biotex wel.
door de beweging en daardoor betere doorbloeding zal de hoefzweer eerder eruit komen. waarschijnlijk bij de kroonrand.

waar zat de zweer volgens de DA? heeft hij nog geprobeerd het uit te snijden?

bij mijn merrie is dat toen drie keer gedaan en de zweren zijn allemaal toch nog bij de kroonrand doorgebroken. ik laat het dan ook nooit meer doen. de laatste keer dat ik verdenking op hoefzweer had heb ik homeopathische druppels gegeven (Silicea C 200). hoefzweer is opgelost zonder door te breken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:38

Hee, ook weer thuis

Met hoefzweren heb ik zoals eerder gezegd -gelukkig- 0,0 ervaring ...

Was de foto van Lee's voetje nog gelukt, jackie?

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:40

Cookies: Ik vind het knap wanneer je je daarin kunt verdiepen en in staat bent het dan ook nog te kunnen volgen . Dit gaat mij echt boven m'n pet. Kan je geen full-time baan van dat sportmassage maken of is er niet veel vraag naar?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:17

Nou ik wil geen eigen bedrijf opstarten. Te veel gedoe.
Ik hoefde niet alle spieren te leren, alleen die aan de "buitenkant" lagen. En hun functies en de handgrepen Maar het is heel leuk om te doen en ik ben zeker nu heel blij dat ik die cursus gedaan heb omdat ik Ponto er zo goed mee kan helpen nu. Het is een combinatie van sportmassage en acupressuur.

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:27

Cookies: Ponto boft maar met jou, ik hoop van harte dat ie snel weer de oude wordt.

Mac en Jackie: Welke foto???

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:32

@Mac: U vraagt, wij draaien.....

voila de LV van Lee

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en omdat ze zo leuk is: Flirtatious Grace

Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:37

Jezus, ik val zowat van mijn bureaustoel af ... **PROEST**

Maar Lee'tjes voet ziet er ook op de foto al veel beter uit. Er mag weer een stukje af, maar hij ziet er iig weer uit als een redelijk normale voet.

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:41

Wat is het ook een lekker beestje die Gracie, en ben jij dat Mac?

Is dat nu de "schimmel"-hoef van Lee. Ziet er fantastisch mooi uit, op die bluts uit het teengedeelte na en de wetenschap dat er schimmel in de witte lijn zit, is het bijna zo goed als perfect.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:44

Dat ben ik ja, die Gracie aan het krabbelen is.

En het is idd Lee's schimmelvoetje (jij mag nooit meer raden ). Op de foto is wel duidelijk te zien dat de witte lijn niet helemaal jofel is, maar de zool begint er nu duidelijk weer een beetje op te lijken. Overigens is de "afdruk" van het hoefbeentje ook heel duidelijk te zien op de foto (duidelijker te zien dan in het echt). Dat randje in haar zool.

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:49

Het lijkt wel of je haar aan het vlooien bent . Maar idd nu je het zegt nu zie ik ook het randje en alleen op de bovenste foto, dat oog voor detail ontbreekt mij nog

Wat mij nu wel opvalt, dat de ballen van de hoeven er ook heel erg "hoorn"-achtig uit zien.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 23:14

Mac schreef:
Dat ben ik ja, die Gracie aan het krabbelen is.

En het is idd Lee's schimmelvoetje (jij mag nooit meer raden ). Op de foto is wel duidelijk te zien dat de witte lijn niet helemaal jofel is, maar de zool begint er nu duidelijk weer een beetje op te lijken. Overigens is de "afdruk" van het hoefbeentje ook heel duidelijk te zien op de foto (duidelijker te zien dan in het echt). Dat randje in haar zool.

Fleatatious Grace

je mag trots zijn op je werk. gaat helemaal goed komen met dat schimmelvoetje. heeft alleen even zijn tijd nodig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 09:19

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:42

Jemig wat een foto, ik moet effe mijn TENA gaan verwisselen. Het lijkt wel een lama op die foto!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 08:06

Hoi hoi, ik ben er ook weer.

@ cookies: super dat jij, in tegenstelling tot je dierenarts, wel in de kracht van je eigen paard gelooft. Hij kan vast nog jaren zonder pijn leven en ik vind het super dat jij hem die jaren ook wilt geven.

@ iedereen: Met de hoefzweer van Witte gaat het slecht. gelukkig voor mij, want hij is weg........

ff serieus. Witte heeft geen last meer van de hoefzweer, hij lijkt weg te zijn. Hij loopt, en zover ik kan zien ook draaft hij weer rad. Welliswaar met een hoefzak om, maar die durf ik er voorlopig nog niet af te halen. De hoef blijft nu 24/24 schoon en dat lijkt hem erg goed te doen. Aan de hoefzak zelf stoort hij zich ook niet, hij doet gewoon z'n ding...

Hij heeft er in totaal wel 2 weken behoorlijk last van gehad. Na 4 dagen in het verband te hebben gestaan (en dus de hele tijd te hebben geweekt) leek het nog niet beter te gaan. Nu ik hem de hele tijd met de hoefzak om laat lopen, ziet de wond er goed uit en kan er geen vuil inkomen. 's ochtends en 's avonds schenk ik de hoefzak vol met een soda-water oplossing. Die laat ik een uur weken, terwijl Wit rustig rondloopt. Na een uur schenk ik de hoefzak leeg en doe ik een watje met betadine in de wond, en de hoefzak er weer omheen.

afgelopen woensdag heb ik door klaas feuth schoenen laten aanmeten van de Smit. Ik hoop hem hierdoor weer eerder te kunnen rijden, zonder dat er vuil in de wond komt. Als de schoenen er zijn (het is een spoed-bestelling) wil ik hem gaan longeren om te kijken of hij idd weer helemaal rad loopt. Dit wil ik dan nog een week of twee volhouden, voor ik er weer opga. Ik wil echt zeker zijn dat ie helemaal lekker loopt voordat ik weer met hem ga rijden.

Voor nu ziet het er in ieder geval goed uit. Hopelijk blijft het bij deze ervaring....

Dat er mensen zijn die denken dat het aan het NB-en ligt, is in het volgende forum te lezen....
viewtopic.php?f=3&t=466946&p=10333699#10333699

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:10

@ iedereen: Met de hoefzweer van Witte gaat het slecht. gelukkig voor mij, want hij is weg........
[/quote]

De woordvoerdster van Van Nassau weet het allemaal haarfijn te vertellen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:25

Zal ze aandelen hebben??????
}>

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:29

Ik kan mij zo over die uitspraken van die meid opwinden , trouwens over al die mensen die er tegenaan schoppen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:07

opala schreef:
De woordvoerdster van Van Nassau weet het allemaal haarfijn te vertellen

Heb je haar onderschrift gelezen? Iemand die niet begrijpt dat een methode niets vernield, maar alleen persónen dat doen kun je niet serieus nemen. Moet je geen woord aan besteden; die diskwalificeert zichzelf.

Je ook niet over opwinden, want daar zit jíj mee, zij niet

Haar site is ook zelfverklarend

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:17

Huertecilla schreef:
Je ook niet over opwinden, want daar zit jíj mee, zij niet

Ik kan mijzelf vaak niet onder controle houden en ik ben bang dat wanneer niemand ervan zegt, wordt aangenomen dat het goed is. Wie zwijgt, stemt toe

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 10:18

angela88 schreef:
Hoi hoi, ik ben er ook weer.

@ cookies: super dat jij, in tegenstelling tot je dierenarts, wel in de kracht van je eigen paard gelooft. Hij kan vast nog jaren zonder pijn leven en ik vind het super dat jij hem die jaren ook wilt geven.

ff serieus. Witte heeft geen last meer van de hoefzweer, hij lijkt weg te zijn. Hij loopt, en zover ik kan zien ook draaft hij weer rad. Welliswaar met een hoefzak om, maar die durf ik er voorlopig nog niet af te halen. De hoef blijft nu 24/24 schoon en dat lijkt hem erg goed te doen. Aan de hoefzak zelf stoort hij zich ook niet, hij doet gewoon z'n ding...

Hij heeft er in totaal wel 2 weken behoorlijk last van gehad. Na 4 dagen in het verband te hebben gestaan (en dus de hele tijd te hebben geweekt) leek het nog niet beter te gaan. Nu ik hem de hele tijd met de hoefzak om laat lopen, ziet de wond er goed uit en kan er geen vuil inkomen. 's ochtends en 's avonds schenk ik de hoefzak vol met een soda-water oplossing. Die laat ik een uur weken, terwijl Wit rustig rondloopt. Na een uur schenk ik de hoefzak leeg en doe ik een watje met betadine in de wond, en de hoefzak er weer omheen.

afgelopen woensdag heb ik door klaas feuth schoenen laten aanmeten van de Smit. Ik hoop hem hierdoor weer eerder te kunnen rijden, zonder dat er vuil in de wond komt. Als de schoenen er zijn (het is een spoed-bestelling) wil ik hem gaan longeren om te kijken of hij idd weer helemaal rad loopt. Dit wil ik dan nog een week of twee volhouden, voor ik er weer opga. Ik wil echt zeker zijn dat ie helemaal lekker loopt voordat ik weer met hem ga rijden.

Voor nu ziet het er in ieder geval goed uit. Hopelijk blijft het bij deze ervaring....

Dat er mensen zijn die denken dat het aan het NB-en ligt, is in het volgende forum te lezen....
viewtopic.php?f=3&t=466946&p=10333699#10333699

Het is er maar één die dat beweerd, en die is hier bekend en die moet je volkomen negeren!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:30

Antheman schreef:
Het is er maar één die dat beweerd, en die is hier bekend en die moet je volkomen negeren!

Dat schrijf ik net

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:53

Ik ben niet zo goed in het negeren van dat soort dingen, zeker niet als zoiets rechtstreeks tegen mij gezegd wordt.

Maar.....ik weet wie het zegt.... ik sta achter het nb-en en laat me niet de les wijzen door iemand die niet weet waar ze het over heeft.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:38

Ach Angela, het gaat er eigenlijk om dat veel mensen met zelf twee linkerhanden en een vierkant denkraam zich niet kunnen voorstellen
dat een ander wel iets verantwoord zelf zou kunnen.
Tastharen afknippen kunnen ze wel en dat moet mogen maar eenvoudig nagels vijlen zou verboden moeten worden.
'Wat ik niet kan/snap, zou jou verboden moeten worden.'

Met rijden niet anders; dat wij bitloos mennen of zonder optoming buiten rijden kunnen veel mensen zich niet voorstellen en 'dus' ís het onverantwoord.

Moraal van dit verhaal; maak je niet druk over wat een ánder niet begrijpt.