opala schreef:heb het boek Anatomie van het paard alvast besteld via Paardentips.com
Heb het binnen, prachtig mooi boek, maar voor een simpele ziel als ik veeeeeeel te moeilijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:heb het boek Anatomie van het paard alvast besteld via Paardentips.com
Mac schreef:Dat ben ik ja, die Gracie aan het krabbelen is.
En het is idd Lee's schimmelvoetje (jij mag nooit meer raden![]()
). Op de foto is wel duidelijk te zien dat de witte lijn niet helemaal jofel is, maar de zool begint er nu duidelijk weer een beetje op te lijken. Overigens is de "afdruk" van het hoefbeentje ook heel duidelijk te zien op de foto (duidelijker te zien dan in het echt). Dat randje in haar zool.
jackie schreef:
opala schreef:De woordvoerdster van Van Nassau weet het allemaal haarfijn te vertellen
Huertecilla schreef:Je ook niet over opwinden, want daar zit jíj mee, zij niet![]()
angela88 schreef:Hoi hoi, ik ben er ook weer.
@ cookies: super dat jij, in tegenstelling tot je dierenarts, wel in de kracht van je eigen paard gelooft. Hij kan vast nog jaren zonder pijn leven en ik vind het super dat jij hem die jaren ook wilt geven.
@ iedereen: Met de hoefzweer van Witte gaat het slecht. gelukkig voor mij, want hij is weg........![]()
ff serieus. Witte heeft geen last meer van de hoefzweer, hij lijkt weg te zijn. Hij loopt, en zover ik kan zien ook draaft hij weer rad. Welliswaar met een hoefzak om, maar die durf ik er voorlopig nog niet af te halen. De hoef blijft nu 24/24 schoon en dat lijkt hem erg goed te doen. Aan de hoefzak zelf stoort hij zich ook niet, hij doet gewoon z'n ding...
Hij heeft er in totaal wel 2 weken behoorlijk last van gehad. Na 4 dagen in het verband te hebben gestaan (en dus de hele tijd te hebben geweekt) leek het nog niet beter te gaan. Nu ik hem de hele tijd met de hoefzak om laat lopen, ziet de wond er goed uit en kan er geen vuil inkomen. 's ochtends en 's avonds schenk ik de hoefzak vol met een soda-water oplossing. Die laat ik een uur weken, terwijl Wit rustig rondloopt. Na een uur schenk ik de hoefzak leeg en doe ik een watje met betadine in de wond, en de hoefzak er weer omheen.
afgelopen woensdag heb ik door klaas feuth schoenen laten aanmeten van de Smit. Ik hoop hem hierdoor weer eerder te kunnen rijden, zonder dat er vuil in de wond komt. Als de schoenen er zijn (het is een spoed-bestelling) wil ik hem gaan longeren om te kijken of hij idd weer helemaal rad loopt. Dit wil ik dan nog een week of twee volhouden, voor ik er weer opga. Ik wil echt zeker zijn dat ie helemaal lekker loopt voordat ik weer met hem ga rijden.
Voor nu ziet het er in ieder geval goed uit. Hopelijk blijft het bij deze ervaring....
Dat er mensen zijn die denken dat het aan het NB-en ligt, is in het volgende forum te lezen....
viewtopic.php?f=3&t=466946&p=10333699#10333699
Antheman schreef:Het is er maar één die dat beweerd, en die is hier bekend en die moet je volkomen negeren!