De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:19

Mijn spaarloon is nog niet gestort, maar heb het boek Anatomie van het paard alvast besteld via Paardentips.com

Die updates van Ramey zou ik ook graag vertaald zien, ik kom er niet door heen , heb wel paardenservice hierover getipt.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:22

Hoihoi,

Meld met hier ook weer even. Was t topic jammergenoeg even uit t oog verloren. Hoop nu weer goed bij te kunnen lezen.

Banjer, gefeliciteerd met je baan!

Opala, gaaf dat je dat boek besteld hebt. Moet mijn spaarloon ook nog aanvragen.

Het is nu 3 weken terug dat Hans geweest is om Flan te bekappen. Gaat nog goed met haar hoeven. Afgelopen zondag een zo'n 40 min. met onze kar op pad geweest en ze heeft een flink stuk gedraafd maar d'r hoeven blijven keurig

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:30

dank je Jel! kom een keer taart halen joh...

Heerlijk he, dat ze zo goed op haar hoefjes staat zonder ijzers... Banjer en ik zijn ook erg blij met Hans... maandag nog 2,5 uur weg geweest, ook veel over de weg... geen centje last...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:33

Dat is goed

Ben echt blij dat ze nu door hem gedaan wordt. Echt een verschil. Bij de vorige bekapper kwamen er al vlak na de bekapbeurt scheurtjes in enz.. als we naar buiten gingen dus ik weet haast niet wat me overkomt En ik heb t idee dat ze ook minder struikeld

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:36

dat kan heel goed Jel... als paarden goed op de voeten staan zullen ze ook minder struikelen...

Ik ga nu boodschappen doen, dan naar de bajesboten.. me contract ondertekenen... en dan lekker naar Banjer...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:59

Jellie/Banjer: Wordt jullie nou ook geleerd wat je in de tussentijd van de bezoeken van je bekapper zelf kunt doen? Of laten jullie alles aan hem over? Ben nieuwsgierig

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:02

Opala, bij mij is hij pas geleden voor het eerst geweest. Voor ons was het dus echt afwachten. Nieuw en verder niemand op stal die zo'n bekapper heeft. Hij heeft wel veel verteld. Zelf wil ik graag nog zo'n curus bij hem of pn doen. Voorlopig laat ik het allemaal aan hem over. Bij de vorige bekapper veilden we zelf wel eens als er hapers aan kwamen.

Banjer, succes met tekenen!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:23

Jellie: Dank voor antwoord.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:07

Vandaag liep Ponto ineens weer heel slecht en had ik echt het idee dat hij hoefbevangen was dus ik heb gelijk de DA gebeld. Die was er binnen een half uur en bevestigde de diagnose. Ook zijn we samen tot de conclusie gekomen dat Ponto de ziekte van Cushing heeft.
Ik heb nu pijnstillers gekregen en moet maandag bellen of de pijnstillers aanslaan. Mocht dat niet het geval zijn dan vond hij het beter om Ponto dan in te laten slapen. Ik ben er helemaal kapot van.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:08

Cookies, wat vreselijk voor je... Ik hoop dat de pijnstillers aan slaan

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 23:09

Een hele grote dikke kus voor Ponto!

Hoe kan dat nu????

Enne inslapen, kan een DA wel willen ,maar wat wil jij?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:11

Ach jee, wat erg. Die arme Ponto.
Cushing is op zich niet direkt levensbedreigend, maar als de hoefbevangenheid een erge kanteling geeft, dan is het natuurlijk op zijn leeftijd misschien wel het beste.

Sterkte iig.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:16

Na de eerst verslagenheid en tranen, heb ik mezelf weer opgeraapt en heb vanavond Ponto zijn medicijnen gegeven en een schoudermassage. Hij heeft van de DA ook nog een pijnstiller ingespoten gehad. Op het harde loopt hij voorzichtig en draaien is moeilijk. Op het zachte loopt hij veel beter. En zie je er bijna niets aan. Na de massage stond hij weer in zijn oude stand (een beetje onderstandig)
Eerlijk gezegt vond ik de dierenarts nogal snel met zijn antwoord. Natuurlijk wil ik niet dat Ponto lijd maar ik wil hem zeker een hele grote kans geven. Vanaf morgen krijgt hij naast zijn medicijnen en moddervoetenbadjes ook een uitgebreide sportmassage.
De hoefbevangenheid is het gevolg van de ziekte van Cushing.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 23:18

Even een opvrolijk fotootje van Pontootje:

Afbeelding

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:22

Cookies schreef:
Vandaag liep Ponto ineens weer heel slecht en had ik echt het idee dat hij hoefbevangen was dus ik heb gelijk de DA gebeld. Die was er binnen een half uur en bevestigde de diagnose. Ook zijn we samen tot de conclusie gekomen dat Ponto de ziekte van Cushing heeft.
Ik heb nu pijnstillers gekregen en moet maandag bellen of de pijnstillers aanslaan. Mocht dat niet het geval zijn dan vond hij het beter om Ponto dan in te laten slapen. Ik ben er helemaal kapot van.

Wat een snertnieuws . Zie je wat aan de witte lijn? Ponto is oud. Hoefbevangenheid gaat gepaard met heel veel pijn. Afscheid nemen is onomkeerbaar, maar niet ten koste van alles houdt je je geliefde dier in leven. Een afschuwelijke situatie en jij bent degene die het beste kunt beoordelen hoe of wat

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:22

Ja dat is echt een leuke foto en wat had hij het vreselijk naar zijn zin op die rit. Ik moest hem echt bij me houden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:25

Witte lijn is nix aan te zien en de hoeven zien er perfect uit. In het zand loopt hij vrijwel normaal alleen op het harde heeft hij veel pijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 23:29

Cookies schreef:
Ja dat is echt een leuke foto en wat had hij het vreselijk naar zijn zin op die rit. Ik moest hem echt bij me houden.

Vriendlief is nu bezig met een heel mooi foto album ,,staat ook een leuke foto van je jas bij . Dit zal of zometeen ,of morgen on line zijn ,eindelijk.-.....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:36

Die foto is echt wel grappig. Die paarden hebben af en toe echt zo'n uitstraling van "het maakt niet uit wat ik doe, want wat ik doe is goed" of het is dat ik het zo graag wil zien

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:38

Oh ja mijn prachtige jas!!!
Ik ga nu maar eens kijken of ik een beetje kan slapen, morgen moet ik al vroeg naar Ponto om hem zijn paddock te sproeien. Is het eindelijk een keer droog in dit stomme land, moet ik de boel weer onder water gaan zetten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 23:39

opala schreef:
Die foto is echt wel grappig. Die paarden hebben af en toe echt zo'n uitstraling van "het maakt niet uit wat ik doe, want wat ik doe is goed" of het is dat ik het zo graag wil zien

het was een beetje van> samen een sultana delen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 23:40

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 23:47

AM: trust

Zo vluchtig bekeken, heb je er weer een zeer aardig verslag van gemaakt , morgen zal ik de foto's vergroot bekijken

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:19

Cookies schreef:

jezus, is het zo erg? ik heb verschillende kennissen met pony"s paarden met cushing syndroom. de symptomen (ook hoefbevangenheid) kunnen verholpen worden door pergolide (uit de humaan geneeskunde) of homeopathisch door injectiekuur met hypofysis preparaat van Heel.

dat Ponto Cushing's heeft was mij allang duidelijk.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:50

Ja dat van die ziekte van Cushing roep ik ook al jaren. Maar afgezien van dat achterlijke haar en dat hij niet meer "dik" te voeren is merk je er nix van. En nee de hoefbevangenheid is eigenlijk helemaal niet zo erg. Als hij in de bak loopt te wandelen of in de wei dan zie je het niet eens. Hij staat wel iets uit het lood met zijn voorbenen maar verder niet. Hij heeft ook niet zijn achterhand ondergeschoven om zijn voorbenen op te vangen. Gisteravond had hij voor het eerst een warm plekje in zijn hoefwand maar die was een paar uur later weer weg. De hoeven voelen dus normaal aan. Alleen als je met het hamertje gaat rammen dan reageert hij. En als hij over het beton loopt dan loopt hij heel voorzichtig. Draaien is pijnlijk voor hem.
Vanmorgen toen ik kwam stond hij vrolijk te hinniken en ik had me omgedraait en toen was hij hem al uit zijn paddock gepeerd.
Ik heb een beetje het idee dat mijn dierenarts denkt dat als het paard boven de 20 is dat het dan allemaal geen zin meer heeft. 5 jaar geleden heeft hij hem ook al opgegeven met de diagnose hoefkatrol.