De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:32

iets zegt me dat ik meteen gediskwalificeerd wordt als ik met hoefschoenen aan kom zetten daar Haha!

het plenst hier al uren, de plaat zal weer 1 groot modderbad zijn morgen en ik heb al een week niet geschept, had ik dat nou maar gedaan vanmiddag, toenwas het nog lekker droog, morgen zeul ik weer met kruiwagens vol natte mest Boos!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:43

Fijn het ergste regengebied hangt hier nou boven, nou ja dan maar niet rijden. Als het goed is hebben de paardjes al lekker in de wei gestaan vandaag Vork

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 22:55

Hier is het inmiddels weer droog Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:09

hier nog niet Huilen bij iedere bui die er valt is 24/7 op de wei weer verder weg voor Morrie

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 23:20

smurf schreef:
hier nog niet Huilen bij iedere bui die er valt is 24/7 op de wei weer verder weg voor Morrie

Laatste up date: inmiddels regent het weer.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 23:41

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:02

smurf schreef:

Volgens Kees droogt het nu zo weer op Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:10

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:19

Afgelopen boerendag had Morrie toch ook geen schoenen of iets aan?
En hij ging nog als de brandweer hoor op de terugweg Cool
Daar zou ik geen probleem van maken, maak je maar zorgen over mijn boomsleepkunsten Knipoog

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:19

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:06

Het regent hier ook.
Net met pony Ebony wat geoefend op de manege. Verder was "mijn" Frans erg verdrietig. Het gaat helemaal niet goed met zijn pony Wendy.
Ze is echt zwaar bevangen, kan alleen nog maar wiebelen op de benen om ze te ontzien. Er wordt zoveel mogelijk mee gelopen; uit zichzelf beweegt ze niet meer; ze staat 4x per dag in een speciale modderbak, wordt afgespoten, krijgt 4x per dag antibiotica, heeft nog altijd tegen de 40 koorts. heeft nu naast haar bevangenheid en longontsteking ook nog een keelontsteking gekregen.

Het gaat helaas dus helemaal niet goed ... hij is echt ten einde raad en zat er helemaal doorheen vanavond Verdrietig

Het is een leuke pony, ze staat op www.princen-it.nl/huifbed/pony.html

Ik hoop dat ze daar nog lang tussen mag staan, maar als ik dat zielige koppie vanavond zag ....

Groeten
Ingrid

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:35

Citaat:
Afgelopen boerendag had Morrie toch ook geen schoenen of iets aan?
En hij ging nog als de brandweer hoor op de terugweg

toen liep ie onder het zadel, het is de bedoeling dat ie nu voor de kar loopt......of lopend als we geen kar hebben, want in klederdracht kan je er echt niet op zitten.....

Hoe kan een pony nu bevangen raken, vraag ik me iedere keer weer af als ik het lees, ze staan nog niet in het gras neem ik aan en zo wel, dan is er nog geen gras?????
Mensen denken ook altijd dat Morrie bevangen is of is geweest omdat z'n manenkam hard is, ook zoiets......

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:59

smurf schreef:
Hoe kan een pony nu bevangen raken, vraag ik me iedere keer weer af als ik het lees, ze staan nog niet in het gras neem ik aan en zo wel, dan is er nog geen gras?????

Wanneer je de diverse oorzaken op hoofcare leest, dan kan het werkelijk aan allerlei zaken liggen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:03

als ikooit tijd vindt, zal ik het eens lezen, maar nu heb ik andere dingen te doen: huis schoonmaken en boodschappen doen Boos!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:24

smurf schreef:
huis schoonmaken

Alles op z'n paasbest Knipoog en vergeet de eieren niet

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:28

eieren eet ik niet, geen echte en geen chocolade, dat mag ik niet met mijn uitslag....

ik stond net onder de douche te denken, ik heb in mijn hele carriere met Norikers mar 2 hoefbevangen Norikers gezien, eentje is als veulen bevnagen geraakt en dat is nooitmeer goed gekomen, kon niet aan het werk (huifkar) want er konden nooit ijzers onder, is nu melkmerrie in de melkerij. Ze is alleen na de bevalling een paar dagen bevangen en een andere stond in Oostenrijk en ze snapten niet wat het beest had, ook na een bevalling bevangen geraakt, ze wilden haar afmaken, dus hebben wij haar maar meegenomen.

Beide merries waren nooit op de alm geweest, ik denk dat Norikers die op de alm zijn geweest het niet in zich hebben, als ze tijdens een zomer op de alm bevangen zouden raken, gaan ze dood en vind je er nooit meer iets van terug....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:34

smurf schreef:
eieren eet ik niet, geen echte en geen chocolade, dat mag ik niet met mijn uitslag....

Ik ook niet.... samen droge crackers eten dan? Vork

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:46

ja zoiets.... *yuk* droge crackers......

ik heb een stalgenootje die is nogal dol op de site van Hoofcare, heeft het boek van van Nassau ook en in de 2 jaar dat ik nu op die stal sta heeft ze alleen nog maar gewandeld met haar paard (Margreet schiet nu in een stuip, want die weet precies wie ik bedoel), hebt beest mankeert altijd wat, heeft ze in het boek of op de site gelezen, Teunissen (DA) is vaste bezoeker..... volgens mij krijgt die arme Haf alle kwalen die er zijn op alfabetische vorgorde..... zij ziet aan Morrie ook altijd e meest vreselijke gebreken, zo van een afstandje kan ze al zien dat ie z'n hoefbeen gekanteld is, knap hè, echt een gave Cool

ik ga in de rij staan bij de supermarkt......ook al zo'n drama

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:57

Hahahaha, ik heb net twee boeken over hoeven en hoefbeslag (ja ijzers....) en hoefproblemen besteld bij de agradi Haha! . Kan ik weer al die afwijkingen uit mijn hoofd gaan leren. Ben benieuwd hoe de 'andere kant' diverse zaken belicht m.b.t. hoeven.

Mijn ouders komen zo, ik zit nu nog volledig boktverslaafd mijn broodje achter de pc op te eten Vork

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:03

moet je dat boek van van Nassau kopen Ara Hoefproblemen geloof ik, daar staan foto's in, dan lust je echt geen broodje meer..... het boek ligt altijd in de bus van de smid, dan ga ik altijd ff bladeren en mensen laten griezelen.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:28

Isapaardje schreef:
Verder was "mijn" Frans erg verdrietig. Het gaat helemaal niet goed met zijn pony Wendy.
Ze is echt zwaar bevangen, kan alleen nog maar wiebelen op de benen om ze te ontzien. Er wordt zoveel mogelijk mee gelopen; uit zichzelf beweegt ze niet meer; ze staat 4x per dag in een speciale modderbak, wordt afgespoten, krijgt 4x per dag antibiotica, heeft nog altijd tegen de 40 koorts. heeft nu naast haar bevangenheid en longontsteking ook nog een keelontsteking gekregen.

Het gaat helaas dus helemaal niet goed ... hij is echt ten einde raad en zat er helemaal doorheen vanavond Verdrietig

Het is een leuke pony, ze staat op www.princen-it.nl/huifbed/pony.html

Ik hoop dat ze daar nog lang tussen mag staan, maar als ik dat zielige koppie vanavond zag ....

Groeten
Ingrid

He bah Ingrid, wat een ellende zeg.
We spreken allebei uit ervaring en het is vreselijk om te zien dat je knollie er zo slecht aan toe is.
Sterkte ermee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:29

smurf schreef:
moet je dat boek van van Nassau kopen Ara Hoefproblemen geloof ik, daar staan foto's in, dan lust je echt geen broodje meer..... het boek ligt altijd in de bus van de smid, dan ga ik altijd ff bladeren en mensen laten griezelen.....

Van Nassau vertelde vorig jaar op Horse Event dat een bevangen paard juist niet in de modder moet staan, omdat op die manier bacterieen in de witte lijn kunnen komen. En dat dit bijna door iedereen geadviseerd wordt en juist helemaal fout is.....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:44

Kinke schreef:
Van Nassau vertelde vorig jaar op Horse Event dat een bevangen paard juist niet in de modder moet staan, omdat op die manier bacterieen in de witte lijn kunnen komen. En dat dit bijna door iedereen geadviseerd wordt en juist helemaal fout is.....

De één of andere hoefsmid riep jááááááááááren geleden al dat hij het met speciaal beslag (niet om brood mee te bakken, maar ijzers) oploste...en Utrecht deed het met verbanden. Dat natte zand is okee als je hem er elke dag uit haalt en alles schoonmaakt...maar zand met poep en zeik YUCK Misselijk

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:50

tja...ik weet het ook niet, de een zegt dit, de ander dat.....en van Nassau is toch ook wel een ijzerfreak?
Hij vertelde ook nog dat openteen ijzers en zolen superslecht zijn bij hoefbevangenheid en medicijnen ook.
Kortom....het is een absoluut wonder dat Kinke dit vorig jaar allemaal heeft overleefd. (we hebben haar toen naar de kliniek van Emmeloord gebracht)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:51

bij de beruchte Haf bij mij op stal hadden ze vorig jaar al het stro ui t de box gehaald en de box volgeschept met zand uit de bak dat nat gemaakt, toen ie niet meer "bevangen" was (was ie nooit hoor) moesten ze het zelf er weer uit scheppen van de boer Clown dat was een hele dag werk voor de dames....

Die Noriker die bij ons als veulen bevangen is geraakt heeft een half jaar gelegen en daarna nog een jaar op nat zand gestaan (10 jaar geleden), nooit een Da of hoefsmid bij geweest, nooit medicijnen gehad,....

Morrie heeft een verbrede witte lijn, waar ook veel zooi in komt, maar de keus tussen op stal staan en in de modder staan was snel gemaakt na een inspectie van de stal door Mister X: in de modder dus!