[HK]Parelli Natural Horsemanship

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miezelke

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:40

Jezelf filmen is zooo leerrijk! :-)
Ik ben alvast benieuwd naar het filmpje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:06

Heb nog niet bijgelezen maar wilde toch hierop even reageren voordat ik het vergeet :)

Sonja89 schreef:

[***], blij dat ik niet de enige ben :D Kan ik jouw verhaal misschien ergens lezen? En wat fijn, je kleine maar zo waardevolle ervaring! Hopelijk zijn de bloeduitslagen ook OK.

Goh, overal zo'n beetje denk ik :P Maar zal zien om eens een samenvatting te maken één van de komende dagen ;)

Bloeduitslagen zijn ok, maar pony niet :( Had gisterenavond ineens weer koorts, 40.5 ... Dit terwijl hij al op antibiotica stond en in het bloed is niks te zien.. Nu andere antibiotica en weer afwachten wat het gaat doen... :(

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:30

Dat was precies mijn gedachte miezelke :) het was geen sessie waarvan je zegt: zo dat ging goed. Maar ik was wel tevreden omdat ik niet gefrustreerd raakte dat het niet lukt, maar het meer zag als: "interessant deze reactie". Alleen de shetlander frustreerde mij (duidelijk te zien in het filmpje). Zodra hij geupload is ontvang je pb ;)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:31

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:34

miezelke schreef:
Ze heeft ook onlangs alles verkocht: paarden, huis, vrachtwagen,... en in de plaats een mobilhome gekocht met de bedoeling te gaan rondtrekken. Soort levensommezwaai, weg van het materiële,... Maar volgens mij gaat ze wel - al trekkend - blijven lesgeven.

Dit heb ik inmiddels ook begrepen ja!

@ xxdomiixx: ik ben ook erg benieuwd naar het filmpje :)

Vandaag weer met stalgenoot en haar onzekere paard op stap geweest. We hebben allebei de heenweg van het bosrondje ernaast gelopen. Meteen bij het toegangshek naar het bos stonden beide pony's stil zonder aanwijsbare reden. Even laten staan en daarna friendly game gedaan, vervolgens konden we verder en hebben we de heenweg in een mooi tempo kunnen lopen. Onderweg begon Kees dominant gedrag te vertonen: happen naar mijn jaszakken, tegen me aan duwen. Dus ter plekke elke keer achteruit gezet en daarna ontspannen, paar keer plots haltgehouden. Daar werd hij scherper van en hij bleef netjes achter me lopen.

Op het keerpunt hebben we een nieuwe 'point' gemaakt door ze daar te laten grazen. Dat wordt straks ons doel om de heenweg naartoe te kunnen rijden. Vervolgens opgestapt en heel relaxed en toch in een keurig tempo terug naar stal. Kees probeerde onderweg telkens te snacken, had een mooie lange hals en was duidelijk left brain, ondanks dat hij voorop 'moest'. Zou hij stiekem een beetje trots zijn geweest op zichzelf?

Paard van stalgenoot ging ook een stuk beter, die moest ik met mijn stick op gepaste afstand achter Kees houden. Dit leek hem de nodige rust te geven, want hij was veel minder right brain dan de vorige paar keer.

We waren dus allemaal tevreden! :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:44

Ziet er echt super uit Kay_Kim!

Ik stuur je PB Sonja. Fijn dat het zo goed ging!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:23

PARELLI HEEFT WEER FLINKE KORTING TOT 28 APRIL!! voor de mensen die nog graag een savvy box willen kopen

Ik zit heel erg te denken om de freestyle te kopen.. De rest zou ik natuurlijk ook heel graag willen hebben, maar freestyle daar loop ik wel op vast en de rest kan ik nog wel zelf uit dokteren of even een les plannen. Voor rijden vind ik het dan handig als ik het eerst zelf kan proberen en als het niet lukt dan les :') aangezien rijden best pittig is voor mij is het wel handig dat een beetje zelf in te delen als ik wat meer energie heb, en als ik dan net geen les heb (beetje jammer natuurlijk). Wat denken jullie? Goede investering? We zijn met freestyle echt niet ver. Weave, figure 8, stap draf galop, en we rijden nog met teugel (niet echt vaak nodig meer maar om toch nog wel te vaak vind ik).

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:20

Ik heb 3 maanden bij Anna de Winter als working student gezeten. Ik heb echt super veel van haar geleerd en ze geeft heel fijn les. Ze was inderdaad Parelli instructeur maar nu is ze geen officieel parelli instructeur meer, maar dat maakt haar lessen niet minder goed. Ik les nu nog regelmatig bij haar, ik vind dr heel fijn en duidelijk les geven en ze heeft echt heel veel kennis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:01

Ik zag de korting ook, wil ook nog graag het freestyle-pakket, maar nu komt echt even niet goed uit, zelfs met korting :o Zit een serieuze DA-rekening aan te komen... Dus vrees dat ik ga moeten wachten op de volgende ronde .. volgend jaar ofzo :+

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:58

Leuk dat ze weer korting hebben! Ik zit te twijfelen of ik misschien het freestyle of liberty pakket zal kopen. Heeft iemand enig idee op wat voor bedrag je gaat komen incl verzenden en belasting e.d.?

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:02

Belasting is 20 procent en verzenden is 25 euro dus reken maar uit. Volgens mij kom je dan uit op 104 euro.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:17

Oeehh het liberty pakket spreekt mij erg aan. Maar het verzenden is altijd zo duur. Eens kijken of er bij mij in de buurt meer gegadigden zijn, dan kun je de verzendkosten in elk geval delen. Het is wel een heel aanlokkelijke deal! 65 euro ipv 131 :wow:

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:33

Ik heb besloten dat ik het freestyle pakket ga bestellen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:27

Jeej voor jou *\o/*

Ik wil ook nog wel dingen, maar is voor een andere keer, zit ook niet op alles wat ik wil nu korting dus misschien kom ik op een ander moment wel voordeliger uit, wie weet :Y)

Hoe gaan jullie ermee om als je paard een medisch probleem(pje) heeft? Geen dingen als echt ziek zijn, maar bv. af en toe wat spierpijn (met oorzaak) of last van neuskriebels of dat soort dingen. Ik merk dat ik erg de neiging heb om te doen "ach, wat ben je zielig, zal niet teveel van je vragen" en dan kom ik al heel snel in een neerwaartse spiraal en besluit ponylief (LBI) dat hij nergens nog zin in heeft :+ Maar als ik mezelf dan weer bij elkaar pak en met een duidelijk plan aan de slag ga en reacties "eis" (maar vraag wel kleine, korte dingen want hij blijft een LBI) dan gaat er ineens een heel andere wereld open en kan hij ineens wel vanalles en loopt hij zelfs fantastisch. Heb dan altijd schrik dat hij daarna niet meer met mij mee wil omdat ik te "veeleisend" ben, maar eigenlijk valt dat best nog wel mee doorgaans :+

Herkennen jullie dit? Of ben ik de enige? :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:33

[***] schreef:
Bloeduitslagen zijn ok, maar pony niet :( Had gisterenavond ineens weer koorts, 40.5 ... Dit terwijl hij al op antibiotica stond en in het bloed is niks te zien.. Nu andere antibiotica en weer afwachten wat het gaat doen... :(

Oh jee, dat is echt niet fijn. Hoe is het nu??

Op je laatste vraag kan ik moeilijk antwoorden, mijn pony's hebben tot nu toe nog niet echt iets gehad...

xxdomiixx: je filmpje ga ik nog bekijken hoor! Heb nu 2 weken vakantie dus meer tijd, de afgelopen dagen waren erg druk op het werk.

Klinkt goed die pakketten, heeft iemand ergens een link waar ik er meer over kan lezen? Geen idee nog wat het inhoudt namelijk :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:12

https://shop.parelli.com/catalog/product/16328-ss6520 Dit is het freestyle pakket. Er zijn 4 savvy pakketten. Je kunt de levels ook los kopen ipv het hele savvy pakket.

Haha is goed. Vandaag is mijn vriend mee geweest dus die heeft weer filmpje gemaakt (dit keer geen shetlander die mijn camera om kan gooien).

kleine2606

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:02

Ik kom even binnen vallen hier, ik heb het nog niet allemaal doorgelezen.
Ik wil heel graag les gaan volgen in parelli, maar weten jullie iemand die in de buurt van borne les geeft hier in?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:05

E&E Horsemanship :) hele fijne lessen, heel blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:46

@Sonja89: vandaag had hij een goede dag, hoop echt dat het de ommekeer is en dat hij vanaf nu alleen maar beter gaat. Hij is al van woensdag koortsvrij maar pas vandaag zat hij beetje richting de temperatuur wat ik gewend ben. Hij had ook erg veel praatjes vandaag, was de voorbije dagen wel anders, dus ben blij :) Nu wordt hij pas zondag weer ingespoten dus we zijn benieuwd hoe hij er tegen dan bij gaat staan. Kreeg tot nu toe nog altijd koortsremmer (wel afbouwend) dus het blijft afwachten...

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:52

Gisteren voor het eerst met m'n nieuwe duo aan het handpaarden, ze waren superzoet. Wat is het toch fijn als paarden gewoon meedenken!

Haflinger Pup woont al 6 jaar bij me, maar RMH Mees is er sinds eind februari bij. De basisafspraken en het vertrouwen in elkaar zijn goed genoeg om dit soort leuke dingen te gaan doen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:12

Leuk Wicky! Gezellig zo samen op pad :j

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:17

Super leuk filmpje! Ik ben gisteren ook sinds maanden eindelijk weer gaan wandelen. Gelukkig heeft de bijrijder/verzorger het bijgehouden want hij is echt een schijterd in t bos. Uiteindelijk had hij zo veel zelfvertrouwen dat ik lekker in zone 5 kon lopen. Halt, achterwaarts weer voorwaarts en zelfs een aantal drafjes. Dat was echt super gaaf. Hij dacht zelfs dat hij de route wel even mocht bepalen (iets van jij bent de drijvende hengst dus dan zal ik wel de leidende merrie zijn - ook al ben ik een ruin?).

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:34

Vandaag na 5 maanden weer een les gehad, ik had een lijstje opgesteld met dingen waar ik wat mee zou willen doen of even checken of het goed is gedaan. Het was echt geweldig <3 flink wat geleerd, en nu ook aan de slag met paardje zijn lijf lekker laten gebruiken - wat deed hij dat goed, en lekker briezen dat het goed voelde *\o/* nu nog allemaal onthouden :o

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:11

xxdomiixx schreef:
https://shop.parelli.com/catalog/product/16328-ss6520 Dit is het freestyle pakket. Er zijn 4 savvy pakketten. Je kunt de levels ook los kopen ipv het hele savvy pakket.

Haha is goed. Vandaag is mijn vriend mee geweest dus die heeft weer filmpje gemaakt (dit keer geen shetlander die mijn camera om kan gooien).

Bedankt voor de uitleg en inmiddels heb ik (eindelijk) je eerste filmpje bekeken en gereageerd via pb :D Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe opname!

[***], hoe is het inmiddels?

Wicky, erg stoer filmpje. En een prachtige RMH! Als mijn duo zo ver is, wil ik zeker ook gaan handpaardrijden. Een tijd geleden heb ik het onder begeleiding van mijn vriend een keer geprobeerd en na wat gestuntel hadden we de smaak aardig te pakken.

xxdomiixx schreef:
Uiteindelijk had hij zo veel zelfvertrouwen dat ik lekker in zone 5 kon lopen.

Zone 5, wat houdt dat precies in? :o En fijn dat je les hebt gehad! Wie heb je laten komen?

Hier de afgelopen week ondanks vakantie niet veel gedaan met de peerdjes. Wat een snertweer :n Gelukkig heb ik nog een week, dus op naar de herkansing...

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:10

Het paard bestaat uit vijf zones, van zone 1 (neus) tot zone 5 (achter staart)

Meer info: http://myhorsemanship.blogspot.nl/2015/ ... horse.html

Bedankt, Mees is inderdaad een knap en fijn paard. Met m'n vorige duo heb ik veel gehandpaard, vooral door de duinen. Ik hoop dat Mees en Pup ook snel makkelijk samen op de trailer kunnen, dan kunnen we echt op avontuur.