van een rbe waarbij hij of zij moet bewegen laat ik hem of haar bewegen maar wel bewegen zoals ik het wil! Laten stilstaan brengt dan gevaarlijke situaties met zich mee! Liever wachten met halthouden totdat het paard aangeeft wanneer dit kan! Mijn paard staat trouwens perfect stil in de dagelijkse omgang..Ik doel meer in situaties ohz. Maar heel soms is mijn hieperdepiep op de wasplaats al onrustig ( ze staat gewoon los, met een ketting voor de uitgang).. Ze gaat dan als een malle rondjes draaien..Zou ze vaststaan in dat geval maakt ze nog meer adrenaline aan en dus nog meer stress..Ik laat het toe maar wel onder mijn voorwaarden..Dus wil ze 40 rondjes linksom draaien dan mag ze van mij 2 link, 2 rechts ect, ect, zodat in haar stress toch op mij moet gaan focussen! 
( hier drachtig overigens).. En dit is haar veulen..Nu ruim 7 mnd..

)
een project hoeft natuurlijk niet alleen 1 bepaalde oefening te zijn die hij 3-5-10-etc passen kan doen. Wat dat betreft doe ik denk ik nog te voorzichtig en blijf ik hangen bij het aanleren van iets nieuws ipv de nieuwe dingen toe te passen in een ander projectje.