Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:48

Ik ga dat ook maar eens proberen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:02

Ik moet zeggen dat ik het wel vrijwel altijd baseer op de observaties van mijn instructeur in de week ervoor. Als je er op zit is het soms moeilijk inschatten maar vanaf de grond is het makkelijker te zien wanneer ze een loopje neemt zeg maar.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:45

Klopt ja. Ik vind het soms ook lastig inschatten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:16

Ik sluit me aan bij sizzle. Consequent en bij de juiste reactie (kan heel klein zijn) direct belonen, maar wel verwachten dat die reactie groter en sneller wordt. En bij die van ons werkte een boze stem vaak nog het beste, dan komt er meestal een 'oké dan' blik en gebeurt het zoals gevraagd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:30

Mijn nieuwe paard is een LBE of LBI paard, denk een LBE. Ga er in ieder geval net zo veel werk aan hebben als mijn jonkie :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:48

Ik ben heel benieuwd. Ik heb er 1 die -bij geen zin- haar schouders ook ophaalt bij een dreun.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:59

Vandaag heb ik voor het eerst wijken voor druk met de carrot stick gedaan met mijn paard, eerst altijd met mij handen omdat hij met de carrot stick niet snapte. En hij met zijn vacht/huid zo "rillen" alsof er een vlieg op zit en met zijn staart zwiepen en op de plek bijten waar ik de stick op had en toen bedacht hij om een stap op zij te zetten dus wat een held was hij toen :') belonen als of hij zojuist de wereld gered had.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:27

Ik denk ook niet dat ik met zo'n stick aan mijn paard moet komen. Als er ergens een lusje van het dekje tegen haar vel komt doet al ze net of ze aangevallen wordt door 100 bijen :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:16

Ik heb het ook pas vandaag voor het eerst gedaan en sinds maart deed ik het altijd met mijn handen, maar omdat dit goed gaat dacht ik laten we een stap verder gaan. want uiteindelijk hoop ik dat hij daar ook zo rustig vandaan kan draaien alsof er niks aan de hand is. Ik had sowieso niet verwacht dat het ooit zou lukken haha, maar hij heeft me verrast ook al duurde het even voor hij het snapte. (lenig is hij wel :D )

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 22:34

Het is hier rustig geworden, is iedereen inmiddels weer terug van vakantie?

Wij hadden vandaag een wedstrijd en liepen tegen een LBE uitdaging aan.
Toen wij aan het inrijden waren haalde een andere combinatie ons in die wat in onbalans was en een stevige bok maakte toen ze naast ons reden. Mijn paard schrok even en was daarna beledigd, hij was helemaal gefocussed op die combinatie en wilde laten zien dat hij dat niet pikt. Ik had er mijn handen aan vol.

Hoe gaat het met jullie?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:48

_O- Die van mij moet ik altijd in de gaten houden. Die houdt er niet van als vreemde paarden in haar buurt komen. Daar loert ze echt op, tot ze het licht uit de ogen kan slaan :D . Dus ik ben altijd alert. Ik zie het aan haar kop als ze plannen heeft. Dan kan ik ingrijpen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:56

Ik heb helaas mijn LBE jaarling moeten laten inslapen, dus ik lees hier wel mee maar heb even weinig input nu :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 23:46

Jeetje ruitje wat erg! Sterkte met het verlies.
Wat is er eigenlijk gebeurd?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:04

Het begon vaag, ze was gewoon niet zichzelf. Anderen zeiden dan: Ja maar ze oogt gewoon normaal. Was ik op de kliniek en dan keek ze om
zich heen en dan zei de DA: Ze is helder. Dan zei ik: Normaal had ze alle schilderijtjes al van de muur getrokken :+

Ze had leverschade, werd kaal en haar zwilwratten vielen er af...

Uiteindelijk was het auto-imuunziekte, niet te behandelen.

In het topic wat ik bijhield staat het uitgebreide verslag, wil niet dit topic overnemen :o

Weet wel dat ik heel graag weer een LBE'er wil als volgende paard ooit, maarja, hoe vind je dat :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:35

O wauw! Vreselijk! Ik heb nog zo n verslag gelezen van een trekpaard. Die heeft t wel gehaald.

LBE-ers uitzoeken (of sowieso 1 van de karakters) is inderdaad lastig. Maar het komt vast weer op je pad. Misschien wel via dit topic.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:36

Fabster schreef:
_O- Die van mij moet ik altijd in de gaten houden. Die houdt er niet van als vreemde paarden in haar buurt komen. Daar loert ze echt op, tot ze het licht uit de ogen kan slaan :D . Dus ik ben altijd alert. Ik zie het aan haar kop als ze plannen heeft. Dan kan ik ingrijpen.

Hier net dezelfde symptomen :7

Wat erg ruitje :(:) Veel sterkte, enja zo 1 vinden specifiek is nooit makkelijk of mss via dit topic....dat iedereen een beetje mee uitkijkt 8-)
Je kent je paard het beste hé, dat zou ook iets zijn wat eerst op de grond of tussen de tanden beland (schilderijen bedoel ik) _O- , niks is veilig als je er ergens mee langs moet gaan.

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:44

Hier ook rustig. Na een hele handige actie van paardlief uhhhh not dus. Eerst 2.5 week speciaal trainingsprogamma van de ostheopaat staat vriendlief nu 7 wkn op het land. Daarna 1 week weer in training en dan komt de ostheopaat weer terug om te kijken of alles weer goed staat.
Tja 1x op de wei vol in de sloot rennen eruit komen vol rennen en dan gewoon languit voor je vrouwtje langs op he bek gaan is niet handig. Maar ja dit is normaal bij hem.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:47

Hahahaha 12rebel, ik zie het zo voor me gebeuren.
Iedereen vindt dat zo geweldig als ik hem roep }:0
Meestal komt hij in volle rengalop....drijvend achter mijn hond aan, mijn kant op om dan op een paar cm van mijn neus tot stilstand te komen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 08:45

Mijn paard heeft laatst geknokt met een ander paard.
Hij mocht niet meer bij "zijn" merries in de wei, omdat hij er eentje wilde dekken.
Dus flink gefrustreerd mocht hij in de wei er naast. Toen dacht de pensionhouder dat het wel gezellig was om er een andere ruin bij te zetten, maar die mocht niet eens naar de merries kijken.
Ik heb het niet zien gebeuren, maar dat andere paard had diep respect voor de mijne. Allebei hadden ze krassen, bulten en mijn hoefijzer lag er helemaal verbogen af. Gelukkig was zijn hoef nog heel.

Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:45

Ja Myca, mijn ruin is ook zo. Ik heb zelfs aan mijn vriendin moeten vragen om een andere plek te zoeken voor haar ruin...was elke dag een gevecht voor de merries...
Je heb idd veel geluk dat zen hoef nog heel is, amai :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:51

Hoe doen jullie dat op wandeling? Als ik met iemand wil meerijden met een paard dat hij niet kent, wil hij die soms aanvallen als er een merrie van ons bij is...ongeacht of het een ruin. Of merrie is.

Door hem willen verder naar voor te drijven is hij plots gaan steigeren (met mij erop) om zich daarna om te draaien en richting paard te stormen. Van toen ben ik bang geworden en durf ik niet meer gegaan wandelen met iemand, wat juist mijn enige doel is.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:58

Fabster schreef:
O wauw! Vreselijk! Ik heb nog zo n verslag gelezen van een trekpaard. Die heeft t wel gehaald.
.

Denk dat je de mijne bedoelt ;) Hij leeft idd nog steeds, hij oogt goed, lijf trekt qua gewicht ng steeds bij, maar we blijven dipjes houden. Houd m'n hart vast Voorde herfst en winter... :( :oo

Ruitje, vind het echt ontzettend erg voor je :(:)

Hier eigenlijk weinig opvallends te melden. Hij gaat dus best oke.
We hebben paar weken geleden nog n fotomeeting gehad en daar was ie waanzinnig braaf! Bij een fotograaf te braaf, slomig gewoon haha! (Dan vraag ik me af, waarom juist bij haar? Voor hem geen interessant persoon? Verkeerde uitstraling? Wat denken jullie?)
Bij anderen weer heel leuk, lag er ook noet aan of t de eerste of laatste was.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:03

Gadver, auto immuun hebben wij thuis ook een hondje van nog geen jaar oud aan verloren. Is gewoon enorm treurig.

Mijn nieuwe merrie verwachtte ik LBI te zijn tot vorige week. Nu begint ze toch meer trekjes van LBE te krijgen, voelt zich duidelijk meer op haar gemak :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:08

Ruitje, wat erg zeg. sterkte :(:)

Mindful, in zo'n situatie beuk ik er zelf razendsnel op in hoor. Dat accepteer ik echt niet. Domineren doen ze maar in hun vrije tijd.
Mijn jonge merrie dacht laatst ook mijn andere paard te pakken toen ik haar als handpaard mee had, maar toen heb ik toch wel gewoon een serieuze optater met de zweep tegen het hoofd verkocht.
Ze was even van slag maar toen was ook we meteen klaar.

Heb ook een dominante introverte merrie gehad die graag spontaan uithaalde naar andere paarden maar dan nam ik echt de zweep overhands en boem.
Later hoefde ik alleen nog maar 'uh' te zeggen.
Zelfde met mijn paard dat in dit topic past. Heeft ook ooit geprobeerd een ander paard te corrigeren terwijl ik er naast stond, die zal haar rib nog best even gevoeld hebben daarna. Tegenwoordig houdt ze zich keurig in.

Mijn veiligheid gaat daar voor alles.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:11

mindful schreef:
Hoe doen jullie dat op wandeling? Als ik met iemand wil meerijden met een paard dat hij niet kent, wil hij die soms aanvallen als er een merrie van ons bij is...ongeacht of het een ruin. Of merrie is.

Door hem willen verder naar voor te drijven is hij plots gaan steigeren (met mij erop) om zich daarna om te draaien en richting paard te stormen. Van toen ben ik bang geworden en durf ik niet meer gegaan wandelen met iemand, wat juist mijn enige doel is.

Die is lastig. Ik heb zelf een merrie, die dan wel de baas wil spelen. Persé voorop wil lopen (terwijl ze meer geschikt is voor achterin) en de andere paarden loopt te intimideren. Maar inmiddels weet ik wanneer het komt en dan ben ik het vóór. Ik zeg wel altijd dat mensen afstand moeten houden. Maar steigeren etc doet ze niet.