Dani62 schreef:
Haha!
Hoe hij dat blingbling halster omdoet!
En dat opstijgen, haha!
Zwerte schreef:Wat betreft dat bitloos... wel erg apart inderdaad, dat alleen onze paarden dat blijkbaar kunnen. Terwijl juist twan een paard is waar iedereen dus verbaasd over is dat ik hem bitloos "kan houden" (het is geen kwestie van kunnen houden maar gewoon een goede relatie hebben....dan valt er niks te "houden").
Er zijn hier dus meer die het boek van Inge Teblick hebben? Ik heb nog maar een paar pagina's gelezen, moet er nodig weer mee bezig! Ik vraag me trouwens af...als je een leadrope gebruikt op zo'n manier als in het genoemde truukje, dan kan je toch net zo goed een longeerlijn pakken? Die heb ik namelijk wel, een leadrope (nog) niet. En als student bespaar ik liever op spullen zodat ik altijd geld heb voor de dieren indien nodig! Denken jullie dat een leadrope echt noodzakelijk is??
Het is niet zo dat alleen onze paarden dat "kunnen"; die mensen dènken dat hun paard het niet "kan" (= angst).
Ik heb het boek van Inge al een aantal jaar in huis, maar heb er nog nooit iets concreets mee gedaan.
Tuurlijk kun je ipv een leadrope ook een longeerlijn gebruiken. 
cesara schreef:@JoviBan
chito is pas 2 en 1/2.
hij is nog niet bekend met iets in zijn mond. dus weet ik niet hoe die op de tandarts reageerd.
ik kijk wel hoe het gaat.
meschien zegt de tandarts dat het helemaal nog niet nodig is.
ik wilde de tandarts er na laten kijken omdat die zijn de helf van bix weer laat vallen als die een hap neemt.
Ah, zo.
Hier is de tandarts onlangs ook geweest. Mijn tweejarige merrie kreeg voor 't eerst haar gebitsinspectie en ze had/heeft een perfect gebit, er hoefde niets aan te gebeuren en het zag er allemaal picobello uit. Ze was nog niet begonnen met wisselen.
Ik ben overigens ook voorstander van een roesje. Bij mijn volwassen merrie een FLINKE roes, want zij accepeert een gebitsbehandeling nog steeds niet. Ik kan het niet anders verklaren dan dat dit in haar verleden (voor mijn tijd) een flinke trauma opgeleverd heeft.