De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:41

Citaat:
Hij heeft zoveel mogelijk van de teenzool weggehaald en iets van de straal zelf.

en daarvoor liep ze waarschijnlijk kort. lees hier maar op pete ramey's site zijn laatste artikel over de zool.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:44

.. zie net dat Sugar kort liep en niet Missy. ook aan de teenzool gezeten bi haar??

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:47

dit is uit Pete's artikel over de zool

Citaat:
Whether it is a shöer thinning the sole at the toe or a barefoot trimmer thinning the sole at the back of the foot, the result is sole sensitivity and bruising of the sole's live corium. This bruising often causes sub-solar abscesses to occur. Hoof managers must realize this because sole sensitivity and sub-solar abscesses in horses with adequate sole thickness and callus are about as common as white horses that won’t roll in the mud. Using the collateral grooves as the guide will keep you out of this trouble.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:50

de o met puntjes in "shöer" moest ik gebruiken omdat de autocorrectie van bokt anders doeltreffenderwijs "prutsmuts" van maakt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 00:21

Bij Sugar heeft hij er niets af hoeven halen, alleen de wand heeft ie iets korter gemaakt en gelijk gevijld. De zool draagt nu iets aan de zijkant mee met de wand.

Bij beide heeft hij met de punt van zijn hoefmes zitten duwen op de zool en bij beide geen reactie.
Hij heeft niet de tang gebruikt.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:12

jackie schreef:
de o met puntjes in "shöer" moest ik gebruiken omdat de autocorrectie van bokt anders doeltreffenderwijs "prutsmuts" van maakt.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:02

Zo. Even een lekker lang weekend weg geweest met de familie (8 volwassenen, 4 kinderen). Vanavond uiteraard meteen naar de knollies gesjeesd. Mijn blik glijdt toch automatisch naar beneden ... en dan zie ik dat die hoeven momenteel buitenproportioneel hard groeien. Ik kan er -letterlijk- elke week iets afhalen, echt niet normaal meer!! Komt dat door het weer of zo??

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:07

geen idee. is bij mij ook het geval. zaterdag (!) iedereen bekapt, vandaag hoeven uitgekrabd en allemaal kruimelige zolen. niet te geloven. vooral Moon en Eros zij heel erg bezig met de reorganisatie van hun voeten

nog lekker aan de carbs geweest?? ik heb weer een interessante site gevonden. www.watercure.com. gelijk 3 boeken besteld. megainteressant.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:08

jackie schreef:
nog lekker aan de carbs geweest?? ik heb weer een interessante site gevonden. www.watercure.com. gelijk 3 boeken besteld. megainteressant.

Oh maaaaaan je wilt het niet weten. Ik stond na een dag letterlijk te tollen op mijn benen van al die suikers. Ik probeerde de kids bij te houden met hun gesnoep. Verbaast me niks dat die soms zo lastig zijn ....

Watercure? Effe lezen ...

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:12

....ik ben het al aan het uitproberen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:13

jackie schreef:
....ik ben het al aan het uitproberen.

En? Is het waterniveau in de sloten rond Hollandsche Rading al significant gestegen?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:18

ja, ik blijf pissen

onze vriend Pete komt volgend jaar 2 keer naar Engeland en een keer naar Denemarken volgens zijn clinic schedule.

net bij amazon het nieuwe boek van Mark Rashid voorbesteld. is daar goedkoper als op zijn eigen site.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:24

jackie schreef:
ja, ik blijf pissen

Hee, komt gewoon door de Bokt censuur

jackie schreef:
onze vriend Pete komt volgend jaar 2 keer naar Engeland en een keer naar Denemarken volgens zijn clinic schedule.

You don't say! Zelfde clinicopzet, zeker?

jackie schreef:
net bij amazon het nieuwe boek van Mark Rashid voorbesteld. is daar goedkoper als op zijn eigen site.

Ik zag net ook de news letter in mijn inbox. Daar krijg je 'm voor 17,50 en dan gesigneerd. Dat hoeft voor mij niet per se. Wat heb jij er voor betaald?

Heb zelf overigens ook een tijdje bewust heel veel gedronken. Daar kreeg ik dus rugpijn van. Mijn nieren vinden het helemaal niet fijn.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:12

Citaat:
Ik zag net ook de news letter in mijn inbox. Daar krijg je 'm voor 17,50 en dan gesigneerd. Dat hoeft voor mij niet per se. Wat heb jij er voor betaald?

11,50. niet gesigneerd, maar who cares

Citaat:
Heb zelf overigens ook een tijdje bewust heel veel gedronken. Daar kreeg ik dus rugpijn van. Mijn nieren vinden het helemaal niet fijn.

daar heb ik geen last van. volgens dr. batman...( ) moet je er een systeem op na houden en zout bij gebruiken. afijn, je moet de boeken maar eens lenen als ik ze uit heb. en ja, niet te geloven, "pissen" komt erdoorheen en "shöer" zonder puntjes niet

Citaat:
Zelfde clinicopzet, zeker?

zal wel, denk ik, met misschien weer nieuwe informatie die hij tegen die tijd zelf weer opgedaan heeft.

hij heeft weer een nieuw artikel op zijn site over de zool.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:33

jackie schreef:
hij heeft weer een nieuw artikel op zijn site over de zool.

Ik ga ook even kijken .

Mac: Hoe is het met de voetjes van Lee?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:55

opala schreef:

Heel erg goed! Zien er goed uit en voelen goed aan. Ik heb haar voor het eerst sinds een week vanochtend weer onder het zadel gehad en dat ging echt s u p e r . Ze begint nu voor het eerst sinds ik haar heb te DRAVEN (het is altijd een krabbelaar geweest). Het wordt nog eens wat op haar 19e .

Over de schimmel kan ik nog weinig zeggen. Dat heeft tijd nodig om uit te groeien.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:00

Mac schreef:
Heel erg goed! Zien er goed uit en voelen goed aan. Ik heb haar voor het eerst sinds een week vanochtend weer onder het zadel gehad en dat ging echt s u p e r . Ze begint nu voor het eerst sinds ik haar heb te DRAVEN (het is altijd een krabbelaar geweest). Het wordt nog eens wat op haar 19e .

Houden zo

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:06

opala schreef:
Houden zo

Jij nog "Oopdates" ??

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:52

Mac: Leuke woordspeling . Ze is even uit de roulatie geweest wegens een kuchje, maar daar is zij 100% van hersteld. Onder het zadel gaat het echt fantastisch. Voor de rest heb ik totaal geen spijt van de aankoop van de tang, het is dan wel net of de muizen aan haar hoeven hebben geknaagd, maar de afrol is er vlgs mij niet minder door, het scheelt een hoop vijlwerk. De stalperiode is in zicht en voor de rest geen bijzonderheden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 16:55

Mac schreef:
opala schreef:

Over de schimmel kan ik nog weinig zeggen. Dat heeft tijd nodig om uit te groeien.

Mooi!

Merrit kreeg grote beurt van mij.
Vorige week heb ik nog steunsels weg gesneden, ik kon er wéér een halve cm van af halen! Niet normaal, hoe achterlijk hard die dingen groeien.
De zool begint mooi hol te trekken.
Ik kon hele mooie scoops maken! Zo schattig

En wat ook een hele leuke ontdekking vandaag was: Merrit heeft flares, du ik haal vaak wat aan de onderkant vd buitenkant vd hoef weg.
Dan loopt hij dus met een lichter randje van ruim 2 cm van onderen.
En nu zag ik dus heel goed hóe hij liep, door dat witte randje.
Hij komt dus heel erg mooi op de hielen neer, want het witte randje werd ècht omhoog gegooid.
Heel leuk om te zien.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:00

IK BEN AANGENOMEN ALS DETENTIETOEZICHTHOUDER BIJ DE BAJESBOTEN...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:25

WOW... gefeliciteerd. Draai je alleen dagdiensten of ook weekend/nacht ??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:12

@Banjer: proficiat!! Klinkt wel heftig, moet ik zeggen ...
@Opala: heb je foto's gemaakt van hoe jij het aanpakt met de tang? Heb er zelf 0,0 ervaring mee dus was wel benieuwd hoe het anderen vergaat met zo'n ding ...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:50

Mac: Wanneer iemand daar foto's gemaakt van zou hebben, neem jij nooit geen tang in de hand. Nee .... kijk jij maar naar het filmpje van Ramey, dat gaat gesmeerd en ziet er na afloop goed uit. Ik knip met beide handen, dus ondertussen zakt die hoef steeds naar de grond. Gelukkig heeft Oop net zo veel geduld met mij als ik met haar. Het is geen fotoserie of filmpje waard, geloof mij nu maar.

AM: Mooi dat de zool aan het hol trekken is

Banjer: Gefeliciteerd

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:58

dank jullie!

Ik draai zover ik weet alleen dagdiensten (van 8.00-17.00), maar of het ook in het weekend is weet ik niet precies meer... zal ik morgen wel horen denk ik... ik moet iig morgen pasfoto's inleveren, uittreksel bevolkingsregister... en geloof ik ook dingen ondertekenen... ik zie het wel...