[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:30

Ik heb Anouar net naar het weiland gebracht waar hij dag en nacht mag blijven, samen met de haflinger. Dikke schik natuurlijk. Ze bleven maar rondjes rennen.
Het weiland is precies groot genoeg voor twee paarden, dus ideaal

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:42

braaksporen..... bah...

we hebben 2 kattenkrabpalen verbouwd tot 1, fotoreportage staat hier..... we gaan zo naar Morrie in de wei, hij moet eruit want ik moet hoeven vijlen

zo jammer dat we gisteren gen camera bij ons hadden,maar de kinderen van die oma van de aanrijding hebben foto's gemaakt en we hebben een schadeformulier, dus ik ga ze wel bellen of ze ze willen mailen

Ik ga zometeen even proberen of de achterklep nog opengaat, dat hebben we gisteren niet geporbeerd....

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:36

Ik ben nu weer even thuis. Er zijn nog steeds geen veranderingen bij Jovarna. Ze druppelt nog steeds melk (dat is nu al 84 uur aan de gang), maar verder geen veranderingen.

Ik heb net m'n weblog ge-updated, dus voor wie het leuk vindt om te lezen en te bekijken, hier een verslagje van de afgelopen dagen (en nachten):

http://jovarna.web-log.nl/log/5764318

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:06

Ik heb je verslag gelezen... ik denk dat je je huis maar moet verkopen en gewoon op stal moet gaan wonen

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:07

Tjonge dit zijn niet de makkelijkste momenten in je leven lijkt me. Sterkte met alles!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:10

@arno: waar blijven de foto's van de plantjes in de wei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:12

Na 2 nachten redelijk geslapen te hebben, gaat ie wel weer.
Ik neem straks m'n cursusboeken mee (Bach remedies) en Kinke komt vanmiddag gezellig langs!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:37

onze kids staan op de wei, helaas hield de camera er na 6 foto's mee op, maar IMJ staat er nog op..... HIERO

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:37

Jovarna, nog maals sterkte!

Arno, het werkt écht hè? Ik ben er destijds met mijn jonge draverhengst ook mee begonnen, en het bijten is ook opgelost zonder dat er ooit één tik is uitgedeeld. Een simpel 'wuivend handje' was genoeg, alsof ik een lastige vlieg om me heen had .

Vandaag met Danny als voorbereiding op het L2 examen alle games at liberty gedaan, en zónder stick, dus helemaal liberty - ging echt heel goed, daar kun je de hele avond van nagenieten .

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:27

Morrie schreef:
ik heb goed nieuws voor Morrie, alleen zal IMJ er niet zo blij mee zijn.... de paarden gaan zondagmorgen het land in!

? Waarom zou ik daar niet blij mee zijn?
Het is toch heerlijk voor de paarden! Je ziet ze genieten! heb ze vanmorgen om 7.00 uur samen met de boer en een andere stalgenoot buiten gezet, ze liepen als maloten naar het weiland (dribbelen, morrie zelfs losgebroken ) Toen we één keer in het land stonden zouden we ze allemaal tegelijk los laten zodat er niet iemand achter een paard aan zou slepen. Wij aftellen....1, 2, 3, LOS! En hup, alle hoofden direct naar beneden om gras te eten, niets scheuren!! We kwamen niet meer bij! ach... ze worden ouder hè!

Hè Jovarna, wat duurt dat lang!!! Sterkte nog hoor!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:28

Morrie schreef:
onze kids staan op de wei, helaas hield de camera er na 6 foto's mee op, maar IMJ staat er nog op..... HIERO

Ik vraag me af wat ik zo bukkend sta te doen op die laatste foto , m'n pony lijkt er wel groter door!!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:33

Ja bij ons gingen ze ook gelijk vreten. Alleen die ouwe gek van mij die heeft een poos lopen scheuren en bokken.

@jovarna, sterkte, duurt wel lang he, wachten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:34

Cookies schreef:
Ja bij ons gingen ze ook gelijk vreten. Alleen die ouwe gek van mij die heeft een poos lopen scheuren en bokken.

Hoe ouwer hoe gekker !

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:40

Ja zeker weten IMJ. Vandaag had hij het voor elkaar dat de jonge dingen ook even meebokten en renden. Dat vind ie helemaal het einde. Lekker scheuren.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:45

Misschien is ie licht dementerend?? Leeft in verleden en denkt één van de veulens te zijn ?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:00

Ik heb nog een leuk klusje gedaan nadat iknog een half uurtje in de wei heb gezeten al knuffelend met Morrie en de pinken in het landje ernaast....

Ik heb de inham geveegd bij de hekken waar ze doorheen moeten *pffff* wat een rotklus zeg, al die boeren stoppen: ga je de hele polder vegen??? Ja, ik heb straf...... alleen 1 vrouwtje met eenIjslander snapte het: je hebt zeker een paard zonder ijzers, zei ze toen ze voorbij kwam tölten......

IMJ dat wordt nog wel een paar dagen vegen hoor.....

Ik moet mijn route naar m';n werk weer omleggen, want als "men"Morrie 's nachts opde plaat zet (hij mag niet als enige overblijven in de wei) zet de boer hem niet terug, tenzij ik hem normaal opvoed... Dus ook in de zomer mag ik voor m;n werk langs stal rijden *zucht*

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:33

Morrie schreef:
IMJ dat wordt nog wel een paar dagen vegen hoor.....

Ik moet mijn route naar m';n werk weer omleggen, want als "men"Morrie 's nachts opde plaat zet (hij mag niet als enige overblijven in de wei) zet de boer hem niet terug, tenzij ik hem normaal opvoed... Dus ook in de zomer mag ik voor m;n werk langs stal rijden *zucht*

Ik zal er morgen ook een bezem doorheen zwiepen!!

Ik ben er, als Jerry op de plaat staat, al om 7.00 uur 's morgens, je hoeft je route dus niet te verleggen maar hoort het van mij als Morrie op de plaat staat.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:38

doe maar smssen dan, als je belt om 7 uur heb ik een hartstilstand, want het tehuis van m'n vader belt altijd vanaf 7 uur als hij weer 1 of andere kwaal heeft of zo...

tip: pak de grote zachte bezem die bij Hunter voor de deur staat, anders veeg je je het laplazarus......

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:23

ik had vanavond nog met Morrie geknuffeld op de wei en toen Morrie wegliep, ben ik onder het schrikdraad doorgerold naar de pinken en heb ik ze een verhaaltje verteld.... die pinken kennen me al hun hele leven en gingen allemaal om me heen liggen, zo grappig......ik heb ze een verhaaltje over biggetjes verteld dat goed afliep, dus ze kunnen lekker slapen, oom Morrie let op ze

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:35

Wendy schreef:
@arno: waar blijven de foto's van de plantjes in de wei?

Eh... ik moest de camera weer bij mn ouders inleveren. Maar een boer zei van de week dat hij ging spuiten en hij vroeg of ik wilde dat hij mijn weiland ook meenam...

Dus stond ik daar: Eeuuhhhhhhh......ehhhhh.... is dat niet slecht voor de paarden?
Hij: Je mag ze dan twee weken niet op het gespoten deel laten, en dan is het weer goed.
Ik: Ehhhh... krijg ik ruzie met de buren als het een onkruidkweekplaats wordt?
Hij: dat weet ik niet.
Ik: Eeeuuuhhhh.... wat kost het?
Hij: Eeeuuuhhhh.... eehhhh.... (half in zichzelf pratend) 30 euro voor het spuiten... zo'n 1,5 hectare... 60 euro voor het gif... tussen de 80 en 100 euro!

Toen maar ja gezegd... Maar dat is ook wel de laatste keer dat ik het laat doen. Maar omdat er vorig jaar allemaal bagger op het weiland is gegooid (net voordat mijn eerste eigen paard er op zou komen grrrrrr ik haat het waterschap) schiet alles nu omhoog...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:37

Op de vorige stal waar Anouar stond werden de brandnetels gespoten, gewoon als de paarden daar stonden. Anouar vind gedroogde brandnetels erg lekker, dus hij stond altijd van die bespoten dingen te eten. Ik kwam daar pas aan het eind van het seizoen achter.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:42

Als ik ergens voor spuit, mogen de paarden ook 2 weken niet op dat deel. Ik denk dat ik weer voor zuring mag gaan spuiten, want er komt al het een en ander op. Het was vorig jaar echt heel erg in het weiland, er was meer zuring als gras. Na het spuiten was het echt super, dus dat ga ik dit jaar weer doen!

Ik denk trouwens dat er zoveel zuring staat doordat de man die hier eerst zijn paarden had staan, de mest nooit uit de wei haalde. En vooral op de mestplekken kwam er zuring..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:49

Het landje waar Anouar nu staat ligt helemaal vol mest, heeft de boer daar gestrooid. Dus ik hoop op een flinke regenbui

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:57

het weekend wordt je op je wenken bediend..... dan gaat het regenen, zag ik net op een site van het KNMI

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:57

Dat heb ik nu dus ook. Ik heb spul gekregen om brandnetels te spuiten, maar misschien ga ik het ook tegen zuring doen.

Die regenbui zit er volgens de voorspellingen niet aan te komen nog.