[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:15

Wat een verhaal, Morrie

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:22

we hebben net bedacht dat we toch wel nekpijn hebben (we zijn verbrand) en maandag en dinsdag vrij moeten van ons werk.... dan is het nog mooi weer, we moeten ook bekomen van de schrik natuurlijk (en van het lachen)

Het eerste wat ik zei nadat ik de politie had gebeld was: waar is de deksel van m'n reservewiel gebleven???? Maar helaas, daar trapten ze niet in.....

het grappigste was dat oom agent ons klem had geparkeerd door de andere auto vlak achter de mijne te duwen, dus ik vroeg: hoe kom ik hier weg... zegt ie: je hebt toch een terreinwagen, ga maar door het gras, ik heb het niet gezien Het alternatief was of over/door een sloot, over/door de vangrail of achteruit over dat andere autootje heen, da zou zielig geweest zijn, want oma durfde er pas uit toen ik weg was...... (ik schijn erg boos te kunnen kijken en tjeetje staat wijd en zijd bekend om haar dodelijke blikken)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:24

Vandaag waren alle paarden bij elkaar in de wei. Ze staan dan allemaal bij elkaar, op twee paarden na. Die staan ver buiten de groep. Ik vind dat altijd een beetje sneu, dat die paarden niet eens bij de groep gaan

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:25

Was dat auto'tje boven op jou gereden of jij op dat auto'tje (niet jij, maar je auto natuurlijk)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:28

dat autootje klapte achterop mij, ik stond stil onderaan een afrit omdat er nog wat verkeer aan kwam en die oma had me helemaal nooit gezien denken we, ze was niet aanspreekbaar, zat alleen maar te shaken, haar kinderen hebben alles geregeld

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:29

Die auto van jou over het hoofd zien

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:31

ja, vonden wij ook al op z'n minst opmerkelijk, die familie is nu aan het ruzie maken of oma nog achter het stuur mag in de toekomst

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:32

Zie het al helemaal voor me

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:36

Anouar15 schreef:
Die auto van jou over het hoofd zien

Dat vind ik ook wel knap, als je nu op een overdekte brommer rijdt.... Is mij wel eens bijna overkomen. Rij je op een 80 km weg moet je opeens hoog op de rem omdat je op zo'n 40km nummerbordje rijdt. Doodeng.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:38

Pas maar op voor witte renaultjes
M'n moeder gaat gewoon de snelweg op met dat ding. Ik niet, als je 90 rijdt denk je op z'n minst dat je in een op hol geslagen straaljager zit. Harder kan hij ook niet

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:34

Mooi dat het goed is afgelopen Morrie!
Maarre... wat vond je van de cursus? Is het wat?
ik ben nu drie dagen met het pakket bezig en ik werd vandaag bijna dol van enthousiasme.
Probleem was dat Volare mij steeds begon te bijten als ik binnen kwam, dus dan gaf ik maar een mep. Dan ging hij nog meer bijten en dan moest je oppassen dat hij niet ging steigeren. En dan lees je even in boekje 1 en DVD 1 dat je het helemaal fout doet... EN er stond bij hoe het dan wel moet. EN HET WERKT! Gewoon lekker blokken. Heerlijk. Het is nu al zo'n enorm verschil. Zo enorm fijn dat je eindelijk wat concrete aanwijzingen hebt en dat ze ook zo duidelijk uitleggen waarom het zo moet.
Drie keer trappen (op de grond) en Volare blijft netjes staan. Hij was zelf volgens mij nog verbaasder dan ik. Stonden we daar elkaar aan te kijken met zo'n blik van: Uh.... wat gebeurde er nou!?
Maar goed, als ik het goed begrepen heb komt er na zo'n piekmoment een dalmoment dus ik ben al bang voor morgen...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:35

@ arno: geweldig he? ik vind Parelli ook zo'n openbaring, het geeft zoveel duidelijkheid.

Ik ben gisteren weer met Wit naar buiten geweest, we hadden weer een bosrit als les. Het ging al een heel stuk beter als de vorige keer. Mede doordat ik eerst met hem ben gaan parelli-spelen. Hij was helemaal left-brained voor ik erop ging, en dat was erg fijn. Vooral omdat ie nogal enthousiast werd van de veulens die allemaal voorbij kwamen tijdens het zadelen buiten. Hij was de hele buurt bij elkaar aan het schreewen.

Met de galop bokte hij wel, maar dat ging naar wat aanwijzingen en een herkansingsrondje ook een heel stuk beter.

We komen er wel, Wit en ik...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:39

Zijn die parelli paketten engels of nederlands?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:41

Citaat:
wat vond je van de cursus? Is het wat

dit is de zoveelste cursus waar ik ben gaan kijken en ik ga eind juni zelf op cursus.

De paketten zijn er in het Engels en Duites, niet in het NL, maar ikkon geen woord Engels en de paketten zijn voor mij geen probleem, er is zoveel beeldmateriaal bij!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:45

En wat kost een beginnerspakket?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:48

geen idee, moet je ff kijken op www.parelli.nl
en dan moet je ook nog de spullen erbij hebben, ik heb de echte spullen van Parelli en de nepspullen en ik ga dus echt voor de echte spullen (behalve het halster, want die maken ze niet in maatje Morrie)

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:55

Ik heb de spullen via Klaas Feuth bestelt, en ben daar erg tevreden mee. Ik heb de echte spullen nooit gezien..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:00

ik had een stick van Klaas Feuth, maar die was te lang en niet in balans, ik kon er niet mee rijden, ik heb nu 2 Parelli-sticks, daar kan ik perfect mee rijden......

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:08

Ik rij niet met stick, dus daar kan ik niet over mee praten.... voor het grondwerk voldoet ie naar mijn mening in ieder geval.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:13

ik wist niet beter, want ik had geen andere stick tot Wout me erop wees dat die stick niet in balans was, intussen heb ik ontdekt dat andere namaak-sticks ook niet in balans zijn, dus ik houd het maar op de echte, op Ebay kan je ze vaak goedkoper scoren, de paketten ook overigens

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:27

Een beginnerspakket met carrotstick, touw voor je carrotstick, halster en een halstertouw (even vrij vertaald) kost incl. verzenden 340 euro. Ergens heb ik wel zoiets van: wat een belachelijk hoge prijzen voor zo'n simpel spul. Maar goed, het werkt wel, dus de helft van het geld zit volgens mij in de goeie ideeën.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:28

Ik gebruik de spullen van equiplay, maar de stick heb ik nog niet opgehaald. Toch eveline maar weer eens mailen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:32

Anouar was niet buiten geweest vanacht. De haflinger waarmee hij buiten zou gaan ging onder het draad door en over het terrein lopen spoken. Dus toen moesten ze samen naar binnen.
Ze mogen nu in een ander stuk wei waar een goed hek omheen zit. Is wel een flink stuk lopen, maar ook wel lekker dat ze daar samen kunnen. Dan kan ik ze daar ook gewoon hooi geven zonder dat de andere paarden het opeten die alleen overdag buiten staan.

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:47

Tjee Morrie wat een avontuur hier op de A30, had effe gebeld dan was ik komen kijken. Woon om de hoek.

Wij hadden gisteren ook weer wat. Er was ingebroken in ons bureau. Mijn collega belde dat de geldkistjes weg waren. Zat bijna 800 euro in. Dus moest ook naar de plaats delict komen. Daar ondervraagt door de KMAR en wachten op het CSI team. Die heeft wat gekwast en het raamhandeltje bedampt.
Ze hebben alleen geld meegenomen en de dure nieuwe laptop en desktop laten staan.
Wat wel raar was is dat hij het raam achter zich dicht gedaan heeft

@anouar, jammer dat je paard niet naar buiten kon vanacht.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:56

Raar verhaal cookies! Zo is er in het vorige studentenhuis waar ik woonde toen ook al eens ingebroken, daar hadden ze twee laptops en een mobieltje meegenomen. Braaksporen genoeg, maar de meneren van de politie vonden het niet nodig om daar wat mee te doen. Aangifte moest natuurlijk, maar meer wilden ze er niet van maken. Rotgevoel hou je daar aan over.

@Anya: leuk filmpje! Lan blijft echt zo'n leuk paard, gaat helemaal haar eigen gang.

@Morrie: knap dat die oude oma jou over het hoofd heeft gezien zegt degene die al eens een grote dikke audi over het hoofd zag