De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:06

Mac, zoiets is idd vreselijk zonde van hun staart. Het is ook geen pretje om jeuk te hebben

Gisteren ook een stukje van de dvd van paard natuurlijk gekeken. Jan moest ook mee kijken hoop dat ie er ook wat van opsteekt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:11

Banjer heeft net van Meursing een prik tegen de jeuk gehad... hopelijk helpt dat...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:28

Banjer schreef:
Banjer heeft net van Meursing een prik tegen de jeuk gehad... hopelijk helpt dat...

Nieuwsgierig: wat voor prik is dat dan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:31

eerlijk gezegd: geen idee.. volgens mij iets met een hormoon ofzo? maar kan ook zijn dat ik dat verkeerd heb verstaan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:32

Hydrocortisonen misschien.
Die zijn bekend om jeuk te behandelen.

Het blijft alleen gevolgbestrijding, terwijl ik liever de oorzaak wegneem (zorgen dat de mugjes niet meer kunnen prikken).

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:35

kan best SM... het is nu wat laat in het seizoen denk ik om nu nog aan andere dingen te beginnen... volgend seizoen ga ik al vroeg beginnen met dingen... en misschien moet ik toch maar van me geloof af stappen en aan de boettdekens gaan

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:57

Ja, ik zit ook nu al te bedenken hoe ik mijn paardjes en Lee in het bijzonder volgend jaar kan beschermen tegen die enge grijze steekzwermen . Net ook weer: er hangen gewoon hele wolken boven de paarden! Toen ik Lee's dekentje erop ging leggen, moest ik eerst met mijn handen die vieze snertbeestjes van haar rug af vegen .

Trouwens: mijn KC Lapierre spullen zijn binnen ! Een schort, het boek en de Clean Trax met soaking boot. Morgen is Lee de pineut!!! Eens kijken of wie die schimmel in haar voet de baas kunnen ...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:03

De echte Boett-dekens zijn erg duur. Bij http://www.kraemer-pferdesport.de/ hebben ze 'nep'-Boetts die minstens zo goed zijn. Zelf heb ik de witte vliegendeken met buik- en halsstuk van Harry's Horse
Afbeelding
Die is minder warm en werkt net zo goed.

En de buren hier maar zingen; er staat een spook in de wei....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:21

Die buikflap zit zo raar ver naar achteren bij het paard op de foto

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:24

Die kan ook zonder hoofddeel, neem ik aan? Of blijft hij dan niet zitten?

Die buikflap zit volgens mij precies op het rondste deel van de buik, of niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:01

Dat hoofdmasker is idd een onding (dus die heb ik verkocht )
De buikflap gebruik ik niet omdat Sugar alleen bij de staart en manen last heeft van schuren. Hij zit overigens wel precies in het midden zodat ze benen nog voldoende beweging hebben.
Wel zitten de mugjes nu ook op haar voeten en staat ze regelmatig te stampen (van ongenoegen ) .
Maar daar heb ik dan een bus VeeRust voor. Niet dat ze dat leuk vind, maar alle konijnen in de buurt schrikken van dat alarmslaan

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:22

pmarena schreef:
Die buikflap zit zo raar ver naar achteren bij het paard op de foto

Ja dat klopt, ik heb er voor Ponto ook zo 1. En die flap was zo lang dat als Ponto moest piesen hij uitschachtte in de flap. Dus die flap was letterlijk zeiknat. Ik heb er een driehoek uit moeten knippen om Ponto normaal te laten plassen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:26

Kijk dat probleem heb ik met mijn meiden niet

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:30

Nee of je zou die flap om d'r kont moeten vouwen. Heb je gelijk een grote luier. Hoef je de paddock ook niet meer uit te mesten

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:32

Cookies is er weer helemaal . Gaat het al wat beter thuis?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 22:34

Cookies schreef:
Nee of je zou die flap om d'r kont moeten vouwen. Heb je gelijk een grote luier. Hoef je de paddock ook niet meer uit te mesten

hihihi Cookies toch!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:00

Antheman schreef:
Sugarmiss schreef:
@Mac: als ik dat zou doen moet ik ook een stuk van de zool weghalen, en dat kan haast niet, want die is al zo vlak. Aan de teen heb ik ook niet veel ruimte meer voor een flinke roll, want ik zit al haast op de witte lijn.

Alle smidjes die langs geweest zijn wilden er alleen maar een ijzer onder slaan en dat wil ik nou net niet.@Opala; ze heeft idd haar moeilijke dagen, maar dan rijdt ik haar niet. En met schoenen loopt ze het minst gevoelig.

Ik hou het nu al dik 2 jaar zelf bij en ze is er iig niet minder van gaan lopen. Veel verbetering is nog niet zichtbaar, maar wel iets. Toen ik haar net had had ze helemaqal strijkijzerhoeven. Het gaat niet erg snel, maar dat zou in haar geval (ex-hoefbevangen + 19 jr) ook helemaal niet goed zijn.

Met wiggen zeker

Lastig hoor, zulke moeilijke voeten!
Zou zeker met je schoenen blijven rijden!

Je straal vind ik ook vrij smal.

Ik zou bij deze voeten een Strasser trimmer halen, geloof ik.

Maar het is zooo moeilijk om uiteindelijk een beslissing te nemen over de voeten van je vriend. Ik heb zoveel kopzorgen gehad. Gelukkig weet ik dat alles nu goed gaat en ik durf zelfs op vakantie te gaan en niet eens naar huis te bellen!

En als je een beslissing neemt, poosje terug had jij het over ijzers (of was dat voor Sugar?) of je moet een wat radicalere ingreep doen, doe je het dan goed???

Blijven gewoon hele lastige dillmaaas waar je voor staat.

ik zou doen wat Mac zegt, namelijk bij de hielen net zolang vijlen totdat je de witte lijn ziet van het steunsel. je zult zien dat je ze wel verder naar achter toe krijgt. verder inderdaad de wand een agressievere mustang roll geven. niet alleen tot aan de witte lijn maar tot aan de rand van de zool. voral bij de toon. anders kom je nooit van deze eendenplatvoeten af. eros is 20. bij die zie ik ook nog verandering.

met schoenen rijden moet je toch in dit geval. ik zou daar wel wat durven experimenteren.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:42

Mac schreef:
Trouwens: mijn KC Lapierre spullen zijn binnen ! Een schort, het boek en de Clean Trax met soaking boot. Morgen is Lee de pineut!!! Eens kijken of wie die schimmel in haar voet de baas kunnen ...

YESSSSS!! Foto's please

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:48

Schimmel? Bedoel je whitelinedisease?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:24

opala schreef:
Schimmel? Bedoel je whitelinedisease?

Ja. Nou ja, white line disease is volgens mij elke aandoening die de integriteit van de witte lijn in gevaar brengt. Iig kun je bij Lee duidelijk zien dat de witte lijn is aangestast. De hoef brokkelt daar af en wat een mooie strakke witte lijn zou moeten zijn is zwart en korrelig. Ik zal er een straks een foto van maken voordat ik ga soaken. En een foto van Lee in de soaking boot ... ze gaat me niet aardig vinden. Het is een dame en die wil natuurlijk niet voor l ul staan met zo'n ding om haar voet.

Ik ben er trouwens wel even zoet mee. Minstens 45 minuten soaken en dan nog 45 minuten met een plastic zak om haar voet. Boekje meenemen. Goh, dat had ik toevallig ook net binnen .

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:51

hoi iedereen.

Ik heb even niets van me laten horen, maar ik ben er weer!

met een probleem helaas...

Mijn paard Witte heeft een hoefzweer. De dierenarts heeft de plek open gesneden, maar de ontsteking kan er nog niet uit, want hij zit in het leven.

Ik zet hem nu iedere dag met z'n hoef in de soda (in een hoefzak, heeft ie overdag om). En de ontsteking komt langzaam maar zeker naar buiten. Nu is mijn vraag...

Hoe moet ik dat doen als ik weer wil gaan rijden???

Komen er geen steentjes in het leven terecht? want nu de ontsteking eruit komt, is er ook een gat in de zool tot aan het leven... hoe zorg ik ervoor dat de zool weer dichtgroeit zonder dat er vuil inkomt??

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:59

natuurlijk zit het tot op het "leven". alleen dat kan namelijk gaan ontsteken. waar je voor uit moet kijken is dat de lederhuid ("het leven") niet gaat prolaberen (uitpuilen). en hoe bedoel je dat de ontsteking er niet uit kan? is er geen pus uitgekomen? dan heeft de veearts namelijk staan graven en niks gevonden. ben je lekker mee.

vorig jaar had ik hetzelfde geintje aan de hand met Jackie. ik kan er inmiddels boekdelen over schrijven.

als je weer wilt gaan rijden moet je even wachten totdat er nieuw hoorn over het gat gevormd is. dan is er geen probleem .

mocht je nog vragen hebben......

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:09

Mac: Daar ben je voorlopig zoet mee , hopelijk werkt Lee een beetje mee

Angela: Welkom terug. Ik zie dat Jackie al gereageerd heeft

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:11

wil niet zeggen dat je niets meer over het onderwerp neer mag zetten.....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:16

Uit nieuwsgierigheid... hoe lang duurt het ongeveer voor zo'n gaatje weer dichttrekt?