@ jovarna: sterkte en heel veel plezier! Ik hoop met je mee dat het veulen er snel is, en de bevalling volgens het boekje (die zonder complicaties) verloopt!
Het is nu wel erg warm buiten. Maar ja, ik mag niet klagen.
Was net even boodschappen doen. Kom ik bij het winkelcentrum, allemaal kraampjes en een draaimolen en weet ik het wat allemaal. Geen idee wat daar aan de hand was, maar het was wel lekker rustig in de supermarkt
ik heb voer gehaald, vlas teruggebracht, met Morrie gespeeld, met IMJ geklept..... IMJ lette niet op en miste net het moment dat ik op Morrie stapte
Ik heb Morrie in z'n oor gefluisterd dat ie morgen de wei op gaat, maar hij gelooft me niet....
Nog ff een 2-span helpen optuigen en inspannen, dat ben ik ook niog niet verleerd...
en wat denk je, ik sta met sandalen met blote tenen bij de voerhandel, redelijk veilig, zou je denken, zet ze een steekwagentje met 50 kilo voer op m;'n teen *auauauwww*
Ik was een keer zo dom om met blote voeten met een paard te gaan zwemmen. Dat beest ziet onder water natuurlijk niet waar hij z'n poot neerzet, op mijn blote voet natuurlijk. Paard van 1,75 met ijzers
ja zoiets had ik een jaar of 20 geleden een keer, ik ging een paardje iets lekkers geven, op teenslippers, hij vond het zo lekker dat ie een stapje naar voren deed.... ik heb de hele grote vakantie met m'n poot omhoog gezeten: het lag open, ging ontsteken en er waren wat botjes gebroken......
op stal liepen er ook weer een horde kleutertjes op slippertjes rond, moeder liep er ook bij, dus ik heb m'n mond maar gehouden.... Ze hebben een 3 jarige shet, zo groen als gras, maar nu is ie zadelmak.... de kids werden er gewoonweg op gezet en hij moest rondjes door de bak lopen, zo kan het ook....
Ik loop ook al een paar dagen op teenslippers bij de paarden. Ben Wit zelfs gaan laden op die dingen. Misschien moet ik voortaan toch maar iets stevigers aantrekken... al moet ik zeggen dat ik de paarden zoiezo niet ga wassen met schoenen aan, ik wordt bijna net zo nat als de paarden zelf...
Bij Anouar maakt het me niet veel uit. Die gaat nooit op m'n tenen staan. Bij m'n vader wel, als die met hem loopt staat Anouar wel tien keer op z'n tenen. Maar die is ook niet zo heel handig met paarden Anouar gaat meer met hem wandelen dan hij met Anouar.
Het is heerlijk weer, ik denk dat Anouar het wel naar zijn zin zal hebben. Jammer toch dat zodra het warmer wordt, de vliegen ook weer massaal uitrukken, al valt het hier aan de kust nog alles mee. Maar ik ben voorbereid, heb veel vliegenspul klaar liggen...
Het is echt heerlijk weer. Maar Lan had zich een lolletje beloofd vandaag. Voor het eerst in jaren lag ik er bijna af.
We waren contragalop aan het doen (omdat Lan moet leren wachten op mijn been voor de wissel). Dus op een linkercirkel besloot Lan naar rechts te springen en te wisselen, ik corrigeer nog, zij springt naar links en gelijk weer naar rechts. Ik weet niet hoe ik ben blijven zitten, maar ik zat nog.
Constans en Jip lagen in een deuk en volgens mij was Lan ook heel tevreden met zichzelf
Ik had Anouar even naar het hek gehaald (met veel moeite, om de pas moest ik hem aanmoedigen) om betadine op de bulten te doen. Daarna ging hij weer snel naar achteren. Het was 17.00 uur, eerst stond hij vanaf 15.00 uur al bij het hek te zeuren.
Ik ben bang dat de ene teek er niet helemaal goed uit is, maar weet het niet zeker. Er was ook niemand op stal waar ik het aan kon vragen. Ik hou het wel goed in de gaten, de bult leek iets groter dan vanmorgen. Komen er altijd zulke bulten bij teken?
Haha Anya, zo ben ik eens minder fortuinlijk tijdens een wissel geweest in een sprinparcours met mijn pony; pols gebroken
Anouar, ik heb nog nooit zulke bulten gezien bij teken eerlijk gezegd, de paar keer dat ik ze van de paarden heb gehaald kwam er alleen maar een iets dikker plekje. Heb je ze met zo'n speciaal tekenpincet verwijderd?
Nee, met m'n vingers. Ik had niet zo tekending. Maar die bulten zaten er al toen de teken er nog in zaten en ze hebben er niet lang in gezeten, ze waren nog heel klein en lichtroze, dus ze hadden zich nog niet echt volgezogen
Vanmiddag gingen tjeetje en ik kijken bij een level 1 Parelli cursus in Lunteren.... bij de afslag Lunteren op de A30 hoorden we een enorme *BOEM* en een hoop gesis......
Jawel hoor een autootje op mijn mooie Fronteraatje....
Ik stap uit, schijnbaar met een hoop gevloek (weet van niets hoor) en wat stapt er uit dat autootje: een horde dames met lange rokken en kniekousen, met oma (overgrootoma voor de jongste) die nog achter het stuur zat te shaken...
Ik had de poltie al gebeld, zij hun familie, die in no time aan kwamen rijden, inmiddels reed er stomtoevallig de enige persoon die wij kennen in Lunteren langs en stopte, dus wij hadden ook al backup
Wij vast papieren invullen, oma was tot niets in staat.... (door mijn gevloek wordt er hier gezegd, ik weet van niets, aanval van Gilles de la Tourette denk ik)
Helaas hadden wij geen digi bij ons (de tegenpartij wel)
Politie arriveerde en merkten fijntjes op dat mijn uitlaat blauwe verfsporen had, bij nadere inspectie bleek er in hun bumper een keurig gat ter grootte van mijn uitlaat te zijn uitgestanst m'n trekhaak heeft de auto niet geraakt, m'n reservewiel wel, gelukkig zonder wheelcover, anders had ik wéér een nieuwe moeten zoeken......
We hebben niet eens een whiplash, m'n auto is zelfs met deze klap niet van z'n plek geweest....... oma kon niet meer verder helaas, maar er was familie genoeg aanwezig om alles af te voeren, dus wij zijn lekker gaan kijken bij de level 1 cursus
Nee niet peuteren. Sommige paarden reageren gewoon met een bult. Moet met drie dagen weg zijn. Alders DA bellen. En tekentang kopen. Vaak checken. Ook paarden kunnen Lyme krijgen.
Prom ik ben gelukkig niet de enige. Maar een gebroken pols is weer een ietsjes té.
Djeez Smurf wat balen. Maar je bent nog heel! Dat is het belangrijkste.
Nou morrie, mooi avontuur - je moet er een hoop voor over hebben om bij een cursus te gaan kijken! Eens kijken of ik over een paar maanden heel in Zeeland aankom
*hehe* ik moet volgende maand met paard naar Lunteren, dan neem ikmaar een andere route want dat hele dorp ligt nog open en ik heb een paar bochten moeten maken die ik niet met een trailer kan maken......