[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:08

nee ik was te laat, ik mocht er niet meer in...... hopen dat ze morgen open zijn, ik krijg zaterdag een vriendin te logeren dus ik moet inkopen doen.....

ik heb net de Marokkaan die hier beneden woont verrot gescholden, iedereen had z'n kinderen binnengehaald om 8 uur alleen die van hem liepen te gillen en te schreeuwen buiten. Hij had niets te maken met oorlog in NL zei ie.... oprotten dan maar, busje inpakken en wegwezen

@Anya de nieuwe level pakketten zijn inderdaad erg goed, ik vind persoonlijk Harmony nog beter, ik kan er in de praktijk geen bal mee met Morrie (bijna allemaal rijden) maar de theorie en de psychologie erachter is echt goud waard. Die Stephany Burns is echt een aanwinst bij Parelli

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:12

En dan nog, het gaat toch niet alleen om de slachtoffers van de tweedewereldoorlog, het gaat mij om alle slachtoffers, waar ook ter wereld en daar vallen dieren ook onder voor mij

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:13

dieren interesseren hem al helemaal niets, hijslacht regelmatig een schaap inz'n tuin...... echt zo'n onaangapste Marokkaan die altijd heel hard discriminatie roept..... ik heb 2 Marokkaanse collega's die hebben zo'n hekel aan dit soort mensen, die verpesten het voor hen, zeggen ze.....

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:29

Klinkt als een mooi afscheid van je oom Anya, dat geeft toch altijd een beetje "af" gevoel, alsof hij er zelf ook een beetje aan mee gedaan heeft (ik omschrijf het niet goed, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel).

Leuk nieuw L1 pakket! Wat Morrie zegt klopt hoor, nieuwe L2 is nog stukken beter, maar je moet eerst met 1 beginnen, dat is toch de absolute basis .

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:43

Eh pardon... die met die blauwe voorkant ... dat is de nieuwe level 2 toch> eh... dinges
Level 1 hebben wel ook met Barbie al uit. Maar omdat ik geen levels doe, gooi in die namen altijd door elkaar.

ja ik snap wat je bedoelt Prom. En zo was het precies.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:13

@morrie: dat is aso zeg... ik woon hier ook in een wijk met allerlei nationaliteiten etc, maar het was hier om 8 uur echt stil op straat!

@anya: muziek kan zo'n hoop doen he, op een crematie? Fijn dat het zo'n mooi afscheid was.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:42

@ Anya:gelukkig, een mooi afscheid... Sterkte hoor.
@Morrie: bij ons was de A.H. vanmorgen gewoon open.
Ik ben geloof ik de enige die vandaag moet werken. Er was geen kip op straat.... Hier is ook al niemand..... *blegh* stil hoor.... Die gezondheidszorg moet het ook altijd anders dan anderen doen...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:45

Citaat:
die met die blauwe voorkant ... dat is de nieuwe level 2 toch> eh... dinges

dat is level 2: Harmony, level 3 is groen en heet Finesse....maar daar ben ik nog in geen 5 jaar aan toe,misschien kom ik daar wel nooit aan toe....

over een kwartier wordt het spannend: ik ga kijken of de winkels open zijn, of ik heb geluk, of de hele buurt lacht me uit als ik met een lege tas terugkom..... de parkeerplaats is nog griezelig leeg.....

ik kan ook safe spelen en nar Blaricum rijden, lees ik net

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:46

Ik rijd denk ik zo even de grens over, Duitsers doen niet aan bevrijdingsdag

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:49

Hé Hallo!!!
Gelukkig dat jullie er ook zijn, maar helaas gaan jullie ook alweer weg begrijp ik!!

Wat een raar weer vandaag hè? Hoop dat de zon wel blijft maar de lucht is hier in Naarden akelig donker..... *duimt voor de zon*

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:50

Citaat:
Duitsers doen niet aan bevrijdingsdag

nee, dankzij hen hebben wij bevrijdingsdag

ik zou dan nog wel zo principieel zijn dat ik op bevrijdingsdag niet naar Dld zou gaan, maar ik ben van een andere generatie dan jullie, ik ben met oorlogsbelevenissen van mijn ouders en familie grootgebracht en haat tegen Duitsers is me met de paplepel ingegoten,......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:04

Goeiemorgen.
Het is heerlijk weer om te rijden. Maar Anouar kan denk ik nog geen zadel op
Misschien ga ik vanavond even zonder zadel naar het bos, dan is het rustig op de weg

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:05

Tsja, ik zit er niet mee. Maar goed ook, want de stad is in ieder geval elke zaterdag vol met winkelende Duitsers.
Bevrijdingsdag en daarmee de vrijheid vieren is prima, maar ik associeer het zelf minder met de Duitsers.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:07

Ik heb ook niks tegen duitsers hoor.
Ik zou ook graag in Duitsland willen wonen. Maar ja, voorlopig woon ik nog thuis en m'n ouders willen absoluut niet verhuizen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:11

Das ook zo'n mooie.... omdat in Duitsland de huizen goedkoper zijn gaan een hoop mensen daar wonen. Maar de kinderen gaan dan wel naar een Nederlandse school, ze trekken alleen maar op met Nederlanders in de buurt en de boodschappen komen ook uit Nederland

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:15

Nou ik wil er niet wonen. Precies zoals Wendy zegt...
Maar even de grens over is wel weer handig.

Thanks Morrie. Ik ben een zeef met namen

Ik ga lekker weg zo. Paardjes onder de douche, touwhalstertje omknopen en buitenritje. En ik heb nog les ook. Even nadenken welk paard eraan moet geloven qua les, en welk paard buitenritje krijgt dus

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:16

Paarden in de wei is echt niet goed hoor. Zo zie je maar weer. Je kan ze het beste in hun eentje opsluiten. Zo kunnen ze ook niet gewond raken zodat je niet kan rijden. Geeft alleen maar gedoe

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:17

Ik moet ook werken hoor IMJ! Mijn ouders hebben de oorlog ook heel bewust meegemaakt (mijn vader is zelfs beschoten door een Duitser), toch hebben ze mij niet met haat opgevoed. Ze zeiden altijd dat de "gewone Duitsers" vast ook niet op een oorlog zaten te wachten, en de huidige generatie kun je al helemaal niets kwalijk nemen. Ze gingen ook vrolijk naar Duitsland op vakantie, en kwamen daar volgens zeggen alleen maar aardige mensen tegen.

Ik kom graag en vaak in Duitsland en zou er best kunnen wennen denk ik, en mijn jonge hengstje heeft de Duitse nationaliteit

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:18

Wij zijn ook naar duitsland gegaan voor het huis, maar ik ga wel met duitsers om, doe de boodschappen hier (op een paar dingetjes na) en als ik ooit kinderen krijg, gaan ze hier naar school, of ik verhuis terug naar NL.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:22

Ik heb gisteren weer met Wit gereden op les. We gingen een buitenrit maken, en dat ging op het stilstaan na redelijk goed. Hij kan dus echt niet stilstaan, staat op de plaats te springen, steigert een beetje, bokt een beetje, constant in beweging. Ook buitenritten zijn voor ons een goede les. Gelukkig vond het paard van de instuctrice het goed dat Wit met z'n neus in z'n kont liep, zo had ik tenminste iets waar ie niet voorbij mocht. Zaterdag weer les. Misschien weer een buitenrit. Ben benieuwd hoe dat dan gaat....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:22

Oh, ik zou best in Duitsland willen wonen hoor, maar dan ook echt. Mijn vader wilde dat trouwens vroeger ook al....

Mijn opa heeft vroeger regelmatig vluchtelingen de IJssel over gesmokkeld, maar ook die had geen haat tegen Duitsers. Mijn andere opa heeft ondergedoken gezeten, maar ook die had niks tegen Duitsers in het algemeen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:23

Fijn dat je weer met Wit aan de slag kunt angela! Hij loopt niet meer onregelmatig nu?

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:26

Nee, hij is weer helemaal regelmatig. We zijn nu een week bezig, maar dit is het eerste hele uur dat ik met hem gereden heb, daarvoor was het veel werk op de longe, en 2 keer een kwartiertje gereden. Hij krijgt vandaag dan ook redelijk rust, alleen ff 10 minuten op de longe om zijn spieren toch iets te laten doen.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:34

promptertje!!!
Gelukkig, jij ook. Ik probeerde net 1 van mijn bazen te bellen (heb er 3) zijn alle 3 afwezig , nou lekker hoor, mijn naaste collega's zijn ook met vakantie, voelde me dus echt een beetje zielig! Dat jij werkt prompter, dat sterkt me weer !

Ik zou niet in Duitsland willen wonen, mijn vader heeft wel, als heel klein jongetje, de oorlog meegemaakt. Hij was denk ik te klein om het écht te beseffen. Wel verteld hij altijd dat de amerikanen kwamen, die wilde een rondje fietsen op zijn (kinder)fietsje en dan kreeg mijn vader weer sigaretten voor zijn vader ... De bevrijding kan hij zich dus nog wel goed herinneren.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:39

Mijn ouders zijn beide ook na de oorlog geboren, dus geen persoonlijke beleving van hen. Maar ik vind het wel apart dat mijn biede opa's dus niks tegen Duitsers hadden.
Sterker nog, mijn opa die mensen de IJssel over zette vertelde weleens dat de Duitsers het wel wisten, maar een oogje dichtknepen voor veel dingen waaronder zijn activiteiten