[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:49

Het was ook niet langs de openbare weg, maar langs het toegangspad naar de stukken land erachter. Het leed was gauw geleden hoor... Nu mag het inderdaad niet meer, maar een jaar of wat geleden namen ze het niet zo nauw.

Wat men nu doet is ook niet fijn... Iemand die zijn tuin aan het snoeien is en dat van zijn snoeiafval af moet, dumpt het nog weleens in weiland (als de GFT bak vol zit bijvoorbeeld). Wij hebben een zo'n figuur in de buurt die dat consequent doet, al een paar keer gevraagd en uitgelegd waarom dat niet zo goed is, geen resultaat...

Nu gooien we het spul eruit, langs de wegkant. Gemeente bellen namens die meneer of zijn tuinafval opgehaald kan worden . Kostbaar grapje en nu is het over, gek he?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 15:14

Jossie schreef:
Nu gooien we het spul eruit, langs de wegkant. Gemeente bellen namens die meneer of zijn tuinafval opgehaald kan worden . Kostbaar grapje en nu is het over, gek he?

haha, humor!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:12

Jossie schreef:
Het was ook niet langs de openbare weg, maar langs het toegangspad naar de stukken land erachter. Het leed was gauw geleden hoor... Nu mag het inderdaad niet meer, maar een jaar of wat geleden namen ze het niet zo nauw.

Wat men nu doet is ook niet fijn... Iemand die zijn tuin aan het snoeien is en dat van zijn snoeiafval af moet, dumpt het nog weleens in weiland (als de GFT bak vol zit bijvoorbeeld). Wij hebben een zo'n figuur in de buurt die dat consequent doet, al een paar keer gevraagd en uitgelegd waarom dat niet zo goed is, geen resultaat...

HAHAHA

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:02

Slim!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:20

Dat was een goed idee

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:34

Ik ben sinds gisteren bezig met het officiële Parelli, het pakket was eindelijk binnen, vandaar.

Friendly game: geen probleem, ik mag overal met handen, touw, en CS aanraken. Het touw mag ik vanuit alle hoeken op haar neer laten komen en om haar heen winden. Zwiepen met het touw aan de CS, ook geen probleem. Het touw aan de CS als een soort molenwieken over ons heen draaien is niet eng.

Porcupine game: Drama! Fases opvoeren tot 4 en dan schraapt ze, wordt nijdig en ze kwam vanmiddag voor het eerst van haar leven op me af... Dit terwijl ze eigenlijk altijd al achteruit ging op wijzen met mijn vinger en een stemcommando...

Ik zal vast iets niet goed doen, maar van het opvoeren van de druk wordt Kate dwars. Eigenlijk vond ik mijn eigen manier ook wel goed, maar ja, niet des Parelli's. Kortom, het zal nog wel even duren voordat madame en ik op minimale druk level 1 beheersen...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:35

dit is een fase Jossie, hier moet je doorheen, it takes the time it takes zegt Parelli

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:35

Ik geef dit topic een lieve schop.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:38

Jossie schreef:
Ik ben sinds gisteren bezig met het officiële Parelli, het pakket was eindelijk binnen, vandaar.

Friendly game: geen probleem, ik mag overal met handen, touw, en CS aanraken. Het touw mag ik vanuit alle hoeken op haar neer laten komen en om haar heen winden. Zwiepen met het touw aan de CS, ook geen probleem. Het touw aan de CS als een soort molenwieken over ons heen draaien is niet eng.

Porcupine game: Drama! Fases opvoeren tot 4 en dan schraapt ze, wordt nijdig en ze kwam vanmiddag voor het eerst van haar leven op me af... Dit terwijl ze eigenlijk altijd al achteruit ging op wijzen met mijn vinger en een stemcommando...

Ik zal vast iets niet goed doen, maar van het opvoeren van de druk wordt Kate dwars. Eigenlijk vond ik mijn eigen manier ook wel goed, maar ja, niet des Parelli's. Kortom, het zal nog wel even duren voordat madame en ik op minimale druk level 1 beheersen...

Smurf heeft gelijk. Ik wanhoopte een tijd lang. Brrrrrrr je Parelliface op en denk eraan, je paard speelt zijn spelletje met jouw, kan in jouw ogen wat agressief lijken maar het is zo.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:40

en zo zal het nog vaak gaan ook, bij yoyo zal je het ook gaan beleven en dan bij circling, sideways en squeeze...... ik heb het nog wel eens bij sideways, dat vindt Morrie zo vreselijk moeilijk en vervelend, maar het hoort erbij

Momenteel heb ik het probleem bij de laterale flexion, voor een appeltje kan meneer zich compleet dubbelvouwen maar als ik het gewoon vraag vertikt ie het.......

Het verschilt ook per dag wat Morrie's favoriete game is, het is net hoe z'n pet staat

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:51

Smurf, zijn wij altijd vlekkeloos aan het werk. Ook onze zin is er wel eens niet. Men moet zich niet blind staren op het paard van Parelli die de hoofdrol speelt in zijn demo cd.
Onze weg met onze paarden zal nimmer met rozen zijn bezaait.

Belangrijk is geduld en liefde. Na verloop van tijd zul je dat beseffen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:56

ik heb alle geduld hoor, maak je geen zorgen, en ik heb het nieuwe level 1 pakket met 6 dvd's waarin ze probleemgevallen laten zien en ook laten zien hoe het opgelost wordt, ik heb ook de dvd van het oude pakket waar Pat het even voordoet met een perfect opgeleid paard, en waar je dus helemaal niets aan hebt, als beginner......
Ik lees ook dagelijks de site van Linda Parelli waar studenten vragen kunnen stellen, die zij beantwoord, en wat voor probleem je ook tegenkomt, het wordt daar beantwoord, geweldige site!

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:03

Ik weet het, het heeft zijn tijd nodig... Ik ik ben de geduld zelve
Mooi leermoment voor mezelf dus .

Het is alleen zo tegennatuurlijk dat ik het op mijn eigen, oude vertrouwde manier zo zonder enige druk kan, terwijl ik me geheel wezenloos duw tegen Kate's stevige Haflinger lijf. En zij denkt: O je duwt, ik duw terug.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:11

dan duw je net niet op de goede plaats, als ze terug gaat duwen is het opposite reflex, dat is niet goed....... probeer het eens een cm naar voren of naar achteren

Ik kan op de "normal" way ook zo met een krukje opstappen en wegrijden, zet ik er op de "parelli" way een krukje naast, dan gaat Morrie achteruit lopen en draaien en kom ik er nooit op...... heel typisch.....

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:24

Mmm... koudbloed eigen(wijs) trekje zeker . Ik ga nog eens flink aan de oefen met Kate, misschien vind ik morgen het plekje wel.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:55

hier vind je antwoord op al je Parelli vragen, soms is het even zoeken, maar het staat er bij!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:36

*schopje*

Ik heb heel mooi touw bemachtigd vandaag!

Donkerblauw touw voor een leadrope, turqouise touw voor een halster een prachtig paars touw voor teugels!!!

Nu de boel nog in elkaar zien te vrotten en dan maak ik wel een picaatje..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:13

we wachten vol spanning!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:23

Ik bestel voor Parelli equipment nep. Voorhen die dit ook willen.

Via Google www.kellerkind.de

Ps, ik krijg echt niets voor niks hoor

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:32

Tinkerloos schreef:
we wachten vol spanning!

Krijg voorlopig de kern niet uit de mantel

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:48

Bericht gehad van Parelli Zwitserland naar aanleiding van de nieuwe versie harmony. Deze is nu in het Engels te krijgen maar voor verdere versies moet worden gewacht tot eind 2006. Ik neem de Duitse versie daar mijn Germaans beter is dan Engels. Dus ik moet het maar doen met de oude versie zonder fluitje van een cent

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:37

Even een vraagje voor de parelli dvd bezitters:

is er dan geen nederlandse ondertitel bij???
Lijkt mij,dat als je een pakket van om en nabij de 200 eurie koopt,dat je dan minimaal een begrijpelijke ondertitel kan verwachten..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:15

nee helaas Tinkerloos, maar de beelden zijn heel erg duidelijk en ik heb al diverse mensen horen zeggen dat het voor debielen is, zo simpel, zelfs ik heb het geleerd van de dvd's en ik kan geen woord Engels

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:28

huh? Smurf...maar jij leest toch ook die linda-help-site?? Die is toch ook in het engels?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:30

Hahahaha,ja..dat is zo..
Hoe doe je dat dan smurf?

Ik kan bijna niet wachten om de originele dvd's te bekijken!
Zaterdag van 11 tot 14 kan ik komen kijken hoe je Morrie Parelliet..