Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Voor mij was de clicker een openbaring om goed te communiceren met mijn paard, onze relatie was echt verzuurd op een moment en ik vond nergens nog een ingang
Ik heb een hele tijd echt zitten piekeren en was van plan om hem te verkopen want iedereen verklaard mij voor gek om hem te houden. En toen ben ik via you tube gaan zoeken naar oplossingen voor een paard dat altijd beet en kwam ik bij een dame terecht die met clickertraining enorm vooruitgang boekte en dat aan iedereen wou laten zien.
Die bleef het eens rustig bekijken en bleef mooi staan waar ze stond. Merrie die de leiding wilde weet ook dat ze mijne moet respecteren. Die gaat het niet in haar hoofd halen om te proberen de mijne op de drijven. Friesje is uiteindelijk ook maar bij haar in de buurt gaan staan en dat mocht, maar niet te dichtbij...Fabster schreef:Vandaag weer bij een clinic van Bent Branderup geweest. Kom dasr altijd super geïnspireerd en gemotiveerd van terug. Meteen mijn kleine heks gepakt en de tips in praktijk gebracht. Ze liep als een zonnetje!
) 
Fabster schreef:Ik denk dat als je 1 methode 'heilig verklaart', je jezelf sowieso flink wat beperkingen op legt. Daarom richt ik me nooit op 1 iemand. Ook niet Parelli, Voest, Roberts en weet ik t wie er nog rond lopen. Zelf goed kijken en eruit halen wat bij je past. En dat past dan weer bij mij...
Pak mee waar ik wat mee denk te kunnen en maak mijn eigen mix. Mijn onderschrift sluit daar ook wel een beetje bij aan.
) met alleen je leadrope en stick...niet makkelijk hoor. Ik moet extra oefenen op het verplaatsen vd schouders, hier heeft hij een bloedhekel aan natuurlijk
gisteren met verzorger/bijrijder nog wandeling gemaakt en een nieuwe oefening erin gegooid wisselen van kant tijdens t lopen. Ik had er niet echt problemen mee maar het lukte haar maar niet. Wat bleek nou ze draaide de stick de andere kant op waardoor ze een drijvende beweging naar voren maakte, dus toen ze de andere kant op ging draaien met de stick ging het in een keer wel. Die kleine technische dingen zijn zo belangrijk blijkt maar weer.
Sizzle schreef:Vandaag weer een keer (eigenlijk tegen mijn gevoel in) echt flink doorgepakt met de 'moeilijke oefeningen'.
En ja hoor, ineens gaat het allemaal wel vloeiend en probleemloos.
Weer een typisch geval van: je geeft een vingertopje en ze neemt beide handen