[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:51

Mensen ik meld me bij deze af, ik zit al te veel achter mn pc en het topic bijhouden gaat niet echt..
Veel plezier ermee verder!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:58

Dat is jammer Laura Ach gut !!

Hoi allemaal Doei! . Ik meld me ook weer eens... Druk weekend achter de rug, véél te druk, te druk zelfs voor paarden, heb geen paard gezien dit weekend Verdrietig . Ik ga vanavond dan ook eens lekker niksen, heb een dvd'tje gehuurd en een kan thee gezet, heerlijk!

Ik heb verder niet veel bij te reageren met zo'n paardloos weekend en wilde ook eigenlijk meteen weer offline... Bloos Hele fijne avond allemaal!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:05

ik heb eindelijk foto's van m'n nieuwe aussie:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb masja gemaild van lucky leather om een bijpassend 3 in 1 hoofdstel te maken: hoofdstel met bit, sidepull en crosslink

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:46

Ziet er stoer uit Willeke Ja Haha! !

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:05

ziet dr mooi uit! Verder totaal geen verstand van westernzadels...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:11

Zwerte schreef:
ziet dr mooi uit! Verder totaal geen verstand van westernzadels...

hihi 't is geen western zadel, 't is een australian stock zadel Lachen
Ja ben der ook héél content mee! Mijn zusje heeft er nu al mee gereden en vind het een zalig ding Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:16

oh, zie je, daar gaat het al mis... Ik had eerst "zulke zadels" getypt maar dacht daarna ach, die tekentjes en zo'n knop erop, das vast gewoon western... niet dus! Sorry als ik je beledigd heb Haha! Gewoon totaal geen verstand van...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:20

hahaha nee hoor je hebt me niet beledigd Lachen
Ik ken ook niet alle zadels Lachen

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:03

Wauw! wat een prachtig zadel Lachen

Ben een tijdje afwezig geweest, nogal druk gehad. Gisteren had ik grondwerkles. Ging echt supergoed! Lesgeefmens was haar kaptoom vergeten maar ze had nog wel een nieuwe in haar auto liggen. Bleek dat poown zo'n groot hoofd heeft dat de kaptoom maat Full echt maar net dicht te krijgen was Huilen van het lachen hoera voor grote hoofden.
Poown deed verder echt superbraaf! Alleen schoudervoor was nog een probleem. Ze is echt 100 procent vooruitgegaan, ik heb lekker staan dansen en spingen op een krukje voor, achter en aan beide kanten naast haar en het boeit haar niet meer zoveel. Ik kan nu opzadelen terwijl poown graast, binnen een minuut opstijgen terwijl ze stil blijft staan en rustig rondstappen op mijn zit. Ze staat nu ook zonder halster in de wei en als ik er een dikke winterwortel in prop staat ze zo lang te kauwen dat ik het halster om kan doen.

Vandaag meer weer even een rustdagje, de les gisteren was vrij intensief.

Als ik straks meer tijd heb zal ik wel even bijlezen en op iedereen reageren! Ik moet nu nog een aantal artikelen inleveren want mijn hoofdredacteur was een beetje aan het zeuren (a)

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:41

Kom ook weer ff neuzen, druk weekendje gehad
Zaterdag in Dortmund geweest, Pferd Hund Shau
Zie ik een stand met mega veel bitloos spul, vergeet ik te kijken wie of het was
Ja het was ene duitser maar verder..
Mocht iemand weten wie ik bedoel???

Natuurlijk ook nog bij jap geweest, hij si niet lekker, is kortademig en hoest soms
Moet altijd beetje oppassen met hem, hij heeft COPD, heb de veearts erbij gehad die vermoed, ook omdat een haffie op stal hetzelfde heeft dat ze ergens allergie's op reageren
Longen zijn nageluisterd en voorzover dit kan bij jap klonken ze goed!
Heb nu zaditen gehad, als het meezit moet het binnen een dag of 2 al helpen.
Hoop het maar zelfs een half uurtje aan de hand stappen is nu teveel voor hem...mijn arme knulletje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:05

*Zegt goedenavond en weltrusten. Leest en kletst morgen weer bij Knipoog .*

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:09

Mooi zadel Willeke! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het op een paard ligt. Wanneer ga je hem zelf uitproberen? Wil wel een fotootje zien Knipoog

Ben bezig om mijn vrijheidsdressuur filmpje op youtube te zetten. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. ( Zal zo de link nog even vermelden Knipoog ) Vraag me ook af of ik de click op het juiste moment geef. Denk dat ik hem ook even op het VHD forum zet. Misschien hebben ze daar ook nog wel wat tips Cool Maar voor dat Chap dit kunstje vandaag voor de 3e keer deed, ben ik echt supertrots Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:22

het zal nog wel een tijdje duren voor 'k het zadel zelf kan uitproberen vermits ik nog met die blessure zit... Mag pas ten vroegste januari/februari terug rijden waarschijnlijk.
Mijn zusje heeft em vandaag uitgeprobeerd, maar toen had 'k mijne kodak niet bij. Waarschijnlijk gaat ze in de herfstvakantie (na deze week is het een week herfstvakantie) nog eens rijden ermee Lachen

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:40

@ Willeke: Dat duurt inderdaad nog wel lang Boos! Balen zeg!

Mijn filmpje moet het nu doen:

http://www.youtube.com/watch?v=ZKW1JPyVm9A

Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Nog een paar foto's van vanmiddag:

Afbeelding
Dit stukje ging wel mooi beheerst Haha!
Afbeelding
Gek uitgestrekt voorbeen Clown

Ik zit niet heel charmant.. Was onze 3e keer in galop Bloos Heb wel het idee dat mn zadel een beetje naar voren was geschoven, maar weet het niet zeker.. Volgende keer maar weer even fotoos maken. Volgende week donderdag komt de zadelpasster ook langs, dus dan gaan we weer even checken of alles goed ligt Lachen

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:56

Prachtig paard! Leuk filmpje ook trouwens Knipoog Hoe leer je dat je paard? Het begin van clickeren kent mijn poown wel maar ze vind het het snel saai en zodra ik meer doe snapt ze het niet meer. Ik ga me denk ik toch maar iets meer verdiepen in het boek van Inge Teblick wat ik hier in de kast heb staan. Heb jij eerst geoefend met de targethand of niet?

Ik ben zo enthausiast over het grondwerk xD Ik rijd helemaal niet meer eigenlijk, zelfs niet in het bos. Ik neem nu bewust wat vrije dagen anders kan poown het allemaal niet meer goed bevatten. Ben nu langzaam weer aan het opbouwen naar 5 keer in de week leuke dingen doen. Nu nog iemand vinden die dat wil doen als ik naar Nieuw Zeeland ga... ik heb nog steeds geen bijrijdster Boos! ik denk dat ik zo weer even een oproepje plaats op het verzorgpaard-forum. 2 Januari komt steeds dichterbij!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:11

Ik ben VHD ook zelf maar een beetje aan het uitpuzzelen.. heb info gelezen op een paar topics en sites van VHD en probeer gewoon te beginnen met de basis.
Heb Chap eerst geleerd dat hij bij click een beloning kreeg. Daarna dat hij alleen de beloning uit mijn hand mag pakken na de klik. Dus het 'niet eten' kunstje. Dat vond hij eerst erg moeilijk, maar vandaag kon ik voor het eerst de wortel op mijn open hand leggen, zonder dat hij hem pakte!!

Het kunstje in het filmpje heb ik dag 1 gedaan met behulp van de leadrope. Touw achter zijn billen langs, lichtjes druk op de lijn en met mijn andere hand een ronddraaiende beweging icm het commando "turn". Dat snapte hij vrij snel en toen dus zonder lijn geoefend, door zijn hoofd van me af te duwen en weer het commando en de armbeweging.

Vandaag had hij hem door en lukte het ook beide kanten op.

Chap is overigens wel een slimmerik en dol op snoepjes. Toen we even stonden te niks, deed hij uit zichzelf het kunstje. Zo van: "kijk baasje, ik draai, krijg ik nu een snoepje Schijnheilig "
Dat heb ik genegeerd, want ik stel dat ik ooit het steigeren zou aanleren, dan wil ik ook dat hij het alleen op commando doet. Dus kunstjes die niet op commando komen die negeer ik maar gewoon Knipoog

Targethand heb ik nog niet gedaan. Eerst wel met targetstick geprobeerd, maar die vond hij eng. Zal dat binnenkort wel weer oppakken, want het is denk ik wel veel makkelijker om dingen op die manier aan te leren.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:53

Ik heb nu onbeperkt wortels tot mijn beschikking (de mensen waar mijn paard staat kopen altijd een mega zak met wortels in de winter en in de zomer/herfst hebben ze appels van de eigen bomen) dus ik denk dat ik dat morgen maar eens ga doen Haha! ik hebw el eens eerder geclickerd maar toen keek iedereen op mijn manege mij een beetje vaag een en dat vond poown wel erg afleiding. Ze leek het wel goed te snappen verder.

Draaien met de leadrope doe ik ook, leadrope aan halster vast, touw om de billen en dan achteruit lopen. Dus ik heb al de helft van het kunstje Tong uitsteken

Lijkt me een leuke oefening! Ook weer eens wat anders voor poown. Afwisseling is erg belangrijk, anders gaat ze lopen ouwehoeren.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:59

Heuptasje oid om de beloning in te stoppen is wel makkelijk Knipoog Heb ik vandaag voor het eerst gedaan en vond dat prettiger dan in mn zakken..

Ik heb ook veel wortels tot mijn beschikking. Mijn vriend heeft een heuse volkstuin en daar staan ook een hoop wortels op. Alles wat iets gebarsten is of niet mooi genoeg om zelf klaar te maken gaat naar de paarden. En de andere mensen die daar staan doneren inmiddels aan ons Haha! Heb mijn vriend al opdracht gegeven om volgend jaar nog meer wortels te telen haha.

Kunstje gaat je vast lukken. Is niet heel ingewikkeld, maar vind hem wel erg leuk. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:30

@ Laura: Wat fijn dat de buitenrit zo goed ging! Leuke foto's ook. Over VD kan ik niks zeggen, het ziet er leuk uit, maar van het 'technische' gedeelte heb ik geen verstand Knipoog
Apart he, dat alleen 'onze' paarden geschikt zijn voor bitloos rijden Clown

@ Willeke: Mooi, dat nieuwe zadel!

@ Airiin: Fijn dat je les zo goed ging Lachen Heb je regelmatig les?

@ Lady1969: Was het misschien die vrouw van het glucksrad, Monika Lehmenkühler?
Ik hoop dat het met Jap gauw beter gaat.

Doei! JoviBan

Ik ben lekker vrij vandaag, ga zo eerst langs Spikkel en dan richting mijn ouders. Kan ik Rood weer eens zien en misschien even een buitenritje maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-08 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:51

Goeiemorgen Doei!

Ook ik ben lekker vrij vandaag (de hele week trouwens Haha! ) Heb vanmorgen les, maar alles doet me zeer. Zo stijf als een plank. Zal wel komen van die rit van gister en daarna nog de hoeven gedaan en savonds dansles, waarschijnlijk iets teveel van het goede Clown

Maar mijn vriend gaat vandaag mee, dus dan kan hij mooi zijn 1e les krijgen vandaag Cool

@RedPassion: ook lekker genieten van je vrije dag vandaag, veel plezier bij je paardjes Knipoog En indd vreemd dat alleen 'onze' paarden geschikt zijn voor bitloos Tong uitsteken Denk eerder dat niet alle ruiters geschikt zijn.. Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:06

Doet Bokt nou zo raar, of mijn laptop? Mijn post stond er ineens niet meer. Nu klopt het volgens mij weer.

Laura, jij ook veel plezier vandaag. En een beetje rustig aan doen dus Knipoog
Ik denk ook dat het vooral de ruiters zijn die ongeschikt zijn Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:32

Mooi die oefening in het filmpje. VHD ziet er altijd zo lekker relax uit.
Vandaag werken en in de loop van de middag als mijn werk af is even naar de paardjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:35

@diphranil: grappig filmpje! Lijkt me leuk om die ook 'es te oefenen. Met leadrope kennen ze 'm al, maar zonder en mèt snoepies moet ie zeker lukken.

@Airiin: hoe lang blijf je straks in Nieuw Zeeland?

@RedPassion: geniet van je vrije dag! En diphranil van je vrije week! Heerlijk. Ik ben volgende week een weekje vrij, heb er nu al zin in.

@Bitloos: jaaa, dat kan alleen met heeeeeeeeele braaaaaaaaaave paarden. Clown Haha! Ik verbaas me er nog steeds over dat mensen denken dat het met hun paard niet kan. Het zegt wel iets over hun manier van omgaan en rijden met hun paard. Pling

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:38

Meld me hier ook eens aan.

Mijn naam is Siggy, ben 35 jaar, dierenartsassistente, woon in het duitse heuvelgebied van de Eifel. Ik heb 3 bruinbonte kruizingen van ca. 1.50m, 9, 6 en 2 jaar en een bruinbonte shetkruizing van 6 jaar. Mijn paarden staan 24/7 buiten met een schuilstal, 's winters vooral op de grote paddock, 's zomers op paddock en weiland. Uiteraard staan mijn paardjes allemaal blootvoets. Als ik ga rijden krijgt mijn oudste merrie wel hoefschoenen aan, de 6-jarige rijd ik gewoon blootvoets, ondanks de stenige bodem hier. Geeft totaal geen problemen. Quist (de 6-jarige) rijd ik bitloos met een side-pull, Guinness (de 9-jarige) rijd ik wel met bit, zij kan erg koppig en eigenzinnig zijn en dan heb ik helaas bitloos niet genoeg controle over haar. Beide paarden rijdt ik met een boomloos zadel. Ik rijd alleen recreatief, dus altijd buitenuit, sporen en zweep hebben mijn paarden nog nooit kennis meegemaakt, behalve dan een longeerzweep.

Ben niet zo bezig met allerlei 'horsemenship', doe zo m'n eigen ding. Wel 'speel' ik af en toe met de clicker. Heb de paarden zo wat truukjes aangeleerd, Guinness kan de Spaanse pas heel goed, Salvator (de shet) kan knielen en een pirouette draaien, Quist heb ik de moed opgegeven, die snapt er niks van Haha! , Duvel (de 2-jarige) kent voetjes geven en achteruit. Ben met hem wel van plan wat meer te doen qua grondwerk met de clicker. Over een jaar of 2 wordt hij ingereden.

@ diphranil, vind het een goede oefening: het niet-eten-truukje. Denk dat ik daar ook maar eens mee ga oefenen. Mijn paarden raken ook wel erg gefixeerd op mijn zakken. Hoe precies heb je dat aangepakt ? Leuk paardje heb je trouwens !!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:51

Goedemorgen Lachen

Verder weinig te melden van deze kant. Gezellig mee geweest op het buitenritje omdat een stalgenoot haar paard wel wilde delen, heel lief. Is hetzelfde paard als waar ik dinsdag ook een half lesje mee gereden heb. Heel grappig dier.
De hoef van Walter heb ik gisterenavond nog even uitgebreid behandeld en de boel nog eens goed los gemaakt, op aanraden van de bekapper. Walter heeft namelijk een hoefzweer erbij gekregen, vrijdag kon hij dus echt niet meer lopen. Heel sneu. Hij knap nu wel snel op, maar voorlopig staat hij dus wel binnen. Vreemd genoeg lijkt hem dat echt goed te doen. De stijfheid in zijn spieren is verdwenen, de enige onregelmatigheid komt nu vanuit het been met de hoefzweer.
Hij vermaakte zich prima in de binnenbak met zo'n bal waar je brokjes in stopt en waar je door te rollen de brokjes er weer uit haalt.
Had het ding ook in de stal gelegd en hij had dus echt zijn hele stal op de kop gezet Haha! Haha! Als je paardje dan toch op stal moet, dan maar zorgen dat hij zich vermaakt.
Ben me ook weer aan het verdiepen in voer vanwege zijn spierproblemen. Iemand tips voor voeding voor paarden die gevoelig zijn voor spierbevangenheid?