[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:27

Wat leuk dat die stalhouder van jullie zich daar meebezig houdt!

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:33

Had dat ook niet verwacht zeker niet op een ''normal' stal. Ze krijgt ook om de dag slobber van hem met maismeel. Hoef niets extra's te betalen sterker nog ik ben de enige van de 6 pensionklanten waarvoor hij het paard buitenzet. De andere paarden staan 23/7 op stal.

Tinkerloos: begrijp uit bovenstaande reacties dat er een veulen is. Gefeliciteerd!!!!!

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:37

@IMJ als ik terug ga verhuizen naar het Gooi ga ik er ook soliciteren

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:41

pony25 schreef:
@IMJ als ik terug ga verhuizen naar het Gooi ga ik er ook soliciteren

Vraag dan gelijk hoe je die alu-poeder (witte vingerafdrukken goedje) van je kozijn of krijgt want met water gaat het niet!
Vind het eigenlijk wel ineteressant staan.... Misschien laat ik 't wel zitten!

Werk jij nu al in die richting pony??

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:42

Een beetje inside information voor pony:Je moet dan trouwens wel gauw hier komen wonen en soliciteren want die technische recherche meneer die bij ons was gaat volgend jaar met pensioen!!

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:49

@tinkerloos: gefeliciteerd, wat geweldig dat je een veulen hebt. Ik weet niet waar je woont, maar is het een en ander een keer te bewonderen?

@imj, balen dat er ingebroken is. Dat ze dan altijd zo´n rotzooi achter laten. En dat hoofddoekje is wel helemaal stom, daar zouden ze bij CSI wel raad mee weten

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:53

Ja, er staat hier nu buiten iemand te GVDen... zijn nieuwe auto is beschadigd en de radio gejat, zullen dezelfde wel zijn geweest!!! Even naar toe lopen, en zeggen dat ze het ook maar moeten melden!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:02

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:09

Prachtige foto´s TL en wat een lief veulen. Leuk voor je!!

Ik was ook van plan om Ponto te badderen vandaag, maar nou lees ik dat dat niet zo handig is. DUs doe hem wel lekker rossen dan. Hij verhaart als een jekko, en zelfs zijn sokken verharen. Dus heb wel het idee dat (eindelijk) het oude haar er nu een keer afkomt.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:37

Heb het hoofdstel gewassen en de drinkbak eens goed schoongemaakt. Lekker met water kliederen met dit weer

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:43

hebben jullie trouwens die shire x ezel gezien???
voorpagina bokt

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:45

Wat een schatje

Haflinger x ezel lijkt me leuk

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:20

Arabesk schreef:
hopelijk heeft arabesk het nu zo warm dat ie eindelijk eens zijn wintervacht los durft te laten

Bij Orlanda gaat het verharen de laatste dagen een stuk sneller. Hopelijk komt ze er helemaal door!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:21

Anouar is bijna alles wel kwijt. Hier en daar zitten nog wat wollige plekken, maar niet veel meer

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:27

Zo, Wit is weer Wit, de trailer staat weer in de olie, en ik ben al aardig bijgekleurd.. heerlijk dit weer!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:29

Citaat:
Als iemand vanacht een roze hoofddoekje is verloren kan hij hem afhalen bij de politie!!

een stalgenoot van ons had zondag zo'n hoofdddoekje om , de gozer die erbij hoorde ook

ik heb tuigen gepoetst en de Pipo wagen opnieuw ingericht, zodat ook mijn tuigen erbij kunnen, toen wilde ik iets met Morrie gaan doen,k om de boer aan: er was een koe aan het kalven, of ik om de 5 minuten wilde kijken en als ik pootjes zag, moest ik hem komen halen (gsm heeft ie niet, helaas)
Dus niets met Morrie gedaan, hij mocht grazen achter de pakken voer van de boer, daar staat hoog gras en kan ie geen kwaad, vond Morrie niet erg....

Toen ging een stalgenoot haar geit uitlaten en precies toen zij binnen was, brak het water bij die koe, dus meost ik naar de boer van haar (nog geen pootjes te zien, dus ik op de fiets)....

Kom ik terug staat boer Gijs erbij.... nog geen pootjes, zitten we buiten op het bankje 3 meter bij de koe vandaan, komt de boer thuis met de trekker, doet ie de deur open, ligt er een kalf naast, was er net uitgeploep.... en er komt er misschien nog eentje, maar die koe is altijd erg agressief als ze een kalf heeft, dus ik ben aar ff naar huis gegaan om te lunchen
De boer zei nog: het komt om 3 uur en om 5 voor 3 ploepte de eerste eruit

Straks ff kijken of er nog een 2e is gekomen....

Ik heb Morrie gisteren al gewassen, tot grote ergernis van de boer, die vindt peerden wassen ongezond.....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:29

o ja IMJ: die alupoeder krijg je er nooit meer af, ik heb jarenlang achter een pc gewerkt met die zooi op het scherm, het gaat er echt niet af

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:32

IMJ schreef:
Ja, er staat hier nu buiten iemand te GVDen... zijn nieuwe auto is beschadigd en de radio gejat, zullen dezelfde wel zijn geweest!!! Even naar toe lopen, en zeggen dat ze het ook maar moeten melden!

Moet niet gekker worden die lui zijn wel brutaal zeg nog in dezelfde straat.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:36

Kaylee dr wintervacht zit er nog steeds voor een groot gedeelte op terwijl ze van de winter toch echt een 400 grams waterdichte halsdeken op had (ze had het koud en was sterk vermagerd). Misschien dat ze na vandaag de boel belsuit af te gooien. Vond het wel lekker zacht dat donsvachtje maar zo bloot misstaat haar ook niet. Komen er wel appeltjes voor terug vind ik altijd zo leuk gezicht.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:37

Morrie is door z'n douche ook aardig kaal geworden, hij loopt alweer met vlechten in z;n manen buiten, hij is nogal druk van zichzelf (spelen) en anders staat ie de hele dag te zweten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:39

Anouar is vooral druk met eten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:47

Morrie staat nog niet op de wei, hij kijkt naar de koeien die wel op de wei staan en de hele dag door vreten en lange neuzen trekken naar de paarden

Iemand had er vanmiddag een ruin uit gehaald en de ketting niet op het hek gedaan, kwamen ze gezellig bij ons langs gewandeled..... en dan nog met een stalen smoel volhouden dat de ketting op het hek zat, yeah right...... ik was snel de andere kant langs gelopen en de ketting zat er dus niet op

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:52

Bij ons staan de koeien ook weer buiten. Ze werden vandaag allemaal een voor een in zo'n koeientrailer naar het weiland gebracht.
Altijd leuk om te zien, zo'n groep lakenvelders met kalfjes in een enorme wei

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:56

Bij mjin stal staan koeien in de wei die daar hun laatste daagjes slijten. Worden binnenkort opgehaald Wel sneu idee maar ja. Vaak staat er 1 aan het hek en ze laten zich goed aaien. Zelfs kay heeft er 1 een kus gegeven. Vond ik wel stoer dat ze dat durfde.
Kaylee kijkt op de weilanden uit als de staldeur open staat. Doet ze dus ook heel de tijd als ze op stal staat naar de groene grasjes kijken Ze moet nog ff wachten. Kreeg gister te horen dat er eerst gemaaid moet worden (nog 2 weken) en dan moet het weer een beetje groeien en dan word de omheining pas gemaakt. Die moet ook hengstproof zijn (staan paar quarterhengsten) dus zal wel een klus zijn. Beetje jammer wel aangezien ze hier overal (en op oude stal ook) al 2 weken ofzo buiten staan. Maar ja is weer niet anders overal is wel wat geloof ik. Laat ze nu iedere keer aan de hand ff half uurtje grazen en soms mag ze in het minilandje.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:00

De koetjes bij ons gaan niet naar de slacht. Boer heeft ze voor de hobby