De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 08:39

opala schreef:
Kinke: Na 19 jaar ..... niet niks. Wat deugt er na 19 jaar niet meer? Wat is er opeens beter of ????? Dat vraag je je wel eens af. En dan al dat geregel. Maar beter geen kerel, dan een kerel waar je niks aan hebt . Hopelijk vind je gauw een huis en wordt je leven weer veel vrolijker.

da's een goeie vraag, ik vrees dat meneer last heeft van zn hormonen, soort vroege midlife crisis ofzo Kan nog niet bevatten dat iemand zo compleet kan veranderen van rustig, tevreden, aardig en betrouwbaar naar een achter sloeries aanzittende liegende bedriegende kl..tzak.
Kortom, voor hem is alles is beter dan ikzijdegek.
Gisteren voor de 2de keer naar een huis wezen kijken, belachelijke vraagprijs maar ik heb een makelaar ingeschakeld (type aardig rustig en geen gladjakker) en ik ga er dit weekend eens stevig over nadenken of ik een bod wil gaan doen. Ik maak het mezelf lastig omdat ik me beperk tot 1 bepaald dorp (Norg), het is hier zo'n mooie omgeving, met bos enzo, perfect om te knollierijden dus en dat weegt voor mij net zo mee als het huis op zich.
Maar ik weet hoe je je voelt Cooks, en da's knap kl.ten, sterkte ermee

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:21

Jossie, wat is dat een fijn nieuws! Tof dat die smid er voor open staat.

Als ik dat zo lees van Cookies en Kinke ben ik echt blij dat mijn man (Jan) de liefde voor paarden met mijn deelt. Soms ook lastig want bij sommige vernieuwende dingen is hij wel eens lastig en staat er niet voor open.. maar we komen er samen wel uit

Cookies , ik sluit me ook bij de rest aan.. Ik zou me ook niet wegcijferen op die manier. Paarden horen toch gewoon in je leven? Hier zal je alleen je zelf maar mee straffen.

Kinke jij ook , wat een gedoe zeg. Ik hoop dat ze je bod accepteren of dat je anders snel een fijn ander huis vindt.

Gisterenmiddag hadden Jan en ik ATV. Ik ben eerst boodschappen gaan halen en Jan was mijn fiets al in de auto aan t laden. We zijn naar het bos gegaan met de trailer. Ik vond het heel spannend en was benieuwd hoe Flanna zou lopen. Waar we haar uit moesten laden was een weg met steentjes. Dat vond ik wel eng maar ze liep over dat stukje gelukkig niet gek. Daarna konden we de weg oversteken en konden we het bos in. In het begin liep ze wel wat te stuikelen maar ze ging steeds beter lopen. We moesten af en toe ook asfaltweggetjes nemen die hebben we alleen gestapt. Voor de rest lekker gedraafd en gegalopeerd op bospaden. Haha, Jan en ik hebben ook nog geraced tegen elkaar. Hij op het stalen ros en ik op Flan. Jan lag eerst voor maar toen Flan er zin in kreeg raceten we hem voor bij Ze liep er gelukkig goed op Hier dan de foto’s!

Ik ben er nog niet zo bedreven in. Ontdekte ook dat strootjes wel erg duidelijk weergegeven zijn
Afbeelding
Voorhoeven
Afbeelding
Rechts voor
Afbeelding
Rechts achter
Afbeelding
Links voor
Afbeelding
Links achter
Afbeelding
Flan en ik tijdens t wisselen. (Weten jullie ook wie we zijn )

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:22

Inderdaad Bob heeft het moeilijk. En hij reageert dat af op mij. En een werkster hebben we al, maar die kan in zijn ogen ook nix goed doen. Ons huis ziet eruit om door een ringetje te halen en dat is voornamelijk de verdienste van Bob. Ik ben meer degene die met de schroevendraaier en de waterpomptang door het huis loopt, en onder de auto ligt om olie te verwisselen. Daar heeft Bob weer twee linkerhanden in.

Maar goed de paarden blijven want die heb ik zelf veel te hard nodig om mijn leven ook leuk te laten zijn.

Sorry dat ik jullie lastig val met mijn problemen maar moest het even kwijt en vriendinnen heb ik niet. Geen tijd voor

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:26

Goh kinke, da's ook wat. Wat een toestand met die mannen he? Volgens mij komen ze echt van een andere planeet. Heel veel sterkte!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:58

Cookies schreef:
Inderdaad Bob heeft het moeilijk. En hij reageert dat af op mij. En een werkster hebben we al, maar die kan in zijn ogen ook nix goed doen. Ons huis ziet eruit om door een ringetje te halen en dat is voornamelijk de verdienste van Bob. Ik ben meer degene die met de schroevendraaier en de waterpomptang door het huis loopt, en onder de auto ligt om olie te verwisselen. Daar heeft Bob weer twee linkerhanden in.

Maar goed de paarden blijven want die heb ik zelf veel te hard nodig om mijn leven ook leuk te laten zijn.

Sorry dat ik jullie lastig val met mijn problemen maar moest het even kwijt en vriendinnen heb ik niet. Geen tijd voor

En zo heeft iedereen zijn eigen taak, prima toch?
Net zoals jij het kwijt moet, moet Bob het ook kwijt, al mag je hem rustig duidelijk maken dat hij het niet af mag reageren op jou hoor. Mannen vinden het vaak moeilijk om de dingen te benoemen, vooral wat nu het echte probleem is.

Heel goed dat de paarden blijven!

En ach, iedereen heeft soms problemen, en je kunt het beter opschrijven dan opkroppen toch?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:59

Jellie: leuke foto's en mooie hoefjes hoor!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:07

Cookies schreef:
Cookies schreef:

Geef hem bewust dan ook eens wat aandacht en blijven praten met elkaar. Je valt ons er niet mee lastig. Mijn gezin en paard daar stopt het ook mee hoor.

Jellie: keurige hoeven hoor, wanden zijn bijna overal lekker dik. Witte lijn lijkt niet verbreed. Alleen lijken er wel weer allemaal dubbele zolen of overgroeide steunsels te zitten, maar dat is meer het uitgangspunt wanneer je net begint .

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:10

Cookies, fijn dat je de paarden toch laat blijven...

WendytjeG, thanx.

Opala, dat van die dubbele zolen vertelde Hans idd ook.. De linker voorhoef is haar minste. Daar heeft ze trouwens begin van het jaar een losse/holle wand gehad. Die heb ik ook nog op foto staan. Zal effe kijken of ik dat vinden kan...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:21

Gevonden! Deze foto's zijn van 27 februari 2005.
Afbeelding
Afbeelding
Dit was dus de linker voorhoef. Ik hoop niet dat jullie t vervelend vinden dat ik zo veel foto's geplaatst heb maar nu stop ik

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:30

Nee, foto's zijn volgens mij juist erg gewild in dit topic!

Ik vind het erg boeiend om te zien hoe zo'n losse wand er nu echt uit ziet
Tis natuurlijk minder leuk dat je paard het had, maar voor mij is het heel leerzaam in ieder geval

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:29

Hoe meer foto's hoe beter
linksvoor ziet er al een stuk beter uit. Is de straalgroeve uitgesneden of lijkt dat maar zo??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:31

In de nieuwe bit (oktober 2005) staat een stuk over natuurlijk bekappen, een interview met wout overbeeke

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:32

echt? heb hem vandaag gekregen. Daar ga ik straks ff voor zitten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:47

Kinke schreef:
echt? heb hem vandaag gekregen. Daar ga ik straks ff voor zitten

Daar maak ik geen geintjes over
Pagina 100

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:48

jellieeeeee in deze topic mag je véél foto's plakken hoor!!! het houdt niet bij 3 op !! voor de ongegrijpenden; op tinkerpraat vond 1 poster dat er maar 3 foto's per keer gepost mochten worden om het overzichtelijk te houden...

mooie foto's, ik vind d'r hoefjes er mooi uitzien ook, die zool krijg je er wel uit, dat kan ff flink peuteren zijn, en veel over het harde lopen en als ze wil ook stukjes draven, dan rammelt het wel los. oh nee de hoefschoenen eerst... maar zo op de foto zie ik niks van gevoelige hoeven, hoe zag wout dat? lijkt die rechtsvoor nu wat krom naar buiten te lopen?

laten die jeuzelende mannen ook een leuke hobbie zoeken, heus dan ben je van het gezeur af
kinke ook sterkte ermee!!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:04

Jellie schreef:
Gevonden! Deze foto's zijn van 27 februari 2005.
Afbeelding
Afbeelding
Dit was dus de linker voorhoef. Ik hoop niet dat jullie t vervelend vinden dat ik zo veel foto's geplaatst heb maar nu stop ik

op die foto's zie ik inderdaad de losse wand wat gewoon een vergevorderde "flare" is met totale afbraak van de witte lijn en aan de andere kant is de witte lijn ook verbreed c.q. zit er een flare. er zitten volgens mij ook meerdere lagen steunselmateriaal over de zool heen. allemaal geen drama. komt goed door op de juiste manier bekappen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:16

Is die losse wand nu gewoon een dubbele wand die weg kan of krijg je dan toch een 'openliggende' witte lijn te zien ??

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:44

openliggende witte lijn die toch al niet meer existent is want de verbinding heeft losgelaten. ik zou de wand daar helemaal weggevijld hebben. hebben ze dat in utrecht ook gedaan?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:55

Cookies schreef:

niks lastig vallen. je moet het toch ergens kwijt.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:07

Had vandaag weer eens een drukke dag. Eerst een setje hoeven gedaan op de stal van een kennis. vervolgens mijn vriendin opgehaald en naar onze paarden gereden. Hun tanden moesten allemaal weer eens gedaan worden. Stond al een tijdje op de agenda (het huis van de schilder..........)

Arme Eros had alweer een losse splinter in zijn tandvlees hangen. ik vond hem al een tijdje wat minder snel eten en hij was de laatste paar dagen er chagerijnig wat hij normaal nooit is. gelukkig eet hij nu weer als een tierelier. Ook de gebitten van Moon, Jackie en Briolette zijn weer opgeknapt.
Moon is aan het wisselen op het moment en de twee meiden kregen een routinebehandeling.

vervolgens heb ik nog foto's van Briolette's hoeven gemaakt:

linksvoor
Afbeelding

rechtsvoor
Afbeelding
Afbeelding

ik ben hier erg trots op. de eeltrand bij de toon is een stuk minder en de voeten zijn aardig hol aan het trekken en voral haar houding is een stuk beter geworden, ze plaats de voorbenen netjes recht onder haar en niet meer naar achteren.

was net thuis toen de deurbel ging. mijn buurmeisje met haar haflinger stond voor het hek ( die we laatst niet gevangen kregen in de wei). hoeven zagen er niet uit dus ook nog gauw even gedaan. kreeg nog even indirekt een kompliment. mijn buurmeisje vertelde me dat haar merrie altijd gevoelig liep en stijf als de hoefsmid haar bekapte. sindsdat ik haar doe heeft ze er geen last meer van

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:19

Jackie: Zien er goed uit. Je mag trots zijn op je werk, het komt er allemaal niet vanzelf. Jammer dat jij mijn buurvrouw niet bent

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:22

Jossie schreef:
De smid is net weer weg en ik heb goed nieuws! Zij is het met me eens, Kate's hoeven zouden gebaat zijn bij wat extra onderhoud. Het mooiste zou dan (ook volgens haar) zijn als ik dat zelf deed. Ook wilde ze weten wat NB inhoudt, dus ik heb wel wat uitgelegd. Op mijn verzoek heeft ze de steunsels verwijderd, de hoefwand gelijk met de zool gemaakt, de hoeven rond afgevijld en bij de straal alleen alle losse vellen eraf gehaald. Ze wil ook, zo gauw ik het boek binnen heb, deze ook lezen, zodat ze weet waarop ze moet letten bij mij (Kate dus).

Met andere woorden: Kate is door mijn traditionele smid op NB-achtige wijze bekapt vanmiddag! En, niet geheel onbelangrijk, ze staat achter mijn beslissing om Kate volgens NB te gaan doen. Zij zal alleen, zoals ze zelf zei, "het proces bewaken, dat de hoefstand goed blijft en de hoefgezondheid niet in het geding komt". Tja, dat zijn nou net een paar van de redenen die mij tot NB bekeerden...

Ben vandaag dus een blij mens!

geweldig dat je smid er zo positief tegenover staat. mijn laatste TS was een hele aardige meid die werkelijk haar best deed om op mijn aanwijzingen NB achtig te bekappen. helaas was er toen nog geen leesvoer in het Nederlands en kan ze geen Engels lezen. het bleef dus bij plaatjes kijken. ook wist ik er toen nog niet genoeg vanaf om het haar goed uit te leggen. ik ben toen toch overgestapt naar eerst een Strasser bekapster omdat ik niks anders kon vinden en daarna naar Wout Overbeeke.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:24

Mooie voetjes jackie!
Mooie dikke hoefwand begint er te komen. Speel je ook zelf voor tandarts?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:25

opala schreef:
Jackie: Zien er goed uit. Je mag trots zijn op je werk, het komt er allemaal niet vanzelf. Jammer dat jij mijn buurvrouw niet bent

ik ben dan misschien niet je buurvrouw maar Hilversum en Krommenie is niet echt ver van elkaar vandaan (i.m.o.) in het geval dat je een keertje advies nodig hebt.......

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:26

wendytjeG schreef:
Mooie voetjes jackie!
Mooie dikke hoefwand begint er te komen. Speel je ook zelf voor tandarts?

ik ben paardentandarts van beroep. de hoeven zijn een uit de klauwen gegroeide hobby