[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:34

jackie schreef:
Lenneke_ schreef:
Op de hei waar ik rij hebben ze van die ellendige klaphekjes waar je eraf moet om ze open te doen. Ze zijn wel zo vriendelijk geweest om bij elk hekje een opstapje te zetten Haha!

op die hei rei ik ook weleens. de opstapjes zijn wel handig. met Skip lukt het niet (te hoog) maar met mijn andere paarden kan ik het hekje vanaf de paardenrug open doen en doorheen rijden. scheelt afstappen. er zijn duw en trekhekjes. met Eros kan ik er achteruit doorheen. hij duwt ze met zijn achterwerk open Haha! .

Dat vind ik knap.
Ik heb het ook wel eens geporbeerd. Maar ik kreeg echt geen beweging in dat hekje vanaf Anouar z'n rug (slappeling ben ik)
Ik stap er dus maar gewoon af. Vind het ook een eng idee dat die hekje zelf dichtklappen. Stel dat ik hem los moet laten terwijl we er nog niet helemaal doorheen zijn Scheve mond

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:36

Nogmaals, heel veel plezier

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:37

Ik blijf ook op Femke zitten met die hekjes open doen hoor.
Als het een duw hekje is zet ik Femke ervoor,en duwt zij met haar neus het hek verder open,en loopt erdoor.
Is het een trekhekje,dan zet ik haar ervoor,pak met 1 vinger het hek,en ze loopt naar achter tot het hekje ver genoeg open is,en loopt dan door het hekje.
Heel makkelijk,vooral als je net als ik moeilijk op je knollie komt... Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:38

Maar hoe blijf je dat hekje dan vasthouden, of klappen die bij jullie niet vanzelf dicht?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:38

Ja,de hekjes staan wat schuin,dus ze slaan weer dicht als je erdoor bent.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:39

Dat vind ik dus eng

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:40

Op de veluwe hadden ze gewoon grote hoge hekken. Die waren heel makkelijk open en dicht te doen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:40

Arabel geeft heel snel toestemming dat je op haar rug mag. In de wei gaat ze stilstaan, en wel zo dat je er wel op moet springen. Ik klim er vaak zonder zadel op, vanaf de grond. Ze blijft dan eigenlijk altijd staan totdat ik stap zeg. Arabel vind rijden ontzettend leuk, het is wel eens anders geweest. Toen rende ze keihard weg als je met het zadel aankwam, of ze schopte je de box uit.

Gelukkig is ze niet zo groot, 1.50. Ons nieuwe paard is tegen de 1.70, dat lukt wat moeilijker denk ik. Ik gebruik wel vaak een greppel of een hek om op te stappen, dit om haar niet al te veel te belasten en ik probeer het ook links en rechts af te wisselen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:42

Ik ga slapen
Morgen vroeg op

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:42

Lenneke_ schreef:
Maar hoe blijf je dat hekje dan vasthouden, of klappen die bij jullie niet vanzelf dicht?

jazeker doen ze dat. als ik half doorheen ben laat ik los en kom het klaphekje tegen het paard aan. geen probleem, paard trekt zich niks ervan aan. kwestie van oefenen en op de goede moment snoepjes voeren. Eros, die de hekjes met zijn réét open duwt, is overigens ook 3/4 arabier en de wiebeligste van alle vier.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:06

Pffff wat een gedoe allemaal, de fenders zijn dus echt te kort, ik hoopte even dat ik het verkeerd had gezien maar helaas. edit: Krijg net een pb'tje van Pmarena die uitlegt dat het probleem misschien toch nog op te lossen is.

Maar nu is er nog iets geks aan de hand... euh... dit...

http://www.zippyvideos.com/3011082885930876/03-09-06/
(mislukte poging)

en dit:

http://www.zippyvideos.com/7616679615930836/03-09-06_2/
(Geslaagde poging)

Nu ben ik geen groot paardenkenner... maar dit is volgens mij niet het gedrag van een zwangere merrie!
Maar goed, ik ga slapen en veel piekeren...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:12

nu kan ik ook weer lekker slapen arno Knipoog
Misschien vind Vanilla het wel lekker en laat ze hem nog even oefenen. Het ziet er inderdaad niet uit als een zwangere merrie maar je weet het maar nooit...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 00:09

Haha, lijkt me niet echt drachtig maar meer hengstig...

Ik ben ook aan het proberen met die klaphekjes met mijn Sox, gaat steeds beter. Kan nu ook via picknicktafels opstappen en bankjes, ze blijft netjes staan.
Problemen met opzadelen en aansingelen heb ik nooit gehad. Ik zadel los op en dat kan allemaal heel snel.

Mijn merrie is na 3x bij de hengst te zijn geweest dit jaar ook niet drachtig dus ik laat het er nu bij. Dan maar geen off spring hoor.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 04:28

WHAAAAA !!!!!!! ik kan niet slapen!!!! er zitten van die super irritanten #$%@%$@ muggen op onze slaapkamer... Ik heb nu maar met van dat anti-instectenspul gespoten, moet je helaas alleen wel even van je kamer afblijven Boos! Boos! Boos! Boos! Dit is niet echt goed voor mijn ochtend humeur....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 06:36

goeie morgen allemaal!
eva: hele fijne tijd in zuid afrika Lachen maar dat zal wel lukken denk ik Knipoog
vervelend he die muggen Scheve mond ik zit ook weer helemaal onder de bulten!! grr echt die beesten!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:02

eva: veel plezier in Z-A!

Ik ga opschieten, moet eerst naar de wei en dan naar dat gesticht waar ik weer 5 dagen per week opgesloten word.....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:06

Goedemorgen.

Ik dacht al dat ik de enige was met die k*t muggen... Boos!

Arno,zo te zien is ze dan toch niet drachtig..
Maar normaal gesproken is een drachtige merrie ook niet meer bij de hengst,dus wie weet...laat een drachtige merrie zich toch af en toe nog dekken...???maar wist niemand dat omdat de hengst normaal weg gaat (of de merrie) als de dekking eenmaal is gedaan? Cool
(ben ik nog te volgen?)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:15

Eva, heel veel plezier in Zuid-Afrika!!
Arno.....ze lijkt in ieder geval niet drachtig. Maar...ze zijn tenminste geen maagd meer Knipoog
Bij mijn weten tolereert een drachtige merrie geen hengst meer op die manier, maar ik ben ook geen expert.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:22

Kinke schreef:
Eva, heel veel plezier in Zuid-Afrika!!
Arno.....ze lijkt in ieder geval niet drachtig. Maar...ze zijn tenminste geen maagd meer Knipoog
Bij mijn weten tolereert een drachtige merrie geen hengst meer op die manier, maar ik ben ook geen expert.
Eva,ga je nu al weg dan?Veel plezier ermee.. Knipoog

Kinke, volgens mij laat een drachtige merrie zich ook niet meer dekken..maar hoeveel mensen laten hun hengst nog bij de merrie staan NA dat de dekking is gelukt?
Ik ken er geen...
Dus misschien wist niemand dat een merrie zich zo af en toe nog laat dekken???
(ik ga altijd uit van het positieve...) Clown

Trouwens,op de vorige stal waar ik stond,(juist..stal..) Bloos daar werden de ruinen gedekt door de ruinen...
Hele slurf van achter erin hoor...
Vonden ze volgens mij gewoon lekker,anders hadden ze wel geprotesteerd...
Wie weet hadden de paarden van Arno gewoon zin? Nagelbijten / Gniffelen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:31

Citaat:
maar hoeveel mensen laten hun hengst nog bij de merrie staan NA dat de dekking is gelukt?
Ik ken er geen...

dat hebben wij jarenlang gedaan, we haden 2 dekhengsten en die hadden iederhun eigen kudde. Als eenmerrie drachtig was, sloeg ze af, alswij dachten dat ze moesten bevallen visten we ze eruit en zetten we ze in een speicale grote bevalbox..... daar gebeurde bijna nooit iets, pas als ze weer in de groep stonden (onder het mom van: zeker vergist, ze hoeft nog niet) poepten ze het veulen achter elkaar uit.....

HC heeft ook z'n hengst in de kudde staan....

volgens mij is het "normal" om de merrie bij de hengst te brengen, te laten dekken en mee naar huis te nemen en "natural" om ze bij elkaaar te laten staan.....

zo een bakje "kots" en dan naar de wei....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:44

Morrie,begin nou niet over dat Ego zo groot als heel Spanje,het is nog vroeg..ik moet de dag nog beginnen!! Boos!
Zo zie je maar dat ik nog steeds normal denk over veel dingen..
*schaam schaam*
Wist ik veel...
Dan is mijn conclusie ook dat ze waarschijnlijk niet drachtig is.
(nu misschien dan wel!!!) Pling

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:54

dan wordt het sowieso een heel laat veulen....

ik weet nu weer hoe smerig make-up aanvoelt op je smoel, maar ja als ik het er niet opsmeer, herkent niemand me op m'n werk..... ik heb het de hele vakantie uiteraard niet gesmeerd, vind het smerige rotzooi....

Morrie dekt overigens ook, zet hem bij een merrie en is in 5 minuten bekeken. In Baarle Nassau gebruikten we hem als schouwruin, deed ie nog iets voor de kost, nu krijgt ie het "gratis"....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:03

Goedemorgen

Eva: veel plezier nog!

Arno: gewoon nog een keer laten scannen door de DA, dan weet je het zeker!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:50

@Arno: nee, Vanilla is niet drachtig Ach gut . dat had ik al in de gaten toen ik bij je was om de gebitten te doen. en tenminste op de eerste video bakt Volare er niks van Clown . leg hem eens uit dat het kwakkie IN de merrie moet en niet op de grond. op de tweede video kan ik niet precies zien of hij het wel goed doet. Vanilla lijkt wat geïrriteerd door zijn gekluns.

@TL: een merrie laat de hengst uitsluitend toe als ze hengstig is, en dat zijn merries alleen als ze niet drachtig zijn. dus ze doen het niet voor de lol. dat doen alleen wij mensen en de Bonobo chimpansee's.

Skip heeft zich (na zijn castratie) de eerste paar weken uitgeleefd op mijn merries, maar uitsluitend op uitnodiging van de dames. als hij buiten de hengstigheid om te dicht bij kwam kon hij klappen krijgen. hij wist ook niet hoe het moest in het begin, maar met hulp van Briolette die al de nodige ervaring had, had hij het binnen de kortste tijd door. hij had ook nog eens het probleem dat Moon en/of de op dat moment niet hengstige Jackie root in het eten kwamen gooien. Moon vond namelijk dat er van zijn mama en zus afgebleven moest worden en Jackie vond hem helemaal niet aardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:10

Nou Arno, ze hebben elkaar dus gevonden. Haha!

Evita: ontzettend veel plezier gewenst!

Vandaag is m'n laatste vakantiedag... Ik ga er nog even lekker van genieten, de zon schijnt!