Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pellie schreef:stevige stappers zijn het zeker, morgen zullen de 'na' foto's meer informatie opleveren!
opala schreef:Van de vele keren dat ik iets via I-net besteld heb, is het maar 2x geweest dat ik niet kreeg wat ik bestelde, het ging gelukkig maar om kleine bedragen
wendytjeG schreef:Antheman schreef:Hoeft niet. Andor heeft al 2 keer luizen gehad.
Wassen met teatree en daarna insprayen met Frontline ,dat anti vlooien spul voor katten en honden. Bij Laarakker raden ze aan om met Veerust (flink veel) te spuiten ipv Frontline.
Waarom krijgen bepaalde paarden eigenlijk luizen?
Ik heb in ieder geval de eigenaren van de andere pensionpaarden het verteld, maar volgens mij hebben die andere 2 in ieder geval geen jeuk.
Trouwens, goede bierkeuze op je foto
Pellie schreef:Pellie schreef:stevige stappers zijn het zeker, morgen zullen de 'na' foto's meer informatie opleveren!
die ronde... in een S vorm? ik gebruik hem amper, vind em te ruw vijlen... en die rechte met 4 vlakken.... ook niet geweldigkomen ook bij de agradi weg, ik gebruk meestal die ouwe verroeste van stal nog haha, die is lang en dun en kan ik het beste mee overweg. ik moet dus zelf ff eentje aanschaffen nog
Cookies schreef:Veerust helpt super tegen luizen!!!
Antheman schreef:
Ik weet het niet. Er zijn mensen die zeggen dat het een weerstanskwestie is.
Mij DA heeft toen gezegd dat het er NIET mee te maken heeft. Toch denk ik zelf oiok wel dat een paard wat minder in zijn vel zit en bijv lekker ruikt eerder een prooi is voor luizen.
Wat ik wel om me heen lees en hoor , is dat het vooral jónge paarden treft!
Jossie schreef:Ik weet dat de smid een tijdje geleden niet afwijzend tegenover NB stond, stiekem hoop ik dat ook de smid zich er verder in verdiept heeft en dus mijn NB-werk wil controleren als ze voor het andere paardje komt. Verder ga ik haar uiteraard vragen om de straal van Kate zoveel mogelijk met rust te laten!
Kortom, spannend! Ik heb zin om eraan te beginnen en kan eigenlijk niet wachten totdat het bestelde boek binnen is.
wendytjeG schreef:Antheman schreef:
Ik weet het niet. Er zijn mensen die zeggen dat het een weerstanskwestie is.
Mij DA heeft toen gezegd dat het er NIET mee te maken heeft. Toch denk ik zelf oiok wel dat een paard wat minder in zijn vel zit en bijv lekker ruikt eerder een prooi is voor luizen.
Wat ik wel om me heen lees en hoor , is dat het vooral jónge paarden treft!
Volgens mijn DA was het een weerstandkwestie... op zich niet zo vreemd dat die van mij het dan kreeg... niet genoeg gehad op de hengstenwei, 2 verhuizingen, castratie....
Hij is ontwormd met een middel dat ook luizen bestrijdt, en ik moet hem helemaal gaan wassen. Dat wordt nog lachen
opala schreef:Die S-vormige ja. Dat had je wel even kunnen meldendat het naadje was.
Luizen: jakkie
nienke07 schreef:Cooks... we horen denk ik allemaal wel eens geklaag van het thuisfront (bij mij niet alleen over de paarden-tijd, maar ook nog over bokt) Het is aan jou om te bepalen of het geklaag opweegt tegen het plezier dat je hebt van je beessies...
Ik dacht dat Bob ook wel into de beessies was? Rex is toch van hem? Ga je wel aan het huishouden als je géén paarden meer hebt? ()
Had je de paarden al toen Bob je leerde kennen? Wat is er nu anders dan toen?
Sterkte er maar mee!
Cookies schreef:En het maakt niet uit wat ik doe het is toch nooit goed. Ik voldoe gewoon niet aan zijn eisen. En in wat voor bochten ik me ook wring om het beter te maken, hij ziet het niet eens. Ik weet het ook niet meer hoor![]()
opala schreef:Cookies schreef:En het maakt niet uit wat ik doe het is toch nooit goed. Ik voldoe gewoon niet aan zijn eisen. En in wat voor bochten ik me ook wring om het beter te maken, hij ziet het niet eens. Ik weet het ook niet meer hoor![]()
Praten met elkaar. Ophouden met jezelf in bochten te wringen. In een relatie moet ruimte zijn voor elkaars eigen dingen. Hebben wij ook jaren over gedaan. Wanneer bij jezelf onvrede is, gun je een ander niets. Blijkbaar heeft die Bob van je het zelf niet naar de zin. Kom er achter wat niet. Onthou Cookies, sommige dingen krijg je niet cadeau dat moet vaak groeien en soms moet je er om vechten (figuurlijk dan). 1 Ding in je oren knopen, cijfer je nooit en te nimmer weg. Jij bent net zo uniek als ieder ander![]()
opala schreef:
Praten met
elkaar
Ophouden met jezelf in bochten te wringen. In een relatie moet ruimte zijn voor elkaars eigen dingen. Hebben wij ook jaren over gedaan. Wanneer bij jezelf onvrede is, gun je een ander niets.
Blijkbaar heeft die Bob van je het zelf niet naar de zin
. Kom er achter wat niet. Onthou Cookies, sommige dingen krijg je niet cadeau dat moet vaak groeien en soms moet je er om vechten (figuurlijk dan). 1 Ding in je oren knopen, cijfer je nooit en te nimmer weg. Jij bent net zo uniek als ieder ander![]()