De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:31

Van de vele keren dat ik iets via I-net besteld heb, is het maar 2x geweest dat ik niet kreeg wat ik bestelde, het ging gelukkig maar om kleine bedragen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:58

Pellie schreef:
stevige stappers zijn het zeker, morgen zullen de 'na' foto's meer informatie opleveren!

die ronde... in een S vorm? ik gebruik hem amper, vind em te ruw vijlen... en die rechte met 4 vlakken.... ook niet geweldig komen ook bij de agradi weg, ik gebruk meestal die ouwe verroeste van stal nog haha, die is lang en dun en kan ik het beste mee overweg. ik moet dus zelf ff eentje aanschaffen nog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 10:05

opala schreef:
Van de vele keren dat ik iets via I-net besteld heb, is het maar 2x geweest dat ik niet kreeg wat ik bestelde, het ging gelukkig maar om kleine bedragen

Is nog nooit misgegaan bij mij!
Hoewel ik hem nu wel zat te knijpen voor mijn Parelli pakket, ik dacht dat ze me erin had geluisd, duurde allemaal zoooo lang. Maar nu is ie er dan!

Ik kan ook niks met zo´n 4 vlak vijl hoor! ik heb gewoon een knetterscherpe rechte vijl.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 10:07

wendytjeG schreef:
Antheman schreef:
Hoeft niet. Andor heeft al 2 keer luizen gehad.
Wassen met teatree en daarna insprayen met Frontline ,dat anti vlooien spul voor katten en honden. Bij Laarakker raden ze aan om met Veerust (flink veel) te spuiten ipv Frontline.

Waarom krijgen bepaalde paarden eigenlijk luizen?
Ik heb in ieder geval de eigenaren van de andere pensionpaarden het verteld, maar volgens mij hebben die andere 2 in ieder geval geen jeuk.

Trouwens, goede bierkeuze op je foto

Ik weet het niet. Er zijn mensen die zeggen dat het een weerstanskwestie is.
Mij DA heeft toen gezegd dat het er NIET mee te maken heeft. Toch denk ik zelf oiok wel dat een paard wat minder in zijn vel zit en bijv lekker ruikt eerder een prooi is voor luizen.
Wat ik wel om me heen lees en hoor , is dat het vooral jónge paarden treft!

Leffe Brune is heerlijk ja

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:25

Veerust helpt super tegen luizen!!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:35

Pellie schreef:
Pellie schreef:
stevige stappers zijn het zeker, morgen zullen de 'na' foto's meer informatie opleveren!

die ronde... in een S vorm? ik gebruik hem amper, vind em te ruw vijlen... en die rechte met 4 vlakken.... ook niet geweldig komen ook bij de agradi weg, ik gebruk meestal die ouwe verroeste van stal nog haha, die is lang en dun en kan ik het beste mee overweg. ik moet dus zelf ff eentje aanschaffen nog

Die S-vormige ja. Dat had je wel even kunnen melden dat het naadje was.

Luizen: jakkie

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:35

Cookies schreef:
Veerust helpt super tegen luizen!!!

Mooi, haal ik dat binnenkort. Ik heb nu de DA al gebeld, maar dan ben ik de volgende keer voorbereid

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:05

Vanmiddag gaat mijn (traditionele) smid Kate en haar vriendin bekappen. Ik ga een goed gesprek met mijn smid voeren over natuurlijk bekappen, oftewel haar meedelen dat ik op die manier verder wil met Kate's voeten. Ik hoop dat ze er begrip voor heeft, want mijn vriendin (eigenaresse van Kate's vriendin ) wil (nog) niet aan NB en zij zal de smid nog regelmatig nodig hebben.

Ik weet dat de smid een tijdje geleden niet afwijzend tegenover NB stond, stiekem hoop ik dat ook de smid zich er verder in verdiept heeft en dus mijn NB-werk wil controleren als ze voor het andere paardje komt . Verder ga ik haar uiteraard vragen om de straal van Kate zoveel mogelijk met rust te laten!

Kortom, spannend! Ik heb zin om eraan te beginnen en kan eigenlijk niet wachten totdat het bestelde boek binnen is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:12

Antheman schreef:

Mij DA heeft toen gezegd dat het er NIET mee te maken heeft. Toch denk ik zelf oiok wel dat een paard wat minder in zijn vel zit en bijv lekker ruikt eerder een prooi is voor luizen.

Volgens mijn DA was het een weerstandkwestie... op zich niet zo vreemd dat die van mij het dan kreeg... niet genoeg gehad op de hengstenwei, 2 verhuizingen, castratie....
Hij is ontwormd met een middel dat ook luizen bestrijdt, en ik moet hem helemaal gaan wassen. Dat wordt nog lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:13

Jossie schreef:
Ik weet dat de smid een tijdje geleden niet afwijzend tegenover NB stond, stiekem hoop ik dat ook de smid zich er verder in verdiept heeft en dus mijn NB-werk wil controleren als ze voor het andere paardje komt . Verder ga ik haar uiteraard vragen om de straal van Kate zoveel mogelijk met rust te laten!

Kortom, spannend! Ik heb zin om eraan te beginnen en kan eigenlijk niet wachten totdat het bestelde boek binnen is.

Leuk zeg dat je smid niet meteen negatief reageerde!
Als je het dan toch vraagt, vraag dan meteen of ie de hoefwand zoveel mogelijk gelijk wil maken met de zool, bespaart jou straks weer werk!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:16

Jossie: Succes met het gesprek

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:43

wendytjeG schreef:
Antheman schreef:

Volgens mijn DA was het een weerstandkwestie... op zich niet zo vreemd dat die van mij het dan kreeg... niet genoeg gehad op de hengstenwei, 2 verhuizingen, castratie....
Hij is ontwormd met een middel dat ook luizen bestrijdt, en ik moet hem helemaal gaan wassen. Dat wordt nog lachen

Dat wormenmiddel dat luizen bestrijd helpt alleen tegen bloedzuigende luizen. Wassen is niet nodig, met veerust krijg je alles dood. Wij hebben onze paarden ook met veerust behandeld en binnen 5 minuten lagen er allemaal dooie luizen op de vacht.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:49

Jongens ik zit erover te denken om mijn paarden te verkopen. Ik heb het helemaal gehad met het gezeur: jij denkt alleen maar aan de paarden, de paarden zijn bij jou alles. Je doet nix in het huishouden, alle tijd is voor de paarden. Wat dus niet waar is. Ja ik doe niet veel in het huishouden, ik ben een beetje een slons, maar ik zit echt niet zo lang bij de paarden dat de rest erbij inschiet.
Ik zal er in het begin echt wel heel zielig van zijn zo zonder paarden maar ik ben al 15 jaar depressief dus een beetje erger depri zal ook nog wel lukken. Vind het alleen sneu voor Ponto want die moet naar een bejaardentehuis en dan moet ie weer aan andere paarden wennen. Veseo zal niet zo moeilijk zijn denk ik. En Bob moet maar zien wat hij met Rex doet, het is zijn Haflinger.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:59

opala schreef:
Die S-vormige ja. Dat had je wel even kunnen melden dat het naadje was.

Luizen: jakkie

ooohw... ja volgende keer moet je me je bestellingen maar ff laten controleren hoor...
misschien kan jij er wel mee overweg.

Cookies? bob is je hubbie? sorry hoor, maar laat hem ff lekker snel volwassen en zelfstandig worden??? >;)
wat een waanzin om je liefdes weg te doen voor een man?!?! ook al is dat je andere liefde!!
heeft hij zelf wel een leuke hobbie, of doel in het leven? het is niet terecht dat hij het zo voor je loopt te vergallen. weet hij wel waar hij mee bezig is als hij dat elke keer zegt?

als je elkaar niet in de waarde laat en de ruimte geeft om jezelf te ontplooien en rust vindt dan moet je elkaar een schop geven en alleen verder gaan of een nieuwe partner zoeken.

klinkt alsof ik het ideaal plaatje heb maar ik heb in het begin van mijn relatie (ik was nog jong) veel moeten leren, over o.a. vrijetijdsindeling. ik vond het nooit leuk dat eejee met zijn motoren bezig was en aanverwante zaken. in de loop der jaren heb ik het leren accepteren want dat is het enige wat je als partner moet doen, accepteren!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 14:04

Cookies: Ik heb met je te doen. Kijk mijn man zegt het ook vaak en hij heeft wel gelijk, maar ..... gelukkig ziet hij ook hoe veel plezier ik er in heb en dat ik anders toch mijn tijd verdoe door op de bank te hangen. Misschien is het beter om je relatie onder de loep te nemen, hoe vind je man het wanneer je erna in een nog langer durende depressie raak, want ik neem aan dat je nu wel plezier hebt van de omgang met je paarden. Iemand die depressief is, heeft juist steun van iemand nodig en dat zou je partner moeten zijn. Doe het je zelf niet aan, kom op voor jezelf. Jij houdt rekening met hem en andersom. Voor de rest moet je doen wat je niet laten kunt .

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 14:39

Cooks... we horen denk ik allemaal wel eens geklaag van het thuisfront (bij mij niet alleen over de paarden-tijd, maar ook nog over bokt ) Het is aan jou om te bepalen of het geklaag opweegt tegen het plezier dat je hebt van je beessies...

Ik dacht dat Bob ook wel into de beessies was? Rex is toch van hem? Ga je wel aan het huishouden als je géén paarden meer hebt? ( )
Had je de paarden al toen Bob je leerde kennen? Wat is er nu anders dan toen?

Sterkte er maar mee!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:26

nienke07 schreef:
Cooks... we horen denk ik allemaal wel eens geklaag van het thuisfront (bij mij niet alleen over de paarden-tijd, maar ook nog over bokt ) Het is aan jou om te bepalen of het geklaag opweegt tegen het plezier dat je hebt van je beessies...

Ik dacht dat Bob ook wel into de beessies was? Rex is toch van hem? Ga je wel aan het huishouden als je géén paarden meer hebt? ( )
Had je de paarden al toen Bob je leerde kennen? Wat is er nu anders dan toen?

Sterkte er maar mee!

Ja jullie hebben allemaal gelijk. En nee ik ga echt niet meer poetsen als ik geen paarden meer zou hebben. En het maakt niet uit wat ik doe het is toch nooit goed. Ik voldoe gewoon niet aan zijn eisen. En in wat voor bochten ik me ook wring om het beter te maken, hij ziet het niet eens. Ik weet het ook niet meer hoor
Bob was voordat we een relatie kregen uitdrukkelijk gewaarschuwd dat ik een paard had en dat ik daar veel tijd in stak.

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:28

@ Cookies: Zo zet manlief je wel voor het blok zeg! Neem in ieder geval geen overhaaste beslissingen, als je je paardjes verkocht hebt is er geen weg meer terug... Maar eh, al 15 jaar depressief, dat is wel erg lang. Behandeling daarvoor mocht niet baten?

De smid is net weer weg en ik heb goed nieuws! Zij is het met me eens, Kate's hoeven zouden gebaat zijn bij wat extra onderhoud. Het mooiste zou dan (ook volgens haar) zijn als ik dat zelf deed. Ook wilde ze weten wat NB inhoudt, dus ik heb wel wat uitgelegd. Op mijn verzoek heeft ze de steunsels verwijderd, de hoefwand gelijk met de zool gemaakt, de hoeven rond afgevijld en bij de straal alleen alle losse vellen eraf gehaald. Ze wil ook, zo gauw ik het boek binnen heb, deze ook lezen, zodat ze weet waarop ze moet letten bij mij (Kate dus).

Met andere woorden: Kate is door mijn traditionele smid op NB-achtige wijze bekapt vanmiddag! En, niet geheel onbelangrijk, ze staat achter mijn beslissing om Kate volgens NB te gaan doen. Zij zal alleen, zoals ze zelf zei, "het proces bewaken, dat de hoefstand goed blijft en de hoefgezondheid niet in het geding komt". Tja, dat zijn nou net een paar van de redenen die mij tot NB bekeerden...

Ben vandaag dus een blij mens!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:43

Cookies schreef:
En het maakt niet uit wat ik doe het is toch nooit goed. Ik voldoe gewoon niet aan zijn eisen. En in wat voor bochten ik me ook wring om het beter te maken, hij ziet het niet eens. Ik weet het ook niet meer hoor

Praten met elkaar. Ophouden met jezelf in bochten te wringen. In een relatie moet ruimte zijn voor elkaars eigen dingen. Hebben wij ook jaren over gedaan. Wanneer bij jezelf onvrede is, gun je een ander niets. Blijkbaar heeft die Bob van je het zelf niet naar de zin. Kom er achter wat niet. Onthou Cookies, sommige dingen krijg je niet cadeau dat moet vaak groeien en soms moet je er om vechten (figuurlijk dan). 1 Ding in je oren knopen, cijfer je nooit en te nimmer weg. Jij bent net zo uniek als ieder ander

Jossie: Het begin van een nieuw tijdperk *o/*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:57

opala schreef:
Cookies schreef:
En het maakt niet uit wat ik doe het is toch nooit goed. Ik voldoe gewoon niet aan zijn eisen. En in wat voor bochten ik me ook wring om het beter te maken, hij ziet het niet eens. Ik weet het ook niet meer hoor

Praten met elkaar. Ophouden met jezelf in bochten te wringen. In een relatie moet ruimte zijn voor elkaars eigen dingen. Hebben wij ook jaren over gedaan. Wanneer bij jezelf onvrede is, gun je een ander niets. Blijkbaar heeft die Bob van je het zelf niet naar de zin. Kom er achter wat niet. Onthou Cookies, sommige dingen krijg je niet cadeau dat moet vaak groeien en soms moet je er om vechten (figuurlijk dan). 1 Ding in je oren knopen, cijfer je nooit en te nimmer weg. Jij bent net zo uniek als ieder ander

Een waarheid als een

Laat je man desnoods een werkster nemen als hij niet tevreden is over het huishouden, of zelf wat dingen opgeven. Het is zijn probleem, laat je niet met zijn problemen opzadelen als dat teveel voor je is!

En misschien denk je wel, dat jonge meisje heeft makkelijk praten, maar ik heb ook in de 6 jaar dat ik een relatie heb in diepe dalen gezeten (depressie) en ben er uit gekomen.
We zijn nu zelfs zover dat mijn vriend me eigenlijk over heeft gehaald om een paard te kopen
Omdat hij ziet hoeveel goed het me doet om met die dieren bezig te zijn!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 16:46

Cookies!

Geef Bob eens flink op zijn reet zeg.
Is ie nu helemaal??

Wij hebben thuis ook dipje, duurt al vrij lang eigenlijk.

Je doet NIET je paarden de deur uit!!!!!!!! Zij waren er tenslotte eerder!

Stuur je nu een PB tje.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:08

opala schreef:

Praten met

elkaar

Ophouden met jezelf in bochten te wringen. In een relatie moet ruimte zijn voor elkaars eigen dingen. Hebben wij ook jaren over gedaan. Wanneer bij jezelf onvrede is, gun je een ander niets.
Blijkbaar heeft die Bob van je het zelf niet naar de zin

. Kom er achter wat niet. Onthou Cookies, sommige dingen krijg je niet cadeau dat moet vaak groeien en soms moet je er om vechten (figuurlijk dan). 1 Ding in je oren knopen, cijfer je nooit en te nimmer weg. Jij bent net zo uniek als ieder ander

*slik*
Djeez Oop!! RAAK!!! (en niet alleen voor Cooks, kan er zo nog 2 verzinnen die deze woorden eens flink ter harte moeten nemen )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:14

Ik kan me alleen maar bij deze wijze vrouwen aansluiten
Als hij niet tevreden is dan moet ie zichzelf een spiegel voorhouden. En wat als je de paarden wegdoet? Is het dan allemaal wel perfect? De kans is groot dat ie dan ergens anders over begint te zeuren. Ik ben na 19 jaar gedumpt en ik moest deze onzin ook aanhoren. Ben nu druk op zoek naar een nieuw huis en Kinke gaat dan naar een pensionstal en we maken er gewoon weer iets van.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:04

Kinke: Na 19 jaar ..... niet niks. Wat deugt er na 19 jaar niet meer? Wat is er opeens beter of ????? Dat vraag je je wel eens af. En dan al dat geregel. Maar beter geen kerel, dan een kerel waar je niks aan hebt . Hopelijk vind je gauw een huis en wordt je leven weer veel vrolijker.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:23

@Cookies: ook ik sluit me aan bij iedereen. wat wil hij nou, een werkster? die kun je in dienst nemen. de paarden de deur uit, en dan? ben je dan gelukkiger omdat je tijd hebt voor het huishouden? hij heeft toch van tevoren geweten dat paarden je hobby zijn. Ponto naar een rusthuis? In jou plaats zou ik dat nog niet voor de geweldigste vent op aarde over hebben. En als hij dat van me zou vragen zou hij al niet de geweldigste vent op aarde kunnen zijn.

Ik heb geloof ik erg veel mazzel met mijn vechtgenoot. Doe namelijk geen f*ck in huis en meestal kook ik nog geeneens. maak weleens grappen erover dat hij op AH dieet is (magnetronvoer van Appie Hein). hij doet de was en maakt schoon en een keer in de week komt de werkster voor het grotere werk. ik doe werkelijk waar ik zin in heb, en hij mag dat ook van mij.

Tjonge, als ik jullie verhalen zo lees heb ik het toch wel heel erg getroffen.

Cookies, kop op en sta op je strepen.

@ Kinke: Sterkte. ook een luizestreek na 19 jaar!