[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:45

Even wat gekopieerd van de site van de paardendrogist:
Citaat:
Magnesium
Bij paarden waarbij nervositeit en prikkelbaarheid samengaan met verstijving van de spieren, kan er sprake zijn van een tekort aan magnesium. De werking van magnesium wordt ondersteund door de aanwezigheid van b-vitaminen.

En dit paste wel bij de mijne, het was me ook al door meerdere personen aangeraden. Ben net pas 1 week bezig en weet nog niet of het echt gaat werken.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:48

O ja, Anouar krijgt wel iets, zout. Niet elke dag, maar af en toe.
Hij heeft heel lang jodium tekort gehad, daardoor had hij een hele droge mond en dikke speekselklieren. Door af entoe een beetje zout te geven is het over

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:32

Citaat:
Eraf springen in volle rengalop

dan ben je dus te laat, je moet eraf (emergency dismount) voor ie in volle gengalop weg is.....

Morrie krijgt ook magnesium, voorgschreven door Steffi vd Laarse vorig jaar, gewoon door het voer en lijnzaadolie en iets voor z'n hoeven, geen biotine maar iets anders. Echt krachtvoer krijg ie niet: Pavi Liga brokjes en nu nog een beetje Pavo Stimix, dat gaat eraf zodra ie opd e wei staaat maar ik maak het restje nu wel op, vorig jaar kon ik een halve ton weggooien na de zomer, was beschimmeld.....

Morrie is gewassen en daarna weer gepaneerd in de bak, tot grote verbazing van de boer ging het prima en was ie stikbraaf.... ik heb maar niet gezegd dat ie zich gewoon overgaf aan het feit dat het toch ging gebeuren en zich compleet voor me had afgesloten, dat had ie toch niet begrepen, dus Morrie was gewoon braaf

Koetjes staan buiten op wat kalfjes na, die verdwijnen de rest van de zomer in boxen zodra de paarden buiten staan. Ook de paarden die altijd binnen moeten, zijn zonder pardon en dekens naar buiten geschopt door de boer, heb ik vanavond wat te doen met binnenzetten....

Er staat er nog 1 op stal, die is geblesseerd en staat er voorlopig nog wel even..... hij heeft OUWWW en is ZIELUG staat er op z'n box..... (of zoiets)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:35

Anouar moet eigelijk ook gewassen. Maar ik vind het zonde om hem nu uit de wei te halen, hij staat daar zo lekker

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:40

er kwam donkerbruin water van mijn grotendeels witte paard af, echt ontzettend goor...

De boer is erg tegen het wassen van paarden ook bij 30 graden in de zomer, dus die stond al te mopperen: straks hebbie longontsteking...... Maar die bolle was na het rollen alweer droog!

Nu maar hopen dat ie niet op de plaat gaat rollen, want dan kan ie morgen weer onder de douche

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:41

voor degenen die benieuwd zijn naar het megagrote halsterhoofdstel:

Afbeelding

en ik heb nog steeds 3 onderkinnen, op naar de volgende 15 kilo eraf

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:43

Geweldige foto

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:45

WiZwa vond het ook errrug leuk om mee te werken aan deze foto *not*....

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:45

wow wat een groot hoofdstel zeg arme poes eerst een touwhalster om ze neus en nu weer zo'n groot hoofdstel

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:46

Is dat hoofdstel nou blauw met roze?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:51

nee blauw met oranje bakstukken om het bit aan te doen

tja sommige katten zijn altijd de klos, maar de mijne nemen subtiel wraak: ze gaan altijd op de kattenbak als ik net ga eten...... wel bevorderlijk voor m'n dieet overigens

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:52

Oranje is een mooie kleur

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:53

Haha, die kat straalt het gewoon uit dat hij slachtoffer is hier

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:54

zo kijkt ie altijd naar Margreet (degene die de foto maakte)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:54

Dan begin je je toch af te vragen wat zij met hem heeft uitgespookt

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:57

Morrie schreef:
dan ben je dus te laat, je moet eraf (emergency dismount) voor ie in volle gengalop weg is.....

Vraagje: Hoeveel tijd denk je dat het haar kost om van stap in rengalop te komen ?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:59

een split second, maar jij moet de tekenen zien dat er iets gaat gebeuren en er dan af, vóór ze in rengalop wegspuit...... maar dat vereist veel oefening en heel veel naar paarden kijken en nog meer grondwerk..... paarden lezen is level 2 werk..... pas eind level 2 word je verondersteld een buitenritje in een gecontroleerde situatie te kunnen maken.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:00

Morrie schreef:
een split second, maar jij moet de tekenen zien dat er iets gaat gebeuren en er dan af, vóór ze in rengalop wegspuit...... maar dat vereist veel oefening en heel veel naar paarden kijken en nog meer grondwerk..... paarden lezen is level 2 werk..... pas eind level 2 word je verondersteld een buitenritje in een gecontroleerde situatie te kunnen maken.

Tja ik was bezig met een level 1 pakket maar diegene laat niets meer van zich horen

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:03

Morrie schreef:

Ik voel het pas als het al te laat is
Meestal voel ik alles ruim van te voren aan bv het spannen van haar rug is een teken of haar oren flippen.
Maar gisteren was er niets wat mij waarschuwde

En die emergency dismount? Snel voeten uit de beugels en hopla of begrijp ik het verkeerd? Moet je dan wel of niet je paard vasthouden?
Als ik loslaat ligt ze onder een vrachtwagen of gaat ze het spoor op (zit geen hek).

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:10

Anouar haalt ook wel eens zulke dingen in z'n hoofd. Meestal zeg ik: doe niet zo mal. En dan is het weer over.
Verder weet ik niet echt wat ik doe. Maar Anouar is ook wel heel makkelijk

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:24

Citaat:
Moet je dan wel of niet je paard vasthouden?

dat lijkt me erg verstandig, want je daarna moet doen, staat precies uitgelegd in level 2 en er is vast wel iemand op Bokt die je dat haarfijn stap voor stap uit de doeken kan doen. Ik kan het in praktijk wel maar al sik het stap voor stap op zou moeten schrijven, zou ik de dvd's en boeken erbij moeten halen en daar is het nu echt te mooi weer voor

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:28

Morrie schreef:
Citaat:
Moet je dan wel of niet je paard vasthouden?

dat lijkt me erg verstandig, want je daarna moet doen, staat precies uitgelegd in level 2 en er is vast wel iemand op Bokt die je dat haarfijn stap voor stap uit de doeken kan doen. Ik kan het in praktijk wel maar al sik het stap voor stap op zou moeten schrijven, zou ik de dvd's en boeken erbij moeten halen en daar is het nu echt te mooi weer voor

GRRR ik ben weer eens druk aan het werk.
Mijn collega is op vakantie en ik moet dus voor 2 werken en net nu wordt het druk
En ik zit de hele tijd naar buiten te kijken want de branddeur is open en dat is maar 3meter van mij vandaan.
Dat is echt een kwelling

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:46

Anouar15 schreef:
Anouar moet eigelijk ook gewassen. Maar ik vind het zonde om hem nu uit de wei te halen, hij staat daar zo lekker

tuinslang uitrollen en hem daar wassen. Zo heb ik vanmorgen Orlanda ook gedaan.. na wat protest vond ze het heerlijk...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:47

*whahaha* dat zou bij ons 2 km tuinslang betekenen: ze gaan dit jaar ergens achterin de polder op de wei

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:48

Moet ik wel een hele lange tuinslang hebben