[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:19

Goede morgen Allemaal

Dacht ik gisteren lekker langs de maas te gaan rijden
Stikt het daar van de beesten
Ik heb wel 10 meter gedraaft en toen al 2 van die dingen in mijn oog gehad
Ik ga zo´n dichte bril halen en een mondkapje, ik hou niet zo van al dat extra vlees JAKKES

Tussendoor nog ff in de bak gedressuurd (jaja heel natural ) Ze liep erg lekker over de rug en netjes rond op de plekke die moeten
Zelfs in de galop kon ik stelling vragen, zelfs op de rechter kant

Maar helaas mevrouw maakte weer eens misbruik van de relaxte uitstap richting huis
Komen we op het dijkje waar we normaal nog een drafje maken (langs het spoor) neemt ze me een spurt en een bok
Wat een &$#$%# ik kan er dan echt niet bij met mijn hoofd waarom dat nou moet
Dus zo vanuit een lekker stapje aan de lange teugel WHOESH in volle vaart al bokkend met der neus op der borst

Dus wij weer in het zelfde tempo terug naar het begin en nog eens geprobeerd. En weer etteren Dus weer terug en opnieuw en nog eens en nog eens. Totdat ze door had dat we niet eerder verder gingen dan dat ze "normaal" naar huis liep.
Dus mevrouw al druk kauwend met een denkbeeldig donderwolkje boven haar hoofd terug naar huis gestapt.

Nog ff in de bak thuis gereden tot ze weer netjes ontspannen was, ik stap er echt niet eerder af We moeten goed eindigen dat vindt ik erg belangrijk.
Toen nog ff los gedaan zodat ze lekker kon rollen in het zand en toen een schone stal in met har avondmaaltijd en kuil.

Wat denken jullie wat zou nou de rede zijn dat ze zo plotseling omslaat van super relaxed naar gestoord?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:30

Citaat:
Wat denken jullie wat zou nou de rede zijn dat ze zo plotseling omslaat van super relaxed naar gestoord?

daar hoorde ik van de osteopate een theorie over: de balans in je paard is verstoord (tussen de organen en het skelet/spierstelsel) en daardoor kan je van die rare reacties krijgen, kan ook een magnesiumtekort zijn, het kan ook vanuit jou komen, kortom: ik kan er niets zinnigs van zeggen. Ik zou eraf springen en het vanaf de grond oplossen: het paard weer leftbraind maken

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:37

Anouar heeft soms ook een dag dat er niks mee te beginnen is. Ik ga het dan ook niet proberen

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:40

Morrie schreef:
daar hoorde ik van de osteopate een theorie over: de balans in je paard is verstoord (tussen de organen en het skelet/spierstelsel) en daardoor kan je van die rare reacties krijgen, kan ook een magnesiumtekort zijn, het kan ook vanuit jou komen, kortom: ik kan er niets zinnigs van zeggen. Ik zou eraf springen en het vanaf de grond oplossen: het paard weer leftbraind maken

Eraf springen in volle rengalop lijkt me net zo handig met die drukke wegen hier

Ik stap vaak wel af als ze door blijft etteren dus dribbelen enz dan probeer ik haar duidelijk te maken dat ik rustig ben en zij dat ook kan zijn.

Er is ook op dat moment helemaal geen aanleiding, teminste niet iets wat ik kan vinden
Ik zit dus rustig met lange teugel mevrouw is in ezelorenstand en suft lekker rustig in stap. Dan vanuit het niets gaat ze met opgeheven hoofd en naar voren gerichte oren in rengalop al bokkend ervandoor.

Wat ik dan doe is meteen teugels op maat en zwaar zitten, helpt dat niet dan gaan we over op de bekende volte. Die helpt meestal wel
Maar dan daarna, ze is dan helemaal onrustig oren alle kanten op en maar willen rennen, ook als ik er dus naast ga lopen Dus meestal vervolgen we de weg dan zijwaarts

Ik weet dan echt niet wat ik moet doen, kan ik anders reageren? Of het negeren en doorrijden?

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:41

Anouar15 schreef:
Anouar heeft soms ook een dag dat er niks mee te beginnen is. Ik ga het dan ook niet proberen

Maar dat is dus niet het geval
Ze was echt super braaf en relaxed en vrolijk tot die dijk

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:44

Ik denk altijd maar zo, hij zou er wel een reden voor hebben. Paarden kunnen niet doen alsof.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:54

Klopt, er is altijd een reden. Niet dat jij daar altijd wat aan kunt doen, maar er is altijd een oorzaak voor zulk gedrag.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:00

Wat kl0te is dat hè!! Ik herken het hoor, vanuit het niets staat er een denkbeeldige tijger achter een klein wit steentje en weg is mijn goede humeur. Iedereen zegt dan: Ja maar je moet niet verwachten dat er wat gebeurt, gewoon ervan uit gaan dat ie niet schrikt... Als of je dat doet? Je bent relaxed bezig, met een lang teugeltje, zingt of fluit er wat bij en......pfiew-> weg zijn ze, als een raket....
Misschien heeft ie de zomer in z'n bol?
Werd ie gestoken door een vlieg in z'n kont ?
Lastig hoor, ze zullen er vast een reden voor hebben, maar welke??
Ik voer nu ook magnesium, eigenlijk omdat het schijnt dat door het gebruik van magnesium de afvalstoffen het lichaam makkelijker verlaten (ik wil proberen harde spieren (verzuring) door het eten van te veel gras te voorkomen), maar het schijnt tevens bij dit soort problemen te werken....
I'll let you know!!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:01

Anouar15 schreef:
Ik denk altijd maar zo, hij zou er wel een reden voor hebben. Paarden kunnen niet doen alsof.

Maar kunnen er wel een spelletje van maken!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:02

Anouar heeft soms ook dagen dat hij tijdens het rijden steeds omdraait. Erg fijn, vooral als je lekker aan het galoperen bent over de hei.
Geen flauw idee waarom hij dat doet

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:17

Ik heb de duiven gevangen in de schuur
Nadat ik ze voor de zoveelste keer uit de keuken heb gestuurd gingen ze maar weer in de schuur zitten. Heb mooi de deur dicht gedaan. Rotbeesten

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:50

Wat je je er nu mee doen. Grillen?

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:51

Zou het naar kip smaken?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:05

Duif schijnt niet slecht te smaken

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:09

Hoe voeren jullie dan magnesium? Ze zeiden ook dat Shy een hengstennek had door gebrek eraan, maar de DA zij weer dat het haar bouw was

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:18

Het is echt lekker weer

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:21

De meeste van die supplementen voer je gewoon over de brok of door wat slobber

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:29

pony25 schreef:
Hoe voeren jullie dan magnesium? Ze zeiden ook dat Shy een hengstennek had door gebrek eraan, maar de DA zij weer dat het haar bouw was

Mijn paard krijgt het in de vorm van een soort poeder/schaafsel van de stalhouder.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:30

Ik geef de magnesium vaak door wat slobber of door wat brok met een klein scheutje zonnebloemolie, blijft het lekker plakken, ik denk dat de magnesium anders in de voerbak blijft zitten en niet in mijn paardje terecht komt!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:31

Anouar krijgt helemaal geen poeders of wat dan ook.
Als ik zie wat sommige hun paard allemaal geven. Poedertje zus, poedertje zo, nog een schepje van dit en een schepje van dat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:31

gouda schreef:
Mijn paard krijgt het in de vorm van een soort poeder/schaafsel van de stalhouder.

Echt waar? Waar doet ie dat voor dan? Geeft ie zomaar supplementen?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:33

Kan ik de computer niet buiten zetten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:33

Walter krijgt ook niks

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:35

Anouar15 schreef:
Anouar krijgt helemaal geen poeders of wat dan ook.
Als ik zie wat sommige hun paard allemaal geven. Poedertje zus, poedertje zo, nog een schepje van dit en een schepje van dat.

Dan heeft ie wrs ook nog nooit wat gemankeerd. Als je merkt dat je steeds met hetzelfde probleem zit dat ontkent of onderkent wordt door een regulier DA ga je toch wat anders proberen (niet alles trouwens hoor, moet er wel zeker van zijn dat het geen kwaad kan). Ook als je bijvoorbeeld weet dat er in het meeste gras in nederland vaak niet genoeg voedingsstoffen/vitamines zitten zet dat je toch aan het denken (tenminste, mij dan .

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:38

Anouar krijgt wel krachtvoer