[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:14

Morrie schreef:
ik wacht nog ff anders word ik té mooi

Rijen kerels staan te dringen voor je raam, niet weg te slaan!
Morrie is daar niet van gediend, gaat dus voorlopig nog even niet naar bed!!
Ik ga zo ook naar bed hoor... Om 6.45 gaat de wekker weer en mag ik weer fijn aan het werk...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:16

Citaat:
Rijen kerels staan te dringen voor je raam, niet weg te slaan

ik val op lange mannen, maar dan moeten ze wel erg lang zijn: ik woon op 2-hoog

ik heb zowaar de veer voor Malijn in de auto liggen, goed hè voor iemand met Alzheimer-kight! (IMJ snapt dit)

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:38

Morrie schreef:
Citaat:
Rijen kerels staan te dringen voor je raam, niet weg te slaan

ik val op lange mannen, maar dan moeten ze wel erg lang zijn: ik woon op 2-hoog

ik heb zowaar de veer voor Malijn in de auto liggen, goed hè voor iemand met Alzheimer-kight! (IMJ snapt dit)

Mannen klimmen op elkaar om glimp van Morrie op te kunnen vangen!!

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:50

Even mijn hart luchten hoor...
Ik snap er niks van, kom je s'avonds aan, staan ze met zijn allen in de inloopstal! Ga toch buiten staan! Ik heb niet voor niets al die palen geslagen en dat lint gespannen zodat ze uit die stal kunnen lopen... Wat is er nou zo reuzespannend aan die stal?
Ze krijgen daar nooit eten, het is er donker, sinds een paar weken ligt er geen stro meer, je kunt niet snel vluchten als er een roofdier aan komt en ze gebruiken het meer als toilet.
Ik ga toch ook niet de hele dag op mijn wc staan? Wat nog stommer is, toen het zo enorm hard sneeuwde en ijzelde, kwam ik ongeveer als een bevroren ijsblok aangegleden op mijn brommertje, en toen stonden ze met zijn allen buiten! Ik kan er gewoon niet meer bij hoor. Zouden ze het buiten nu te warm vinden? Maar als het donker is, dan kan het toch wel?
Tis dat ze verder zo mooi en aardig zijn, maar anders had ik ze allang van het weiland geschopt met hun rare manieren.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:21

Goedemorgen iedereen! wat een heerlijk weer! ga vandaag lekker Orlanda wassen!

Als het warm is, staan de paarden bij ons meestal ook niet in de wei, maar in het pad of het tuintje voor de stal, das onder de bomen, lekker in de schaduw, en je waant je er helemaal vrij (als je het schrikdraad vergeet).

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:42

geen man gezien hoor...... ook niet gehoord, alleen die rottige industrienaaimachine van iemand hier in het blok, die begon om half 5 alweer te ratelen.......zal wel iemand een gordijnenaterliertje hebben ofzo......

ik ga opschieten: moet schoonmaken en om 10 uur aangekleed zijn, want dan komt margreet het mega grote halster-hoofdstel halen dat we op proef hebben om foto's van te maken op paarden met grote koppen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:07

Goedemorgen!
Ik ben benieuwd waar Walter en zijn harem dan zullen staan vanavond. Volgens mij hebben ze alleen de eerste dagen de stal een beetje van binnen bekeken

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:15

Nog een weekje dan mag Anouar ook 's nachts buiten. Alleen wel zonder schuilhok

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:21

Morrie over een week of 2, maar dan ook helemaal zonder schuilmogelijkheden: in de kale polder

deel 1 gore klusjes is klaar, nu deel 2 *bleghh*

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:31

@ morrie: heb je foto's gemaakt van het hoofdstel/halster??
Wil zien!!!
Hè, waarom gaan jullie eigenlijk allemaal leuke dingen doen vandaag? Hoeft er nou niemand te werken ofzo??

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:32

Ik wel hoor.... ik zit hier braaf binnen achter mijn computertje

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:32

nou leuke dingen: smerige karweitjes in huis doen...... énig.....

die foto's zijn naar pmarena gestuurd, het is aan haar om ze openbaar te maken, of niet......het is haar uitvinding, dat hoofdstel tenslotte

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:33

Ik hoef niet te werken

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:51

Morrie schreef:
nou leuke dingen: smerige karweitjes in huis doen...... énig.....

die foto's zijn naar pmarena gestuurd, het is aan haar om ze openbaar te maken, of niet......het is haar uitvinding, dat hoofdstel tenslotte

Tja, ik heb helaas geen vakantie en moet die "leuke dingen en smerige karweitjes" vanavond nog weer doen. Oh... ben echt geen huisvrouw hoor.... Ik heb zo'n hekel aan al die huishoudelijke toestanden .... Maar goed, wie niet.

Iedereen die vrij heeft boft wel!! Het is super lekker vandaag, vanmiddag is regen en mogelijk onweer voorspeld, we zien wel weer of het klopt!

Jammer van die foto's, als ze ze publiceerd: let us know!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:54

Mijn huishouden is een zooitje op het moment. We moeten nodig weer eens strijken, we hebben ongeveer niks meer om aan te trekken

Als ik eenmaal geld verdien ga ik voor de schoonmaakster....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:57

ik doe dagelijks dweilen en stofzuigen hoor en iedere week alle ramen lappen binnen en buiten, zoals mijn moeder het erin gestampt heeft....

maar sommige dingen vind ik zo vreselijk om te doen, dat doe ik dan in een vakantie... ik heb nu alle gordijnen gewassen en moet nog alle deuren lappen, dan heb je in een 2 kamerflat ineens heel veel deuren.....

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:00

Dweilen doe ik echt niet elke dag hoor....*blegh* Stofzuigen wel bijna dagelijks, ik ruim het ding niet eens meer op als de hond in de rui is, iedere keer als er een dot haar voorbij komt zeilen pak ik de stofzuiger even, die staat toch klaar!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:09

Het scheelt wel enorm dat ik verder geen huisdieren heb, natuurlijk, maar stofzuigen doen we een keer per week....

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:28

promptertje schreef:
gouda schreef:
pff nog meer en staan de paarden dan in de winter in een paddock of wei?

's Winters in de paddock, 's zomers in de wei. En er zijn veel faciliteiten om te trainen ( 2 x buitenbak, 1 keer kleine binnenbak, longeercirkel, trainingsbaan van 1000 meter, 2 wasplaatsen). Ik heb goede trainingsfaciliteiten nodig, en daarvoor is deze stal ideaal, je kunt het hele jaar trainen en je paard kan het hele jaar door naar buiten, al is het in de winter dan niet in het land. Bovendien kijkt niemand je gek aan als je aan het Parelli-en bent, er staan allerlei mensen die allerlei dingen met hun paarden doen, heel prettige sfeer .

Dat klink wel ideaal en veel naar buiten en zoveel faciliteiten. Meestal gaat dat niet samen. Ik zou het er ook wel voor over hebben.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:40

Dat gaat idd meestal niet samen, gek eigenlijk hè?!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:44

arno8 schreef:
Even mijn hart luchten hoor...
Ik snap er niks van, kom je s'avonds aan, staan ze met zijn allen in de inloopstal! Ga toch buiten staan! Ik heb niet voor niets al die palen geslagen en dat lint gespannen zodat ze uit die stal kunnen lopen... Wat is er nou zo reuzespannend aan die stal?
Ze krijgen daar nooit eten, het is er donker, sinds een paar weken ligt er geen stro meer, je kunt niet snel vluchten als er een roofdier aan komt en ze gebruiken het meer als toilet.
Ik ga toch ook niet de hele dag op mijn wc staan? Wat nog stommer is, toen het zo enorm hard sneeuwde en ijzelde, kwam ik ongeveer als een bevroren ijsblok aangegleden op mijn brommertje, en toen stonden ze met zijn allen buiten! Ik kan er gewoon niet meer bij hoor. Zouden ze het buiten nu te warm vinden? Maar als het donker is, dan kan het toch wel?
Tis dat ze verder zo mooi en aardig zijn, maar anders had ik ze allang van het weiland geschopt met hun rare manieren.

hadden ze geen last van de mugjes?
Bij ons op stal was het gister verschrikkelijk het leek wel of Bessie vlooien had en ik ook

Ik ben trouwens naar Wageningen
*zwaait alvast naar Els bij knooppunt Eemnes*

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:46

Ik was niet erg welkom op stal. Anouar had meer aandacht voor het gras dan voor mij Heb even bij hem gezeten in de wei en ben toen maar weer naar huis gegaan

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:51

Arabesk schreef:
hadden ze geen last van de mugjes?
Bij ons op stal was het gister verschrikkelijk het leek wel of Bessie vlooien had en ik ook

Dat was van de week bij ons ook, ik dacht dat ze luis hadden, totdat het allemaal wegvloog.. Viel dus gelukkig mee, ik had dit soort vliegjes nog nooit gezien!
Anouar15 schreef:
Ik was niet erg welkom op stal. Anouar had meer aandacht voor het gras dan voor mij Heb even bij hem gezeten in de wei en ben toen maar weer naar huis gegaan

ah... banketstaaf is dat he, je kunt daardoor wel goed zien dat ze het ècht naar hun zin hebben in het land ! Ben ook weer benieuwd als ze het land opgaan of ik 'm moet halen of dat ie zelf komt.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:53

Ik ben al lang blij hoor. We hebben ook een hele tijd gehad dat je hem niet eens naar buiten kreeg en als dat wel gelukt was stond hij een uur later alweer bij het hek

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:02

IMJ schreef:
Hoeft er nou niemand te werken ofzo??

ikke niet, ik studeer, en heb nu min of meer vakantie (moet wel een tentamen leren)