[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:18

Anouar was zo zielig Hij wilde helemaal niet naar binnen, maar hij moest wel omdat er geen andere paarden buiten blijven vanacht.
Na 5 minuutjes in z'n stal had hij het snikheet

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:18

gouda schreef:
pff nog meer en staan de paarden dan in de winter in een paddock of wei?

's Winters in de paddock, 's zomers in de wei. En er zijn veel faciliteiten om te trainen ( 2 x buitenbak, 1 keer kleine binnenbak, longeercirkel, trainingsbaan van 1000 meter, 2 wasplaatsen). Ik heb goede trainingsfaciliteiten nodig, en daarvoor is deze stal ideaal, je kunt het hele jaar trainen en je paard kan het hele jaar door naar buiten, al is het in de winter dan niet in het land. Bovendien kijkt niemand je gek aan als je aan het Parelli-en bent, er staan allerlei mensen die allerlei dingen met hun paarden doen, heel prettige sfeer .

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:05

Ik betaal ook iets van 160,- in de maand in de winter (incl. stro/biks/hooi/uitmesten/binnen en buiten zetten). In de zomer is het nog geen 100,-
Wil je meer? Zelf aanschaffen, en terecht, het is echt niet zo duur. Ze maken bij ons, net als op maneges wel onderscheid tussen paarden en pony's maar dat vind ik vrij logisch.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:07

ik wilde Morrie buiten laten maar dat mocht niet, de koeien gaan morgen naar buiten en die moeten over de plaat, dan zou ie meegaan.... zit ik niet mee natuurlijk, maar de boer wel

het was bloedheet in z'n hok, ik heb zelfs vlechten in z'n manen gemaakt net....

wat betaal jij 160??? Ik betaal 200 en gebruik geen stro, geen biks en mest zelf uit.... ik dacht dat alleen Martine zo weinig betaalde.... ik ga morgen es ff rondvragen wat anderen met een groot paard betalen....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:30

Hier in de buurt zijn ook stallen waar je je scheel betaald (bijna 400 euro in de maand) Als ruiter heb je dan ook wel alles, mega binnen- en buitenbak, solarium, restaurant, weet ik het wat allemaal. Maar de paarden hebben alleen een hok (nou ja, wel prachtig glimmend hekwerk natuurlijk) van minder dan 3 bij 3 met dichte wanden.
Als je daar gaat staan, waar ben je dan mee bezig? Met jezelf

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:36

Krijg ik eindelijk waar voor m'n geld bij de Goois natuurreservaat, de koningin komt de brug openen. Vraag ik hoe laat, krijg ik als antwoord dat er geen publiek mag zijn. Nou dan kom ik wel heel toevallig even langs

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:42

ik weet 1 privéstal in NL waar je tegen de 1000 euro betaalt.....

ga je te paard, je paard en jij helemaal in het oranje, dan laten ze je vast wel door.....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:51

1000 euro Wat krijg je daar dan voor?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:01

alle poepjes worden al weggeschept nog voor ie ze laat vallen, je paard staat gepoetst en gestreken, opgezadeld en losgereden klaar als je komt en als je uitgereden bent, wordt ie uitgestapt, afgezadeld en verzorgd, persoonlijke begeleiding tot ZZZZZ niveau, een eigen bos met een hek eromheen enz. enz. enz.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:04

En isoleercellen waar de paarden absoluut geen contact met elkaar hebben natuurlijk. Want stel je voor en sportpaarden mogen niet met elkaar want die hebben rust nodig

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:05

valt erg mee..... ze mogen zelfs op de wei.... sommigen het hele jaar door, zelfs zonder dekens en beschermers.....als je dat wil....

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:06

Daar krijgen ze vast eten van een gouden bord

Wij betalen 105 euro per maand er dan zit het kuil en ontbijtservice erbij. Ieder paard heeft een eigen stal. Buiten hebben we een paddock met schuilstal en een grote buitenbak. En weidegang in de zomer.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:08

Morrie schreef:
valt erg mee..... ze mogen zelfs op de wei.... sommigen het hele jaar door, zelfs zonder dekens en beschermers.....als je dat wil....

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:10

Anouar15 schreef:
Hier in de buurt zijn ook stallen waar je je scheel betaald (bijna 400 euro in de maand) Als ruiter heb je dan ook wel alles, mega binnen- en buitenbak, solarium, restaurant, weet ik het wat allemaal. Maar de paarden hebben alleen een hok (nou ja, wel prachtig glimmend hekwerk natuurlijk) van minder dan 3 bij 3 met dichte wanden.
Als je daar gaat staan, waar ben je dan mee bezig? Met jezelf

Zou dat mogelijk te maken hebben met de "gooise matras"
Ik geef ze niet de kost die een paard hebben om te kunnen zeggen dat ze een paard hebben.
In de buurt van Eindhoven, waar ik vandaan kom, was een manege waarvan gezegd werd dat als je belde je paard gepoetst en opgezadeld voor je klaar stond.
In hoeverre het waar is, weet ik niet, maar er waren meer soortgelijke verhalen over dit bedrijf.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:12

Ik ben een keer naar een clinic geweest op die stal. Ik kreeg meteen jeuk toen ik daar kwam

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:14

Anouar15 schreef:
Ik ben een keer naar een clinic geweest op die stal. Ik kreeg meteen jeuk toen ik daar kwam

Heb je ook rusteloze handen ?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:15

wie weet

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:19

ik heb sinds 1 maand ook een paardje
en me pa ga zaterdag 6 mei de curses natuurlijk bekappen doen
bij natuurlijk paard.
ik laat me paard zo veel mogenlijk op het land staan.
en als ze in dr stal staat ga ik altijd hooi verstoppen zodat ze rond moet lopen.
bitloos rijden wil ik ook nog gaan doen.
maar omdat ze net is ingerden vin ik dat soms nog een beetje eng.
ook loop ik zo veel mogenlijk buiten op de stenen enzo.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:21

ikke schreef:
Zou dat mogelijk te maken hebben met de "gooise matras"
Ik geef ze niet de kost die een paard hebben om te kunnen zeggen dat ze een paard hebben.
In de buurt van Eindhoven, waar ik vandaan kom, was een manege waarvan gezegd werd dat als je belde je paard gepoetst en opgezadeld voor je klaar stond.
In hoeverre het waar is, weet ik niet, maar er waren meer soortgelijke verhalen over dit bedrijf.

Rotterdam kent ook zo'n stal hoor, even melden hoe laat je komt en paard staat helemaal klaar, en na het rijden hoef je alleen maar de teugels te overhandigen. Pfoe, zal je dan een plezier van je paard hebben en er een fijne band mee opbouwen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:24

Dan sta ik toch liever met mijn paard te knuffelen in de wei zoals vanavond

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:24

als ze hem dan gelijk ook effe rijden dan hoef ik helemaal niet meer van de bank te komen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:25

Of een slaaf die met Ponto gaat grazen. Dan word ie lekker van paardenbloemenpol naar paardenbloemenpol gesleurd. Fijn hoor

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:27

Cookies schreef:
Of een slaaf die met Ponto gaat grazen. Dan word ie lekker van paardenbloemenpol naar paardenbloemenpol gesleurd. Fijn hoor

Kun je daar niet een of ander pennymeisje voor regelen?

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:32

Nee veel te gevaarlijk (voor het pennymeisje dan) Nog een paar dagen en dan mogen ze de wei weer op.
Heb een pennymeisje gehad maar die had er niet zo'n zin meer in. En toen de pony ziek werd kwam ze helemaal niet meer. Vroeg niet eens hoe het met de pony ging.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:34

Beetje jammer dan...
Doe dan die slaaf maar