De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:17

smurf schreef:
ik rijd ook met een super martelwerktuig als bit, volgens jullie bitlozen, maar ik wil graag heel blijven.... Cool

Haha ik rij ook met bit hoor; stang nog wel met hefboomwerking en kinketting ... Ik zou echt niet zonder durven en niet omdat ik het bit als rem gebruik, maar die kleine van mij heeft door dat ze a. beter en sneller kan eten zonder bit en b. ze toch wat meer te vertellen heeft in het bepalen van de richting als ik (zonder bit dus).

Maar ik bedoelde met martelwerktuigen dat je wel heel erg veel bitten hebt speciaal voor de nog scherpere inwerking. Dan denk ik wel eens; als je een nog scherpere inwerking wilt hebben dan doe je volgens mij iets anders fout.

Groeten
Ingrid

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:27

nienke07 schreef:
Nog even een dilemma waar ik voor vanavond uit moet zijn:
Oudste huisaapje heeft feestje op school tot 21.30... Hij heeft het echter momenteel niet heel erg leuk in de klas...een aantal jongetjes heeft t een beetje op em voorzien...ik kan hem vanavond niet ophalen...onder andere omstandigheden had ik hem makkelijk naar huis durven laten fietsen (dorp hè), maar maak me een beetje zorgen over risico van pestende klasgenootjes onderweg.....Hij weet zelf ook nog niet of ie wel zo'n zin heeft om te gaan, maar met niet gaan plaatst ie zich helemaal zo buiten de groep...
Opties:
1. Niet gaan
2. Kijken of de oppas hem kan ophalen
3. ?????

Tussen de middag juf maar eens even bellen...

Hai nienke, wat vreselijk voor je zoon dat hij zo gepest wordt. Ik zou zeker met de juf gaan praten en proberen zo snel mogelijk een oplossing te zoeken.
Ik ben mijn hele lagere schooltijd gepest en geslagen. Dat was van invloed voor de rest van mijn leven. Je bent er veel mee bezig en vaak zijn je schoolresultaten er ook naar. Nu weet ik dat ik wel inteligent ben en dan ik een hogere school had kunnen doen dan LBO. Het leger heeft voor mij veel betekend omdat ik nu "haar op mijn tanden gekweekt " heb. Ook heb ik nu een heel aantal cursussen gedaan zodat ik straks als ik de dienst uitga niet aan de lopende band hoef te staan in een fabriek. Opeens voelde ik me niet dom en dan gaat je gevoel voor eigenwaarde een stuk omhoog.
Tegenwoordig hebben ze van die programma's op school om pesten tegen te gaan. Dat hadden ze in mijn tijd niet. Mijn moeder heeft in de zesde klas naar de moeder van 1 van die ellendelingen gebelt dat het nu afgelopen moest zijn. En........ toen was het ook afgelopen, had ze dat maar een paar jaar eerder gedaan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:29

Bob heeft trouwens net gebeld vanuit Koeweit, en hij komt 5 april naar huis Haha! Haha! Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 13:31

Cookies schreef:
Bob heeft trouwens net gebeld vanuit Koeweit, en hij komt 5 april naar huis Haha! Haha! Haha!

Hoera!!!!!!

Nog 2 weken!!!!

enne Nienke, huisaapje zelf vragen wat hij wil?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:33

Lekker bitje toch?
Afbeelding

(Is een MikMar, als je echt goed naar de werking gaat kijken is het minder heftig dan dat het er uit ziet, maar ik vind het toch wel een beetje overdreven...)

Ik rij op een simpel dubbelgebroken watertrensje, soms met een martingaal en dat voldoet best.

Gesprek net ging goed, heb er wel een goed gevoel over, ik hoop zij ook. Ik heb nog geen definitief ja/nee, maar ik denk dat het wel goed komt. Ze willen nog wat van mijn eerdere werk zien, ik heb een heel mooi stageverslag liggen (8,5 Pling ), maar dat is "eigendom" van de VU, dus die heb ik net gebeld of ik dat aan GSK ter inzage mag geven, eventueel met een geheimhoudingsverklaring) en dat wordt nu nagevraagd. (Klinkt heftiger dan het is hoor, maar het maakt deel uit van iemands promotie-onderzoek en het is publicabel, dus daar zijn ze zuinig op)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 13:34

Toppie Margreet!!

Wanneer hoor je wat??

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:39

Dat hangt er een beetje vanaf hoe snel ik uitsluitsel krijg over of ik dat verslag wel/niet mag geven. Lastige is dat mijn begeleidster van toen met zwangerschapsverlof is. Ze is niet geheel onbereikbaar ofzo hoor, maar het duurt gewoon wat langer en dan nu met de Pasen er tussendoor...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:44

jeuj margreet, dat was dus een positieve start Lachen

ik werd op de lagere school door jongens gepest, mijn vader vertelde me dat ik ze maar in hun kloten moest schoppen.... ik denk dat er een paar kinderloos rondlopen Clown en verder was ik een pester, ben er niet trots op maar ga het ook niet ontkennen. heb inmiddels mijn lesjes hierover wel geleerd en mijn karma gezuiverd Cool
mooi poedersuiker dat je zoon wordt gepest, mijn eerste advies zou ook zijn; laat hij eentje gigantisch op zijn bek stompen maar dat is hedentendage niet meer verantwoord hè Hamer Blauw oog Rock-on, dudes!

oh gam zijn hoefjes trekken concaaf oid... krummeldekrummel mooi los allemaal Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 13:44

Daar heb ik nu ook last van Haha!

Komt mij alleen erg goed uit.
Ik wil liever de baan waar ik pas volgende vrijdag iets over hoor.
Waar ik vanmorgen was ,hoor ik dinsdag pas iets van.

Geeft mij de ruimte om te onderhandelen als het een JA wordt Haha!
Maar misschien is het een NEE en dan word ik gek, kom ik gezellie bij Nienke in het ZH logeren ofzo Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:51

Zo Margreet en Anth dat is goed nieuws!!!

Nee iemand in elkaar beuken is volgens mij niet de oplossing. Ik kan iemand nu verbaal in elkaar beuken.
Een van de redenen waarom ik geen kinderen wil, is mede door het pesten. Ik heb gewoon een hekel aan kinderen. (maak een uitzondering voor die 2 van Bob)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 13:54

Cookies schreef:
Zo Margreet en Anth dat is goed nieuws!!!

Nee iemand in elkaar beuken is volgens mij niet de oplossing. Ik kan iemand nu verbaal in elkaar beuken.
Een van de redenen waarom ik geen kinderen wil, is mede door het pesten. Ik heb gewoon een hekel aan kinderen. (maak een uitzondering voor die 2 van Bob)

Schrok wel even van je verhaal daarnet.

Ik ben ook gepest, maar verbaal. Werd overal buitengesloten.
Ik wil geen kinderen, omdat ik daar gewoon geen behoefte aan heb.
voel me ook geen moeder! Ik zorg al genoeg voor de heren en heb altijd de verst. gehandicapten "gemoederd". Daat hoef ik echt niet eentje van mezelf bij.

Kinderen zijn wel aardig, als ze daarna maar weer weggaan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:02

Kinderen?!
Nee dank je...

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:16

Wat een ellende...dat gepest...ik werd nooit gepest en was/ben geen pester...eerder de neiging om 'kneusjes' onder mijn kloek-vleugels te nemen (snel 'kramp in mijn vleugels' sammasegguh! Knipoog )
Huisaapje houdt dapper stand...hij heeft gewoon de pech dat ie in groep 8 pas in deze klas terecht gekomen is...niet op zijn mondje gevallen...en eigenwijs (van wie zou ie dat nou hebben??!!) is... Hij valt er momenteel gewoon buiten... Hij leert onderhand aardig om zichzelf lowprofile te vermaken (daar waar ie voorheen altijd het hoogste woord in groepjes had)...niet alleen nadelen dus... Verder heb ik goed contact met Juf en wordt er actief gewerkt tegen pesten. ... Juf is daar heel handig in...heeft bijvoorbeeld onder het mom van 'we gaan de klas eens lekker helemaal opfrissen' iedereen van plek laten wisselen, zodat huisaapje uit de vuurlinie is nu...ze doet dit overigens in overleg mèt huisaapje! OK dan!
Heb juf net even aan de lijn gehad, vanavond wordt huisaapje geacht te helpen opruimen (afleidingsmanouvre) waarna juf een heel stuk met hem mee naar huis fietst! Ook weer opgelost! Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:21

Wat een superjuf!
Die heeft echt gevoel voor haar vak!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:26

Nou dat is een mooie oplossing! Hoe komt hij zo laat dan pas in deze groep terecht?

Op de basisschool hadden wij klassen die bestonden uit de helft groep 3,4 en 5 bijelkaar en de andere klassen uit helft van de groepen 6,7,8. Daardoor veranderde de samenstelling elk jaar, er vertrok éénderde en er kwam een nieuwe één derde bij!! Heel verfrissend. Op veel traditionele scholen heb je gewoon één groep als klas en daar kijk je 8 jaar tegenaan..... Verdrietig

Pas op de middelbare school ben ik pesten tegengekomen, maar het was meer 'ons' groepje dat gepest werd, dus niet één bepaald persoon daaruit. We waren gewoon te zelfstandig en te eigenwijs en dat 'horen meisjes van die leeftijd in de ogen van jongens niet te zijn' Haha! Haha! . Heksjes dus Haha! Haha!

Wel vervelend hoor voor je huisaapje, ik hoop dat hij er niet zo onzeker door wordt dat hij straks op de middelbare school teveel zelfvertrouwen heeft verloren... Ach gut

(ehm dat donkere huisaapje is de oudste he? Bloos toch?)
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 24-03-05 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:26

...het is inderdaad een superjuf..helaas gaat ze met ingang van volgend jaar voor de klas vandaan...ze gaat inval werk doen en nog wat anders erbij...huisaapje2 zal dus niet het genoegen smaken om deze dame als vaste juf te hebben Verdrietig

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:33

klinkt inderdaad als een wereldjuf!

ik kan de lieve kindertjes ook op 1 hand tellen Haha! de andere ettertjes en mijn werk doen me overtuigen dat ik geen kinderen nodig heb om een fijn leven op deze wereldbol te hebben, maar ik zeg nooit nooit. wie weet komen de hormonen nog als ik de 40 ben gepasseerd... Haha!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:43

Arabesk schreef:
Nou dat is een mooie oplossing! Hoe komt hij zo laat dan pas in deze groep terecht?
Op de basisschool hadden wij klassen die bestonden uit de helft groep 3,4 en 5 bijelkaar en de andere klassen uit helft van de groepen 6,7,8. Daardoor veranderde de samenstelling elk jaar, er vertrok éénderde en er kwam een nieuwe één derde bij!! Heel verfrissend. Op veel traditionele scholen heb je gewoon één groep als klas en daar kijk je 8 jaar tegenaan..... Verdrietig

Pas op de middelbare school ben ik pesten tegengekomen, maar het was meer 'ons' groepje dat gepest werd, dus niet één bepaald persoon daaruit. We waren gewoon te zelfstandig en te eigenwijs en dat 'horen meisjes van die leeftijd in de ogen van jongens niet te zijn' Haha! Haha! . Heksjes dus Haha! Haha!

Wel vervelend hoor voor je huisaapje, ik hoop dat hij er niet zo onzeker door wordt dat hij straks op de middelbare school teveel zelfvertrouwen heeft verloren... Ach gut

(ehm dat donkere huisaapje is de oudste he? Bloos toch?)

Wij zijn afgelopen augustus verhuisd...moeder moest zonodig gaan samenwonen... Bloos
(oudste is inderdaad donkere...)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 15:17

Goeie juf he!!!!

Toppie!!

Mooie oplossing!

Vraag, heeft er toevallig nog iemand hier een broodbakmachine, behalve Nienke dan Haha! ??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:20

Ja ikke Vork Vingers aflikken

Afbeelding

rechts achter mij op de foto Haha! Haha! Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:21

Broodbakmachine? Ik niet.

En Nienke: kan je toch nog genieten in het theater, veel plezier.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 15:24

Araatje, kunnen we receppies uitwisselen??

Hoe doe jij dat met gist??

Ik moet volgens de machine snelwerkend gist gebruiken, maar dat kan ik niet vinden Boos! Gebruik nu gist van Oetker.

Hoe doe jij dat??
Gebruik je kant en klaar meel, met alles erin, of meng je zelf?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:28

Antheman schreef:
Hoe doe jij dat??
Gebruik je kant en klaar meel, met alles erin, of meng je zelf?

Ehe, ik koop kant en klaar meel bij de molen in Oosterblokker

Zelf mengen? Nee dat is mijn werk, dat doe ik de hele dag al Haha! Haha! Werk en privé gescheiden houden he Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 15:32

Helder!

Had Nienke al bestookd met dezelfde vraag Haha!

Gist moet met suiker en weg van het zout. of net andersom Haha!

Ga wederom uitproberen!

Gisteren een megabrood gebakken, volkoren, die rees over het bakblik heen Haha!

En straks gaat Martijn naar frankrijk, om te klimmen. Ga ik mezelf lekker op notenbrood trakteren , of met gedroogde tomaatjes Vingers aflikken

Moet ik nu voor maandag die chocoladetaart maken?Of toch iets anders?? Ís ook goed hoor!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:35

Antheman schreef:

chocoladetaart

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Afbeelding

Zout doodt het gist denk ik en met suiker gaat het meteen als een gek aan de slag.... geen van beide?? Ik weet het niet, ben geen biochemicus Haha! , maar analytisch chemicus

Ik verveel me vandaag, ik heb totaal geen zin.....