nienke07 schreef:Nog even een dilemma waar ik voor vanavond uit moet zijn:
Oudste huisaapje heeft feestje op school tot 21.30... Hij heeft het echter momenteel niet heel erg leuk in de klas...een aantal jongetjes heeft t een beetje op em voorzien...ik kan hem vanavond niet ophalen...onder andere omstandigheden had ik hem makkelijk naar huis durven laten fietsen (dorp hè), maar maak me een beetje zorgen over risico van pestende klasgenootjes onderweg.....Hij weet zelf ook nog niet of ie wel zo'n zin heeft om te gaan, maar met niet gaan plaatst ie zich helemaal zo buiten de groep...
Opties:
1. Niet gaan
2. Kijken of de oppas hem kan ophalen
3. ?????
Tussen de middag juf maar eens even bellen...
Hai nienke, wat vreselijk voor je zoon dat hij zo gepest wordt. Ik zou zeker met de juf gaan praten en proberen zo snel mogelijk een oplossing te zoeken.
Ik ben mijn hele lagere schooltijd gepest en geslagen. Dat was van invloed voor de rest van mijn leven. Je bent er veel mee bezig en vaak zijn je schoolresultaten er ook naar. Nu weet ik dat ik wel inteligent ben en dan ik een hogere school had kunnen doen dan LBO. Het leger heeft voor mij veel betekend omdat ik nu "haar op mijn tanden gekweekt " heb. Ook heb ik nu een heel aantal cursussen gedaan zodat ik straks als ik de dienst uitga niet aan de lopende band hoef te staan in een fabriek. Opeens voelde ik me niet dom en dan gaat je gevoel voor eigenwaarde een stuk omhoog.
Tegenwoordig hebben ze van die programma's op school om pesten tegen te gaan. Dat hadden ze in mijn tijd niet. Mijn moeder heeft in de zesde klas naar de moeder van 1 van die ellendelingen gebelt dat het nu afgelopen moest zijn. En........ toen was het ook afgelopen, had ze dat maar een paar jaar eerder gedaan.