Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Ik had vandaag weer zo'n sprekend verschil tussen mijn 'normale' paard en mijn boefje.
Ik had ze beide vrij laten springen (afzonderlijk ivm niveau/leeftijd verschil). Ik had voor beide een nieuwe spannende hindernis gemaakt.
Mijn 'normale' paard deed wat normale paarden doen: beetje kijkerig, beetje vluchterig en daarna braaf erover.
Mijn boef paard nam direct een aanloop, springt op het laatste moment er snurkend met staart op de rug langs, springt omhoog en haalt met voor en achterbenen uit naar de hindernis alsof ze hem even wil waarschuwen vooral geen geintjes uit te halen![]()
Daarna uiteraard gewoon erover.
Fabster schreef:Ik doe ook alles met de clicker, maar is bij haar niet altijd een succes. Ze kan heel erg drammen over de koekjes.
Celine_Mirte schreef:Fabster schreef:WT is een warm/koud spelletje?
Elke stap dichter bij het target is een release, er van af is druk![]()
Wat je vroeger ook in de klas deed als je iets ging verstoppen. Verder van het object af is koud-Kouder-KOUD en dichterbij warm-warmer-HEET (ik hoop dat je het nu snapt)
mindful schreef:Fabster schreef:Ik doe ook alles met de clicker, maar is bij haar niet altijd een succes. Ze kan heel erg drammen over de koekjes.
Ben je met de allereerste oefening begonnen? Beleefd zijn?
Als de mijne met neus in mijn zakje (bijna) zit, beweeg ik plots met mijn arm en vraag ik hoe het wel moet.
Gevolg: hoofd wegdraaien klik beloning
Er zijn heel veel filmpjes over, hier ben ik mee begonnen
https://m.youtube.com/watch?v=R_V64iUnc6Y
Fabster schreef:Gaat r niet om dat ze met haar neus in de koekjes hangt, maar dat ze letterlijk gaat drammen in de oefening die ze moet doen. Als er dan eindelijk een click komt ( want met drammen krijgt ze natuurlijk niks), begint ze er meteen van te hinniken.dat is echt een ontlading. Ze is dan teveel op de click gericht ipv op de oefening.
Azmay schreef:Fabster schreef:Gaat r niet om dat ze met haar neus in de koekjes hangt, maar dat ze letterlijk gaat drammen in de oefening die ze moet doen. Als er dan eindelijk een click komt ( want met drammen krijgt ze natuurlijk niks), begint ze er meteen van te hinniken.dat is echt een ontlading. Ze is dan teveel op de click gericht ipv op de oefening.
En dat is het moment dat je diep inademt en op de grond gaat zitten tot paardlief weer rustig is. Die van mij kan heerlijk drammen bij het voetje geven bijvoorbeeld, als ik dan niet beloon word ze pissig en doet ze helemaal niets meer. Enige optie is om even rust te nemen en daarna weer kalm verder te gaan.