Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Nelleke_ schreef:Mag ik vragen waarom het gewenst is dat een paard als ie los is uit z'n dak gaat?
Die van mij gaat nooit uit z'n dak als ik 'm los zet. Misschien wat vertekend want hij loopt de hele dag in een hit-actief waar ie eindeloos kan rennen en spelen, wat ie ook zeker doet. Maar los in de bak heeft ie weinig de neiging om ineens uit z'n dak te gaan.
Jessix schreef:_Nelleke_ schreef:Mag ik vragen waarom het gewenst is dat een paard als ie los is uit z'n dak gaat?
Die van mij gaat nooit uit z'n dak als ik 'm los zet. Misschien wat vertekend want hij loopt de hele dag in een hit-actief waar ie eindeloos kan rennen en spelen, wat ie ook zeker doet. Maar los in de bak heeft ie weinig de neiging om ineens uit z'n dak te gaan.
Die van mij vind het heerlijk om door de sneeuw te rennen en te spelen. Het is gewenst omdat hij het wenst.Spelen jouw paarden nooit? Bij mij wel hoor, de hele dag door.
Gini schreef:Ja hoor that's the way to go.
Laten we er een wedstrijd van maken en zien welke paarden het het beste hebben en op inhoudelijke vragen over het filmpje niet reageren.
Ik ga nooit met Parelli beginnen, alleen maar omdat ik bang ben mijn open blik te verliezen.
_Nelleke_ schreef:Waarom het per ce gewenst is dat een paard los in de bak uit z'n dak kan gaan.
Ik snap dat de conclusie word getrokken door niet-parelli-ers dat mijn paard doodgeparellied is als ze mijn paard los in de bak zetten. Die doet daar namelijk vrij weinig, weinig inspirerende dingen in de bak.
Spelen doet ie wel, maar verdeeld over de dag, op de momenten dat hij daar zin in heeft. Met z'n vriendjes, in de poel, met de boomstammetjes, graven op de heuvel etc. De bak is gewoon meer iets waar ik iets met hem ga doen. Dus dan staat ie me inderdaad aan te kijken: 'wat gaan we doen?'.
Ik vind dat wenselijker dan een paard die als een idioot uit z'n plaat gaat als ie los in de bak gezet word. Mag je van mij die van mij doodgeparellied vinden, ik vind mijn paard gewoon een blij paard die graag met mij leuke dingen doet.
_Nelleke_ schreef:Ik vind dat wenselijker dan een paard die als een idioot uit z'n plaat gaat als ie los in de bak gezet word. Mag je van mij die van mij doodgeparellied vinden, ik vind mijn paard gewoon een blij paard die graag met mij leuke dingen doet.
_Nelleke_ schreef:Jessix, het was geen specifieke aanval of vraag naar jou, maar ik zie hier veel mensen de term robot en doodparelli-en gebruiken. Dus dat is naar mijn idee een soort van statement dat het niet wenselijk is dat je paard in de bak gewoon vraagt wat we gaan doen. Misschien heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd.
Vandaar mijn vraag waarom het per se wenselijk is dat een paard wel gaat rennen en doen als ie los word gezet.
Jessix schreef:Wat kortzichtig zijn we weer! Omdat ik pro-Parelli ben zou ik anti andere mensen/methode zijn? Ik heb zoveel lesmateriaal van zoveel verschillende horsemen wereldwijd. (Guy Mclean, Clinton Anderson, Buck Brannaman, Johnathan Field, Mark Rashid, Klaus F. Hempfling, Linda Tellington Jones. Dan nog vele klassieke dressuur trainers zoals Phillip Karl, Anja B. etc.) Je kent me helemaal niet en je zit er dan ook gigantisch naast met je opmerking, dat is pas JAMMER!!
LDRD schreef:Over open blik: waarom vragen de mensen die volgens Parelli werken zelden hoe anderen dan iets doen om hun eigen blik te verbreden?
LDRD schreef:Over open blik: waarom vragen de mensen die volgens Parelli werken zelden hoe anderen dan iets doen om hun eigen blik te verbreden?
LDRD schreef:Oké, dan kom ik kennelijk de verkeerden tegen, want iedereen wil mij altijd overtuigen van de wenselijkheid om Parelli toe te passen, maar om eens wat meer te weten te komen over de GBV methode daar hoor ik nooit iemand over.
LDRD schreef:En dat is nou gelijk weer een vooroordeel.
Vind de termen trouwens wel leuk gevonden.