[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:24

Heerlijk lekker knus thuis, ik zit met mijn laptop aan de eettafel en heb afwisselend beiden honden op schoot zitten. Lekker muziekje op en mijn vriend naast mij op zijn pc.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:34

hier is het een hell! Mijn ouders zijn weg en m'n zussen hebben met 2 gewoon een ganse fles vodka (puur) leeggedronken... Ze gaan sffs nog naar de disco, zich verder lazarus drinken en afwachtend tot de deuren open gaan hebben ze de dvd's van singstar (playstation) bovengehaald... dus nu zijn ze keihard aant mee bleiren...
*zucht* ik ga zoooo blij zijn als ik rust heb straks!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:44

Dat klinkt inderdaad niet echt gezellig, arme jij. Ik ben blij met mijn eigen huisje.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:49

ik ga ook blij zijn als ik terug naar mijn appartementje kan Lachen
Zit nu wegens blessure bij m'n ouders... kan nl geen trappen doen Boos!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:03

Dat denk ik, balen zeg. zussen help, ik ben blij dat ik niet meer thuis woon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:13

Timbers, ik hoop dat je avondje uit toch leuk is Knipoog

Willeke, dat klinkt echt niet leuk. Als ik dat lees ben ik weer erg blij dat ik daar geen last meer van heb. Ik heb een leuke familie hoor, maar ik moet er niet meer aan denken om weer samen te wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 07:53

Zo, gaat het nu toch nog gebeuren dat ik dit topic kan bijhouden? Knipoog

Goedemorgen Lachen

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:11

Goeiemorgen allemaal! Nog paardenplannen voor vandaag? Ik ga zometeen voor het eerst alleen met Chap op buitenrit (zonder andere paarden) Mijn vriend gaat mee op de mountainbike en neemt een extra touw mee (voor als hij iets eng vindt bv) en water (drogen we niet uit Tong uitsteken) Ben benieuwd hoe het gaat. Zal straks wel even een verslagje doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:15

Leuk Laura, veel plezier Lachen
Zeker even een verslagje uitbrengen hier Knipoog

Ik ga straks ook buitenrijden. Doe eigenlijk niet anders Bloos
De bak bij ons is gewoon te zwaar om te lang serieus aan het werk te gaan. Ik ga deze week even kijken bij een rijvereniging in de buurt, als dat me wat lijkt word ik lid zodat ik daar op het terrein kan rijden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:28

Ik ga weer met Jimmy een rondje koetsen, even goed doorpakken nu dat hij het weer doet als vanouds, en Wieneke even kort aan het werk zetten, ik denk aan de lange lijnen met een helper ernaast.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:17

Ik ben net terug van de paarden. Goh casandra wordt echt wit nu... Er is steeds minder grijs te bespeuren. Haar hoofd is al bijna helemaal wit... *zucht* mijn kleine meid wordt een grote madam Lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:24

Timber liep werelds vandaag Lachen en ook met Ester lekker gespeeld...fijn zo in het zonnetje!
Jammer dat ik weer last heb van mijn allergie en me helemaal gek niet, maar verder was het een lekker dagje met de paardjes. Straks (eind van de middag) nog even terug om ze binnen te halen.

Gisteravond was trouwens reuze gezellig....ik aan de cola en mijn vriendinnen aan de drank. Maar ik heb net zo gek meegedaan misschien wel gekker zelfs, dat interesseert me geen ene bal Clown. Het feestje zelf vond ik minder maar ik heb me helemaal gek gelachen met die meiden dus lol gehad en daar gaat het om Party!!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:44

goedemiddag!
Alles wel bijgelezen maar ga niet overal meer op reageren, is ook een beetje ouwe koeien uit de sloot halen he!

@timbers: wat voor allergie heb je? dat heb ik gemist geloof ik (of het is nog niet gezegd...) Wel grappig wat je zegt van gisteravond... mijn vriend drinkt eigenlijk nooit en heeft altijd meer lol omdat iedereen om hem heen bezopen is dan dat hij zelf wil drinken! Kan ik me goed voorstellen want met drank op gaan mensen erg grappige dingen doen..

@willeke: hoe oud is cassandra nu? heb nog een beetje moeite met alle paardjes onthouden...En wat voor blessure heb je? Ik zit gelukkig wel gewoon in mn eigen flatje maar komende week komt mn moeder hier om voor me te zorgen (kan weinig zelf doen...) en dat word nog afzien! Maarja mn kerel moet weer aan het werk dus weinig keus!

@Redpassion: ik ken het bakprobleem, onze bak is ook ontzettend zwaar. Het liefst zou ik twan straks als zn blessure over is weer goed gaan trainen want hij gooit zich vreselijk op zn voorhand, ook in het tuig... en onder het zadel kan ik dat het beste "weg" trainen maarja bak is veel te zwaar voor hem... en buiten kan hij zn concentratie er niet bijhouden, dan heeft hij alleen maar lol...

@diphranil: ben echt heel benieuwd hoe het ritje ging!!

Ik ben gister weer uitgebreid bijgepraat over de paardjes, heb ze nu 3 weken niet gezien... Gaat met twan erg goed, die speelt elke ochtend vrolijk met chris haar paard, staan beide in de bak omdat het land te nat is...Maar hebben samen dus dikke lol! En twan krijgt elke week 3 verschillende meisjes op visite om te knuffelen en te poetsen Haha! Mijn rock staat wel in het land, samen met haar veulen en vermaken zich ook kostelijk. Jammergenoeg gaat het nog niet zo best met ons welshje van 2 jaar oud, milkyway. Hij is nu een paar weken geleden geopereerd, had een verrotte kies en daardoor al een paar maanden een voorhoofdsholteontsteking die we dus continu aan het behandelen waren. Kies eruit, en vervolgens 2 weken lang dagelijks die holtes doorspoelen. Alleen wil hij nog steeds niet aankomen, blijft een mager sneu dingetje... morgen weer voor controle, hopen dat die infectie iig onder controle is nu! Duimen jullie mee?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:21

Zwerte schreef:
@willeke: hoe oud is cassandra nu? heb nog een beetje moeite met alle paardjes onthouden...En wat voor blessure heb je? Ik zit gelukkig wel gewoon in mn eigen flatje maar komende week komt mn moeder hier om voor me te zorgen (kan weinig zelf doen...) en dat word nog afzien! Maarja mn kerel moet weer aan het werk dus weinig keus!

Casandra wordt in april al 6 jaar. hihihi Er zitten hier ook zoveel mensen op bokt.
Ik heb een blessure aan m'n enkel. Ben vorig jaar van casandra gesprongen na een bokpartij en ben met m'n voet in de beugel blijven steken, waardoor zowat alles in mijn enkel stuk was wat stuk kon. Na iets minder dan een jaar bleek dat de botgreffen die ze tijdens de tweede operatie tussen de breuk van het kuitbeen gezet hebben niet pakten...
Dus nu hebben ze opnieuw een botgreffen in de vorm van een blokje uit m'n bekken genomen en tussen de breuk gezet en het slechte bot (artrose vorming) weg gehaald en een dikker lithium plaatje tegen de twee stukken bot gezet om het geheel bij elkaar te houden. Daar ben ik nog van aan het revalideren...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:27

Zwertje balen zeg en bij zo'n jong ding krijg je die kilo's er voor mijn gevoel ook nog moeilijk aan.
Je moeder in huis lijkt me ook niet echt wat, terwijl ik een goede band met haar heb en dagelijks nog thuis kom bij mijn ouders (er zelfs mijn kantoor heb).

Timbers fijn dat het met de paardjes zo goed ging, allergie lijkt me minder.

Wat betrefd drinken dat ken ik, ik bob altijd en lig meer in een deuk om de andere dan ik lol zou hebben als ik wel drink (doordat ik nooit drink is een cocktail voldoende om me helemaal zat te hebben, ik ben dus als ik al drink een goedkope drinker).

Mijn paardjes deden het vandaag ook super. Jimmy is weer 20 minuten voor de kar geweest, en waar hij gisteren nog wat twijfelde liep hij er vandaag zo mee weg. Verder was hij gisteren echt nat gezweten en vandaag geen drup, stres dus denk ik.

Wieneke was gisteren beledigd dat ze niet hoefde te werken dus daar heb ik 10 minuten lange lijnen mee gedaan en ook dat ging super. Van de zomer trok ze alleen maar en liep precies waar zij wilde, nu volgde ze mooi mijn hand en liep super, ook draf en halthouden ging goed, dus morgen weer een rondje lange lijnen naar buiten.
Wat ik trouwens geweldig vind om te zien is het contact tussen Billy en Jimmy, nadat Jimmy gewerkt had heb ik hem weer bij de rest gezet en hij gaat dan meteen rennen en spelen met Billy. Dus moe was hij in ieder geval niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:41

@ Timbers: Fijn dat je avondje uit gezellig was. Zonder drank kan je je ook prima vermaken toch Knipoog Ik vind het altijd een beetje raar als mensen het zonder drank niet leuk vinden. Ik vind het heerlijk hoor, een paar drankjes op zijn tijd, maar gek doen en lol hebben kan ik zonder ook wel.

Gisteravond wilde ik mezelf verwennen met een wijntje terwijl ik dvd keek in bed met de ratten. Een van de ratten leek die wijn ook wel wat en ze sprong zo in het glas Clown Dat liet ik van schrik vallen, dus ik heb geen wijn gehad maar wel het bed moeten verschonen Haha!

@ Zwerte: Vervelend he, zo'n zware bak. Buiten kan je inderdaad ook niet echt serieus trainen. Daarom hoop ik dat die vereniging wat is voor mij, dan kan ik tenminste eens wat serieuzer aan de slag met Spikkel.

Wat naar dat het met Milkyway nog niet zo goed gaat. Arm ding. Ik duim zeker mee!

@ Sonjim: Fijn dat het goed ging met je paardjes vandaag! Lange lijnen is leuk om te doen he Lachen

Ik heb lekker buitengereden net, was echt genieten. Spikkel is vrijdag gemasseerd en ze liep heerlijk ontspannen nu. De rechtergalop was een beetje moeizaam de laatste weken, dat ging nu ook heel goed. Ze was ook lekker fris en voorwaarts Haha!
Ik rijd nu sinds een week met het glucksrad en dat bevalt ook heel erg goed.

En nu ga ik maar even de rattenkooi schoonmaken en ook mijn huisje een beetje opruimen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:43

Lange lijnen vind ik super, maar het is ook een praktische voorbereiding en aanvulling op het mennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:44

Ja, ongetwijfeld Lachen Ik men zelf niet, maar ik vind werken aan de lange lijnen een heel fijne afwisseling.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:05

lange lijnen... nog geen ervaring mee maar ben van plan om samen met twan dit onder de knie te krijgen. Hij kent alles wel (marathonpaardje geweest en nu echt een brave sukkel ingespannen) en ik ken hem supergoed dus kan mooi uitproberen wat er gebeurd als ik dingen doe. Als ik het een beetje begrijp ik wil ik mogelijk in het voorjaar of in de zomer met rock beginnen ermee!

willeke: lijkt me erg pijnlijk!! Ik ervaar nu voor het eerst in mn leven botpijn (nieuwe kruisband en er is daarvoor een tunnel in mn scheenbeen geboord) en jeetje das echt niet leuk! Ik ben het komende half jaar tot een jaar ook nog bezig met revalidatie... jippie....

verder leuk om van iedereen die positieve verhalen te horen!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:16

@zwerte, geloof, me dat gaat wel weer over hoor... de eerste weken doet dat ongelooflijk veel pijn, maar dat is eigenlijk meer de pijn van die nieuwe kruisband dan van die tunnel en het feit dat er gesneden is in je been. Alles moet dan opnieuw helen en vooral die pezen en het lymfesysteem dat terug moet helen duurt lang en is een pijnlijk proces. In het bot zelf zitten geen zenuwen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:37

dat weet ik, jammergenoeg in botvlies wel...
Het aparte is dat mijn nieuwe kruisband dus juist geen pijn doet, in mijn knie zelf voel ik nauwelijks pijn (helemaal naar verhouding wat er gedaan is!) De pijn zit echt bij die tunnel en het deel waar ze hamstringpezen hebben verwijderd voor de nieuwe band.
Dat de pijn overgaat is gelukkig waar Haha! Zit nu op bijna 3 weken en ben al een week van de pijnstilling af. Je klinkt trouwens alsof je er verstand van hebt? Ervaring mee? (btw, ik ben zo'n lekker raar persoon die dus haar achterste band naar de kl*ten had...)

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:43

@Willeke: Vast blijven zitten in een beugel brrr dat was altijd een van mijn grootste nachtmerries :S Ik heb nu Gaston Mercier beugels, die zijn dicht aan de voorkant, dus kan gelukkig niet blijven hangen Lachen

@Sonjim: Fijn dat het zo lekker ging vandaag! Mooi ook om dan het verschil te zien met een dag eerder (zweten)

@RedPassion: Haha wat zal jij geschrokken zijn met die rat ineens in je glas! Zie het helemaal voor me ROFL

@Zwerte: Zal meeduimen voor je paardje!

Chap en ik hebben ook heerlijk gereden vandaag. Het was de eerste keer dat er geen andere paarden mee waren. Mijn vriend was mee op de fiets en er belde nog een vriend, die wilde ook graag mee, dus die ook op de fiets Tong uitsteken

Chap aarzelde de eerste paar passen bij de boerderij vandaan een beetje, maar na 15 meter werd hij lekker voorwaarts, maar wel ontspannen. Oortjes vooruit, maar de hals lekker laag. Zo loopt hij het liefst.

Ik had een mooie ontmoeting onderweg op een zandpad. Van tegengestelde richting kwamen er twee vrouwen op Friese paarden aan. Mijn vriend reed met zn mountainbike in de bossen naast dat zandpad (kan je ook leuk met je paard door crossen) Maar een van die friezen schrok en draaide zich om en ging op hol Verward Die ander bleef gelukkig rustig bij mij en Chap staan. Dus na 100 m kon ze hem weer terugnemen en omkeren.
Even een gesprek met hun gehad. Eerste wat ze zeiden: "Hee wat een handige stijgbeugels heb jij! Daar kan je tenminste niet in vast raken." Dus ik maar even vertellen wat voor beugels het waren en waar ze te verkrijgen zijn. Volgende opmerking, nog veel verbaasder: "Ik zie dat je geen bitje in zijn mond hebt hangen. Wat paardvriendelijk!"
Beetje verteld over Chaplin zijn verleden en dat ik hem graag met zo min mogelijk druk rijd. Zij zei: "Nou dat zou met de mijne niet kunnen, je kan hem toch niet houden als hij ervandoor gaat! " Ik: jawel hoor, je kan gewoon wat druk op de teugels geven, klein beetje druk en Chap loopt mooi achterwaarts.. Hun allebei helemaal verbaasd!

Was wel een erg leuk gesprek en heb weer een paar mensen laten zien dat het dus best mogelijk is zonder bit Haha! (Maar bij hun paarden natuurlijk niet Knipoog )

Terug op stal Chap zijn hoeven nog een beetje geveild. En daarna in de bak nog even kort wat vrijheidsdressuur herhaald. Hij begint het nu echt te snappen!!! Haha! Echt heel leuk. Mijn vriend heeft ook nog foto's en filmpjes gemaakt. Zal deze week even kijken of er wat leuks tussen zit dan laat ik het wel even zien.

Nu even op verjaardagsvisite bij de schoonouders.. Tot later allemaal Doei!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:55

Ik heb een rare allergie Clown volgens de huisarts ben ik allergisch voor hond, kat, cavia, huisstofmijt en paard maar die factoren heb ik dagelijks in mijn omgeving (nou ja de cavia is inmiddels dood maar die had ik dus ook en een hond heb ik dan alleen niet). En ik heb niet elke dag last van mijn allergie.....het kan maanden goed gaan en dan ineens nies ik me weer een hele dag helemaal gek.

En dan niet 3x achter elkaar maar 20x, niet fijn

Het stomme is dat ik net even een uurtje ben gaan liggen (je wordt onwijs moe van dat niezen de hele tijd) en daarna is het al een stuk minder Verward Heel apart.......morgen is het waarschijnlijk weer weg.
Nou ja je leert er mee leven Tong uitsteken

@Sonjim, je moet me zien met 2 wijntjes op ROFL dan ben ik zo dronken als een gek, als ik een flugel op heb wordt ik al licht in mijn hoofd Clown

@Zwerte hoop dat Milkyway zich snel beter voelt Ach gut

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:57

hahaha zo lekker typisch... "leuk dat bitloos, maar bij de mijne kan het echt niet!"
"mijn" fjord is een beetje een draak onder zadel... zn eigenaar verhuurt nog wel eens paardjes onder het zadel maar hem toch niet zo snel, hij schiet er nogal eens in een rengalop vandoor richting de wei... Bij mij nog nooit ervandoor gegaan maar wel nauwelijks te houden op de terugweg. Veel methodes geprobeerd en de enige oplossing die werkte was een bitloos hoofdstel Haha! Dus het kan zelfs andersom zijn... dat ze bitloos BETER te houden zijn!

veel plezier op de verjaardag! En ben erg benieuwd naar filmpjes en fotos!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:31

diprhanil, fijn dat jouw rit zo goed ging, en mooi dat je mensen kunt laten zien dat het ook anders kan.

Ik men overigens wel met bit, ik twijfel nog steeds over het effect van bitloos mennen, je hebt zo weinig andere hulpen. Onder het zadel reed ik altijd al voornamelijk op mijn zit, en stem. Voor de kar voornamelijk op de stem en dmv hulpen met de zweep, ook men ik met vrij weinig druk op de leidsels en dan nog reageren ze op het losgeven van de buitenste leidsel.

Mijn veulen Billy heeft overigens van de week laten zien een zeer geschikte menpony te worden. De kruiwagen stond in het paddock en hij parkeert zijn kont precies tussen de handvaten en blijft dan staan.