[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:18

Wat ontzettend leuk!!!!!!!!! Dat koppie ook!!!
Echt het meerdere keren kijken waard!! Haha! Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:19

die kende ik al TL Clown waarom denk je dat ik zo'n grote auto heb....

zo sneu bij ons vanavond: er werd een veulen opgehaald, moest bij moeder weg, eerst samen in een trailer naar stal daar moeders eruit en in een box, veulen bleef staan en moest nog ergens achter Assen heen...

Moeders schreeuwen (ervaren fokmerrie, moet het al een aantal keren meegemaakt hebben)

Morrie kon de wei niet uit: de boer was de wei ernaast aan het bloten (nee hij zat niet in z'n blote k*nt op de trekker Clown )..... dus eten in de wei en ik de belagers van de emmer op afstand houden, dan is een carrotstick een heel handige verlenging van je arm...

ik ben nu het watje van de stal, omdat ik niet mee ging met die pony beleren vanmorgen....\

de LAMA's begint.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:23

jahaaaa...Lama's!!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:24

Op welk net komt dat? de lama's?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:26

op Ned.3

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:26

*gaat ook maar eens kijken dan*

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:28

Lenneke: ik krijg de kriebels wanneer ik die bulten zie, hopelijk trekt het gauw weer weg Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:33

Leuk filmpjes TL!

Lama's zijn saai. Clown
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-06 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:35

Lenneke_ het zou een allergische reactie kunnen zijn. Maar wij hebben ook eens een pony gehad die precies hetzelfde had. Bulten waren nog iets groter, leek net een schildpad. Dat was omdat ze was aangevallen door de dazen. Soms heb je zo'n hele zwerm die zich even tegoed doet aan je paard. Zou het even 3 dagen aankijken, is het dan niet minder dan is het geen insectenbeet...

Dat filmpje had ik al eens gezien, echt zo grappig! Paard wil wel een deken op trouwens Knipoog

Wij hebben vandaag gesprongen in de wei. Arabel vond het weer veel te opwinden. Ik ging als Anky zijwaarts in galop de wei door...Haha!
Heb een marylot crosslink. Nog niet uitgeprobeert, doe ik morgen op mijn gemakje tijdens een buitenritje. Onze paarden zitten nu onder de mok, ben er niet gerust op.

Nog helemaal vergeten te vertellen, zijn donderdag naar dat paard wezen kijken wat snel hoefbevangen raakt en eventueel gratis weg mag voor een goed tehuis. Dat was een ontzettend leuk paard! We kwamen de stal binnen en ze begon ons gelijk te kriebelen. Er is al heel veel aan dit paard getrokken en gedaan..ik denk dat wij een goede plek voor haar kunnen bieden. Wij hebben geen verwachtingen van het paard of ambities behalve dat het paard lekker in haar vel zit en zichzelf kan zijn. Na Zuid Afrika gaan we nog eens wederzijds bij elkaar kijken en dan wil ik haar een maand op proef. Ze heet Kira (op papier Karina) en het is een merrie van 13 jaar. We gaan haar zowiezo een nieuwe naam geven, dan doen we eigenlijk altijd met paarden die nieuw bij ons komen. Het wordt Kaya, dat betekend 'huis'. Vond ik wel toepasselijk..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:02

Welke kleur hoofdstel?

Ik ben vanmorgen met m'n moeder naar de lapjesmarkt geweest. We hebben stof gekocht die bijna hetzelfde is als de endurancebroeken. M'n moeder gaat proberen er een zelf te maken.
De stof was maar 5 euro per meter en volgens mij zijn ze helemaal niet moeilijk om te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:07

Poeh, zo crea ben ik echt niet Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:08

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:12

goh misschien een nieuw paard Evita......spannend hoor...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:15

Leuke foto's Mirthe

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:16

@Lenneke: ziet er raar uit, maar doet denken aan een foto uit een handboek over paarden verzorgen dat ik heb. Er stond bij dat het paard in de brandnetels was gevallen, en dat sommige paarden dan zulke bulten kunnen krijgen, maar het kon ook door iets anders komen.

@TL: geweldig filmpje!

Oeffffffff ik ga morgen spierpijn hebben.
maar wat heb ik lekker gereden vandaag. Ik heb dan niet echt veel gereden tot nu toe, maar zo lekker als vandaag heb ik nog nooit gereden!
Heb een zweepje meegenomen (ik dacht, als iedereen het hier doet, mag ik het ook) en daardoorkon ik vanilla wat makkelijker voorwaarts krijgen. Langzaam de fases opbouwen en dan dreigen werkt heel goed, maar als je echt slaat heeft het geen effect, dus dat doen we niet meer.
Ik weet niet zeker of Vanilla er plezier in had, ze liep wel een stuk makkelijker dan normaal (zonder zadel). Misschien dat ze ook fijner liep doordat haar gebit nu 'op orde' is.
Ik ben naar een vriend een dorpje verderop gereden, die heeft wat foto's gemaakt. Daarna gingen we terug.
De terugweg heeft ze bijna helemaal gegallopeerd, ze wilde toch wel heel erg graag terug naar Volare. O ja, ze gedraagt zich af en toe hengstig (?) incl. kleine plasjes, maar zodra Volare in de buurt komt is het vaak gillen en soms trappen, ook al gaat ze soms zelf naar hem toe. Ik snap er dus niks meer van.
Ik zie het wel als ze dikker wordt...

Hier de foto's, graag hoor ik of het zadel goed zit, wat er allemaal verkeerd is aan mijn zit, en of de zweetplekken zo kloppen. Ze staat helaas niet mooi stil, want ze wilde heeeeeeeel graag terug naar huis. De beugels zitten trouwens veel te hoog, maar konden niet lager... (okee... ik vind het heeeeeel eng om foto's van mezelf op een paard op bokt te zetten...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die witte plekken, daar maak ik me een beetje zorgen over, hoort dat zo?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:16

Anouar moet morgen echt weer aan het werk. Dat zij ik vrijdag ook al. Maar toen zag ik dat z'n hoeven nodig gedaan moesten worden, dus dat heb ik maar eerst gedaan.
Vandaag was ik te laat thuis om nog te gaan rijden.
Morgen gaat het regenen, dan kan je tenminste fatsoenlijk in het bos rijden op zondag

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:19

Leuke foto's Arno

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:24

Arno: mits het droge plekken zijn, is het goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:26

Morrie, wat afgrijselijk voor het veulen en de merrie. Bah! Zoiets gaat je toch door merg een been...

Evita, mooie en toepasselijke naam voor het paard!

Arno, die plekken op de rug is niet goed hoor! Zo te zien zijn het behoorlijke drukplekken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:26

hmm het lijkt wel of jouw zitknobbels hebben geschuurd Verward

ik moet nu weg achter de computer, mijn paps wil erbij

verder leuke foto's!

Arabesk is na 1,5 uur trailer drama op de 'normal' manier geladen binnen vijf minuten Boos!

Enfin, eenmaal aangekomen bij nieuwe stek moest arabesk natuurlijk even fungeren als manegepoooooooooooooownie, kinderen van mijn collega erop. Zijn vrouw, die al 20 jaar niet gereden had, stapte ook zo op en ging meteen lekker scheuren door de wei. *die durft*

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:29

Leuke foto's Arno!
Die witte plekken...hmm,dat heb ik bij Femke nog niet eerder gezien.(maar die heeft daar ook bruin...) Clown
Je ziet wel dat de ruggegraat vrij ligt,door de witte streep in het midden.(vaag,maar je ziet het wel,toch?)
Als de witte plekken droog zijn na het rijden,dan liggen die plekken vrij van het zadel.
(vrij van druk bedoel ik)
Dus het beviel je wel?
Het staat erg goed moet ik zeggen hoor!! Pling

(controleer morgen ochtend haar ruggegraat even op gevoelige plekken,dan weet je het zeker)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:36

Citaat:
Morrie, wat afgrijselijk voor het veulen en de merrie

zo gaat dat: afspenen, die merrie is al in de 20 en al vanaf haar 3e fokmerrie.... dielui van dat fokbedrijf kwamen het veulen halen, dat was van hun.

De boer bedacht alleen te laat dat ie het niet slim had gedaan, die merrie had in het land moeten blijven, nu staat ze op stal en de eigenaar zal dat erg handig vinden (ze staan nogal ver weg) In het land staat nog een veulen (met moeder) en een jaarling...

@arno ik dacht ook aan zitbeenknobbels, als je volgens Parelli gaat rijden, zit je daar niet meer op, dan zit je op je broekzakken..... Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:37

De ruggegraat bleef idd vrij, ik heb pmarena en buitenzinnig even gepb't voor die plekken. Ik hoop heel erg dat het niet erg is.
Het is wel wennen hoor, een zadel. Maar ik durf wel veel meer, af en toe kan vanilla opeens opzij springen van een plank die in het gras ligt of zo, maar nu blijf ik veel makkelijker zitten.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:39

Uh... liggen die plekken niet aan het zadel maar aan mijn rijtechniek? Dat zou wel mooi zijn, dat kan ik wél aanpassen!